Odotuksen Odottajat!

ultravioletti, älä muuta sano, on aika tujun kuuloinen coctail :D Luulinkin ensin, että ymmärsin lääkärin puheet puhelimessa väärin, mutta kun ohjeet postissa tuli niin niin siinä sanottiin. Ilmeisesti tuo miniannos menopuria on just sille limakalvolle tarkoitettu.
Myös meillä mies saa hoitaa oman osuutensa yksin, minähän se kuitenkin olen jota siinä sörkitään. Kyllä mieskin joutaa saada osakseen jotakin vähemmän hauskaa. Tai hauskaa ja hauskaa, voihan se ollakin sitä ;)
 
Ompas täällä tapahtunut kaiken moista.. kaksi plussaakin joista ONNITTELUT!!!!

Mulla on yleensä hankaluuksia päästä tänne palstalle serveri on usein liian "kiireinen" onko muilla ollut samoja hankaluuksia??

Vihdoin sain aikaan pyytää lähetteen julkiselle puolelle ja jonossa ollaan... Päätettiin ettei lähdetäkkään vielä siihen inssiin yksityiselle kun ollaan haaveiltu yhdessä kunnon lomareissusta ja nyt se olisi sitten lokakuussa mahdollista. Täytyy siis kaikki ylimääräiset rahavarannot säästää matkaa varten.

Ovulaatiota odotellessa
 
Noniin, sinne tais viemäriin mennä sekin viimenen terolutkierto.. eiköhän tää oo kp1 (ja vp nro 26) :'( Läheskään yhtä korkeelta ei tosin tultu nyt kun parina viime kuuna. Ehkä oon oppinu uskoon jo niitä selkeitä pms-oireita..muille sellasia voi tietysti tulla vaikka sit oiskin raskaana mutta tuskin IKINÄ mulle :| Mulla menkkoja edeltävät päivät/tunnit on fyysisesti pahimpia pms.n/endon? takia, ja menkkojen ekapäivät henkisesti..kai kun siinä menee tavallaan aina ne viimesetki toivon rippeet kun veret ilmaantuu :(
Joka kertahan tää kuitenki jonkin verran v--uttaa vaikka kuinka koittas varautua,..no, tiedätte kyllä. Kuitenki ois taas ollu periaatteessa ihan hyvä mahdollisuus eikä SILTIKÄÄN :headwall: ja tarkalleen säännöllisen pitunen kiertokin. Pitäskö siitäki taas jaksaa iloita prrkele :D
No, nyt meneeki tää kierto täysin luomusti ja sellaseen ihmeeseen usko on menny jo aikaa sitte!

(m)
Siirrin itteni kp-listan viimeseks kun en nyt luomukierroissa halua/jaksa noita niin tarkkaan seurata :) saa tota listaa joku muukin päivitellä mikäli haluaa/viitsii!
 
Ultravioletti: :hug: :hug:

Onko niissä spermanäytekopeissa aina leffoja? Löytyykö myös lehtiä? Meillä mies hermoilee myös tuosta näytteen antamisesta ja sen onnistumisesta. Ilman apuja ei kuulemma ainakaan tule selviämään. Mutta voiko siis luottaa siihen, että apuvälineitä löytyy, vai pitääkö näytteenantoa ennen käydä lehtiostoksilla?

Luin just äsken, yksi lääke, jota mies on käyttänyt viime syksystä, voi vaikuttaa heikentävästi siittiötuotantoon. Harmittaa järjettömästi ja pelottaa, että kaikki yrittäminen on tuon takia ollut ihan turhaa. Terveyskeskuslääkäri, joka lääkkeen määräsi, ei kertonut ollenkaan, pitääkö lääkettä käyttää oireisiin vai ennaltaehkäisyyn, eikä myöskään sitä, kuinka kauan lääkettä pitää käyttää. Niinpä mies on napsinut sitä aika tavalla säännöllisesti jo 9-10 kuukautta. Ärsyttää järjettömästi! :headwall:
 
Andala, mut sittenhän jos noin ois miehen lääkkeiden kans käyny niin ongelma ois helposti korjattavissa ;)

).( Kattelin sitten että jos kierto pysyy tasapitusena niin siinä kierrossa kun pitäs tehä inseminaatio niin ovis osuu tottakai just viikonlopulle, vieläpä sunnuntaille :( voiko sitä jotenki säädellä että alottas lääkkeet tiettyyn aikaan, vai laitetaanko siittiöt sinne jo perjantaina ja sit vaan toivottas että ne pysys hengissä siellä ovulaatioon saakka? Vai otetaanko viikonlopun aikana joku irrotuspiikki että tulis aiemmin, vai miten? Mulla tietysti osuu ne parhaat päivät nyt kaikkein huonoimpaan aikaan vaikka kuinka monta seuraavaa kiertoo! :headwall: :headwall: Kyllä menee taas hankalaks!!

(m)
Ainiin, ja aika varattu kilpirauhasarvon seurantatestiin het enskuun alkuun :)
 
Yksi uusi ilmoittautuu. olen siis 23-vuotias esikoisen kuumeilija, mieheni on jo 40-vuotta. Olemme 2-vuotta yrittäneet saada vauvaa kotikonstein, mutta nyt tutkimuksett väestöliitossa takana, ja selvisi, että miehellä on alentunut siittiöiden liikkuvuus, määrä, ja muistaakseni hyvän muotoisiakin oli vähän. Lääkäri ehdotti heti koeputkihedelmöitystä. Tällähetkellä tunteet on sekavat. Toisaalta on kauhean luottavainen olo, kun kuitenkin on keinoja, joita voidaan käyttää.Alkioiden pakastuksesta oli puhetta myös, koska halutaan enemmän kuin yksi lapsi. En tiedä hoidoista paljonkaan. kaikki vertaistuki ja yhteinen jakaminen olisi ihanaa. yv-täkin saa laittaa, jos siltä tuntuu. pino oli niin pitkä, että tutustun teihin vähitellen. täällä sitä kuitenkin ollaan.


Haltia..............tulossa IVF/ICSI ...........2 v.......... ensimmäinen haaveissa
 
Haltia: :wave: Luin just, että koeputkihedelmöityksessä on tosi hyvät onnistumisprosentit, jos nainen on alle 40-vuotias. Tsemppiä kovasti teille hoitoihin!

Ultravioletti: Niin tietty ois, jos ongelmana ois vaan noi lääkkeet. Jotenkin vaan epäilen, että vikaa löytyy muualtakin, varsinkin musta. Uskon vahvasti näin mm. sen takia, että mulla on epäsäännölliset kuukautiset enkä myöskään koskaan saa ovistestiin plussaa. Tuo lääkejuttu tuntuu vaan pisteeltä i:n päälle: eli siis kun muutenkin on ollut huonot lähtökohdat, niin tuo on vaan huonontanut tilannetta entisestään. :/
 
Evenstar , noi kp.t on kiertopäiviä ja vp = verinen pettymys (tää on ilmeisesti mun ihan oma kehittämä termi.. :D) Jollain sivulla oli just hyvä linkki sellaseen lyhenne listaan.. voisin koittaa ettiä sen sulle ;)

m* (muokkaan) Siin se oliki!
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1021097

Haluatko mukaan listoille? :wave:
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 8.8.2008





mama-84..............................2/28
Sannuli-81............................3/26-30
Pupuvaimo............................8/30-32
Rouva B................................9/31-41
tao........................................9/24-26
miranda-81...........................11/28-32
Tähtisäde.............................13/25-26
Inkku83................................14/30
stellina.................................14/n.31-39
Justiina80.............................18/28-29
kirma....................................20/26-30
Andala..................................22/31-42
Veena...................................23/24-28
haltia....................................26/30-35
pohtijatar.............................29/33
soja......................................30/28
pilvilinna...............................30/ ?
Maricce..................................37/30-?
Tiinuli81.................................55/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat

[/quote]



 
Tänks ultravioletti. =) :flower: Linkin takaa löytyvä ketju selvensi asiaa.

Mua ei varmaan kannata laittaa listalle tässä vaiheessa, kun syön vielä toistaiseksi Dianea... :xmas: Siis Diane Novaa = PCO:n hoitoon käytettäviä e-pillereitä. Elokuun loppupuolella ois psykologiaika ja lääkäriaika Väestöliittoon, ja jos psykologi ja lääkäri "antaa luvan" hoitoihin, elokuun lopun jälkeen pitäis varmaan pikku hiljaa luopua pillereistä. Sen jälkeen minutkin vois ehkä lisätä listalle -- kunhan ensin saadaan kierron pituus selville. :|

Kokeilin taannoin olla ilman pillereitä viitisen kuukautta, minä aikana mulla oli kahdet luomumenkat. Ensimmäinen kierto oli 52 pv (laskettuna tyhjennysvuodon alusta pillereiden lopettamisen jälkeen, viimeiseksi päiväksi laskettu ekaa luomuvuotopäivää edeltävä päivä ) ja toinen 43 pv. Eikä mitään hajua, oliko kyseiset kierrot ovulatorisia vai anovulatorisia. Veikkaan kuitenkin, että olivat anovulatorisia. :(
 
haltia, sinäkin odottelet pientä vielä! Jostakin syystä olet jostakin sivulta jäänyt mieleeni jo viime vuoden puolelta.
Oletteko vasta äskettäin hakeutuneet tutkimuksiin? Mahtoi miehelle olla kova paikka kuulla, että häikkää löytyikin hänestä. Luulen, että kaikesta huolimatta miehet ajattelevat, että naista fiksaamalla sen vauvan viimein sitten saa, ettei kukaan mies halua ajatella, että vikaa voi löytyäkin itsestä.
Missä väestöliitossa olette hoidoissa ja kuinka nopeasti asiat alkavat nyt sitten edetä?
Anteeksi vaan tämä utelu, mutta uudet asiat aina kiinnostaa meikäläistä :ashamed:

inkku83, yhteinen lomareissu kuulostaa kyllä huomattavasti paremmalle vaihtoehdolle kuin inssiin meno! Pääsette sitten syksypimeillä kunnon hermolomalle ennen tositoimiin ryhtymistä.

andala, minä kyllä vahvasti veikkaan, että kyllä niistä kopeista aina löytyy miehelle lehtiä tai leffa. Eihän kukaan voi olettaa, että mies saa "kylmiltään" siellä homman hoidettua. Meillä mies valitteli vaan sitä, että kopissa oli tosi ohuet seinät ja ilmeisesti joku toimisto siellä toisella puolella, sieltä oli sitten selvä puheensorina häirinnyt keskittymistä itse asiaan. Mutta kunnon nojatuolikin oli ollut, ihan lokoisat oltavat muuten ;)
Onko miehen näytteenantopäivä jo lähellä? Siitähän se sitten selviää onko lääkkeet vaikuttaneet heikentävästi. Ainakin väestöliitossa pikavastauksen sai jo samana päivänä.

ultravioletti, meikäläistä myös hirvittää, viikonloppu painaa pahasti päälle jos menkat alkaa kp26 niin kuin kaks edellistä kiertoa on mennyt. Kierron pitäis myöhästyä tosi paljon, ettei kaikki mene uusiin puihin. Huoh. Mutta hei, murehditaan sitä vasta sitten kun on sen aika, eikös niin!

mama-84, jaksamista surkeisiin alkukierron päiviin!
 
).( Tänään vasta tullu kunnollista verta reippaammin, joten kaipa on laskettava tää päivä sittenki kp1? Johtuu varmaan teroluteista että ne pikkasen hämärtää tota kierron alkupäivää, koko eilisen ja tänkin aamun tuli vaan sellasta hailun verensakasta limaa! No, hyvä sentään jos edes yhdellä päivällä veny kierto.. vaikka melki ehti hetken taas jo miettiin että mitä jos ei ne runsastuiskaan... :headwall: no ääh, p*skat mä mihkä valemenkkoihin usko!! :LOL:

Soitin tossa äsken polille ja koitin varata aikaa jo enskuun alulle.. käski soittaa uudelleen vasta sitten ku seuraava kierto alkaa, ettei ruveta vielä tässä vaiheessa arvuutteleen sitä päivää. Epäilin kuinka nopeeta ajan mahtaa sit saada, mutta saa kuulema parin päivän sisään, kun hoidot on niin hektisiä..
kirma, kysyin tosta vk-loppuoviksen ongelmastakin mutta lääkäreillä kuulema on keinot jolla sen saa järjestettyä =) HUH! Eri asia on vaan sillon jos ois jotain pisempiä juhlapyhiä.
 
Kirma: Kiitoksia infosta =) ! Meillä on siis se eka käynti ensi viikon alussa ja just Väestöliitossa. Voi olla, että mies joutuu antamaan näytteen jo silloin. Tietysti siinä tapauksessa se ei kannata, jos lääke on sellainen, että sen vaikutus jatkuu vielä silloin. Sittenhän tulos ei vastaisi todellista tilannetta ilman lääkettä. Kiva kuulla, että Väestöliitossa saa tuollaisen pikavastauksenkin. Ajattelinkin jo, että kolme viikkoa on aika pitkä aika jännäillä tuloksia.

Mama: :hug:
 
Minulla tänään sit kp2 ja huomenna otan ensimmäisen clomhexal tabletin ja ens perjataina uä.Minutkin voi lisätä listaan jos joukkoon mahtuu.
Väestöliitolla mekin ollemme hoidossa. Todella hyvää palvelua ja ammattitaitoista henkilökuntaa.
 
Mulla tänään siis kp 25/30-35

Kirma Joskus huhtikuussa meillä oli ensimmäinen käynti väestöliitossa, siitä ne tutkimukset sitten lähti käyntiin. Vähän aikaa sitten kuultiin tuloksia, ja kirjoiteltiin hoitosopimuksia ja päätettiin, että aloitetaan IVF ja ICSI hoidot, kun me ollaan mielestämme siihen valmiit. Tänään sitten aloin ihan taloudellisesi miettiä, että missäköhän vaiheessa se olis mahdollista, muutenkin tuntuu että ajatukset harhailee nyt niin sekavasti joka suuntaan. Joka päivä ja hetki on monenlaisia tuntemuksia... kuitenkin siis positiivinen mieli nyt, ja luottaainen olo kaikesta pohtimisesta huolimatta. Ja mieskin suhtautui yllättävän rauhallisesti tuohon lapsettomuuteen. Alussa hän oli kovasti sitä mieltä, että pian se varmasti tärppää, mutta vähitellen mieskin on myöntänyt, ettei se nyt ihan niin nopeasti tärpännytkään. tämän odottelun seurauksena miehenkin vauvakuume on kasvannut niin suureksi, että oli heti valmis koeputkihedelmöitykseen... ainakin vielä hänkin on positiivinen, kun epäonnistunutta hoitoa ei ole takana.

Andala Kiitos tsemppauksesta, ihanaa kuulla tuollaisista uutisista! :heart:
 
Kirma ja Andala: Juu, miehelle oli eilen aikuisviihdettä Väestöliitossa. Laiskanlinna, jonka eessä kookas telkku... Ainoa vaan, että suurin osa k.o leffoista oli PÖLLITTY! Eli nyt hyvät naiset, jos teidän miehet on käyny Helsingin Väestöliitossa, niin kysykääs tarttuko jotain saksalaista mukaan? :LOL:

Hyvin meni näytteen anto, eikä minua siihen tarvittu. :(
Vaikka tietenki olin "nenääni" tunkemassa ja halusin välttämättä nähdä sen luovutuskopin. :D

Mikäkähän tuo "pikavastaus" on, mistä on puhuttu? Kun meillekin tarjottiin tuota 3 viikon odotusaikaa ja tulokset kerrottas sit lääkärikäynnillä.

Sit vielä Kirma: Tuohan on ihan ok limis! Mulla ollu loppukierrosta 3.5mm ja 4.5mm ja se ei oo hyvä. Kiinnittyäkseen pitää olla yli kuusi mm. Tosin viimeksi ultrattu huhtikuussa. Voi olla, että ois kasvanukki, mulla ainaki tuo greippimehu autto niin monella tavalla kaikkeen. Ekaa kertaa on olo kun naisella.... :heart:

Ovista odotellessa,

Rva B kp 9
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 8.8.2008





Maricce.................................1/30-60
mama-84..............................2/28
Sannuli-81............................3/26-30
Pupuvaimo............................8/30-32
Rouva B................................9/31-41
tao........................................9/24-26
miranda-81...........................11/28-32
Tähtisäde.............................13/25-26
Inkku83................................14/30
stellina.................................14/n.31-39
Justiina80.............................18/28-29
kirma....................................20/26-30
Andala..................................22/31-42
Veena...................................23/24-28
haltia....................................26/30-35
pohtijatar.............................29/33
soja......................................30/28
pilvilinna...............................30/ ?
Tiinuli81.................................55/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat

[/quote]



 
Tervehdys pitkästä aikaa! Ei ole näin loman aikaan tullut paljoa täällä pyörittyä (tehnyt kyllä ihan hyvääkin), mutta maanantaina se arki taas alkaa ja on lähdettävä töihin. Hirmuisesti tänne tullut taas tekstiä, mutta koitan päästä taas mukaan juttuihin :)

Täällä tänään kp1 eli todella lyhyeksi jäi tämä kierto :eek: Maanantaina soitan sitten väestöliittoon ultra aikaa sitä inssiä varten.. Mietin vaan että voikohan sitä tehdä jos esmes ovis on lauantaina? Niin taitaa olla maanantaina liian myöhäistä? Tietääkö kukaan miten se menee?

muoks. Pahoittelen oma napaisuuttani ja tervetuloa uudet :wave:
 
Onko tässäpinossa paljon pk-seuulaisia?jos joku osasis vastata kysymyksiini, niin olisin iloinen.. Mietiskelin vain tuota julkiselle puolelle hakeutumista, että minkälainen jono ja ylipäätään onko siellä millaiset vaatimukset tai muuta, että ylipäätään pääsee hoitoon? Nyt siis ollaan väestöliitolla, ja Helsinkiläisiä ollaan, ja tyytyväisiä olemme väestöliittoon olleet, mutta aloin miettimään, että jos ivf-hoitoja joudutaan tekemään kovin monta ei meidän rahat ehkä riitä.. ja voiko julkiselle hakeutua sen jälkeen kun on ollut jo yksityisellä?
 

Yhteistyössä