Ohoh.... naapurin lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Olin loukkaantunut, kun leikki-ikäistä lastani haukuttiin läskiksi ja muutkin vihjailivat painosta. Nyt kun olen katsellut jälkeen päin kuvia niin silmät ovat auenneet. Lapsi oli tosiaan aika pyöreä.... Nyt sitten kouluiässä harrastaa aktiivisesti liikuntaa ja ikää 12v. Pituutta 158 cm ja painoa 44 kiloa :) Otin tuon säännöllisen liikunnan ihan neuvolan toimesta käyttöön heti kun ylipainosta vihjailtiin ja onneksi niin tein. Loukkaantumisesta huolimatta olen tyytyväinen, että minulle asiasta sanottin.

Meillä samankaltaiset tarinat, ja samanikäiset (sekä aika samankokoiset) lapset :) Onko sinulla tyttö vai poika?

Meillä tykkäsi kovasti pienenä kaikenlaisesta mässystä, kun jätettiin mässy ja lisättiin salaattia jne, sekä tuli kasvun kausi, neiti "suli" ihan itsestään :)

Meillä noi on niin harvinaista herkkua että jos niitä joskus saa niin lapset ahmii tasan ja varmasti kaikki, just kunnon ketsuppiläjien kanssa ja vonkuvat niin monta jäätelöä kuin vaan ikinä voisivat saada.
Ja silti ei oo ylipainosia ja terveitäkin ovat kaikin puolin. Toiset sitä vaan jaksaa mättää sitä herkkua mielin määrin ja toiset taas ei. Ei se niin hirveen epänormaalia musta ole. Sitäpaitsi mä saatan itekin joskus vedellä puol litraa jäätelöö jos sille päälle satun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ylipainoisia lapsia on oikeasti paljon. Moni pitää lastansa "rotevana" ja "suuriluisena" vaikka selkeästi on enemmän kuin lapsen pyöreä. Pieni taapero nyt voi olla vielä vähän pyöreä, mutta 4-5 -vuotias leikki-ikäinen tuskin on luonnostaan pyöreä. Silloin siihen on tarvittu kyllä liikaa ruokaa, herkkuja ja liian vähän liikuntaa. Ei ole hyvä lapsellekkaan olla edes "vähän pyöreä".

Mä en edelleenkään pidä 4,5-vuotiastani lihavana. Painoa 23kg, pituutta en tiedä, puoli vuotta sitten oli 108cm. Pojalta näkyy kylkiluut. On mielestäni juurikin roteva, ja lihaksikas. Aika vahva poika kieltämättä.

Ehkä kaikki mun tutut valehtelee kun kukaan ei pidä poikaa lihavana! :D

kävi meillä leikkimässä ja syömässä ja en voinut kuin ihmetellä ruokamääriä! Söi varmaan puolen litran verran ranskiksia (oma söi varmaan kymmenen kpl), 5 nakkia ja kaiken läträsi valtavalla määrällä ketsuppia. Päälle lasillinen limsaa ja lisää olis halunnut. Meillä oli tänään herkkupäivä, joten siksi tuo ruokakin vähän erilaista ja kun tuli yllättäen niin en ollut varautunut ruoan suhteen. Ikää molemmilla lapsilla 4v. Naapurin lapsi on oikeasti ylipainoinen. Painaa varmaan jo 20 kiloa ja vyötärö housuissa kiristää :/ Nyt annoin jäätelöä jälkkäriksi ja tuo kyseli vielä toista Eskimo-puikkoa, en antanut...

Meillä syödään herkkupäivänä jotain ihan muuta kuin nakkeja ja ranskalaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Nyt pakko kirota, että voi vittu tällaisia aloituksia...Ja voi vittu tuollaisia ihmisiä. Tukehdu nakkiisi ap

:laugh: :laugh: :laugh:

Ihan totta. Voi kamala kun lapsi söi 5 nakkia. Kyllä meillä syö jopa aikuiset viisi nakkia herkkupäivänä ja paljon muuta. Lapsetkin syövät eivätkä ole ylipainoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Juuri katselin kaupassa tämän palstan innoittamana ison marketin lapsiperheitä. Aika monessa ylipainoisessa perheessä kärryissä näkyi olevan sekä sipsipussi että ylilihava leikki-ikäinen! Siis eikö ne jaksa edes kaupassa kävellä? Ja kun vanhemmat ovat lihavia niin tottakai myös lapsi omaksuu perheen epäterveet ruokatavat. Sääli katsella vaikkapa 4-vuotiasta, jolla länkisääret ja hiki päässä pienenkin liikkumisen takia, hengästymisestä puhumattakaan.

Voi että! Ihanko tälläisen tutkimuksen teit perjantain ruokaostoksilla? Varmaan oli tosi paljon lihavia lapsia liikenteessä.

Enpä jaksa lukea noita kirjoituksia... Mutta omasta lapsuudesta muistan sen että naapurissa ruoka kuin ruoka maistui paremmalta kuin kotona. Ja naapurin lapsi nirsoili kotona, mutta meillä söi lautasen tyhjäksi...

Yhteistyössä