Olen hukassa. Hyvän voileipäkakun (liha) täytteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aiempi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aiempi äiti

Vieras
Paljon on erilaisia ohjeita kierrossa, mutta en teidä mitkä on hyviä ja mitkä taas ei. Antakaapa vinkkejä mitä olette laittaneet hyväksi havaitun voileipäkakun väliin.

majoneesiin sekoitan sinappikurkkusalaattia ja toiseen väliin majoneesia tai kermaviiliä jossa kinkkukuutioita...ovat vieraat tykänneet ja voi laittaa vaikka italiansalaattia myös.

Mulla olis nyt ensimmäinen voileipäkakku suunnitelmissa viikonlopuksi pojan synttäreille. täytekakkuja olen tehnyt ja niihin osaa itsekkin soveltaa täytettä, mutta oon hukassa tämän suolaisen kakun kanssa.

Moi!

Tässä ohje jonka tein pojan ristiäisiin. Olen sen jostain kopioinut, joten ei ole oma keksimäni:) Mutta tosi hyvä ja helppo ohje! Tämä kakku on oikeesti tosi hyvä, jopa sellaiset tykkää jotka ei normaalisti voileipäkakusta niin välitä!

Tarvitset

Isopaahto vehnäviipaleita ja isopaahto vehnä-ruisviipaleita, joka toinen väli tulee vehnäleivästä ja joka toinen vehnäruisleivästä

n2prk maustamatonta tuorejuustoa (creme bonjour)
n150g savupalvikinkkua (pienittynä)
vähän meetwurstia tai salami suikaleita (olen laittanut noin 50 grammaa)
muutama rkl sinappia
n 1tl paprikajauhetta
vähän kurkkusalaattia (pari ruokalusikallista)
nämä kaikki aineet sekaisin monitoimikoneessa hienoksi "tahnaksi",
leipä kostutetaan lihaliemellä (n. 1 dl koko kakkuun), ja joka väliin levitetään "tahnaa"

kuorrutus:
2prk maustamatonta tuorejuustoa
1 tuubi majoneesia (itse olen tehnyt tosin majoneesin itse, 1 keltuainen, mausteita ja öljyä sen verran, että tulee paksu seos)

sekoitetaan keskenään ja levitetään valmiin täytetyn kakun päälle

koristeluun: tummia viinirypäleitä
kinkkurullia, persiljaa, kurkkua ja tomaattia

Yhteistyössä