Odotuksen Odottajat!

Haltia: Meille sanottiin Väestöliiton Tampereen klinikalta, että julkiselle puolelle voi saada lähetteen heiltä missä vaiheessa tahansa. Muakin hirvittää varsinkin noi koeputkihedelmöitysten hinnat. :eek: Saa nyt nähdä, mitä tehtäis, jos sinne asti oltais joutumassa. Sit pitäis meidän ehkä jo luovuttaa... :|
 
Maricce, kiva kun joku muukin jaksaa päivitellä listaa :flower: :)

Veena, taitaa se olla myöhästä tehdä inseminaatio jos ovulaatio on ollu viikonlopun aikana.. ennemmin ehkä nii päin että tekis jo perjantaina? mutta niillä on kyllä keinot jolla se saadaan ajottuun paremmin, aletaan kai jotenki lääkitteen jo kierron alussa, jos näyttää menevän viikonlopulle :)

).( Uupunu ja tyhjä olo jotenki.. siinä nekin "menkat" taas oli, peräti yhen päivän vuoti ihan normaalia, kunnon vuotoo ja muuten taas vaan ihme meganiukkaa :( varmaan limis ohenee entisestään vaan, ja jotenki ittekseni oon "järkeilly" että sekin johtuu siitä huonosta kilpirauhasarvosta,..kun yks aineenvaihdunnan hormoni ei pelaa niin ei toimi muutkaan, kuten se joka kehittää limakalvoo. Endon puhkeeminenki voi johtua siitä kun joillain valkosolut(?) ei toimi niin nopeesti kun yleensä, että tuhois vatsaonteloon vuotaneet kuukautisverisolut, vaan ne ehtii kiinnittyyn ja sitä myöten kehittyyn endoks!
Outoo kans että yleensä mulla alkaa olla haluja jo menkkojen alkupäivien jälkeen ja nyt ei jotenka kiinnosta yhtään. Kai sitä on ajatukset jo käytännön hoitojärjestelyissä, ja tuntuu seksi jotenki siltä että eihän siitä oo kuitenka mitään "hyötyä" ja kaikki jännitys on pois siltä osin.. :headwall: :'(

Tuli välillä synkempiä tilityksiä taas.. :ashamed:
 
Tähtisäde
Olen taustaillut pisempään kun ei ole tapahtunut mitään, mutta nyt tulee omaa napaa, sori! Eli eilen kävin ekaa kertaa lapsettomuusklinikalla! Normihöpinöiden lisäksi tehtiin UA ja kp13 näkyi vasemmalla puolella kolme vähän kasvanutta munista: 11mm, 10mm ja 8mm. Mun mielestä ne olivat onnettoman pienet, mutta lekuri oli tohkeissaan ja sanoi, että olisi jo vähän ihmetellytkin, ellei tuo annostus olisi mun kokoisella toiminut. No mun mielestä niiden munisten olisi pitänyt olla paaaljon isompia, joten jos multa kysytään niin olisi Clomiannostus voinut paremmikin toimia. Joka tapauksessa alkoi tapahtumaan, sain heti Menopurit ja Pregnylin! Juhuu! Eilen pistin itseeni ihan ensimmäistä kertaa elämässäni ja huomenna laitan toisen Menopurin. Sitten maanantaina menen uudelleen ultraan. Toivottavasti Menopur olisi saanut vauhtia kasvuun! Pistäminen ei sitten ollutkaan niin kamalaa kuin luulin. Ja vaikka pistäminen tavallaan konkretisoi sen, että nyt ollaan ihan oikeissa lapsettomuushoidoissa niin eipä siitä vielä ainakaan mitään kriisiäkään puskenut. Olen niin tyytyväinen, että nyt tosiaan päästiin jo vähän asiaan, eikä vaan syödä vuorotellen tehottomia Clomeja ja Femostoneja, joiden syömisen aikana mitään ei voi edes tapahtua. Onhan tässä nyt pian jo vuosi vaan ihmeteltykin ilman että oltais päästy edes yrittämään. Sellaista täällä. Maanantaina on taas jännät paikat...

Ultravioletti: Noi kierron ekat päivät ovat kai aina ne masentavimmat (mä en tiedä fiiliksiä kun mulla ei ole kiertoa :LOL: ). Kyllä olo pian helpottaa. Uuteen yritykseen vaan!
 
Andala Kiitos tiedosta, voi olla että tiedustelenkin sitä mahdollista lähetettä julkiselle.. Me ollaan kyllä mietitty miehen kanssa, että halutaan se lapsi hinnasta huolimatta, mutta en tiedä sitten kuinka kauaksi se siirtyy, jos ekalla koeputkihedelmöityskerralla ei jostain syystä nappaa.. Mä kun ensin luulin, että se olis vaan toi väestöliiton n 1300 ? mutta tajusin, että siihen tulee ne lääkkeet, alkion pakastukset ym maksut päälle, joten ei taida 2000 ? edes riittää. :/
 
Haltia: Luulis, että se vähän vähentäis tuota jonotusaikaa julkisella, jos on kuitenkin tutkimukset sun muuta jo tehty yksityisellä. Ja kun vielä olette noin kauan yrittäneet kotikonstein, niin eiköhän ne aika pian ryhdy siellä julkisellakin toimenpiteisiin. Tai mistä niistä ikinä tietää, mutta toivotaan kuitenkin niin. :heart:
 
tähtisäde, meikä lähtee samalla reseptillä seuraavaan kiertoon! Mukavaa kuulla, että joku toinen on samalla hoitomuodolla liikenteessä! Tehdäänkö teille inssi vai menettekö kammaritouhuilla?

haltia, minä olen myös ymmärtänyt, että väestöliitosta saa lähetteen julkiselle. Ja luulisin, että kun sinne julkiselle sitten pääsee, jatkavat siitä mihin yksityisellä on päästy. Ja tosiaan, teillä odottelua jo niin kovin kauan, että toivottavasti saavat ajan nopeasti järjestymään.

veena, sinulla tosiaan melkoisen lyhyeksi jäi kierto :eek: ! Tuliko luteaalivaiheelle miten monta päivää, kun etkös ovisplussan saanut?

ultravioletti, siis oikeastiko, yhden päivän menkat! Pakko sanoa, että ei tuo kyllä normaalille kuulosta. Toivottavasti saat pikaisesti sen lääkäriajan!
Minulla on myös ollut kammarin puolella noita mustia aikoja, kun hommat ei kiinnosta niin yhtään. Ja kun tuntuu, että pakko olis niitä siimahäntiä sisuksiin saada.
Nyt taas on sitten iloisempi kausi kestänyt pitempään, vaihtelee niin nopsaa tämä mieli ja pienet asiat vaikuttaa siihen. Ehkä odotat alitajuisesti niin kovasti jo alkavia hoitoja, etteo petipuuhat sitten kiinnosta yhtään, minusta ihan ymmärrettävää.
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Lauantai 9.8.2008





Veena...................................2/24-28
Maricce.................................2/30-60
mama-84..............................3/28
Sannuli-81............................4/26-30
Pupuvaimo............................9/30-32
Rouva B................................10/31-41
tao........................................10/24-26
miranda-81...........................12/28-32
Tähtisäde.............................14/25-26
Inkku83................................15/30
stellina.................................15/n.31-39
Justiina80.............................19/28-29
kirma....................................21/26-30
Andala..................................23/31-42
haltia....................................27/30-35
pohtijatar.............................30/33
soja......................................31/28
pilvilinna...............................31/ ?
Tiinuli81.................................56/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat

[/quote]





 
Tähtisäde
Kirma:Me mennään tämä kierto nyt kotikonstein. Katsotaan mitä tapahtuu ja sitten jos ei tapahdu mitään niin vasta myöhemmin syksyllä aletaan tutkimaan miehen simppoja ja mun johtimia. Nyt on kuitenkin niin selkeä lapsettomuussyy tämä mun amerronea/ovuloimattomuus, että koitetaan ensin vähän lääkkeillä vaan avustaa ja TOIVOTAAN että loppu menisi kotikonstein.

haltia: Noi järeät hoidot ovat kyllä ihan poskettoman kalliita. Musta on tosi epäreilua, että toiset tulee ihan ilman vaivaa, murhetta ja rahanmenoa raskaaksi ja voivat humputella nekin rahat johonkin muuhun. blaah...

Te joilla on kokemusta Clomit+Menopur+Pregnyl-yhdistelmästä niin kertokaa kokemuksia. Kuinka paljon Menopur piikit onnistuivat kasvattamaan muniksia lisää ja miten teillä meni munisten koot missäkin vaiheessa? Tää on niin uusi juttu mulle, että hyvä kun kuukausi sitten tiesin, mitä nämä lääkkeet ovat. Paljon täällä palstailun kautta on kyllä oppinut! Esim. tuosta karppaamisesta luonnon omana hoitona ei lääkäri ole ainakaan mulle maininnut yhtään mitään. Tosin mulla ei varsinaisesti PCO:ta olekaan, mutta kuitenkin.

Osaisiko joku lisätä tuonne etusivun keinoihin mulle nämä uudet ystäväni.
 
Ultravioletti: samoissa menkkojen aloitusfiiliksissä mennään nähtävästi kummatkin. Viime yönä joskus kolmen aikaan heräsin ja mietin asioita ja sitten se alkoi se itkeminen ja siitä ei meinannut tulla loppua. Mieskin ihan ihmeissään että mikä mulla on. Ja tänään menty samaa rataa vuoron perään kiukuttelen ja vollotan. Miten tää voi olla näin vaikeaa..

Tähtisäde: Kuulostaa hyvältä! Onnea matkaan :heart:

Kirma: Ovisplussan sain kp 9. Toisaalta eilen sitä vuotoa tuli oikeastaan vaan sperman mukana ja tänään ei ole tullut mitään eli en tiedä pitäisikö sitten laskea vasta niistä "niagaroista".
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Lauantai 9.8.2008





Veena...................................2/24-28
Maricce.................................2/30-60
mama-84..............................3/28
Sannuli-81............................4/26-30
Pupuvaimo............................9/30-32
Rouva B................................10/31-41
tao........................................10/24-26
miranda-81...........................12/28-32
Tähtisäde.............................14/25-26
Inkku83................................15/30
stellina.................................15/n.31-39
Justiina80.............................19/28-29
kirma....................................21/26-30
Andala..................................23/31-42
haltia....................................27/30-35
pohtijatar.............................6/33
soja......................................31/28
pilvilinna...............................31/ ?
Tiinuli81.................................56/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat







[/quote]

 
Hei kaikille tasapuolisesti!Olen ollut palstalta poissa jonkin aikaa ja elelen taas alkukierron vaiheita. Alkuviikosta soittelin lääkärille, ja hoidot jatkuu samalla tyylillä kuin keväällä;menopur+pregnyl ja luonnolliset sänkykamarihommat!Keväällä saatiin lääkitys kutakuinkin kohdalleen, ja toivon, ettei se nyt ollut vain tuuria. Itse kun olen ruvennut haaveilemaanm jo IVF hoidosta, mutta julkisella mahdollisuus siihen aikasintaan joulukuussa, joten hoitajan suosittelemalla tyylillä jatketaan. Meillä ongelma on ollut minun ovuloimattomuuus, ja siinäpä sitä ongelmaa onkin ollut :ashamed: Yritystä meillä on takana kohta pari vuotta.
 
Tervetuloa uudent :flower:

Moni näköjään lähös kokeileen samaa coktailia mikä mulla on ollut käytössä eli Puregon (menopur) ja pregnyl...Tärppi onnea teille :heart:

Kirjoittelen vaikka meille ei mitään uutta kuulukkaan...kp taitaa mennä kohta yli 60. eli kun hoidot jäivät tauolli niin jäivät menkatkin :/ mutta se oli jo tiedossakin. Mulla keho aina reagoinut niin esim. terojen tai e-pillereiden jälkeen ettei menkkoja tule vähintään 3 kuukauteen. Muutoin kierto on kyllä 32-33 pv.

Tarvis soitella sinne Tren väestöliittoon mutta en tiä miksen saa aikaiseksi, ehkä kun töissä kiirusta ettei ehdi soitella ja kun siä tosi harvoin edes vastataan puhelimeen..oon kyllä koittanut soittaa ainakun pienikin mahd..josko sit maanantaina soittaisin? Julkisen IVF-jonossa oltu nyt 1kk, viisi kk viellä jäljellä jonotusta....
 
kirma, juu.. kaukana normaaleistahan tälläset menkat on, mulla kuitenkin nykysin aivan tavalliset :headwall:

Veena :hug: mulla noin käy myös usein nukkumaanmennessä.. tai oikeestaan ei enää nykysin niin usein, synkintä aikaa tais olla se kun tutkimukset oli alotettu, viime syksynä.. nykysin usein tekis mieli porata mutta jotenki kyyneleitä ei turtumukselta enää tuu eikä viitsi alottaa kun jos pato alkaa vyöryyn niin sitä on hankala lopettaa :'( ja tietää että vaikka kuinka raivoisin ja itkisin niin siitäkään ei oo mitään hyötyä...

myös Sannuli-81lle :hug: kp.n alkupäivistä!
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Maanantai 11.8.2008





pilvilinna................................1/ ?
Veena...................................4/24-28
Maricce.................................4/30-60
mama-84..............................5/28
Sannuli-81............................6/26-30
pohtijatar..............................8/33
Pupuvaimo............................11/30-32
Rouva B................................12/31-41
tao........................................12/24-26
miranda-81...........................14/28-32
Tähtisäde.............................16/25-26
Inkku83................................17/30
stellina.................................17/n.31-39
Justiina80.............................21/28-29
kirma....................................23/26-30
Andala..................................25/31-42
haltia....................................29/30-35
soja......................................33/28
Tiinuli81.................................58/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat



 
).( No niin tänään alkoi sitten ihan kunnon vuoto eli jos tästä päivästä laskee niin ei pitäisi mennä oviksen viikonlopulle, vaan mistä sen tietää kun se on vaihdellut kp8-kp14...

Andala: Luin sen Haikara lentää ohi -kirjan ja ja.. No alussa koin että se keskittyi lähinnä siihen kuinka lapsettomuuden voi hyväksyä ja ajettelin että ei ihan kolahda koska me olemme valmiit yrittämään mitä tahansa jotta niin lapsia tulisi. Mutta kun luin eteenpäin niin ne kaikki tunteet ja kommentit kuulostivat niin tutuilta ja teki hyvää lukea aiheesta. Eli summasummaarum suosittelen :)

Kysymys: Osaako kukaan kertoa kuinka siirto yksityiseltä julkiselle tapahtuu? Siis pyydän gyneltä lähetteen ja sitten mitä? Mihin kuuluu ottaa yhteyttä? Olen vähän pihalla kuviosta :D
 
kirma juuh loma etelän lämmössä kaksi kokonaista viikkoa tekee varmasti hyvää.

Veena Meillä siirto yksityiseltä julkiselle kävi todella kivuttomasti. Soitin vain tuossa viikko pari sitten yksityiselle ja pyysin lähetteen julkiselle, lääkäri kirjoitti sen ja laittoi menemään. Nyt sitten perjantaina tuli aika naistenpolille parin kuukauden päähän. eli itse ei tarvitse tehdä juuri mitään.

Harmi vain että aika sattui juuri meidän lomareissun aikaan joten huomenna on heti aamusta soitettava ja varattava toinen aika.
 
Eilen sit menkatkinvihdoin ja viimein loppui, on ne ainayhtä inhottavat. Mut nyt on taas valoa tunnelin päässä kun voi alkaa odottelemaan ovistaa. Perjantaina ois folli ulra väestöliitolla.Niin eka kerran tässä kuussa nyt napsin clomeja. Sivuoireena on ollut vain kuumataalot iltaisin ja öisin ja oik. ja vas. puolella munasarjojen kohdalla jotain elämään. Tässä kierossa mun pitäis ovuloida vasemmalta puolelta, koska viimeks oikealta. Ultrala varmastittu. Ja sitä edellisessä kuuss ovuloin vasemmalt, koska silloin tehtin SSG ja uä.
Nyt siis vasen, mut se selviää perjantaina et mikä siellä on meininki. Lauanataina aloitantekemään digiovistestejä.
Tässä kierrossa olen muuten juonut greippimehuakin =) Ja b12 ja b 6 ja foolihappoa olen syönyt myös useamman kuukauden. =) Höyrähtänyt...
Nyt vois vain tulla se PLUSSA, mitä on jo pitkään odotettu.
Ultravioletti
Mitäs sinulle kuuluu. Missä vaiheessa kierto on?
 
Sannuli-81, masentavaa alkukiertoo mennään täälläki.. edelleen tippuu hiljalleen, mutta sitä se on jos vaan 1 pvä on tullu runsaammin niin sit kestää pisempään :headwall:
Ja vielä omituisempaa on että vieläkin tulee ihme hikoilu/palelukohtauksia kun yleensä ne on vaan muutama päivä ennen menkkoja :eek: kai mulla jokku ennenaikaset vaihdevuodetki ("kuumia aaltoja"?!) jo on tulossa :$ :LOL: Eilen oli pakko yhtäkkiä avata ikkunaa ja mieskin kysy että onko nyt oikeesti niin kuuma että pitää avata.. :ashamed: Onneks pääsee kilpirauhassseurantaanki taas enskuussa...jostain luin kans että endokin saattaa aiheuttaa jatkuvaa pientä lämpöilyä, vaikkei tulehduksena näkyiskään.

Yöllä taas kaikki synkemmät ajatukset valtas mieltä :'( tajusin että enhän mä oo enää tavallaan sama ihminen kun 2 vuotta sitten,.. on aika ennen tätä kaikkee katkeraa paskaa ja aika tän kokemisen ("naiseuden menetyksen" ) jälkeen.
 
Heipsan. Täällä kp1 :'( Ei taida onnistua pelkillä clomeilla. Taitaa tie viedä nyt lapsettomuusklinikalle. Mulla on epäilys että vikaa on myös kiinnittymisessä, ku ovuloin clomeilla kuiteski ihan hienosti.

Onko teillä tietoa, että jos menee julkiselle jonottelemaan, niin voiko sinä jonotusaikana käydä yksityisellä klinikalla? Mulla ei vaan taida hermo kestää kauheen pitkää jonotusta. Mutta se rahatilanne ei kuitenkaan ole mikään mielettömän hyvä :(
 
pilvilinna :hug: Voihan sitä mennä samaankin aikaan, mutta jos hoitoja tehdään niin ne saattaa olla sit pois julkisen hoitokerroista..

Unohtu muuten mainita, outo kuvotuskin on jatkunu vielä menkkojen jälkeen. Sillein että kahvia ei pysty juomaan niin paljo ku yleensä eikä syömään kerrallaan kovin paljoo. Mitähän lie häiriöö, oikein klassiset raskausoireet :LOL: :LOL: no sitä en kyllä oo kuvitellu hetkeekään, valemenkkoja tulee vain muille, ei mulle! Ja sitäpaitti kaljaa ja yrttiteetäkin on tullu jo tähän kiertoon juotua... :p Ärsyttävää ettei noista rasittavista pms-oireista pääse näemmä enää edes menkoillakaan eroon :/ nykysin ne on sit kai ppms oireita, eli pre&post menstrual symptoms :headwall:
 
Täällä tuntuu olevan vallalla yleinen masennus ja alakuloinen ilmapiiri, monella menkkojen alkupäivä ja tuleva ahdistaa. Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin :hug: , halaus kaikille teille!

pilvilinna, myös minä olen sen verran malttamaton, että huonosta rahatilanteesta huolimatta väestöliitossa ollaan. Julkiselle päästäis loppuvuodesta.
Minä myös ovuloin clomeilla ja ihan luomustikin, mutta luulen kans vian olevan tuossa kiinnittymisessä, mieskin kun on tutkittu priimakuntoiseksi.

tähtisäde, minä olen koittanut googlettaa netin läpi, mutta tosi vähän löytyy tietoa tästä meidän reseptistä. En sitten tiedä mistä johtuu. Innokkaana odottelenkin miten sinulla tulee käymään, tule sitten kertomaan heti kaikki muutokset olotilassa! Ja olikos sinulla tänään se ultra?
Myös me luultavasti tullaan menemään luomukeinoin, tuntuu, etten ole ihan vielä valmis inssiin. Paitsi paljon riippuu siitä, mitä lääkäri sitten tuumaa.

ultravioletti, se on kyllä raivostuttavaa, että aina vaan tulee niitä kiertoja, jotka on ihan erilaiset kuin edelliset. Ja sitten lähtee ajatukset laukkaamaan..sinullakin kroppa nyt temppuilee vielä menkkojen aikana..ärsyttävää on juu!

sannulilla ja veenalla ultrat samalle päivälle, peukkuja sinne!
 
Mie tuossa lueskelin ettei ne julkisella kato hyvällä jos käy hoidoissa samaan aikaan muualla, voivat jopa tiputtaa jonossa. Ehkä me mennään nyt yksityiselle (ajattelin Fertinovaa tai Väestöliittoa) ja jos joudutaan tosi kalliisiin ja rankkoihin hoitoihin, alamme sitten jonotella. Onneks on kuitenki vielä kymmenen vuotta peliaikaa.

Kirma Onks sulla tutkittu sitä kiinnittymisjuttua? Mistä se vois johtua? Meillä kans miehen tavara on hyvää.
 
pilvilinna, en tiedä vaikuttaako kiinnittymiseen muu kuin se limakalvon kunto. Ja sehän selviää ultrassa. Clomit voivat ohentaa sitä, näin kävi minulle, menkat niukkenivat melkein olemattomiin.
Epäilen, että se vuosi sitten ollut kohdunulkopuolinenkin saattoi johtua huonosta limakalvosta, ehkä pieni koitti tarttua sinne, missä oli parhaat oltavat ja sattui olemaan vikapaikka.
Minulla osui yksi ultra ekan clomikuurin aikaan ihan alkukiertoon kp8, silloin limakalvo oli jotain 3-4mm ei tosi surkean ohut. Olis pitänyt vaan sillon jo lopettaa niitten nappien napsiminen. Muuten seurantaultria ei ollut, eli en tiedä mitä tuolla alakerrassa tapahtui.
Nyt sitten ensi kiertoon tulee kolmena päivänä piikityksiä, just limakalvoa paksuntamaan.

Minä myös koitan hokea itselleni, että onneksi on vielä kymmenen vuotta aikaa, ehditään hyvin vielä saada ne suurperheet ;) ! Se on ainakin 5 lasta vielä!
 

Yhteistyössä