Ohoh.... naapurin lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
10kpl ranskiksia? syökö sun lapses tarpeeksi :whistle:

Kyllä kokoisekseen. On 105 cm ja painaa 16 kiloa. Ei tykkää edes roskaruoasta, mutta kun tuo kaveri tuli niin eilistä lasagnea ei olis riittänyt kaikille.

:D Meillä muuten tänään ihan samaa ruokaa lounaaksi! Ranskiksia ja nakkeja ja jälkkäriksi jäätelöä. 4-vuotias 110cm/15kg söi juurikin jotain 10 ranskalaista ja kolme nakkia. Jätskin kyllä veti kokonaan... :D

Ole onnellinen pieniruokaisesta lapsestasi. Meillä lapset veteli noi määrät 4 vuotiaina ja nyt isommat huomattavasti isompia annoksia. Juu ja ylipainoa ei meidän lapsilla ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En ole antanut 4-vuotiaan vielä itse annostella ruokaansa. Ei meillä aikuisetkaan syö viittä nakkia.

Mitä linnunpoikasia olette? Vaikka itse täyttäisinkin puolilautasellista salaatilla, niin kyllä se 5 nakkia on ihan minimi silti.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
mä en sitten ymmärrä näitä juttuja, miksi pitää tulla palstalle arvostelemaan naapurin lapsen painoa ja syömisiä. olisit mieluummin jättänyt lapsen syöttämättä, ja tarjoamatta mitään jätskejä.

Peesi!

Meillä oli myös eilen lapsella kaveri kylässä ja ruokana nakkeja ja ranskalaisia. Oli ihanaa katsoa, kun kaverin lapselle ruoka maistui, eikä nurkunut ja pyöritellyt ruokaa lautasella. Omat lapset napsivat vähän jotain lautaselta ja sitten on jo muka vatsa täysi.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Miten 20kg 4v voi olla ylipainoinen kun minun 3v painaa 19kg ja paino kulkee nollakäyrällä? Pituutta 106cm.

Käytin juuri kolme vuotta täyttäneen poikani neuvolassa maanantaina. Mitat olivat 105 ja 16,8kg. Pituus +3-käyrällä, paino nollakäyrällä. Kehui ikäistään isommaksi mutta sopusuhtaiseksi pojaksi. Älä kehtaa haukkua toisten lapsia ylipainoiseksi, tai miksikään muuksi. Tapana napsahtaa omaan nilkkaan joskus..

Ei kyse ole haukkumisesta :( Kyse on huolesta..
Minä käytin lapseni neuvolassa ja niin vain paukahti äidille saarna kuinka olen lapsestani saanut ylipainoisen ja nyt ravataan painokontrollissa :(
Täällähän oli kerran joku hyvä laskurikin mistä näki tuon painon lapsilla.
Ei se minukaan lapseni ole kenenkään vieraankaan mielestä läski mutta näin vaan taulukot sanoo :(

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En ole antanut 4-vuotiaan vielä itse annostella ruokaansa. Ei meillä aikuisetkaan syö viittä nakkia.

Mitä linnunpoikasia olette? Vaikka itse täyttäisinkin puolilautasellista salaatilla, niin kyllä se 5 nakkia on ihan minimi silti.

4vuotias ei saa itse annostella,mutta miksi sitten naapurin 4 vuotias saa teillä annostella,olisit jakanut lautaselle sen kymmenen ranskista niin ei ois tullut mielipahaa. Tai sitä lasagnea sen yhden lusikallisen.

20kg 4 vuotias ei ole edes ylipainoinen!

Jo on aikoihin eletty, jos 4-vuotias on NORMAALIPAINOINEN painaessaan 20 kiloa :-000 Ei voi kun ihmetellä. Meidän 4v. on 112 cm pitkä ja painaa 16 kiloa. Normaalirakenteinen ja hoikka. En kestäisi lastani ylipainoisena... Yöks!

Alkuperäinen kirjoittaja 21kg 110cm ja 5vuotta:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Miten 20kg 4v voi olla ylipainoinen kun minun 3v painaa 19kg ja paino kulkee nollakäyrällä? Pituutta 106cm.

Käytin juuri kolme vuotta täyttäneen poikani neuvolassa maanantaina. Mitat olivat 105 ja 16,8kg. Pituus +3-käyrällä, paino nollakäyrällä. Kehui ikäistään isommaksi mutta sopusuhtaiseksi pojaksi. Älä kehtaa haukkua toisten lapsia ylipainoiseksi, tai miksikään muuksi. Tapana napsahtaa omaan nilkkaan joskus..

Ei kyse ole haukkumisesta :( Kyse on huolesta..
Minä käytin lapseni neuvolassa ja niin vain paukahti äidille saarna kuinka olen lapsestani saanut ylipainoisen ja nyt ravataan painokontrollissa :(
Täällähän oli kerran joku hyvä laskurikin mistä näki tuon painon lapsilla.
Ei se minukaan lapseni ole kenenkään vieraankaan mielestä läski mutta näin vaan taulukot sanoo :(

Korjasin meidän pojun painoksi vähän edempänä 19,8kg, se on oikea luku. Ja siltikään ei ole ylipainoinen tai pulska neuvolan tädin mielestä. Vanhempien huolen ymmärrän mutta ei naapurin tarvitse takertua lapsen "oletettuun" ylipainoon ja levitellä sitä täällä. Puhuisi sitten suoraan pojan vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jo on aikoihin eletty, jos 4-vuotias on NORMAALIPAINOINEN painaessaan 20 kiloa :-000 Ei voi kun ihmetellä. Meidän 4v. on 112 cm pitkä ja painaa 16 kiloa. Normaalirakenteinen ja hoikka. En kestäisi lastani ylipainoisena... Yöks!

Pienillä kantimilla sunkin rakkaus lapseesi roikkuu.. :(

Meillä 4v 118cm ja 20kg, Todella hoikka siitäkin huolimatta.

Sääli lastasi...

Minun 4v (kohta 5v )poika painaa 20kg ja on 115cm pitkä eikä todellakaan ole läski eikä kiristä yhtään mistään. Olisin suunnattoman onnellinen jos söisi noita määriä!!! Tuntuu, että ei syö yhtään mitään!

hyvähän se on, että lapset syö! Olisit annostellut itse ruoan lapsen lautaselle

Jo on valituksen aiheet jos lapselle kerrankin ruoka maistuu,
pakkoko sitä oli sille tarjota jos niin risoo ja niin laskettuja ranskiksia teillä on.
Tai anna seuraavaksi se 3 ranskista ja sano sille että sinulla on tuota vara ravintoakin omasta takaa,
voi itku mitä tolloja taas liikkeellä :kieh:
Vai omaa kruunuasiko sinä täällä ap kiillottelet :saint:

Ja tässä ei ap ottanut huomioon sitä että ehkä lapsi söi sen takia niin paljon kun kotona (joko painontarkkailun tai muun asian takia) ei saa nakkeja, ranskalaisia ja limsaa. Ja sitten kerrankin kun tarjotaan niin sitten vetikin masun täyteen onnellisena. :) Musta ihan kamalaa että sitten ruokaa tarjonnut haukkuu seläntakana tietämättä tilannetta paremmin. :´(

Moni pitää lastansa normaalipainoisena, vaikka ulkopuolisen silmiin lapsi on lihava. Miksi se ottaa niin ylpeyden päälle, jos esim. neuvolassa huomautetaan lapsen ylipainosta? Sehän on merkki, että asialle voi tehdä jotain ja jos lastansa rakastaa niin ylipainon kehityksen voi estää esim. terveellisemmällä ruokavaliolla ja lisätyllä liikunnalla =) Ihan oikealla asialla ollaan, lihavuus ja sen myötä diabetes kun rupeavat olemaan suomalaisten kansallissairauksia.

OT: miksi pitää vääntää siitä paljonko jonkun ikäinen painaa. Eihän painolla ja iällä ole juuri mitään tekemistä keskenään. Painon suhde PITUUTEEN on se jolla määritellään ali/ylipainoa. Onhan se nyt vähän eri asia painaako metrin pituinen 20 kg vai 110 cm pitkä 20 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja on kumma:
Moni pitää lastansa normaalipainoisena, vaikka ulkopuolisen silmiin lapsi on lihava. Miksi se ottaa niin ylpeyden päälle, jos esim. neuvolassa huomautetaan lapsen ylipainosta? Sehän on merkki, että asialle voi tehdä jotain ja jos lastansa rakastaa niin ylipainon kehityksen voi estää esim. terveellisemmällä ruokavaliolla ja lisätyllä liikunnalla =) Ihan oikealla asialla ollaan, lihavuus ja sen myötä diabetes kun rupeavat olemaan suomalaisten kansallissairauksia.

Mulla kolme lasta: tyttö 7v 134cm ja 26kg, tyttö 5v 110cm ja 17kg ja pojalla ne 105cm ja 19kg- mitat. Meille ei ole pojasta huomauteltu neuvolassa, viimeksi kysyin onko liian pullea, vastattiin että ei. Isänsä (todella hyväkuntoinen) on 189cm ja 99kg eli isäänsä tullut roteva poika. Tytöt taas tulleet minuun pitkiä (no, nuorempi ei niin hirveän pitkä) ja hoikkia. Ruokavalio meillä kunnossa, tosin pojan annokset miehekkäitä (säännöstellään tarpeen mukaan) ja vanhin tyttö syö samankokoisia annoksia minun kanssani(!). Kaikki ovat kaikkiruokaisia ja kasvikset maistuvat. Että minä pidän kaikkia lapsiani normaalipainoisina vaikka ovatkin erilaisia ruumiinrakanteiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kävi meillä leikkimässä ja syömässä ja en voinut kuin ihmetellä ruokamääriä! Söi varmaan puolen litran verran ranskiksia (oma söi varmaan kymmenen kpl), 5 nakkia ja kaiken läträsi valtavalla määrällä ketsuppia. Päälle lasillinen limsaa ja lisää olis halunnut. Meillä oli tänään herkkupäivä, joten siksi tuo ruokakin vähän erilaista ja kun tuli yllättäen niin en ollut varautunut ruoan suhteen. Ikää molemmilla lapsilla 4v. Naapurin lapsi on oikeasti ylipainoinen. Painaa varmaan jo 20 kiloa ja vyötärö housuissa kiristää :/ Nyt annoin jäätelöä jälkkäriksi ja tuo kyseli vielä toista Eskimo-puikkoa, en antanut...

kyllä mun täytyy ihmetellä ihmisiä jotka ihmettelee toisten lapsia ja heidän painoaan... ja ihmettelen ettei itse ymmärrä ihmetellä miten epäterveellisiä herkkuja opettaa lapsilleen.. löytyyhän sitä terveellisempääkin syömistä.

ja elämä kannattaisi hankkia myös

Hullu akka :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä oli myös eilen lapsella kaveri kylässä ja ruokana nakkeja ja ranskalaisia. Oli ihanaa katsoa, kun kaverin lapselle ruoka maistui, eikä nurkunut ja pyöritellyt ruokaa lautasella. Omat lapset napsivat vähän jotain lautaselta ja sitten on jo muka vatsa täysi.

Miksei tämmösiä aloituksia ja viestejä ole enemmän? Että joku olisi oikeasti tyytyväinen kaverinsa/naapurinsa/kummin kaiman lapsen tekemisiin?! Aina ne vieraat syö liikaa, sotkee, käyttäytyy typerästi, pitää vääriä vaatteita, hengittää väärällä tavalla... Aina vaan vali vali...

Yhteistyössä