Odotuksen Odottajat!

Nyt on sit tilattu aika väestöliittoon, eka käynti on vk35. Tarvis tilata kaikki meidät paperit julkiselta ja lähettää sinne västöliittoon. Meidän lääkäriksi tuli Anita Kanerva. Ainiin, joku aiemmin kyseli että voiko olla samaan aikaan julkisella jonossa ja käydä yksityisellä? Me ainakin tehdään niin. Eli IVF-jonossa julkisella ja ovulaatioinduktioissa käydään yksityisellä. Ei ole pois julkisenhoidoista.
 
Veena: Kiitos kommenteista. Meidän kirjastosta löytyy valitettavasti vain se vanhempi versio tuosta Haikara lentää ohi -kirjasta, mutta voishan uudemman tietysti kaukolainata. Viime vuonna on muuten tullut sellainen lapsettomuutta käsittelevä kirja kuin "Lapsettomuus: 30 tositarinaa". Nimen ja takakannen perusteella se sisältää just noita saman kokeneiden tuntemuksia ja ajatuksia.

Meillä on eka Väestöliiton käynti nyt takana, ja mitään vikaa ei ainakaan toistaiseksi (siis ultrassa) löytynyt. Toista munasarjaa lääkäri tosin ei nähnyt, kun siinä oli joku suoli edessä (yöks!). Mies kävi myös antamassa simppanäytteen. Leffoja oli kuulemma vain yksi: DVD oli koneessa ja kannet jossain lukollisessa lasivitriinissä. Kaiken lisäksi mies ei saanut sitä leffaa pyörimään. :LOL: No, oli siellä onneksi niitä lehtiä sitten.
 
Aattelin linkittää tän vielä tännekin.

Eli kuinka moni teistä on valinnut kumppaninsa silloin kun on käyttänyt ehkäisypillereitä?

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Ehk%C3%A4isypillerit+saavat+valitsemaan+v%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n+kumppanin/1135238526821

Minä ainakin oon, ja hyvin itseni näköisen ja oloisen valitsinkin! :eek:

-Rva B
 
Rouva B: Jännä tutkimus! :eek: Mä löysin tuon miehen silloin, kun en käyttänyt pillereitä, ja yhtä hyvältä se tuntui senkin jälkeen, kun pillerit aloitin. Mitään muutosta en huomannut silloinkaan, kun taas lopetin pillerit. Mulla tosin pillerit tai niiden syömättömyys, kuukautiskierron eri vaiheet tai muu hormonitoiminta ei tunnu vaikuttavan mielialoihin tai mihinkään yhtään mitenkään. Taidan olla siinä mielessä joku kummajainen.
 
Joo, luin tosta joskus aiemminkin.. ei vaikuttanu kyllä pillerit nykyseen valintaan enää, tosin eipä mulla yleensäkään kerrallaan oo mitään mieslaumoja pörrännykään mistä pitäis/sais valita :LOL: oon ottanu vaan sen joka millonkin on ollu saatavilla :saint:
Exän näkemisen aikaan kyllä söin pillereitä, ja itseasiassa koko 3,5 vuoden suhteen ajan.. vaikka tuskimpa se kovin läheinen geneettisesti oli, kun kotosin ulkomailta, 6 tuhannen kilometrin päästä :kieh:
 
Kirma Mulla on ultrattu aina clomikierroissa, ja limakalvo on ollut tosi hyvä, yleensä n.10mm, ja menkatki on ollu sen mukaset, niin kun nytki! AUTS! Joten siinä ei varmaan oo vika. Olen lueskellu paljo noita kilpparin vajaatoiminta juttuja. Mulla ne arvot ovat viitearvojen sisällä, mutta Suomessa ne viitearvot ovat paljon korkeammat kun muistaakseni esim. Ruotsissa. Niiden arvojen mukaan mulla olisi selvää vajaatoimintaa, joka saattaa kans vaikuttaa kiinnittymiseen. Tuolla toisessa ketjussa (KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!) on paljo juttua siitä...

Rouva B Minä kans löysin mieheni sillon ku en syöny pillereitä. Tosin en enää alottanu syömäänkään, ja me ollaan kyllä aika erilaisia =) Joten tulosta odotellessa....
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Tiistai 12.8.2008





pilvilinna................................2/ ?
Veena...................................5/24-28
Maricce.................................5/30-60
mama-84..............................6/28
Sannuli-81............................7/26-30
pohtijatar..............................9/33
Pupuvaimo............................12/30-32
Rouva B................................13/31-41
tao........................................13/24-26
miranda-81...........................15/28-32
Tähtisäde.............................17/25-26
Inkku83................................18/30
stellina.................................18/n.31-39
Justiina80.............................22/28-29
kirma....................................24/26-30
Andala..................................26/31-42
haltia....................................30/30-35
soja......................................34/28
Tiinuli81.................................59/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat





 
tiinulihan sai eka ajan tosi nopsaa, ei kauaa tartte kärvistellä!

rouva B:n artikkelista, minä aloin seurustelun ennen pillereitä. Olen aina ollut tosi herkkä noihin hormoneihin, muistan, että pilleriaikaan halut oli aika vähäisiä ja kun sitten ne monen vuoden jälkeen lopetin, alkoi ihan uusi elämä ;)
Nykyäänkin näin loppukierrosta sänkytouhut ei nappaa sitten yhtään, inhottaa oikein ajatus. Mies raukka ei tietenkään tämmöstä tajua, niitä ei paljon hormonit nakkele.

pilvilinna, no sulla on ainakin tosi hyvä tilanne tuon limakalvon kanssa, eiköhän nuo clomit vielä joku kierto yllätä iloisesti! Toivon ainakin niin.
Tuosta kilpirauhasarvosta ei ole mitään tietoa, en harmi vaan edes muista mitä se itsellä oli.

).( Tiputteluvuoto loistaa poissaolollaan. Ja kummallinen jomotus painostaa. Muuten mennään tissit kipeenä niin kuin sata muutakin kuumeilukiertoa taakse päin.
Odotan vieläkin IHAN täpinässä viikon päästä alkavaa uutta hoitokiertoa, mutta pitäis menkkojen myöhästyä parilla päivällä, että sais ultran sopivaan ajankohtaan, menee muuten viikonlopulle.
andala, me näköjään ollaankin listalla ekoina päät pölkyillä :/ , haltia, soja tai tiinuli ei taida ylläriplussia tuoda, mikäli oikein muistan.
 
Tähtisäde
No niin, nyt tulen vaan nopsaan kertomaan uusimmat uutiset: Eli eilen kävin taas ultrassa katsomassa onko Menopurit tehonneet muniksiini. Voitte varmaan arvata: ei ollut. Ihan vähän oli kasvanut, mutta kyllä lekurikin oli ihmeissään, kun muhun ei mikään tehoa. Kroppani on kuin kiveä! Eli pari piikkiä ehdin ottaa ja 1mm oli tullut lisää viikonlopun aikana ja suurimman koko oli nyt 12mm. Niistä kahdesta pienemmästä en edes jaksanut kysyä, ihan sama! Onni kuitenkin, että limis oli kasvanut ja oli nyt 7mm, joten jotain hyötyä oli Menopurista ollut. Eikös sellaiseen jo voi kiinnittyäkin, varsinkin kun ovis ei ole vielä ainakaan ovella niin sehän kasvaa vielä? Nyt sitten kuitenkin jatkan Menopuria joka päivä ma-ke ja torstaina taas ultraan. Lekuri oli sitä mieltä että niiden PITÄISI kasvaa tällä määrällä (pelkää jopa että villiintyvät, mutta tuskin meikäläisellä :/ ) ja että pääsisin sitten heti ultran jälkeen laittamaan Pregnylin. Koitan kyllä ajatella positiivisesti, mutta kyllähän tää vähän pistää mietteliääksi, että mikä h-vetti (anteeksi kielenkäyttöni) mussa on vikana? Ja nyt oli taas sellainen kerta kun lääkäri katsoi mua osaa ottavasti ja kysyi, että haluaisinko jutella tai kysyä häneltä jotain. Melkein antoi Nessua. Eipä tullut kyyneltäkään. En siis ole luovuttanut, enkä luovuta! Mutta huippu lääkäri mulla on!! Vaikka rahaa menee niin, että huh huh! Sellaista tällä kertaa. Varoitan jo teitä hyvät naiset, että jos torstaina ei ole ultrassa hyviä uutisia niin tämä neiti tippuu pilvenpiirtäjän katon korkeudelta pannukakkuna maahan... mutta en maalaile piruja seinille en...
 
MOI pitkästä aikaa!
Lomaillut olen, täällä on kirjoiteltu paljon tällä välillä. valitettavasti vähän vaisut taitaa enimmäkseen olla täällä tunnelmat? mutta onhan täällä monilla mennyt hoidot kivasti eteenpäin tai ainakin alkuun on päästy :)

Tähtisade koita jaksaa, mullakin meni piikittelyn kanssa hermot, tais mennä kaikkiaan 26 päivää menopuria, ja tosi varoen lääkäri lisäs annosta, kun ylimenemistä pelättiin. lopputulos oli sitten 8 munista, joista IVF tehtiin ja nyt kohta tulossa eka PAS.

tosiaan Kirma ja Andala teillä kierto lopuillaan... jospa tärppäis? aina kannattaa vähän haaveilla :flower: andala, saatteko millon tiedon miehen simpoista?

tiinuli hienoa että pääsette noin nopeesti ekalle käynnille, siitä se lähtee

oma: alotin nyt PAS varten zumenon lääkityksen (4mg), nyt menossa kp5/28. ensi viikolla ultra ja jos limis ok, voidaan ehkä jo ensi viikon perjantaina PAS tehä.... vähän jo jännittää... nyt tää on taas jotenkin konkreettista.... Zumenonista ei vielä erikoisia vaikutuksia, vähän kuvittelen olevani surumielinen? :'(

mukavaa viikon jatkoa, aion nyt itsekin olla aktiivisemmin täällä mukana jännittämässä meidän kaikkien puolesta :wave:

soja

ps. anteeksi kun en kaikkiin pystynyt kommentoimaan, niin oli paljon juttuja. paljon kuitenkin :hug: kaikille, kovin tuttua tuskaa me kaikki täällä käydään läpi
 
Tähtisäde Tiiän noi tunteet koska ei mullakaan tahtoneet noi pistokset tehota. Pistelin Puregonia ekan kierron annoksilla IUI 25-50. Pistelin 30 päivää yhteen soittoon ja jouduin lopettamaan pistelyn koska munikset ei vaan kasvaneet. Toisella Puregonkierroksessa lähettiin annostuksella IUI75 ja pistelin 14pv, ei tehonnut. Annosta nostettiin IUI100 ja pistelin toiset 14 päivää ja kasvoi yksi folli kokoa 18mm ja sit pistin pregnylin. Joten kärsivällisyyttä todellakin tarvitaan pistelyjen kanssa :hug: Jotkut reagoivat todella herkästi pistoksiin esim, toi annos IUI100 voi kasvattaa 15kpl folleja ja toiset pistävät IUI300 ja eikä meinaa tehota siltikään.

soja Ihanaa sulla PAS ja täydessä käynnissä...=) =) Kohta pääsetkin jo jännäileen :heart:

kirma multa ei ainakaan ylläriplussaa heru B) huvikseni oon muutamat testit tehnyt ja lähinnä jotain viivanpaikkoja olen testeihin saanut :LOL: ovis testit näyttävät haamuja kokoajan, joten siitä voisi päätellä että hormonit aivan sekaisin.



 
Tähtisäde
Kiitos tsempeistä!

Tiinuli: Eikö toi sun pistelyurakka tullut iha SAIRAAN KALLIIKSI? Olen käsittänyt, että Puregon olisi vielä kalliimpaa kuin Menopur. Koitan kyllä olla kärsivällinen. Mä kun vaan olen koko ajan ajatellut, että ei mussa periaatteessa ole mitään vikaa, vähän vaan hormonit sekaisin niin ajattelin, että mun vatsalle ei tarvitse kun näyttää piikkiä niin johan alkaa tapahtumaan. Ajattelin, että noi olisi ihmeaineita...

Soja: Ihanaa tosiaan nähdä, että teillä alkaa tapahtumaan!! Sulla on niin samantapainen tausta kuin mulla, että jos PAS onnistuu niin hihkun kyllä ihan kympillä ja jännitän teidän puolesta jo etukäteen. Pidäthän meidät sitten ajan tasalla!
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa!!

Mukava, että kaikilla alkaa jotain tapahtumaan tosiaan syksyn myötä, hoitojen alkaessa. :hug:

Meillä on ukkelin kanssa loma meneillään. Mullahan on nyt ne elämäni ekat clomit takana. Ultrassa piipahdin kp 10. Vas. munasarjassa oli 16mm johtofollikkeli, oikealla useita mitättömän pieniä rakkuloita, joista ei ole mihinkään. Ei kuulemma PCO tyyppiset sarjat kuitenkaan. No. olen äärettömän onnellinen, että ne clomit tuotti edes tuon yhden hyvän. HUH.

Noh, kp 10 oli torstai, ja lääkäri käski alkaa tikuttaa ovista heti seur. pvänä. Niin tein, ja lekurin ennustus oviksesta meni päivällä vikaan, eli ovis oli maanantaina. Tai tikku näytti plussaa!!! Elämäni eka onnistunut ovulaatiotesti. Piti ottaa lasi punkkua.

Ukko lähti reissuun tiistaina, että koko su ja ma sitten oltiin pehkuissa enempi ja vähempi. :LOL:

Saa nähdä, onko apua asiaan tullut....En ole mitään tuntemuksia kuulostellut, ollaan vaan nautittu olostamme, ja touhuttu kaikkea tavallista.

Tänään roudataan uusi sohva kotiin, ja saatiin moottoripyörä kuntoon. Onhan sitä siinä.

Plussaonnea ja ripeän reipasta syksyä!! Jos teille sopii, käyn silloin tällöin kirjoittelemassa kuulumisia. Olen vähentänyt täällä surffaamista, koska huomaan, että alan kamalasti murehtimaan omaa ja teidän muiden tilannetta, mitä enempi täällä roikun.

Toivon kuitenkin, että saan olla mukana? Koitan tsempata itseäni valoon, vaikka näissä sateissa ja tilanteissa se ei ole aina ihan helppoa.

Jaksuja teille kaikille. :flower: :flower:
 
Tähtisäde: No voi prkl. Toivotaan että seuraavalla kerralla ois iloisempia uutisia :hug:

Justiinalle onnea ovisplussasta :flower:

Täällä ollu taas sellainen "meille ei koskaan tule vauvaa" -päivä. Niin ja viime yökin. Onneksi töissä oli niin älytön kiire ettei paljon kerennyt ajattelemaan ja sureksimaan tätä asiaa. Mä en jaksa enää odottaa!!! Kauanko vielä? Joko ollaan kohta prkl perillä? :D Tai tärkeintä se kai on että edes joskus tulisi se päivä kun saa sen oman pienen...
 
Kirma: Mulla on tulossa ilmeisesti keskipitkä kierto, eli ensi viikon torstaina tai perjantaina pitäis menkkojen vasta alkaa. Näin siis oletetusta oviksesta laskeskelin. Jotenkin olen nyt niin keskittynyt noihin meidän tutkimuksiin, etten edes oikein tajua jännätä raskautumista tässä kierrossa. Vaikka onhan sekin tietty ihan mahdollista, kai? Sulla on siis ihan ekana meistä pää pölkyllä. =)

Soja: Klinikalla sanottiin, että kaksi viikkoa menee niiden simppatulosten valmistumiseen. Jännittäääää!!!!! :eek:

Tähtisade: Sulla on oikea asenne, luovuttaa ei pidä! Pidän sulle peukkuja torstain ultraan. :heart:
 
Kaipa minäkin voisin liittyä pikkuhiljaa tänne. Tuolla PCO-pinossakin jo kirjoittelen. Täällä näyttää olevan paljon tuttuja, mutta myös uusia tuttavuuksia.

Taustoista hieman. Minä 25-vuotta, mies 26, esikoisen yritystä nyt kolme viikko alle vuosi (eli 09/07 alkaen). Mulla todettu pco 02/08 ja keväällä oli kahdessa kierrossa clomit. Tupla-annostuskaan ei tehonnut, joten jäimme kesätauolle pelkillä metuilla varustettuina. Kierto on ollut epäsäännöllinen ja pitkä, mutta kuitenkin on edes jonkinlainen kierto ollut ilman teroluteja.

Tänään siis kp 1/?? ja erittäin masisfiilikset. :'( Veenan sanoin "meille ei ikinä tule vauvaa"-päivä. Taidan siis mennä aikaisin nukkumaan, että olisi tämä perhanan eka kiertopäivä jo ohi. :ashamed:

Niin ja YTHS:llä ollaan oltu hoidoissa. Miehen testituloksia jännäillään vielä parisen viikkoa ja niiden perusteella päätetään sitten jatketaanko vielä clomeilla YTHS:llä vai siirrytäänkö muualle julkiselle.
 
Tervetuloa tännekin Pantsu :wave: :hug:

Mulla oli myös ehkä just siinä vuoden yritysajan täyttymisen paikkeilla ja tutkimuksia ootellessa se pahin synkkyys.. eräänlainen kynnys ylitty siinä kun tilas lääkäriajan lähetettä varten. Viime kesästä ei oikein muista paljoo mitään, se meni jotenkiin ihan murheen ja alvireisyyden sumussa.. en jaksanu oikein lähtee mihkään eikä mikään huvittanu, vaivas pahiten se "pallomaha- ja vauva-allergia".. mutta sitten jotenkin turtuu/uupuu vähän siihen jatkuvaan turhaan mietiskelyyn, ja koittaa aatella että en anna epämieluisten näkymien estää muuta hauskanpitoo ja elämää! Vaikka kyllä niitä vaikeita masennuksen&epätoivon syviä hetkiä vieläkin on kuten täällä palstallakin välillä on tullu tiliteltyä :whistle: mutta..... :snotty: eiköhän tää tästä vielä joskus iloks muutu |O :) meillä kaikilla! :heart:
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Keskiviikko 13.8.2008





Pantalaimon..........................2/?
pilvilinna................................3/?
Veena...................................6/24-28
soja......................................6/28
Maricce.................................6/30-60
mama-84..............................7/28
Sannuli-81............................8/26-30
pohtijatar..............................10/33
Pupuvaimo............................13/30-32
Rouva B................................14/31-41
tao........................................14/24-26
miranda-81...........................16/28-32
Tähtisäde.............................18/25-26
Inkku83................................19/30
stellina.................................19/n.31-39
Justiina80.............................23/28-29
kirma....................................25/26-30
Andala..................................27/31-42
haltia....................................31/30-35
Tiinuli81.................................60/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat




 
Heippa :wave:

Täällä oli tänään nollaultra ja kaikki oli niin kuin pitikin. Torstaina (kp7) aloitan Puregon pistokset annoksella 150. Kontrolli ensi tiistaina ja jos kaikki menee hyvin niin punktio on 27.8 eli kp 20. Nyt kyllä jännittelee aika paljon ja unet on sen mukaisia :ashamed:
 
Joo.. täällä ollaan. Kaipa täällä on monella vaan ne alkavat hoidot mielessä eikä oikein mitään muuta odotuksia enää sen puoleen ookaan..? Mulla ainakaan :| Eiköhän sit ala vilkastuun kun ne todenteolla alkaa :)

Hiljasempi puolihan tää on verrattuna johonki Vauvakuumeeseen, ja vaikka kuinka koittaa aatella että en mee enää lukeenka niitä juttuja, tulee vaan niin v---un paha mieli jostain pikatärpeistä ja siitä kuinka porukka vuodattaa suunnilleen krokotiilikyyneliä jonkun puolen vuoden yrityksen jälkeen!! |O silti käy kurkkiin jos muutekaan tekemistä ei oo.. Ja sitten vielä viimeaikojen plussa-aalto niissä tutuissa pinoissa,.. niin ei voi mitään mutta vetää kyllä mieltä itellä matalaks (kateellinen ja katkera akka!) :ashamed: :headwall:
 
Ultravioletti: heh, sama tuntuma täälläkin. Mä oon varmaan viimeinen joka meidän pinoon jää tuolla toisellla puolella. Yksi toisensa jälkeen siltä porukka siirtyy odotuspuolelle. argh!!! Miksi mä en pääse jo sinne :headwall: Musta on hyvää vauhtia tulossa inhottava ja katkera ja ärsyttää oikein itseäni oma itseni :ashamed:

Tuolla joku sanoi että kiireisillä ei tuu kun kusipäisiä lapsia. Meille on siis enkeiltä tuloillaan :D :heart:
 
Ultravioletti ja Veena: :hug: Joo, kyllähän se vähän ahdistaa, kun plussia ropisee joka puolella. :ashamed: Toki nää viimeisimmät plussat on tulleet mulle niin läheisille ihmisille (melkein ystäviä jo), etten jotenkin osaa olla kauhean katkera. Kateellinen toki, mutta hyvällä tavalla. :) Yritetään tsempata toinen toisiamme ja olla tukemassa, kun niitä huonoja, katkeruuden täyttämiä päiviä tulee kohdalle. Sillä kyllä niitä tulee, itse kullekin. :hug:

ON: Täällä alkaa fiilikset parantua sitä mukaa kun turvotus ja säryt laskevat ja lakkaavat. Tosiaan, eilen maha oli ihan hirvittävän turvonnut ja vaakakin näytti 2 kiloa enemmän kuin normaalisti! :eek: Ei mahtuneet normaalit farkut jalkaan, vaan piti löysemmät ja mukavammat housut kaivaa kaapista. :ashamed:

Muutenkin tänään on ollut eilistä parempi päivä. Jännää miten tunteet heittelee niin laidasta laitaan. Huonot päivät on tosi huonoja ja hyvät päivät sitten, noh, jos ei nyt niitä maailman parhaita, niin ainakin siedettäviä. ;)

Paljon toimintaa ja jännittäviä hetkiä on mahtunut tähän päivään. :D Aloitin eilen uudet työt ja tänään olen sitten päässyt kunnolla käytännön hommiin. Nyt jo vähän positiivisemmalla mielellä ajattelen syksyä. Paljon hyvää on kuitenkin tulossa: mies tulee takaisin kotiin reilun parin viikon päästä! :heart: Lisäksi opiskelut alkavat taas ja työt jatkuvat. Mielenkiintoisia hommia riittää. Aloitan uudestaan ranskan opiskelun (10 vuotta peruskoulussa ja lukiossa sitä luin). Ehkäpä sinne hyvien asioiden joukkoon voisi mahtua se plussakin. Toivottavasti. Mutta jos ei mahdu, niin sitä on turha murehtia etukäteen.
 

Yhteistyössä