Odotuksen Odottajat!

Täällä odotellaan kuukautisia alkaviksi, mutta poikkeuksena aikaisempiin kiertoihin, nyt ei enää ole edes toivoa olla raskaan, joten olo on vähän erilainen kahden vuoden toivomisen jälkeen. Ei enää oikein tiedä miksi täälläkin sivuilla roikkuu, kun tilanne meillä on se, että vauvaa ei todennäköisesti ikinä tule ilman IVF -hoitoja, ja en tiedä tarkkaan koska ne hoidot aloitetaan. Nyt ei siis mitään oikein voi tehdä itse raskautumisen eteen - paitsi elää terveellisesti jne jne. siksi ei nyt ole oikein keskusteltavaakaan. Olen tosiaankin vain odotuksen odottaja.

Ultravioletti, veena ja panta sama täälläkin, että kyllähän se naista syö, olla vuodesta toiseen vauvakuumepuolella, kun jotkut tulee sinne jo toista kertaa samoihin pinoihin - välillä olleet odotus ja synnytyspuolella. Nyt kun vaan selvisi tuo että meidän perheeseen tulee vauvoja vain koeputkihedelmöityksellä en enää oikeastaan ole edes katkera. Se nyt vaan tuntuu epäreilulta, että toiset tulee vahingossa raskaaksi, tai valittaa muutaman yk:n jälkeen kun ei tärppää, ja toiset yrittää vuositolkulla, ja joutuu vielä kustantamaan siitä järkyttäviä summia. ja tietenkin mun piti joutua noihin jälkimmäisiin :kieh: no kai se onni jossain häämöttää.

Julkiselle ajateltiin mekin hakeutua jonoon. Soittelen kai joku päivä väestöliittoon ja pyydän lähetteen. aloitetaan silti varmaan hoidot siellä, ja katsotaan sitten jatkoa, ja mitä ne julkisella sanoo..
 
oho oonpas mä ollut negatiivisella päällä eilen :eek: :D

Täällä postitiivisella mielellä jännäillään huomista ultraa. Vattan pohjassa kipristelee, mutta ei kai se ovis nyt viellä voi olla kun vasta kp 7? Varmaan vaan jotain mun uudesta laihdutusruokavaliosta johtuvaa suolistosekoilua..

Haltia: Toivottavasti saisitte hoidot pian aluilleen!
 
Lekurilla käyty ja selvishän se miksei ovulaatiota kuulu ja miksi kierto niin epäsäännöllinen ja useimmiten pitkä...eli monirakkulaistyyppiset munasarjathan ne siellä. Oon käyny tosin vuosien varrella muutamankin kerran ultrassa eikä koskaan aiemmin ole todettu moista...eli en osannu odottaa tätä...ilmeisesti kaikki gynet ei oo sit ihan päteviä käyttään/kattoon ultraa...eli meidän pitkään odotusaikaan ainaki selvinny nyt yksi syy, eli se ettei ovulaatiota todnäk useimmissa kierroissa tapahdu. Noh, Clomihexalia nyt sitten alotellaan ensi kierrossa, eli tätiä ootttelen nyt ekaa kertaa eläissäin minäkin. Sitten popsitaan niitä ja ulrataan n. kp 10, jolloin myös tsekataan ovatko munajohtimet auki. Mies käy pian antaa simppatestin ja multa otettiin TSH ja prolaktiini nyt jo...

On aika helpottunu olo toisaalta ku jotain selvis jo ja voidaan asialle tehä jotai ja pyörät pyörii ja on ammattitaitoisissa käsissä (vaikka rahaa palaakin). Tiä sit, kuinka noi clomit auttaa...ainaki pientä toivoa siis on. Toivotaan ettei muissa tutkimuksissa ny paljastuis mitää muuta ongelmaa.

Toisaalta ärsyttää se ettei koskaan aiemmin mua ultranneet gynet oo maininneet monirakkulaisuudesta, ois tienny sen jo ku alettii yrittää ja oisin varmasti hakeutunu pyytään noita clomeja jo PAAAALJON aikaisemmin....nyt aletaa siiis niillä yrittää toivoen ettei muuta tuu vastaa....mä niin haluun olla jo raskaana ja saada pikkuisen!!!!!!!!!!
 
Veena se on kyllä kumma miten mielialat voi vaihdella niin päivittäin tai melkeimpä hetkittäin! Välillä miettii että ois helpompi muuttua eräänlaiseks "robotiks" ja toimia ilman mitään tunteita, mieluummin kun toistuvasti jaksaa niitä vihan, katkeruuden, toivottomuuden, turhautumisen, epäreiluuden jne. jne. negatiivisia tunteita.. sillon kun ne tulee niin ne on vaan niin UUVUTTAVIA. Tosin en tiedä voisko sitten tuntee enää mitään hyvääkään jos noin alkais asennoituun, ehkä mikään ei enää tuntus miltään? :| voi olla että hoitojen alkaessa on pakko ruveta tavallaan ulkoistaan ittestä pois tunteita, ku pelkää jo etukäteen kuinka sietämättömiä tiputuksia ne sitten on jollei näyttäs niilläkään onnistuvan :$ täytys kai aina koittaa tehä aina joku jatkohoidon varasuunnitelma jollei seuraava onnistukaan..
 
stellina, hyvä että syy on selvillä! Mua ärsyttää etten päässy eteenpäin jo sillon kun ekan kerran kävin valitteleen oireitani tk-lääkärille,.. endoepäiltynä pitäs päästä julkisellekin tutkimuksiin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen! Tuntuu ettei kyl jokkut yleislääkärit tiedä mitään gynekologiasta.. :( Ois vaan pitäny mennä yksityiselle niin ois voinu päästä jo paljo aiemmin laparoskopiaan.. ja oisin saattanu tulla sen jälkeen jo melko pian raskaaks.. ja meillä olis jo aikaa sitte tullu se lapsi! Ehkä saattasin olla jälleen raskaana..! Ehkä ei ois tarvinnu kärsiä mitään erookaan.. :'( mutku ei. Turhaa pohdintaa...
 
Stelliina: No jo on :eek: Ensin kaikki kunnossa ja sitten tällainen löydös... Mutta ehkä tämä on hyvä asia; jos nimittäin nyt löytyi se syy miksi teillä ei ole tärpännyt ja nyt clomien avustuksessa saatte sen tärpin. Nythän ne mahdollisuudet siis paranevat kun "vika" on löydetty ja siihen saa apuja. Uskon että kuitenkin turhauttaa.

Ultravioletti: Niin heittelee todella.. Mä kanssa jo mietin aina pidemmälle. Pakko on, muuten en kestä niitä pettymyksiä. Esim. kun pelkään nyt että ne inssit ei tuo tulosta niin tutkin jo muita hoitoveihtoehtoja ja haluaisin lähteä jonottamaan. Mies taas käsittää tämän niin että suhtaudun negatiivisesti. Mutta ei se sitä ole, vaan haluan vaan ns. turvata selustan.
 
Veena, mun "sotasuunnitelma" on se että yritän päästä jonoon jo enskerralla ;) voidaanhan niitä inssejä tehä jonotusaikanakin..? Vetoan vaikka siihen että kun ne on kuitenki aika tehottomia endon kans..ei pitäs tosiaan niiltä odottaa liikoja :/ Joko laparoskopia tai ivf jonoon! (mahdollisesti jopa molemmat! ) :D
 
Täällä ois vielä viikko ni sit on aika naistentautien polilla... Jos vaikka sais jotain lisäselvyyttää kaikkeen. Mul on taas oikeen kunnon masennusaalto tän vauvanteon suhteen, ku ei kuulu ni ei kuulu! Ja sit vaan tuntuu siltä, et täl hetkel maailmassa ei ole muita ku raskaana olevia tai sit ihan sellasii pikkusii nyyttei kantavii ihmisii...
Huomenna tulee veljen vauveliini yökylään---> saas nähä miten selviän pitkästä aikaan vauvan kans...!?

(anteeksi voivotteluni)
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 15.8.2008





haltia....................................2/30-35
Pantalaimon..........................4/?
pilvilinna................................5/?
Veena...................................8/24-28
soja......................................8/28
Maricce.................................8/30-60
mama-84..............................9/28
Sannuli-81............................10/26-30
pohtijatar..............................12/33
Pupuvaimo............................15/30-32
Rouva B................................16/31-41
tao........................................16/24-26
miranda-81...........................18/28-32
Tähtisäde.............................20/25-26
Inkku83................................21/30
stellina.................................21/n.31-39
Justiina80.............................25/28-29
kirma....................................27/26-30
Andala..................................29/31-42
Tiinuli81.................................62/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat



 
Hei siskot,

Ja pahoitteluni etten oo nyt niin aktiivisena.
Ekaa kertaa tulee ihan semmonen paniikkimainen paha olo. Kun en tosiaan varmaankaan sit ovuloinu noilla Clomeillaja oon syöny niitä turhaan.
Nyt siis jo kp 16, ja kyllä pari pvää ennen ovista jo on tuntemuksia. Ja siis Clomeilla oilin pitäs tulla kp 12-18..

Anteeksi myös oma napa. On vaan motivaatio nyt hetkeks hakusessa. :kieh:

-Bee
 
haltia :hug:

mama-84, no mutta ehkäpä jos se vauva kovin valvottaa ja heittäytyy muutenki hankalaks niin vois näppärästi hälventää hiukan pahinta kuumetta! :LOL:

Rouva B Tutkittiinks ultrallakin ettei näkys merkkejä,.. vai pongailitko vaan o-testeillä? Sehän on voinu mennä vaan testausajan välillä ohi vaikka oiskin ollu. Mulla esim. tuli parinakin kuuna vaan niin että viiva vahvistu lähes yhtä värikkääks kun testiviiva (siis periaatteessa nega) mutta toisena kuuna katottiin ultrallakin ja näky selkeesti keltaruhanen, eli että oli ilmeisesti tullu vaikken saanu testiin näkyyn.
 
No niin ultrassa käyty nyt aamulla. Eka ultra clomien kanssa. Siisi nyt mulla kp10. Oikealla puolella oli 18mm folli ja vasemmalla puolella pienempi.. Siis samalla tavalla tullu follit ku luomukierrossa. Tästä päivästä alkaa taas oviksen tikutus digitestillä. Mut jatketaan mun kohdalla pari kuukautta näin ja sit marrraskuussa inssi. Mä en kyl usko et tuun raskaaksi nuilla tabuilla... Mulla oli kohdunlimis 6mm lääkäri oli vähän sitä mieltä et olis vähän liian ohut..Mut sitjos inssi tehdään niin sitä paksunnetaan jollain lääkkeellä..Mitäs teillä on ollu limis ja folli kp10?
Nyt vainovista odottelemaan ja makuuhuoneeseen säpinää :)
 
Tähtisäde
Sannuli: Tosi hyvältä tuo kuullostaa! Varmaan kohta jo poksahtaa.

ON: Eilen ultra. Ei auttanut lisämääräkään Menopuria, joten nyt sitten moksahdin sieltä korkealta jo kovaa. Nyt jään hermolomailemaan ja palaan sitten kun aloitetaan Menopurit tupla-annoksilla. Clomit ovat mun kohdalta historiaa. Niitä ei enää käytetä, koska ne oli yhtä tyhjän kanssa.

Oikein paljon plussapuhureita kaikille!!!

ps. Laittakaa mut taustailijoihin, mutta älkää poistako kokonaan. Tulen varppina takaisin uudella innolla!
 
Sannuli, minulla ainakin menopureilla follit on kp 11 noin 17-18mm. Clomeilla aikoinaan en tiedä, koska ei koskaan ultrattu. Eikä ne mulla toimineetkaan, kierto oli aina vaan jotain 23-25 päivää, ja hiottivat niin pirusti.

Minulla oli tänään ultra, ja eipä tämä eka loman jälkeinen yrityskierros taas kovin hyvästi alkanu.Alkuviikon ultrassa menopur piikittelyjen johdosta oli yli 10 samankokoista follikkelia, joten piikittely keskeytettiin ja toivottiin, että yksi ottais johdon ja muut surkastuisivat. Tänään oli toinen käynti, ja tulos oli, että kaikki ovat jääneet alle 10mm kokoisiksi. Siispä hoito keskeytettiin. Kyllä on mieli taas maassa, kun tämä on niin toivotonta, koko homma venyy ja venyy. Ensin syksyllä 2007 clomeja, samoin alkuvuosi 2008. Sen jälkeen 4 yritystä menopureilla, joitten avulla on vain yhden kerran saatu onnistunut kierto niin että yksi munasolu kasvais muita isommiksi ja että edes jonkinlainen mahollisuus olis raskauteen. Ja kun ei meissä alunperinkään pitänyt isoa vikaa olla, ainoo ongelma, että minulla epäsäännöllinen kierto, joten en ovuloi ilman lääkkeitä.

Nyt jätetään tämä hoitomuoto historiaan, koska niitä folleja aina lähtee kypsymään niin monta. Meidät on nyt laitettu ivf jonoon!!!lääkärin mukaan olis hyvät mahdollisuudet, kun nuo rakkulat on niin hankoita kypsymään. Lääkitys alkaa syyskuussa ja marraskuun lopussa on punktio. Mulle oli järkytys, kun se sano ,että se kestää niin kauan...melkein KAKS KUUKAUTTA!!!! ja sitä ennen vielä menkat eli kuukaus plus kaks kuukautta. Huokaus.

Nyt on aika sekavia mietteitä pää täynnä. En olis ikinä uskonu, että meille tulee tai me yritetään koeputkilasta...olo on ihan nolla.
 
Sannuli-81 mulla oli viime syksynä kp8 limis 3,5mm ja rakkula muistaakseni 13mm.. epikriisiin kommentti että 'limakalvo ohuehko ja follikkelikehitys normaali, joskin hiukan nopeaa'.
Keväällä lk oli kp9 5mm.. rakkulasta en tiedä. Kuulema ovulaation aikoihin sen ois hyvä olla jotain 8mm.. mutta onhan se 6mm.kin jo periaatteessa riittävä! =)

Tähtisäde, rentouttavaa lomaa :wave: palailehan sitten kun siltä tuntuu! :)

pohtijatar :hug: Mä oon yrittäny jo nyt parhaani mukaan varautua siihen että sinne rankimpiin hoitoihin joutuu kuitenkin lopulta.. ainakin jollei endolle tosiaan tehdä mitään sitä ennen :/ empä mäkään tienny että siinä noin kauan menee, yhdessä hoidossa! :eek: Se on sit varmaan ns. pitkän kaavan mukaan..?
 
Seuraava ultrattu ilmoittautuu :wave: Lääkäri oli 45 min myöhässä, mutta pääsinpä sinne lopulta. Ikävä kyllä ei siellä vielä ainakaan juuri mitään näkynyt. Pikkuruisia folleja ja kuulemma todella ohut limakalvo. Käski nyt sitten maanantaista asti tikuttaa ja sitten kun saa plussan niin varaan ajann uudella ultralle jolloin katsotaan onko limis tarpeeksi paksu ja sitten jos on niin mies luovuttaan simpat ja minä inssiin. Arvioi että voisi olla ke-pe. Ongelmana vaan että mies on työreissussa justiinsa to ja pe :headwall:

Pohtijatar: Meneepä kauan yhdessä hoidossa :eek: Jos se nyt olisi se viimeinen hoito :hug:
 
Tänään varmistui, että mies sai yhden tosi ison yökeikan, nyt meillä varmaankin on siis rahaa aloittaa ivf-hoidot tässä kierrossa. Voitte uskoa, että olemme onnemme kukkuloilla. Syyskuun ekalle viikolle siis lääkäriaikaa, ja aloitellaan sitten sumuttelu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veena:
Pikkuruisia folleja ja kuulemma todella ohut limakalvo. Käski nyt sitten maanantaista asti tikuttaa ja sitten kun saa plussan niin varaan ajann uudella ultralle jolloin katsotaan onko limis tarpeeksi paksu ja sitten jos on niin mies luovuttaan simpat ja minä inssiin.
Siis eikö ne antanu sulle mitään mikä kasvattas limistä? :eek:
Miks ei? :/

Kun mulla on ihan sama ongelma tuon limiksen kanssa, ja oon todellakin laittanu kaikki toiveeni siihen, että siihen ois saatavilla joku apu. :ashamed:

-Rva B, kp 17, ovista ei mailla halmeilla. Toivottavasti ei ollu turha Clomi-kierto.

 
Veena ja Rouva B, minkä paksusia limiksiä teillä on ollu? Mulla parhaimmillaan kp9 5mm ja kp24 9mm.. mulla ei edes suostuta tekeen niitä insejä ilman piikkilääkettä. Ja ne on kuulema ainoita tehokkaita (samalla ovista tehostavia) joilla edistetään sitä paksuutta.. ihmettelen tosin, eikö estrogeenipilsuja vois käyttää tossa, mutta kuitenki passissa.. :eek: Clomeja mulle ei oo suositeltu käytettäväks juuri mm. sen takia kun vois ohentaa entisestään.

mama-84 Noniin, sulla kävikin ihan päinvastoin mitä veikkasin.. :kieh:
 
Ultravioletti: Mulla ollu 3.5mm ja 4.5mm loppukierrosta. sillä nyt ei paljon juhlita. Nyt sit vielä noi Clomit käytössä, ja ei oo ees seurantaultraa...
Nuo mittaukset tosin tehtiin ennen miun greippimehukautta, ja oon slvästi huomannu muutosta kun alotin greipittelyn. Tiedän siis, että jonkin verran on pelkästään sillä limis paksuuntunut (jo mm. limoista ja kuukautisvuodosta voi päätellä...) =) Mie tahtosin tuota reiteen laitettavaa estrogeenivoidetta. Pitää pyytää siltä lapsettomuuslekurilta.

Minä taas:
Eli nyt on kp 18, ja ovista en ole bongannut. Vällyjen välissä puuhailtu kuitenkin joka päivä kp 9 lähtien. Mies jo valitti, että sen elin on kipeänä kun vaimo puuhaa lasta nyt niin tohkeissaan.
Tekee silti kiitettävästi osansa. :LOL:
Tuntemuksetovat tulleet tänään ja eilen. Eli rintoja sattuu välillä hyvin erilaillakun ennen. Samoin kohtu tuntuu "varatulta" semmoselta, että siellä on jotain (voi siis johtua myös siitä, että clomittelu on luonutuseita pikkufolleja jotka sit täyttää tuota vatsan seutua).
etomista on heti jos vatsa tyhjenee, ja eilen hylkäsin jopa lempi herkkuni, Ed-energiajuoman. Eli se alkoi vain etomaan. Vein ukkelille juotavaksi. Kahvikaan ei enää maistu ja hajuaisti on suorastaan yliluonnollinen!
Eilen odotin autossa kun mies kävi huoltiksella maksamassa bensat. Kun se tuli takasin autoon, siitä lehahti kahvin tuoksu sinne ("poimi" sen siis huoltsikalta saakka).
Mielialat myös vaihdelleet, lähinnä koen nyt ärsyyntymistä helpommin. En yleensä ikinä ärsyynny.
Harmillista vaan ,että oireet ovat pitkälti yhtä tyhjän kanssa, koska nuo Clomit aiheuttavat hyvin raskausmaisia oireita.
Höh.

-B
 
Ultravioletti ja Rva B: Mun muistaakseni se sanoi että limis on 2,3mm tai jotenkin niin. Mutta kumma juttu kun koskaan ennen ei ole kommentoinut limistä ja kuitenkin jo useamman kerran on ultrannut.. Luulis muuten että siihen paksuntamiseenkin ois apuja saatavilla, ei tullut muuten edes mieleeni kuin nyt sanoitte. Nyt taas parempi mieli :)

Mua jännittää tää aikataulu. Kun se ovis oli viime kierrossakin jo kp 9 niin miksei se nyt voi olla vaan kuppaa jossain :headwall: Hitto kun harmittaa jos menee niin ettei miehen työreissuun takia onnistu. :(

Rva B: Ihania oireita :heart: Voihan se olla...
 
Outoo että mullekin tarjottiin clomeja vielä viime syksynä, eikä samalla kehottanu edes mihkään seurantakäynteihin tms. kirjotti vaan reseptin että jos haluan kokeilla.. ja sillon ei sanottu limakalvon ohuudesta mitään, paitsi ohimennen maininta epikriisiin. Ja sillon limis oli vielä ohuempi kun nyt.. (kp8 3,5mm). Viimesin gyne oli päinvastoin sitä mieltä ettei niitä kannata nyt edes harkita kun limistä pitäs päinvastoin paksuntaa!
 
ultravioletti: Tuntuu siltä, ettätää siun nykynen gyne on osaavampi. Eihän siitä ole mitään hyötyä vaikka ovulois ja hedelmöittyskin, jos ei oo mihin tarrata kiinni! Mie uskon, että miunki isoin ongelma on tuo limis. Siihen kun saisin jotain, niin uskon, että nappais.

Veena: Kiitos! Harmi vaan, että clomeilu aiheuttaa myös raskausmaisia oireita. Pyydähän sieki reippaasti apuja tohon limikseen, ois sen kyllä paksumpi oltava jotta sais alkio napattua kiinni!

Mulle ei uutta. Pari lyhyttä aaltoa eilen ja tänään ollu semmosta menkkamaista juilintaa, mutta nyt siis kp 19.
Ja eilen mies pyysi taukopäivän seksistä, mokoma! On kuulema värkki niin hellänä. :ashamed:
Tänään jatketaan, ei armoa! :kieh:
 

Yhteistyössä