Odottelen edelleen niitä identtisyystestin tuloksia, mutta ajattelin kysyä tässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei tuon kuvan perusteella voi sanoa yhtään mitään kun ei kasvoja näy. samanväriset hiukset, samanlaiset mekot ja muuten ei yhtään mitään mitä voisi kommentoida.

Tässä näytätte kasvoista identtisiltä sen verran mitä selvää saa. Suloinen kuva.

Nykytilanne paljastaa varmaan enemmän. Oletteko suunnilleen samoissa mitoissa nykyisin?

[QUOTE="vieras";25293446]Tässä näytätte kasvoista identtisiltä sen verran mitä selvää saa. Suloinen kuva.

Nykytilanne paljastaa varmaan enemmän. Oletteko suunnilleen samoissa mitoissa nykyisin?[/QUOTE]
Katsoin siis suurennoksella.

Kerro sitten kun saat tulokset.

[QUOTE="vieras";25293446]Tässä näytätte kasvoista identtisiltä sen verran mitä selvää saa. Suloinen kuva.

Nykytilanne paljastaa varmaan enemmän. Oletteko suunnilleen samoissa mitoissa nykyisin?[/QUOTE]

Meillä on sama kengän numero ja pituuseroa ehkä 0-2 cm. Painossa on enemmän eroa ihan eri syömisistä johtuen, tullut vasta myöhemmällä iällä.

Siis oletko kaksonen? Eikö sitä aina tiedetä, onko identtisiä vai ei?

Ei tiedetä. Meilläkin on ollut yhteinen istukka, mutta siihen aikaan ei ainakaan siinä sairaalassa tutkittu istukkaa syntymän jälkeen, että oliko yksi istukka vai kaksi yhteenkasvanutta. Jos on yksi istukka niin lapset ovat varmasti identtisiä, mutta jos on yhteenkasvanut tai kaksi kokonaan eri istukkaa niin lapset voivat olla epäidenttisiä tai identtisiä.

Tuota noin, miksi identtisyys pitää tutkia?

Itse päätin maksaa sen melkein 200 euroa tutkimuksesta ihan sen vuoksi, että saisi asian suhteen "mielenrauhan". Tuo kysymys on kuitenkin yksi yleisempiä mitä on esitetty ja olen huomannut, että moni pitää suunnilleen tyhmänä jos vastaa, ettei tiedä asiaa. Siksi olen vastannut useimmille, ettemme ole identtisiä, vaikka en varma asiasta olekaan. Lisäksi minusta olisi ihan mielenkiintoista tietää jaammeko samat geenit vai emme.

Itse päätin maksaa sen melkein 200 euroa tutkimuksesta ihan sen vuoksi, että saisi asian suhteen "mielenrauhan". Tuo kysymys on kuitenkin yksi yleisempiä mitä on esitetty ja olen huomannut, että moni pitää suunnilleen tyhmänä jos vastaa, ettei tiedä asiaa. Siksi olen vastannut useimmille, ettemme ole identtisiä, vaikka en varma asiasta olekaan. Lisäksi minusta olisi ihan mielenkiintoista tietää jaammeko samat geenit vai emme.

Okei, kiitos selvityksestä.

Ahaa, justiinsa. Miotä itse muuten veikkaat? Kyllä vai ei?

Mielestämme olemme ihan erinäköiset. Toisaalta varsinkin lapsena meitä on sanottu samannäköisiksi ja vielä nykyäänkin, mitä en kyllä ymmärrä yhtään. Mutta eniten identtisyyden puolesta puhuisi sama väritys (hiukset, silmät ja iho), sama veriryhmä sekä se, että meillä on molemmilla samassa jalassa samassa kohtaa sellainen "epämuodostuma".

Lisäksi meillä oli painoeroa roimasti syntyessä mikä viittaisi enemmän identtisyyteen. Mutta en nyt sen tarkemmin osaa arvella. Näytämme kuitenkin enemmän samalta kuin "tavalliset" sisarukset, mutta tosiaan omasta mielestäni ihan erilaiselta, meillä on erimalliset kasvotkin. Toisaalta eihän identtisyys takaa sitä, että olisi täysin samannäköinen, kun kasvuolosuhteetkin ovat ennen syntymää olleet varmasti erilaiset tai meillä olikin, kun painoeroa oli niin paljon.

Teettekö asioita peilikuvana? Esim. liikkeitä, asentoja tms.? Jos olette ns. peilikuvakaksosia niin identtisyys on varmaa. Sain selville kaksosystävieni identtisyyden tuolla perusteella, ei tarvita edes testejä.

[QUOTE="vieras";25293569]Teettekö asioita peilikuvana? Esim. liikkeitä, asentoja tms.? Jos olette ns. peilikuvakaksosia niin identtisyys on varmaa. Sain selville kaksosystävieni identtisyyden tuolla perusteella, ei tarvita edes testejä.[/QUOTE]

Emme ole peilikuvakaksosia. Olemme molemmat mm. oikeakätisiä.

Yhteistyössä