Ohjeita maahanmuuttajille!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras1"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26380369:
Niinpä, ajattele! Että tällainenkin paikka on parempi kuin se, mistä lähtevät.
Ja täältä saa asunnon, rahaa, sosiaalityöntekijän, tulkkipalvelun, koulutuksen.
Ja me kantasuomalaiset maksamme koko lystin. Mitä tekevät somalit? Valittavat kuinka hirveää täällä on, ja kuinka suomalaiset ovat rasisteja.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26380369:
Niinpä, ajattele! Että tällainenkin paikka on parempi kuin se, mistä lähtevät.
Onko? Välillä tulee mieleen kun lukee lehtiä et Suomi on maailman persläpi, mutta silti mamut haluavat tulla Suomeen: mukavat ihmiset, mahtava ilmasto, vai mikä se vetovoimatekijä oikein on?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26379924]

Sananvapaus on kyllä yksi tärkeimmistä ihmisoikeuksista. Kerro minulle ne kohdat ap tekstissä missä on rasismia ja syrjintää jotain tiettyä rotua/ihonväriä vastaan, kiitos.

Miten helvetissä nettikeskustelu voi vaikeuttaa ihmisten elämää? Vaikeuttaako tämä jotenkin konkreettisesti jonkun Muhammedin elämää? Onko tässä nimetty ketään yksilöä ylipäätään? Miksi hitossa sitten kukaan yksilö loukkaantuisi?

"Väität etteivät ihmiset ole minulle tasa-arvoisia. Minulle, henkilökohtaisesti he ovat, mutta eivät tässä maassa tai maailmassa. Oman ideologian takia on turha kieltää asioiden todellista laitaa. Ja on hyvin kummallista kommentoida, että minä pidän ihmisiä epätasa-arvoisina kun olet itse valmis niputtamaan kaikki mamut yhteen ja tämä joukko on sinusta selvästi vähempiarvoinen kuin "kantasuomalaiset", tappajia, silpojia jne."

Älä viitsi, haukuit ihmisryhmän kuka on eri mieltä kanssasi idiooteiksi jne sivistyneillä nimityksillä. En minä ole ketään haukkunut. Eikä aloituksessakaan ketään mainittu vähäarvoisiksi. Sulla lentää mielikuvitus pahasti kukkahatun sisällä, näet mitä haluat nähdä.

JA EDELLEEN, jos lähes kokonainen KANSA silpoo lapsiaan, niin kyllä, minä kutsun heitä SILPOJIKSI. Vaikka 1/10 ei silpoisi.
Ja luuletko että sotivat ihmiset eivät tapa? Vai luuletko, että kukaan Suomesta turvapaikkaa hakeva somalimies ei ole osallistunut sotaan? Kuka siellä sitten taistelee?

Miten kouluttamatonta voi haukkua kouluttamattomaksi?
-yleismääritelmä: kaikki 15 v. ja vanhemmat osaavat lukea ja kirjoittaa
koko väestö: 37.8%
miehet: 49.7%
naiset: 25.8% ( arvio 2001)
vaesto

Onko nettisivusto rasistinen ja syrjivä, kun väittää kouluttamatonta kouluttamattomaksi?

No hitto, en muista enää mitä sanoit imetyksestä. Yleistäen jos puhutaan suomalaisten imetyksestä, imetyksessä onnistuneet ovat vähemmistö, ja enemmistö tarjoaa korviketta. Voidaan siis yleistää, että suomalainen nainen ei osaa/halua imettää.
Loukkasinkohan nyt pahasti itseäni imetyksessä epäonnistuneena? hmm..[/QUOTE]

Nyt ymmärrän yskän. Et kuuntele, tai siis lue. Papatat omaa asiaasi niin kiireellä, ettet edes ehdi lukea vasta-argumentteja.

On hyvinkin ennakkoluuloista ja syrjintään johtavaa olettaa ihmisestä jotakin vain siksi että hän edustaa ryhmää jossa sitä tapahtuu paljon. Moni aloituksen mamuihin kohdistetuista väitteistä ei myöskään päde suurimpaan osaan mamuja, joten yleistys on kertakaikkisen vääräkin vielä kaiken muun pahan lisäksi.

Juuri selitin tuossa, miten nettikirjoittelu voi hankaloittaa jonkun elämää, luitko ollenkaan? Ymmärrätkö ollenkaan vastuutasi kun lauot totuuksiasi julkisesti? Ymmärrätkö olevasi osa suomalaista kantaväestöä?

ja sitten:
[QUOTE="vieras1";26379924] JA EDELLEEN, jos lähes kokonainen KANSA silpoo lapsiaan, niin kyllä, minä kutsun heitä SILPOJIKSI. Vaikka 1/10 ei silpoisi.
Ja luuletko että sotivat ihmiset eivät tapa? Vai luuletko, että kukaan Suomesta turvapaikkaa hakeva somalimies ei ole osallistunut sotaan? Kuka siellä sitten taistelee? [/QUOTE]

Voin vannoa, ettei missään maassa 90% IHMISISTÄ silvo yhtään ketään. Ja maassa missä 90% ihmisistä tappaisi, ei olisi maahanmuuttajia muuttamaan sieltä pois, kai sen tajuat?
Lisäksi LOGIIKKASI ontuu ja pahasti. 90% MAMUISTA ei taatusti ole koskaan osallistunut mihinkään tälläiseen toimintaan, ja silti olet valmis tähän yleistykseen. Vaikka sanomatta tietysti nyt suljet mamuista pois ne "sivistyneistä" maista tulevat?

Jos sotaan osallistuminen on tuomittavaa tappamista sinulle, oletan että pidät suomalaisia sotaveteraaneja myöskin moraaliltaan kyseenalaisina.

AP:n tekstissä mamujen oletetaan tappavan, hakkaavan naisiaan, silpovan vauvojaan ja pyrkivän välttämään työtä. On selvää ettei sen suurempi prosentti mamuista omaa näitä piirteitä kuin suomalaisetkaan.

Jos itse kuulut vähemmistöön, olet ilmeisesti empaattisesti kuollut tai ainakin kyvytön.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26380537]Ja täältä saa asunnon, rahaa, sosiaalityöntekijän, tulkkipalvelun, koulutuksen.
Ja me kantasuomalaiset maksamme koko lystin. Mitä tekevät somalit? Valittavat kuinka hirveää täällä on, ja kuinka suomalaiset ovat rasisteja.[/QUOTE]

No aika hirveäähän täällä todella on. Ilmeisesti mamuilla sitä mielipiteenvapautta ei sitten tarvitse ollakaan, kun siitä niin aiemmin vaahtosit? Tasa-arvoisia ollaan, mutta heidän olisi syytä pitää epäkohdista suunsa kiinni?

"pop"
[QUOTE="vieras";26380570]Onko? Välillä tulee mieleen kun lukee lehtiä et Suomi on maailman persläpi, mutta silti mamut haluavat tulla Suomeen: mukavat ihmiset, mahtava ilmasto, vai mikä se vetovoimatekijä oikein on?[/QUOTE]

Vetovoimatekijä lienee pakolaisten kohdalla lähinnä se, ketä suostuu ottamaan vastaan. Ja kyllä, Suomi on kyllä yleensä valintojen listan häntäpäässä...

"pop"
Ja totta helvetissä voin sanoa ap:n käytöstä idiootiksi, tyhmäksi jne. koska se perustuu hänen käytökseensä, EIKÄ siihen, että hän edustaa jotakin tiettyä ryhmää.

"vieras1"
Vaahtoa ihan rauhassa. Luin jokaisen tekstisi ja kirjoitin vastineen, mitä et itse halua ymmärtää.
Somaliassa 98% naisista on silvottu. Kuka vittu ne sitten silpoo jos ei somalit itse?

"vieras1"
[QUOTE="pop";26381708]Vetovoimatekijä lienee pakolaisten kohdalla lähinnä se, ketä suostuu ottamaan vastaan. Ja kyllä, Suomi on kyllä yleensä valintojen listan häntäpäässä...[/QUOTE]

Saisinko jonkun todisteen väitteestäsi? Mihin perustuu tuo että Suomi olisi häntäpäässä?

"vieras1"
[QUOTE="pop";26381698]No aika hirveäähän täällä todella on. Ilmeisesti mamuilla sitä mielipiteenvapautta ei sitten tarvitse ollakaan, kun siitä niin aiemmin vaahtosit? Tasa-arvoisia ollaan, mutta heidän olisi syytä pitää epäkohdista suunsa kiinni?[/QUOTE]

Kun sinä menet kylään vieraille haukutko heti heidän sisustuksensa ja tarjoilut? Vai pidätkö suusi kiinni ja kiität siitä, että he sinut ottivat vastaan ja ruokkivat? Käytöstapoja itse peräänkuulutat muilta, et maahanmuuttajilta.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26382012]Vaahtoa ihan rauhassa. Luin jokaisen tekstisi ja kirjoitin vastineen, mitä et itse halua ymmärtää.
Somaliassa 98% naisista on silvottu. Kuka vittu ne sitten silpoo jos ei somalit itse?[/QUOTE]

Tajunnet itsekin, että 98% silpomista ei tarkoita että 98% silpoo?

"pop"
[QUOTE="vieras1";26382042]Kun sinä menet kylään vieraille haukutko heti heidän sisustuksensa ja tarjoilut? Vai pidätkö suusi kiinni ja kiität siitä, että he sinut ottivat vastaan ja ruokkivat? Käytöstapoja itse peräänkuulutat muilta, et maahanmuuttajilta.[/QUOTE]

He eivät ole tulleet tänne vieraiksi vaan asumaan. Oletko siis sitä mieltä että opiskelijat tai äidit eivät saa valittaa kelasta koska sieltä sentään saavat apua, olisivat kiitollisia?
Tai etten minä voi kuntalaisena motkottaa kirjaston huonosta palvelusta, teistä tms. koska minun pitäisi olla kiitollinen että saan asua täällä? Siinä sitä taas mennään sen samanarvoisuuden kanssa...

Toki oletan että heiltäkin käytöstavat löytyvät, eikä vihapuhetta tai turhaa mollaamista tarvitse sietää keneltäkään. On kuitenkin selvää, ettei maahanmuuttajia voi "ostaa hiljaisiksi" vain sillä että he saavat tulle maahamme. Epäkohdista on pystyttävä puhumaan, ja mielipide ilmaisemaan-asiallisesti. Myös se negatiivinen.

"pop"
[QUOTE="vieras1";26382019]Saisinko jonkun todisteen väitteestäsi? Mihin perustuu tuo että Suomi olisi häntäpäässä?[/QUOTE]

Kysy. Olen vuosia toiminut pakolaisten kanssa, ja onkohan joukossa ollut yksi perhe joka tuli tänne mielellään, ja hekin vain koska oli sukusiteitä.
Muista kuin pakolaisista tulee varmaan suurempi osa mielellään, koska itse valitsevat. Monet kuitenkin asuneet muualla ensin.

Iso osa tuota haluttomuutta on kuitenkin rehellisyyden nimissä se, ettei omaa kotimaata ole haluttu jättää ollenkaan, vaan on ollut pakko. Kulttuurishokki on valtava, ja Suomi saa paljon sellaistakin syytöstä silloin osakseen mitä ei ensinkään ansaitse.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383278]He eivät ole tulleet tänne vieraiksi vaan asumaan. Oletko siis sitä mieltä että opiskelijat tai äidit eivät saa valittaa kelasta koska sieltä sentään saavat apua, olisivat kiitollisia?
Tai etten minä voi kuntalaisena motkottaa kirjaston huonosta palvelusta, teistä tms. koska minun pitäisi olla kiitollinen että saan asua täällä? Siinä sitä taas mennään sen samanarvoisuuden kanssa...

Toki oletan että heiltäkin käytöstavat löytyvät, eikä vihapuhetta tai turhaa mollaamista tarvitse sietää keneltäkään. On kuitenkin selvää, ettei maahanmuuttajia voi "ostaa hiljaisiksi" vain sillä että he saavat tulle maahamme. Epäkohdista on pystyttävä puhumaan, ja mielipide ilmaisemaan-asiallisesti. Myös se negatiivinen.[/QUOTE]

Oletan siis, että kun muuttaisit itse vaikka Tunisiaan, alkaisit ensitöiksesi vaahtoamaan kaikesta paskasta mitä Tunisiassa on, sekä tunisialaisten luonteesta, ruoasta ja ilmastosta. Minä en kehtaisi. Maassa maan tavalla.

He tulevat tänne sosiaaliturvan perässä, ja kehtaavat valittaa. On heillä siihen toki oikeus, olemmehan Suomessa. Mutta huonoa käytöstä se silti on.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383305]Kysy. Olen vuosia toiminut pakolaisten kanssa, ja onkohan joukossa ollut yksi perhe joka tuli tänne mielellään, ja hekin vain koska oli sukusiteitä.
Muista kuin pakolaisista tulee varmaan suurempi osa mielellään, koska itse valitsevat. Monet kuitenkin asuneet muualla ensin.

Iso osa tuota haluttomuutta on kuitenkin rehellisyyden nimissä se, ettei omaa kotimaata ole haluttu jättää ollenkaan, vaan on ollut pakko. Kulttuurishokki on valtava, ja Suomi saa paljon sellaistakin syytöstä silloin osakseen mitä ei ensinkään ansaitse.[/QUOTE]

Siis mututuntumalla väität kuulopuheita faktoiksi. Arvasin. Käskeppä pakolaisten olla hyviä ja tienata rahaa, ja muuttaa muualle, kun täällä kerran niin kamalat oltavat suomalaiset tarjoavat. Ruokakin pahaa ja ihmisetkin niin hirveitä. Kyynel.

"vieras1"
[QUOTE="pop";26383228]Tajunnet itsekin, että 98% silpomista ei tarkoita että 98% silpoo?[/QUOTE]

Jos minä käsken naapurin peran antamaan piiskaa lapselleni, niin olenko täysin syytön piiskaamiseen? Jos minä tiedän että naapurissa hakataan lapsia, enkä tee asialle mitään, olenko täysin syytön? Sitähän minäkin.

"vieras"
[QUOTE="pop";26383305]Kysy. Olen vuosia toiminut pakolaisten kanssa, ja onkohan joukossa ollut yksi perhe joka tuli tänne mielellään, ja hekin vain koska oli sukusiteitä.

Iso osa tuota haluttomuutta on kuitenkin rehellisyyden nimissä se, ettei omaa kotimaata ole haluttu jättää ollenkaan, vaan on ollut pakko. Kulttuurishokki on valtava, ja Suomi saa paljon sellaistakin syytöstä silloin osakseen mitä ei ensinkään ansaitse.[/QUOTE]

Voi ei ja tämä kulttuurishokki on suomalaisten vika.:(

Yhteistyössä