ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

relish, samalla linjalla..toivottavasti otit. Niin kauan kun raskaus ei ole varmaa, ts. millään todettu, ei siinä vaiheessa alkiolle ole mitään haittaa pienestä alkoholin käytöstä. Sillä ei ole näin aikaisilla viikoilla vielä yhteyttää äidin verenkiertoon (en muista milloin napanuora muodostuu), joten kohtuukäytöstä ei ole haittaa. Mutta heti kun testi on plussaa, raskaus varma, kannattaa pulloleikit jättää väliin.
Viinilasillinen tai pari rentouttaa mukavasti ja sitä rentoutustahan tässä jatkuvassa piinassa kyllä tarvitsee. Keskenmenoa se ei mitenkään voi aiheuttaa.

pikkuvadelma, mukava kuulla sinusta! Ja kiitos kannustuksesta:)
Tieto mahdollisista huonoista soluista tuli niin yllättäen, kaikki kysymykset jäi kyselemättä. En tosiaankaan tiedä mikä ne solut on huonontanut..ikä? Vaikka toinen lääkäri sanoi, että ollaan vielä nuoria (mä 31, että pah ja hih!), että aikaa on vielä reilusti, että en sitten tiedä. Täytyy kysellä ens kerralla lisää -jos semmoinen tulee.
Virallinen testipäivä on pp16 3.10, mutta kyllä minä aion testailla jo reilusti ennen sitä, ilmoittelen kyllä sitten.

Huh huh mikä tilanne sinulla! Voi mennä kyllä pikkusen pää sekaisin noin nopsasta toiminnasta! Limakalvohan ehtii vielä kasvaa siirtopäivään mennessä ja jos ei, niin käsittääkseni on joku laastari (? en ole varma), joku lääke kuitenkin, joka vahvistaa limakalvoa tarvittaessa.
10 follia on hyvä saalis, että en kyllä ymmärrä miksi puhkoisivat ne ja samalla menettäisit sitten mahdolliset kallisarvoiset solut. Minä kyllä olisin ivf:n kannalla, sitähän kroppa nyt tarjoaa oma-aloitteisesti.
Mutta minun on helppo puhua, kun toinen ivf menossa. Kynnys on ihan eri kuin tuommoiseen äkkitilanteeseen tahtomattaan joutuneella.
Toivottavasti seuraava ultra antaa apuja suuntaan tai toiseen. Peukkuja, ja tule ilmoittelemaan!

).( pp3. Luultavasti punktion jälkeistä jomotusta. Luget tehneet tissit tosi kipeiks ja aineenvaihdunta hidastunut. Mutta samalla ne nukuttaa niin ihanasti, on juhlaa pystyä nukkumaan piinayöt näin hyvin -ainakin toistaseks ;)
 
Kiitos Dreamer ja Kirma kommenteistanne, otinhan minä ja hyvä niin. Tänä aamuna testi negaa ja nyt oikeen kunnon menkkaolo, vaikkei vielä vuodakaan. Hetkenä minä hyvänsä... Nyt toivoo vaan, että alkais äkkiä, niin pääsis aloittamaan vikan clomi-kierron. Siihen vielä yhdistetään inssi ja sen jälkeen vahvemmat hormoonit ja VIELÄ yksi inssi. Sen jälkeen todennäköisesti IVF.

Kirmalle levollisia unia ja onnea piinaan!
 
Pahoittelut relishille negasta :hug:

kirmalle tsemppiä piinailuun :)

jaksuja pikkuvadelmalle, toivottavasti asiat siitä selkiytyvät!

ON. Meillä oli torstaina inssi, vaikka vähän jäi oviksen päivämäärä epäilyttämään... Olin ke aukiolotutkimuksessa, ja siinä folli oli jo tosi hyvän kokoinen, joten lääkäri määräsi tekemään ovistestin samantien. Se oli plussa, joten pregnylit kehiin ja aika inssiä varten torstaille. Ovistuntemukset oli to ja pe, joten vähän jäi epäselväksi kumpana päivänä se sitten oli, mutta toisaalta mulla ne ovisoireet jatkuu usein vielä h-hetkenkin jälkeen...

Itse toimenpide meni tosi kivuttomasti, mutta ei kuitenkaan ihan murheitta. Eli miehen tulokset oli nyt paljon huonommat kuin silloin alkukesästä. Silloin eteenpäin liikkuvia oli yli 50 % ja kaarrellenkin liikkuvia melkein 20 %. Nyt eteenpäin meni vain 4 % ja kaarteli ehkä 15 %. Pesun jälkeen molempien osuus saatiin 50 %:iin, mutta siittiöitä oli vain 1,5 milj. kun suositus olisi yli 2 milj. Lääkäri totesi, että näillä tuloksilla inssi kannattaa vielä tehdä, mutta jatkoon suositteli miettimään samantien IVF/ICSI:ä. Me kuitenkin mietittiin, että varmaan kokeillaan vielä toinen inssi jos(kun) tästä ei onnistusta. Oviksen aikainen ajankohta oli yllätys, joten pidättäytymisaika jäi vain 2 päivään (tai ihan oikeasti 1,5 päivään). Ja se oviskin jäi vähän mietityttämään, joten halutaan kokeilla vielä kerran "ihan kunnolla". Onhan se toki kustannuskysymyskin, kun yksityisellä ollaan.

Tulipas paljon selostusta... Täällä nyt siis pp4. Eilen aloitin progesteronin, ja sitä sitten 14 päivää. Testipäivä on pp16, eli 3.10. Kirman kanssa näköjään piinaillaankin samaan tahtiin :) Kunpa tästä kierrosta selviäisi ilman tuhruilua, se olisikin eka noin 1,5 vuoteen...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, ja tsemppiä piinailijoille!
 
Alisa miten sulla menee, olihan se oikeesti nyt plussa??

Itse metsästän ovista, tilasin nipun testejä ja nyt katotaan mitä toi elimistö luomuna sanoo ja millon pitää miestä hätistellä. Vielä menee miinuksella ja ei mun kierron mukaan vielä pitäis plussatakaan, joten tsekking :LOL:
 
Alisa, mäkin täällä utelen että onhan kaikki hyvin?? Pidän sulle peukkuja että arvot ois kohillaan! :)

Maikkikselle tsemppiä kans piinailuun!

Mande onnea metsästykseen ;)

).( Joo-o, kp:t täyttyy huomenna... siis huomenna saattaisi täti tulla, jos en ihan ovisajasta erehtynyt. Mutta mutta... oireita on ollut lisääntyvissä määrin... :) Mun tapauksessa se ei tietenkään tarkoita mitään, mutta toiveet on taas liian korkealla. En kuitenkaan kuvittele oireitani, on tässä sen aikaa jo lasta haluttu, että realismi on pukannut päälle jo ajat sitten. Kerron sit enmmän jos hyvin käy, en jaksa listata nyt oireita jos täti kuitenkin huomenna hyökkää kylään. :(

Hönkykäähän niitä plussatuulia tänne, tack så mycket! :LOL:
 
Maanantai 28.9.



TOIVOJAT

isabella81.........1,5v............menopur, pregnyl..............2/?
estelle...............05/07..........luget, tutkimukset.............4/34
Relish.............yli 2v............5.IUI,clomit..........................9/28
kaz...............07/08..........tutkimukset........................16/23-35
Mande...............5v. .............1.iui...............................18/36-41
pikkuvadelma....12/06, km 6/08.....ivf?, puregon..........22/?
Miukula.......yli 4v. ..........................?............................23/?
Pipopi..............07/08....................................................27/?
Himputti...........2v......................iui...............................36/28
Ibu................07/08 .............hoidot alkamassa............32/33
verve.............11/06... clomit, pregnyl, 3. iui, ivf vk 41...33/30
tvvo..................km 4/09, km7/09,1.ivf
Tamtam........yli 1v........5.IUI,pregnyl, km


Piinailijat

shenda81........1v....................pregnyl, luget..............14/27, pp1
maikkis123.....02/08, km 09/08....1.iui, puregon......22/n.26, pp11
kirma..................9/06.....ku10/07, 2.IVF vko38.......28/n.28, pp11



Taustailijat

risupesä............4/06..........2.ivf
Irene80.............6/06..........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta.............7/07...........ivf
Plamsu75..........01/06........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
UniUnna...........04/08.........clomit
Katriina77........10/07..........1 IVF, 3 IUI
astrid................4v..............1.IVF/ICSI
dreamer78.....03/08...........1.icsi/2. PAS
möhköfanttis.....pian 3v.,....hoidot alkaa


PLUSSAT 2009


2/09 Viol..................8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.............yk7........terot, km1/09
3/09 Pantalaimon....9/07......1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON.........5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81........................2.IVF
4/09 nuppu86.........n1v........tutkimukset
4/09 Veena............yk24.......luomu
4/09 millis1981.....................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.................3/07.......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone.........9/07.......luomu
6/09 kanella...........3/08.......luomu
7/09 Tinkerbelle.....yk14.......luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
8/09 jastu..............yk4........4.IUI, clomit, pregnyl
8/09 Rouva B.........3v..........1.ivf, km6/09, luomu
8/09 Taikapapu......3/08......ivf tulossa, luomu
9/09 Vadelmaunelma...syksy07...ivf
9/09 Alisa84...........2/08.......clomit, menopur, pregnyl
9/09 Sannuli-81.....10/07......3.IVF
 
Risupesä Päivittäisitkö minut tuonne toivojiin ja seuraavilla tiedoilla:

Relish.................yli 2v............5.IUI,clomit..........................5/28

Kiitos! :flower:

Oon itse joskus yrittänyt tota päivitystä ja rivit pomppii ihan minne sattuu, joten jätän osaavampien käsiin :ashamed:
 
Relish Eihän lasillinen mitään pahaa saa aikaan :hug:

Kirma Kovasti tsemppiä piinailuun! +++ :whistle:

Maikkis Sullekin kovasti onnea ja tsemppiä piinailuun ++++++ :whistle:

Mande ja estelle Kiitos huolenpidosta! :hug: Juu, tällä hetkellä kaikki hyvin, arvo oli noussut enemmän kuin pitäisi. Se oli tiistaina 1800, kun silloin ekaksi se oli 150. Mää vain oon ollu niin väsyny ja kiireinen, etten oo ehtiny tilannetta päivittää :/ Täältä lähtee sellainen plussapuhuri, että ottakaahan säteet kiinni ;) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Hoitaja sitten soitti mulle keskiviikkona eli eilen ja sanoi, että gynenkin mielestä arvo hienosti noussu. gyne oli kuulemma halunnu ultrata mut JO ens viikon tiistaina. Silloin on vasta rv 5+6, joten en odota, että siellä sykettä vielä näkyy. itse en olisi halunnut noin aikaisin vielä ultraan, mutta mennään nyt kun pyydettiin. Olenkin jo ajatellut, että kinun neuvolasta vielä uuden käynnin (mikäli ti kaikki niinkuin pitää ) tuonne rv 9. En pysty odottelemaan np- ultraan millään..
 
Maikkis kiitos, sitä tarvitaan... alunperin piti ostaa testi tänään, mutta kun en ehtinyt, ostan sit huomenna ja testaan la-aamuna... ainakin vessa taatusti vapaana sillon :)

Alisa voi että kun on kiva kuulla! Itsekin olen ollut niin ihanan kiireinen, että nää piinapäivät on menneet yllättävän nopeasti. Koulussa kun on käytävä, vieraita ollut ja illalla väsyttää aina niin, että nukahtaa heti! :) Toivottavasti seuraamme kaikki pian perässä sinne odottajien puolelle!

Kuulemiin! :) +++
 
Piristäkää mua :'(
iskee taas niin valtava epätoivo ettei minusta ikinä tule äitiä...
Täytyy huomauttaa että olen todella onnellinen teidän kaikkien täällä plussanneiden puolesta, kun tiedätte varmasti miltä minusta tuntuu ja olette itse olleet samassa jamassa.
Minulla on vain jo reilut 5 vuotta "odotusta" takana niin kyllä se alkaa niin toivottomalta kuukausi toisen perään tuntumaan ja aina pettyy....
No jospas nuo hoidot auttas....
Anteeksti masentunut viestini näin viikonlopun alkuun....
 
Täti tuli sit tänään dpo15 :( en ehtinyt testaamaan, ja ihan samahan se on enää. Mulla oli tosi paljon oireita, jotka ei olleet mitään kuvittelua. Voih, kun pitää aina tippua niin korkealta! Pienen hetken oli voimakkaampi usko tulevaan, mutta nyt taas mielessä pyörii se, että ei sittenkään ehkä ikinä onnistu. :( Nyt kun on Pe, niin en voinut buukata aukiolotutkimusta ja se menee sitten varmaan ensi kuulle ellei jotain ihmeaikoja vielä maanantaina saa. Samoin verikoe (kp 2) menee varmaan pilalle, mikäs paikka tääl olis lauantaina auki?? Voihan helvetti sentään!

Mande tiiän, sama täällä... Mut toivoa ei voi heittää jos vielä haluaa yrittää. Toi 5v on pitkä aika :hug: Meillä 2v5kk ja paljon enemmän jos lasketaan siitä millon ehkäisy jätettiin. Mä en tiedä jaksaisinko tota 5v joten voit olla ylpeä, että et ole luovuttanut vielä!

Mulle voi laittaa kp1 tänään, jos joku muusta syystä päivittää. En tule nyt käymään täällä hetkeen kun niin masentaa...

Muistetaan, että tää pino on niille, joiden on vaikea raskautua ja jokainen plussa on IHME!!! :)
 
estelle :hug: tädistä. tosi ikävää että osui just vielä viikonlopulle, ettei tutkimuksissa päästä eteenpäin.

mandelle kanssa :hug: epätoivon fiiliksiin. ne on varmasti meille kaikille liiankin tuttuja...

ON. niin sellainen olo, että ei tästä tule mitään. ehkä syyttä, ehkä ei, mutta tältä vaan tuntuu :( testipäiväkin vasta viikon päästä. no, ainakin ehtii tottumaan ajatukseen että nega sieltä tulee ja voi jo henkisesti valmistautua seuraavaan koitokseen...
 
Heippa. Täällä tänä aamuna piirtynyt testiin kaksi punaista melko saman väristä viivaa. Siis olen mä raskaana? =) En usko pitää huomenna mennä veristestiin et asia selvenee. pientä vuotoa nimittäin on tullut ainakin eilen. Oireita ei juurikaan ole, ehkä jotain pientä..sellanen olo et menkat alkaa.. Outo kun nimi on tuolla alhaalla ja pysyskin siellä kevääseen asti.
 
heips!
aattelin liittyä joukkoon, taustalla olen lueskellut viestejä säännöllisen epäsäännöllisesti... eli toinen lapsi olisi haaveissa. ensimmäinen sai alkunsa yhdellä clomikuurilla. nyt toista ollaan yritetty yli 1,5v, ja alkuvuodesta todettiin pco. keväällä söin clomifenia jopa 3tbl/vrk, mutta ilman tulosta, johtofolleja ei siis ole kasvanut, suurin olisko ollu 12mm...

nyt sitten kokeiltiin viime kierrosta eka kerran menopuria ja yks johtofolli kasvoi, pregnylin pistin 11pvä sitten mutta tänään tuli jo täti kylään joten se siitä... :'( onneksi alkuviikosta pääsee aloittelee piikitykset uudestaan... niin ja ihan ovulaation induktiona mennään eli kotipupuilua =)

onneks olkoon vaan kaikille plussanneille :flower: ja tsemppiä kaikille piinailijoille! :hug:
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa.Olenkin näköjään pudonnut taustailijoista mutta ei se mittään =)

Tänään vahva ovisplussa,pregnyl tuikattu mahaan ja vauvan tekohommia harrastettu eilen ja tänään ja viel ehkä huomenna.Sitten 5 päivän päästä alkaa luget.
Miniasperiinia ajattelin kokeilla seuraavat 10 päivää 1tbl/pvä.

Ihanaa että mulla oli viimekierto ja tämä ovisplussa kp 13 ja kierronpituus 27päivää.Rupeiskohan mun kroppa pelittämään taas kunnolla....hope so.

Huomenna saan kuulla mun vasta-aine tuloksia ja miten olen ovuloinut viime kierrossa.Sitten miehelle tehdään kait laaja-alaisempi spermatesti missä nähdään esim siittiöiden dna ketjut yms...hän kun tupakoi.

Pitkästä aikaa mulla on sellainen tunne että kyllä tämä vielä tästä =)

Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ja kaikille muillekkin
 
Galluppi: minkälaisia oireita teille on tullut Pregnylistä? Itelle se pistettiin perjantaina ja tänään ollut ihan älytön painontunne alamahassa.. ja meinaan todella epämiellyttävä sellanen ja jotenkin sellanen ihme pöhnä päällä. Ajattelin että voisko liittyä siihen pistokseen.
 
sannulille onnea plussasta :heart:

tervetuloa isabella ja :hug: tädistä. Mutta uusi kierto, uudet kujeet ;)

shendalle onnea ovisplussasta, toivottavasti tämä olisi THE kierto!

).( Nega-fiilikset vahvistuu... Ei minkään valtakunnan raskausoiretta, mutta aika monta menkkaoiretta... Normikierrossa olisin odotellut tätiä huomenna, mutta aika hyvin on noi progesteronit toimineet. Nyt tässä lähinnä jännätäänkin sitä, että pitääkö lääkkeet tädin poissa loppuun asti.

Ai niin pikkuvadelma, mulle ei tullut pregnylistä mitään muita oireita kuin kipeä pistoskohta, mutta olen ymmärtänyt että jotkut reagoi aika voimakkaastikin siihen.
 
Lääkäriin soitettu ja tuloksia saatiin.
Ne tarkemmat vasta-aine jutut tulee vasta ensi viikolla mutta sain luvan alkaa syödä mini disperiiniä 1tabletti päivässä koska mun veren punasoluissa on jotain...eli disperiini ohentaa kait verta tai jotain.
Ja jospa tämä nyt olis se The kierto.....Jänskättää =)

Ja mut voi laittaa piinailijoihin Shenda81...toinen...pregnyl,luget...kp14/27 pp1
 
Viimeinkin onnistun kirjautumaan. Hiukan on ollu ongelmia koneen kans :kieh:

Sannulille ONNEA!

Mande, mä en nykyään enää lähde minnekään kylään, jossa voisi kuulla, että sinne on vauva tulossa. En enää pysty olemaan onnellinen toisten puolesta. Varsinkin, kun aina kaikki on sitä mieltä, että johan teillekin toinen on tulossa. Ymmärrän tunteesi :hug:

En onnistu koneen oikkuilun vuoksi päivittämään, mut mulla on kiertopäivät väärin. Tänään menossa 29/28. Menkkojen myöhästymisen pistän viime viikkoisen mahataudin piikkiin. Mulla aina rajummat taudit pidentää kiertoa. Tänä aamuna testasin negan. Todellinen ihme olis, jos luomuvauva saatais :D

Tsemppiä kaikille!!! Kyllä meillekin vielä joskus vauva tulee =)
 
Pikkuvadelmalle: Mulla pregnylistä tuli nännit viikon ajaks tosi kipeeks ja erilaisia alavatsatuntemuksia oli kans. hoitaja varotteli et tod.näk. tulee mustelma pistosjäljen kohdalle mut ei mulla mitää näkyny...

itse kävin eilen alkukierron ultrassa ja taukoo pukkaa :headwall: :headwall: :headwall: vaikka pari viikkoo sitten ultrassa oli vaan yks iso folli, niin nyt sinne oli jostai pukannu 5-7 follia molempiin munasarjoihin eli hirvee ylistimulaatio! eikä se lääkäri sen enempää selitelly mitää, totes vaan että tulehan sitten kuukauden päästä uudestaan... oli sitä mieltä et oli liian aikaisin tuplattu menopur annosta ja kai mun kroppa oli sit reagoi jotenki hitaanlaisesti... mutta kyllä osaa ärsyttää ja ottaa aivoon ihan olan takaa!!! :(
 
Sannuli: Ei kai niitä viivoja syyttä ilmesty.. Kävitkö jo siellä veritestissä? Mitä sanottiin? Hirmuisesti onnea ja toivottavasti pieni ihme pitää tiukasti kiinni! :hug:

Kirman kuulumisia täällä odotellaan b :) d
 

Yhteistyössä