Odotusajan vatsavalu muistoksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valua kohta työstävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valua kohta työstävä

Vieras
Onkos kukaan tehnyt odotusajan vatsasta valua muistoksi kipsinauhasta???

Nauhat on hankittu mutta:
Mitä olette laittaneet vatsan ja kipsinauhan väliin???
Tuorekelmua??? Vaseliinia???

Kuulisin mielelläni miten muutenkin olette onnistuneet!!! :)

Joo, aionpa hyvinkin säilyttää ensin lapsen huoneen seinällä ja myöhemmin sitten vaikkapa askarteluhuoneeni seinällä.
Aion työstää vähän pidemmälle: painan lapsen käden ja jalan jäljet siihen kun on syntynyt ja että roikkumaan saan, laitan kauniin nauhan.

Joo, kyllä mä sen teen: haluan konkreettisen muiston mahasta kun vauva siellä asui, meidän edellinen lapsi kuoli kohtuun rvkolla 36+ ja voi kun olisin saanut tuon jo silloin tehtyä... jotain konkreettista muistoksi.

Ja mun kysymyshän oli ihan muu kuin miksi sen teen ja missä sitä säilytän.
Kiitos kuitenkin aamuäree vinkistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Valua kohta työstävä:
Onkos kukaan tehnyt odotusajan vatsasta valua muistoksi kipsinauhasta???

Nauhat on hankittu mutta:
Mitä olette laittaneet vatsan ja kipsinauhan väliin???
Tuorekelmua??? Vaseliinia???

Kuulisin mielelläni miten muutenkin olette onnistuneet!!! :)

Olen tuosta kuullut, ja haluasin ite kans tehdä... mistä aineet hankit? oliko kalliit....... ???
Oon aikas huono askarteleen, mutta jos ohjeita saan niin varmasti haluan tehdä!!!<3

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Tai ripustaa makkarin seinälle varoitukseksi :D

Done that! Kullanväriseksi maalasin. ;)

Mutta muistaakseni joissain projekteissa olen käyttänyt liukkaria (joo-o, totta), joissain tuorekelmua (suosittelen valmiin kipsinauhan kanssa, ottaa julmetusti kiinni) ja joissain kosteusvoidetta.

Nyt täytyy sanoa, että överiksi menee, jos sellasia kipsivaluja säilyttelee. Mihin ne mahtuu? Vaatehuoneen ylähyllylle? Sitten kun muutatte, niin kannatte kipsivaluja (vaikka nyt kolmea, jos lapsia on kolme) paikasta toiseen. Hieman järkeä, raskaudesta saa muitakin muistoja, esim. valokuvaatte sitä mahaanne. Tai sitten kun vauva on syntynyt, niin käden ja jalanjäljet vaikka.

:o :laugh:

voi taivas!! anna mä arvaan: olet varmaan säilönyt myös sen puhjenneen kortsun, positiivisen raskaustestin, ekan neuvolassa otetun pissanäytteen sekä ultrassa käytetyn geelin? ja jotta jatkumo olisi täydellinen otat talteen myös lapsiveden, ekan kakkavaipan, napatyngän ja käytetyn pulautusrätin?

Säilytin ekan raskaustesti tikun muutaman vuoden, mutta jossain vaiheessa sai mennä jo roskiin, kun lapsimäärä oli lisääntyny ei tuntunu tuo pissatikku niin tärkeältä enää. Kun laittaa ne muistot siihen vauvakirjaan, niin se on mukavaa. Myös raskausajan päiväkirjaa tms. voi säilyttää. Mulla on kaksosraskaus dokumentit kaikki sairaalakäynnit, ultrakuvat yms. muovitaskussa, jossa myös molempien pienet muoviset rannetunnisteet yms. ja vauvakirjat huolella täytetty. Noihin muistoihin on kiva palata kun siltä tuntuu.

MIIKKU:
Itse ostin tuota kipsinauhaa Sinellistä. 2 rullaa maksoi 6e ja yhdessä on 2,7m.
Leikataan noin 10-15cm paloiksi, kastellaan vesikupissa ja lätkästään tässä tapauksessa mahaan. Vuorataan sen verran paksusti kun haluaa. Annat kuivua ja sitten varovasti irroitat.
Jos ei säilytystilaa (seinää) ole niin varmaan aika hankala kyllä säilyttää...

Kukin tavallaan... tähänkin ketjuun sekosi enemmän kritisoijia kuin niitä oikeasti asiasta jotain tietäviä...

Kukin tyylillään...
Minä teen ja se on mun asiani!

Kipsinauha on apteekissa muistaakseni aika edullista verrattuna ap:n maksamaan hintaan. Ostin kurssilaisia varten koko laatikon, olisiko ollut 10 rullaa, alta 20 ?. Vielä edullisempi ja minusta helpompi ja parempi vaihtoehto on kipsijauhe ja sideharso.

Yhteistyössä