Ohjeita maahanmuuttajille!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"pop"
[QUOTE="vieras1";26383442]Jos minä käsken naapurin peran antamaan piiskaa lapselleni, niin olenko täysin syytön piiskaamiseen? Jos minä tiedän että naapurissa hakataan lapsia, enkä tee asialle mitään, olenko täysin syytön? Sitähän minäkin.[/QUOTE]

Kas kas. Oletat siis että näiden yksilöiden pitäisi antaa henkensä jotta silpominen loppuisi heidän maassaan?
Olisitko sinä valmis antamaan henkesi sellaisen asian puolesta?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26383389]Oletan siis, että kun muuttaisit itse vaikka Tunisiaan, alkaisit ensitöiksesi vaahtoamaan kaikesta paskasta mitä Tunisiassa on, sekä tunisialaisten luonteesta, ruoasta ja ilmastosta. Minä en kehtaisi. Maassa maan tavalla.

He tulevat tänne sosiaaliturvan perässä, ja kehtaavat valittaa. On heillä siihen toki oikeus, olemmehan Suomessa. Mutta huonoa käytöstä se silti on.[/QUOTE]

Jaa. Kyllä minä Englannissa asuessani otin osaa kunnallispolitiikkaan ja kirjoittelin paikallislehtiin, ja lehtiin kirjoittelin myös USAssa. Minusta minä ollut sen eriarvoisempi näitä puutteita osoittamaan kuin hekään. Ja minä valitsin asua tuossa maassa. Moni tänne tullut ei varsinaisesti valitse yhtään mitään todellista (kun kuitenkin tulet uikuttamaan että eihän täällä maan päällä muuta ole pakko kun kuolla, mutta minä siis puhun todellisista, realistisista valinnoista).

Käytöstavat on oltava silloinkin kun riidellään tai sanotaan asiasta, ja näihin kahteen jälkimmäiseen taas kaikilla on oltava oikeus.

"pop"
[QUOTE="vieras";26383597]Mitäs ne sitten ovat?[/QUOTE]

Ulkomaalaisia?

Mamu=maahanMUUTTAJA, joka käsittää siis niin pakolaiset kuin työperäiset ja perheperäiset muuttajatkin kaikkialta maailmasta.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383763]Kas kas. Oletat siis että näiden yksilöiden pitäisi antaa henkensä jotta silpominen loppuisi heidän maassaan?
Olisitko sinä valmis antamaan henkesi sellaisen asian puolesta?[/QUOTE]

Vastaa kysymyksiin, kiitos. Miten vitussa kuolema tähän liittyy? Luuletko että koko Somalia on yksi iso taistelutantere? Luuletko, että ne ketkä siellä sodan keskellä asuvat saavat mitenkään kerättyä rahaa tulla tänne kolkuttelemaan turvapaikan ovea?
Minä kyllä mielummin kuolisin kun antaisin kenenkään kiduttaa lastani. En vaan tajua miten nuo kaksi täysin irrationaalista kysymystä vastaavat minun kysymykseeni.

Sinä väität, ettei kaikki somalit ole silpojia. Minä vastasin, että henkilö kuka antaa pahan tapahtua lapselle on yhtä paha kuin pahantekijä. Kysyin oletko samaa mieltä. Et vastannut.
En kyllä ole yllättynyt yhtään, kukkahatuilta ketkä aloittavat viestinsä ketjuun aloittajaa haukkumalla harvoin osaavat vastata kysymyksiin.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383804]Jaa. Kyllä minä Englannissa asuessani otin osaa kunnallispolitiikkaan ja kirjoittelin paikallislehtiin, ja lehtiin kirjoittelin myös USAssa. Minusta minä ollut sen eriarvoisempi näitä puutteita osoittamaan kuin hekään. Ja minä valitsin asua tuossa maassa. Moni tänne tullut ei varsinaisesti valitse yhtään mitään todellista (kun kuitenkin tulet uikuttamaan että eihän täällä maan päällä muuta ole pakko kun kuolla, mutta minä siis puhun todellisista, realistisista valinnoista).

Käytöstavat on oltava silloinkin kun riidellään tai sanotaan asiasta, ja näihin kahteen jälkimmäiseen taas kaikilla on oltava oikeus.[/QUOTE]

Käsittikö osanotto politiikkaan brittien haukkumisen? Ja valittamisen miten paskaa kaikki on? Oletpa törkeä ihminen. Minä en kehtaisi. Varsinkaan jos muut maksaisivat elantoni.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26383894]Vastaa kysymyksiin, kiitos. Miten vitussa kuolema tähän liittyy? Luuletko että koko Somalia on yksi iso taistelutantere? Luuletko, että ne ketkä siellä sodan keskellä asuvat saavat mitenkään kerättyä rahaa tulla tänne kolkuttelemaan turvapaikan ovea?
Minä kyllä mielummin kuolisin kun antaisin kenenkään kiduttaa lastani. En vaan tajua miten nuo kaksi täysin irrationaalista kysymystä vastaavat minun kysymykseeni.

Sinä väität, ettei kaikki somalit ole silpojia. Minä vastasin, että henkilö kuka antaa pahan tapahtua lapselle on yhtä paha kuin pahantekijä. Kysyin oletko samaa mieltä. Et vastannut.
En kyllä ole yllättynyt yhtään, kukkahatuilta ketkä aloittavat viestinsä ketjuun aloittajaa haukkumalla harvoin osaavat vastata kysymyksiin.[/QUOTE]

Ei varmaan ole taistelutantere, mutta pakolaiset tulevat turvaan hankaluuksia jotka uhkaavat heidän henkeään. Jos siis mielit nousta silpomista vastaan yksilönä, saat heittää hyvästit omalle ja lastesi turvallisuudelle. Ihmisiä "katoaa" jo siitä että menee lausahtamaan jotain vallanpitäjiä kritisoivaa. Itsessään turvapaikanhaku on jo eräänlainen uroteko, täältäkäsin asialle voi tehdä jotain uhraamatta itseään.

Ilmeisesti teet ahkerasti kanssaihmisistäsi lastensuojelu ja eläinrääkkäysilmoituksia? Koska näitä kuitenkin jokaisella paikkakunnalla tapahtuu, sinunkin. Miten voit elää sen kanssa? Kai vaellat tarkistmassa miten asiat ovat, ketä tekee lapsilleen ja eläimilleen mitäkin?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26383907]Käsittikö osanotto politiikkaan brittien haukkumisen? Ja valittamisen miten paskaa kaikki on? Oletpa törkeä ihminen. Minä en kehtaisi. Varsinkaan jos muut maksaisivat elantoni.[/QUOTE]

Paikoin käsitti, kunnallisiin epäkohtiin puututtiin. Tietysti asiallisesti vaikka tunteet toisinaan kuumenivatkin.

Ja USAssa muistan käyneeni monta keskustelua jotka kritisoivat heidän tapojaan esimerkiksi järjestää koulutus, terveydenhuolto ja päihdehuolto. Kuten olen sanonut, asiallisesti pitäisi kaikkien osapuolten nämä ilmaista, mutta ilmaista saa.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383969]Ei varmaan ole taistelutantere, mutta pakolaiset tulevat turvaan hankaluuksia jotka uhkaavat heidän henkeään. Jos siis mielit nousta silpomista vastaan yksilönä, saat heittää hyvästit omalle ja lastesi turvallisuudelle. Ihmisiä "katoaa" jo siitä että menee lausahtamaan jotain vallanpitäjiä kritisoivaa. Itsessään turvapaikanhaku on jo eräänlainen uroteko, täältäkäsin asialle voi tehdä jotain uhraamatta itseään.

Ilmeisesti teet ahkerasti kanssaihmisistäsi lastensuojelu ja eläinrääkkäysilmoituksia? Koska näitä kuitenkin jokaisella paikkakunnalla tapahtuu, sinunkin. Miten voit elää sen kanssa? Kai vaellat tarkistmassa miten asiat ovat, ketä tekee lapsilleen ja eläimilleen mitäkin?[/QUOTE]

Kyllä, teen ls-ilmoituksen jos näen tarvetta sille. Samoin eläinsuojeluilmoituksen. Sinä siis tosiaan olet niin naiivi, että luulet näiden Suomeen tulevien somaleiden olevan henkensä edestä pakenevia? :D
Luuletko että siellä menee kylästä kylään jotkin kuolemanpartiot tarkastamassa että kaikille yli 5 vuotiaille on tehty silpominen? :D

Jos et ole ikinä kuullut Waris Diriestä tai Ayaan Hirsi Alista, niin suosittelen lukemaan heidän kannanottojaan ja kirjallisuutta. Opit ehkä jotain uutta somaleista ja silpomisista.

Ja vastaa nyt jo niihin kysymyksiin kiitos. Jos käsken naapurini leikkaamaan lapseni korvan irti, olenko pahoinpitelijä? Jos somali käskee silpojan silpomaan lapsensa, onko somali silpoja?

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383993]Paikoin käsitti, kunnallisiin epäkohtiin puututtiin. Tietysti asiallisesti vaikka tunteet toisinaan kuumenivatkin.

Ja USAssa muistan käyneeni monta keskustelua jotka kritisoivat heidän tapojaan esimerkiksi järjestää koulutus, terveydenhuolto ja päihdehuolto. Kuten olen sanonut, asiallisesti pitäisi kaikkien osapuolten nämä ilmaista, mutta ilmaista saa.[/QUOTE]

Sinusta varmasti ajateltiin erittäin positiivisesti. Elitkö heidän verorahoillaan?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26383894]

Sinä väität, ettei kaikki somalit ole silpojia. Minä vastasin, että henkilö kuka antaa pahan tapahtua lapselle on yhtä paha kuin pahantekijä.[/QUOTE]

Sinä siis olet yhtä paha kuin kaikki suomessa lapsiaan satuttavat?

Mistä sinä tiedät, onko kohtaamasi maahanmuuttaja puuttunut näihin epäkohtiin vai ei?

"vieras1"
[QUOTE="pop";26384036]Sinä siis olet yhtä paha kuin kaikki suomessa lapsiaan satuttavat?

Mistä sinä tiedät, onko kohtaamasi maahanmuuttaja puuttunut näihin epäkohtiin vai ei?[/QUOTE]

On se nyt helvetin vaikeaa vastata kysymykseen.

Minä väitän, että somalit tykkäävät silpoa lapsiaan. Sinä väitit että suurin osa somaleista ei silvo.
Minä väitin, että silpomisen pyytäminen toiselta on sama kuin itse tekisi sen. Sinä et osaa tähän vastata.

Minä en tunne ketään kuka satuttaisi lapsiaan. LS-ilmoituksen olen tehnyt, kun olen asiaa epäillyt. Ihme saivartelua, huomaa kyllä kun argumentit loppuvat, alkaa sun jutut mennä jo niin olkiukkoiluksi..

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384017]

Ja vastaa nyt jo niihin kysymyksiin kiitos. Jos käsken naapurini leikkaamaan lapseni korvan irti, olenko pahoinpitelijä? Jos somali käskee silpojan silpomaan lapsensa, onko somali silpoja?[/QUOTE]

Kun puhutaan suorasta vastuusta, käskystä tai tekemisestä: kyllä.
Silloin kun puhutaan toisten tekemiseen puuttumisesta, riippuu kohtuudesta, olosuhteista ja resursseista. Jos esimerkiksi lapsi on silvottava "normaalin" elämän edellytyksenä, eli siksi että lapsensa voi laittaa kouluun, elää tiiviissä yhteisössä jonka ulkopuolinen eläminen on melko mahdotonta käytännössä jne.

Minusta on hyvinkin ongelmallista, että kun näet somalin, näet silpojan ja tappajan. Mistä ihmeestä sinä hänen lastensa genitaaleista tiedät? Ongelmallista on myös se, että tunnut kovasti olevan näitä silpomisia vastaan, ja silti kun nämä ihmiset hakevat ratkaisua ja pakenevat muualle jossa näitä ei niinkään harjoiteta, sinä käskyttäisit heidät samantien takaisin? Etkö välitäkkään näistä lapsista? Etkö olekin yhtä paha kuin heidän silpojansa jos et tee omaa osaasi heitä auttaakseen? Pitäisikö heti varata lippu ja mennä hiukan parantamaan?
Ei naivimmaksi pääse. Jos pointtisi oli se, että jokainen pitää yllä silpomista omalla hiljaisella hyväksynnällään, olen samaa mieltä. Silloin sinun myös luulisi ymmärtävän miksi aloituksen tyylisen tekstin hyväksyminen ja puolustaminen on niin kertakaikkisen väärin.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384090]On se nyt helvetin vaikeaa vastata kysymykseen.

Minä väitän, että somalit tykkäävät silpoa lapsiaan. Sinä väitit että suurin osa somaleista ei silvo.
Minä väitin, että silpomisen pyytäminen toiselta on sama kuin itse tekisi sen. Sinä et osaa tähän vastata. [/QUOTE]

Väitin ettei suurinosa sellaista tee. Yli 50% on lapsia ja naisia, jotka käsittääkseni eivät silvo ketään. Sanoin että on eriasia että silvotaan kuin että silpoo.

[QUOTE="vieras1";26384090]
Minä en tunne ketään kuka satuttaisi lapsiaan. LS-ilmoituksen olen tehnyt, kun olen asiaa epäillyt. Ihme saivartelua, huomaa kyllä kun argumentit loppuvat, alkaa sun jutut mennä jo niin olkiukkoiluksi..[/QUOTE]

Et tunne? Etkö ole kuullut kaverilta edes pientä huolta naapurin kummin kaiman naperosta? Mutta etkö juuri vaatinut että somalien pitäisi puuttua aktiivisesti kaikkiin silpomisiin. Eikö sinunkin sitten pitäisi tehdä lastensuojeluilmoituksia vaikkapa lapsille huutamisesta, joka tosin ei ole laissamme kiellettyä eikä ilmoituksesta olisi mitään iloa, mutta kuitenkin? Perustaa oma poliittinen puolue asiasta?

"vieras1"
Voi luoja.
Tiesitkö muuten että länsimaissa asuvat somalit lähettävät lapsensa somaliaan silvottaviksi? Mikä yhteisö heidät täällä siihen pakottaa? Kyllä, kun kerran 98% somaleista silvotaan, kun näen somalin, näen silpojan tai silvotun. On erittäin pieni todennäköisyys, että se somali kenet kohtaan ei olisi silpoja.

Edelleen, oletko ikinä lukenut Ayaan Hirsi Alin kannanottoja? Vai tiedätkö edes kenestä puhun?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384032]Sinusta varmasti ajateltiin erittäin positiivisesti. Elitkö heidän verorahoillaan?[/QUOTE]

En saanut tukia. Saavatko kaikki maahanmuuttajat tukia? Mistä tiedät että kohtaamasi maahanmuuttaja saa tukia? Pitäisikö Suomeen tehdä uusi laki ilmaisunvapaudesta, joka kieltäisi kaiken parjaamisen heti jos saat valtiolta rahaa? Siinäpä olisikin hallitukselle lottovoitto, jo tulis tukia joka kämppään.

Itseasiassa se mitä ehdotat, että ollaan hiljaa jos kerran maksetaan, johtaisi hyvinkin erilaiseen Suomeen, josta minä varmaan hakisin turvapaikkaa jonnekkin muualle.

"vieras1"
Et tunne? Etkö ole kuullut kaverilta edes pientä huolta naapurin kummin kaiman naperosta? Mutta etkö juuri vaatinut että somalien pitäisi puuttua aktiivisesti kaikkiin silpomisiin. Eikö sinunkin sitten pitäisi tehdä lastensuojeluilmoituksia vaikkapa lapsille huutamisesta, joka tosin ei ole laissamme kiellettyä eikä ilmoituksesta olisi mitään iloa, mutta kuitenkin? Perustaa oma poliittinen puolue asiasta?

TIetääkseni 98% suomalaisista ei ole kidutuksen uhreja, eikä lasten piiskaaminen, silpominen tai muu kidutus ole yleisesti hyväksyttyä tai minkäänlainen normi suomalaisissa ihmisissä. Toisin kuin somaleilla.

Se että kehtaat verrata huutamista ja silpomista saa minut jo epäilemään mielenterveyttäsi.

Jos vaan ikinä voisin, pelastaisin joka ikisen lapsen silpomiselta. Mutta en voi, eikä Suomi voi. Nämä lapset eivät sillä pelastu, että koko vitun klaani pelastetaan tänne sosiaaliturvalla elämään.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26384140]En saanut tukia. Saavatko kaikki maahanmuuttajat tukia? Mistä tiedät että kohtaamasi maahanmuuttaja saa tukia? Pitäisikö Suomeen tehdä uusi laki ilmaisunvapaudesta, joka kieltäisi kaiken parjaamisen heti jos saat valtiolta rahaa? Siinäpä olisikin hallitukselle lottovoitto, jo tulis tukia joka kämppään.

Itseasiassa se mitä ehdotat, että ollaan hiljaa jos kerran maksetaan, johtaisi hyvinkin erilaiseen Suomeen, josta minä varmaan hakisin turvapaikkaa jonnekkin muualle.[/QUOTE]

No jos 13% somaleista käy töissä, niin eiköhän ole ihan asiallista sanoa että somalit elävät tuilla. Ei jokainen yksilö, mutta lähes kaikki.

Saat hakea turvapaikkaa ihan rauhassa, sinun kaltaisten takia maahanmuuttopolitiikka kusee näin pahasti. Kun mistään ei saa puhua, mitään negatiivista maahanmuutosta tai maahanmuuttajista ei saa sanoa. Kaikki on syrjintää, kaikki on rasismia.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384136]Voi luoja.
Tiesitkö muuten että länsimaissa asuvat somalit lähettävät lapsensa somaliaan silvottaviksi? Mikä yhteisö heidät täällä siihen pakottaa? Kyllä, kun kerran 98% somaleista silvotaan, kun näen somalin, näen silpojan tai silvotun. On erittäin pieni todennäköisyys, että se somali kenet kohtaan ei olisi silpoja.

Edelleen, oletko ikinä lukenut Ayaan Hirsi Alin kannanottoja? Vai tiedätkö edes kenestä puhun?[/QUOTE]

Kaikkiko? Ja kirjoittavat vielä ystävällisesti tämän johonkin tutkimuspaperiin?

Silpominen sikseen, se ei mielestäni ole huolista suurin, kipua on ihminen kestänyt maailmansivun ja vaikka moinen raakuus pitäisi saada maailmasta pois, pitäisi ensin saada sellaiset systeemit joissa mikään muutos on mahdollinen. Jos ihminen miettii mikä rosvojoukko (armeijan kaverit) hänet seuraavaksi raiskaavat, tai mihin piilottaisi ruokansa, ei naapurin peran kulttuuriin kuuluva silvonta ole suurimpana mielessä, olkoon kuinka katastrofaalisen väärin tahansa.

No niin, älä sitten ihmettele jos se somali näkee vihamielisen, rasistisen sian kun katselee suomalaisia....

Ja sitten vielä, somalit vs. maahanmuuttajat? Kuinka monta prosenttia? Ja kuinka monen prosentin näistä TIEDÄT olleen osallisena silpomiseen, tappamiseen, työnvieroksumiseen jne? Vai tehdäänkä taas hiukan olettamuksia kuulopuheista, kuten tuossa aiemmin sanoit, kokemus, todennäköisyys jne. ei kelpaa, vaan tutkittu tieto kiitos.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384176]No jos 13% somaleista käy töissä, niin eiköhän ole ihan asiallista sanoa että somalit elävät tuilla. Ei jokainen yksilö, mutta lähes kaikki.

Saat hakea turvapaikkaa ihan rauhassa, sinun kaltaisten takia maahanmuuttopolitiikka kusee näin pahasti. Kun mistään ei saa puhua, mitään negatiivista maahanmuutosta tai maahanmuuttajista ei saa sanoa. Kaikki on syrjintää, kaikki on rasismia.[/QUOTE]

Sanoa saa, ja olen aivan samaa mieltä että homma kusee. Mutta se EI ole ensinnäkään maahanmuuttajien vika suurimmalti, vaan systeemin. Jokainen yksilö vastaa teoistaan, eikään ketään voi yksilöidä tietynlaiseksi vain koska hän edustaa jotakin ihmisryhmää, ellei häntä ole sinne luokiteltu tekojensa ja sanojensa perusteella.

Saa ja pitää keskustella, negatiivista ja positiivista, realistisesti ja loukkaamatta, ennakkoluuloja ruokkimatta.

Ihminen vierastaa vierasta jo ihan evolutiivisista syistä, sitä ei paljon tarvitse rohkaista.

"vieras1"
Kuule googleta vaikka uutisia euroopasta somalien silpomistuomioista. Briteissä silpomiset ovat jo ongelma.

Minä tiedän, että 13% somaleista käy töissä, siis loput ovat joko lapsia, tai työnvieroksujia.

Lue Hirsi Alia, opi jotain.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26384224]Sanoa saa, ja olen aivan samaa mieltä että homma kusee. Mutta se EI ole ensinnäkään maahanmuuttajien vika suurimmalti, vaan systeemin. Jokainen yksilö vastaa teoistaan, eikään ketään voi yksilöidä tietynlaiseksi vain koska hän edustaa jotakin ihmisryhmää, ellei häntä ole sinne luokiteltu tekojensa ja sanojensa perusteella.

Saa ja pitää keskustella, negatiivista ja positiivista, realistisesti ja loukkaamatta, ennakkoluuloja ruokkimatta.

Ihminen vierastaa vierasta jo ihan evolutiivisista syistä, sitä ei paljon tarvitse rohkaista.[/QUOTE]

Joo, sun avausrepliikki tähän keskusteluun vasta antoikin sen kuvan että asiasta saa keskustella. :D
Vieläkin kiinnostaa mikä se "kolo" on mihin ap ja hänen kaltaiset pitäisi pistää mielestäsi? Maan alle vai keskitysleiriin?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26384274]Joo, sun avausrepliikki tähän keskusteluun vasta antoikin sen kuvan että asiasta saa keskustella. :D
Vieläkin kiinnostaa mikä se "kolo" on mihin ap ja hänen kaltaiset pitäisi pistää mielestäsi? Maan alle vai keskitysleiriin?[/QUOTE]

Maan alle mielellään, yksinään, niin ettei tuollanen älyttömyys kuulu toisten korviin.

Ja sitä mieltä olen edelleen. Keskustelun on oltava asiallista. Kun se lakkaa olemasta asiallista, se alkaa olemaan sotaisaa, ja siitä ei seuraa kuin pahoinvointia kaikille osapuolille, ja turvattomuutta kun kiehahtaa puoli ja toisin missä sattuu.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26384301]Maan alle mielellään, yksinään, niin ettei tuollanen älyttömyys kuulu toisten korviin.

Ja sitä mieltä olen edelleen. Keskustelun on oltava asiallista. Kun se lakkaa olemasta asiallista, se alkaa olemaan sotaisaa, ja siitä ei seuraa kuin pahoinvointia kaikille osapuolille, ja turvattomuutta kun kiehahtaa puoli ja toisin missä sattuu.[/QUOTE]

www.kukkahatut.com

Sulle taitaa olla oikeasti kova pala se, että fanitan esim. Hirsi Alia ja Dirietä, ja haluaisin pelastaa viattomat lapset silvonnalta. Sinä kun olet jo päättänyt että olen rasisti, eikä fanitukseni ja empatiani sovi mustavalkoiseen maailmankuvaasi. Jos heittää herjaa maahanmuuttajista on rasisti, piste. Niinhän sinä ajattelet. :D

Yhteistyössä