Odottavia äitejä vm.-89?? :)

c89
nonniiih, Onnea kovasti Feles !!! =)

Tässä vaan kovasti ultraa odotellaan ja myös että mies pääsee mukaan =) Toivotaan niin, kun ei esikoisen kohdalla päässyt tähän alkuraskauden ultraan. On kyllä niiiin hyvä olo nyt kun sain nukkua piiiiiiitkäästä aikaa melkein koko yön ja aamunkin ihan rauhassa! <3 happyhappy. Auttaa ees hetkeksi aikaa kun muuten unet jää nii vähäselle että. Mulla ei kyllä oo ollu yhtään pahoinvointia.. ihan ihmetyttää koko homma.. :) mut on se kyl parempi niin, muuten en jaksais yksin hoitaa esikoista ollenkaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

=)
 
Heipsan! Täältä yksi -89 liittyis juttuun mukaan. Esikoista ootellaan ja viikkoja taitaa olla kasassa ööö.. :D oiskohan 24+5 (la kummiski 12.1.). :heart:
Oon onneksi välttynyt kaiken maailman pahoinvoinneilta eikä mitään muitakaan kipuja ole ollut vielä tähän mennessä.. Kerrottiin tästä raskaudesta vasta pari viikkoa sitten kaikille (eipä sinänsä hirmuisesti mitään kertomista ollu kun tätä mahaa on ollu vaikea peitellä jo kauan, mutta varmistettiin asia kaikille). Pelotti aivan kauhiasti kertoa vanhemmille kun ei tämä raskaus nyt niin kauhean suunniteltu ollut :D Kaikki ovat ottaneet asian kuitenkin tosi hyvin :)
 
Feles: Onnea !
Neuvolakäynti meni oikein mukavasti, terveydenhoitaja oli erittäin mukava. Juttelin hänen kanssaan myös tästä työpaikka jutusta, josta hän oli sitä mieltä että minun ei tarvitse kertoa ennenkuin koeaikani on loppunut. Ainoa käänne tässä hommassa on nyt, että haluanko olla siellä vielä, onnistuin satuttamaan selkäni ja tänään olisi iltapäivällä ilmeisesti palaveri pomon esimiehen kanssa, ja luulen että tästä selästä.. Ja ensimmäinen palkkanauhakin tuli, jossa on heti marmatettavaa, yli 200euroa puuttuu... Joten musta tuntuu, että jos tänään menee palaveri erittäin ikäväksi, taidan irtisanoutua itse kyseisestä paikasta..
Raskaus on edennyt mukavasti, pahoinvointia ei vieläkään ole, jotkut hajut vähän etoavat, mutta ei muuten. Väsymys on kyllä erittäin rankkaa, nytkin vkonloppu mennyt niin, että hyvä jos 8 tuntia vuorokaudessa jaksaa valvoa ja jotta siihenkin pääsis, on nukuttava päikkärit.. Ensimmäinen ultra ois 12.10, selviää sitten tarkemmin miten pitkällä ollaan raskaudessa.

Onnea uusille plussanneille :flower:

Itsellä raskauden oireita olivat rintojen aristelu ja alavatsan turvotus. Menkkojen poisjäänti ei ollut itselleni merkki, vaikka pillereitä oonkin syönyt, kiertoni on niin vaihtelevaa, 14-40vrk.. Pitkään oli ollut tarkoitus mennä vaihtamaan pillerimerkkiä, mutta en sitten ikinä ehtinyt.. Ja nyt sitten ootellaan vaavia :)
Me kerrottiin jo lähimmäisille melkein heti, ja erittäin onnellisesti ottivat asian :) Vaikkakin molempien vanhemmat ovatkin jo isovanhempia.

syysterveisin Miikulainen ja ehkä jo rv 11+?
:heart:
 
marijannalle tervetuloo! :flower:

Miikulaisella onkin ultra mun synttäripäivänä. B)

Lääkäri sanoi tänää, että saattaa olla tyttö tulossa kun pienen syke oli korkee (160) ja koska mun iho kukkii kovasti! :D Saas nähdä sitten rakenneultrassa (rv:lla 24-26) pitikö mun ja lääkärin aavistukset paikkaansa. Itellä on ollu alusta asti aavistus tytöstä. :p Onkos teillä ollu paikkaansapitäneitä aavistuksia/ennustuksi? :whistle:
 
c89
Heipsan.

^^tervetuloa marijanna!

Miikulainen89, toivottavasti saat selvityksen palkastasi ja kannattaa kyllä mielestäni olla töissä vain jos jaksaa ja haluaa, kotona saa olla sitten ihan mukavasti ja aika voi käydä helposti pitkäks. :/ Riippuu tietenkin jos viihtyy kotona =)

Feles, mulla oli ihan selvä aavistus koko viime raskauden ajan että kumpi sieltä tulee ja näin piti paikkaansakkin. =) Eikä edes rakenneultrassa nähty kumpi tulee kun vauva piti niin lujasti jalkoja ristissä :D Nyt ei kyllä ole tullut vielä minkäänlaisia aavistuksia. :) jännittää kyllä!


C, rv12+ :heart:
 
Pääsimpä minäkin tänne pitkästä aikaa kirjottelemaan.. Viikonpäästä eka neuvola ois.. Odotellaan jo miehen kans kovasti. :)

Mitenkäs olette voinu? Mulla on tänään ensimmäinen päivä viikkoon, ettei ole pahoinvointia ollut ollenkaan. =)
 
"Saas nähdä sitten rakenneultrassa (rv:lla 24-26)"
Miten sulla nuin myöhään on rakenneultra O___o?

Mulla oli polvet niin koukussa,ettei näkyny sukupuoli...Harmittaa kylllä,ku sitä niin innolla ootin:D Mutta 5.10 on taas lääkäriaika ja sitte ehkä nähhään^^Jänskättää!

//MUOKS:Siis sikiöllähän ne polvet on ollu koukussa,eikä mulla xD
 
Sain valita menenkö silloi "tavalliseen" aikaan rv:lla 18-20 vai tuolloin myöhemmin. Halusin sitten tuon myöhemmän ajan ku on hauskaa nähdä pieni isompana. :whistle:
Celestia, ultrataanko teillä vai neuvolääkärissä?

Tänää tuli ekaa kertaa oksennus heti aamupalan jälkee. :eek: Aiemmin ollu vaan lievää ällötystä silloin tällöin.. Outoo. :x
 
"Celestia, ultrataanko teillä vai neuvolääkärissä? "
Teillä vai neuvolalääkärissä?En tajunnu xD
No niskaturvoke-ultra ja rakenne-ultra oli synnytyssalilla ja ihan eka ultra(jossa tarkistettiin sikiön paikka ja ikä) ja nyt nämä seurannat(siis minkä kokoinen on milloinkin) on neuvolalla :)
 
No olin sitten siellä palaverissa, jossa todettiin että en sovellu työtehtävään, jos kerta selkä tulee herkästi kipeäksi ja irtisanoivat mut. Harmittaa kyllä todella, mutta onneks oon nyt ollu myöskin vanhassa työpaikassa tekemässä päivän mittasia sijaisuuksia.. Ettei ihan työttömäks kuitenkaan jäänyt..

Vielä ois 10pv ultraan :)
Nyt on tullu kirpeitä mielitekoja, vihreitä omenoita (joista en ole koskaan aiemmin tykännyt), sitruuna ja lime mehua/limua yms. Ja tunne että kokoajan pitäs pestä hampaita.. :/
Pahoinvointia ei ole vieläkään, pieniä ällötyksiä lukuunottamatta. Nyt on päivärytmi sellanen, että 4-6 välissä herään ilman kelloa ja viim.klo 22 nukahtaa jo väkisinkin.. Toisaalta ihanaa, saa aamun aloittaa ihan kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa :)

Millasia mielitekoja teillä on tällä hetkellä?

terkuin Miikulainen ja rv kohta 12?
 
Jade tervetuloo! :flower: Meillä onkin viikkoja sitten iha saman verran! =)

Celestia, niin meinasin, ett siellä teidän neuvolassako siis ultrataa iha rutiinisti? :whistle: Ku meillä vaan kuunnellaan sydänäänet.

Miikulainen, ikävää, ett menetit sun työn! :( Aurinkoo sinne! :hug:

Noista mieliteoista, niin mä haluun paljon salmiakkia. :p Oon siitä muutenki tykänny, mut nyt pitäis saada melkein koko ajan. Suklaata sen sijaan ei tee miieli oikeestaan yhtää vaikka oon aiemmin ollu iha addiktoitunu siihe. :D Hedelmiä tekee myös mieli tavallista enemmän. :)

Feles 13+0
 
"Celestia, niin meinasin, ett siellä teidän neuvolassako siis ultrataa iha rutiinisti? :whistle: Ku meillä vaan kuunnellaan sydänäänet."

Joo meilläki aina ne sydänäänet ja sitte oli se ultra,missä katottiin,että mones viikko meneilllään ja nyt alkaa nuo painon tarkkailu-ultrailut^^
 
En ookkaan nukkunut yli kolmeen kuukauteen näin myöhään tai käynyt nukkumaan puolenyön aikoihin. :whistle: Heh.. Kauhistuin oikeen kun katsoin kelloa ja ajattelin, että onkohan vauvalla jo nälkä (masussa) :heart: On jännä huomata kun painan 52kg, niin masu alkaa pikkuisen jo näkyä :) Silleen että jo muutkin tunnistavat sen vauvamasuksi :) Alussa pahoinvointia, ja oksentelua joka toinen päivä. Tunteet mennyt vuoristorataa, välillä tehnyt mieli repiä ikkuna verhoja, :LOL: välillä oksentamaankin suu hymyssä. Erityisiä ruokia ei ole ollut josta pitäisin tai en, enemmän ehkä tullut rasvainen ruoka himoksi, mutta olen silti syönyt vähärasvaista. Nytten masussa kokoajan pientä nipistelyä ja rinnat erityisen kipeät. On ihana olla kyllä raskaana :heart: =) ONNEA IHAN HIRMUSESTI KAIKILLE !! :hug: :flower:
 
Onpas KiaralAkin jo pitkällä! :whistle:

Mulla taas tuli tänää oksu iha puun takaa kun heräsin. :x Eikös pahoinvoinnin pitäis alkaa loppuun näillä viikoilla eikä alkaa! :eek:
Mut on tää raskaus muuten ihanaa. :) Aikakin kuluu melko nopeesti. :)

Feles 13+2
 
Jade10: Samaa painoluokkaa kanssasi, täällä kanssa maha pienesti pyörentynyt. Mutta ei vielä vauvamasuks kukaan ulkopuolinen ole huomannut :)

Celestia: minkäs kokonen tyttö olis luvassa? :)

Me päätettiin, että ei selvitä sukupuolta, saa olla yllätys loppuunsaakka :heart:

Nyt jännitetään sitä ultraa, selviää montako ois luvassa yms :) Ystävä oli kovasti sitä mieltä, että saattas tulla kaksoset, ja nyt sit jännään sitäkin.. Näin tossa vähän aika sitten unta, jossa selvisikin että tulis neloset. Aamulla rupes todella pelottamaan, että mitä jos ja mitä jos.. Miehelle kerroin unesta, hieman piti minua huvittavana kun huolestuin niin kovasti tulevaisuudesta yms. Ihanasti totesi keskustelun päätteeksi, että kyllä me selvitään vaikka nelosetkin olis luvassa :heart:

Onko teillä muilla ollut unia raskaudestanne?
 
"Celestia:Minkäs kokoinen tyttö olis luvassa?:)"
En oikein tajunnu,mutta siis tällä hetkellä "ihannepainoinen",eli 1kg :)Ne kyllä kasvaa loppuaikana hurjaa vauhtia!!Toivottavasti tullee issäänsä(oli syntyessään hieman alle 3 kiloinen ja minä taas hieman alle 5 kiloinen :D),vaikka eipä sillä hirveämmin oo väliä,kun melko suurella todennäköisyydellä tehhään suunniteltu sektio :)

Tännään oli 'lihashuolto 2'nen ja oli pakko käyä ostamassa jumppapallo,kun oli niin kiva^^ Aikasemmin kahtoin telkkaria ja samalla tein semmoisia "nytkyttäviä,keinuttavia ja vatkaavia"-liikkeitä lantiolla ja nyt on vatsalihakset ja alaselänlihakset hieman "kippeet" :) Suosittelen!Auttaa niihin lantionpohjan lihaksiinkin(se nytkyttely) ja siis semmosta tosi mukavaa ja "pehmeää" liikuntaa!!

Ite oon nähny yhen unen,jossa näytin ultra-kuvvaa jollekki ja siinä näkyi 'Tähtiportti'-sarjasta semmonen goauld-toukka ja kohta siinä oliki jo 2 ja ihasteltiin,että tullee 2 vauvaa:D
Mummo taas on nähny vaikka mitä unia,joka on jännä,kun ei oo omien lapsiensa ootusaikana nähny ja nyt kertoilee joka kerta,että näki tuommosta ja semmosta unta O___o

Anoppi oli ollu pelottava,kun mies oli keronu,että tyttö tullee.Hän oli aina haaveillu tytöstä,mutta saikin "vaan" 2 poikaa ja nyt sekosi päästänsä,kun kuuli,että tyttö tullee xD PITTÄÄ kuulemma pukkee ainoastaan vaaleanpunaisia ja punaisia vaatteita :D Onneksi saahaan ite päättää,koska inhoan pinkkiä ;D Oli höpissy,miten käy ostelemassa vaatteita.Voin kuvitella;pinkkiä ja hörselöitä nami nami :D Nooo jospa mä kestän ;D Miehen kaikki serkutkin on poikia(eli siis miehen äitin sisaruksetkin saanu aina vaan poikia) ja kuulemma mieheni ukki on aina haaveillu tyttö-lapsenlapsesta...No saapi nyt sitten tyttö-lapsenlapsenlapsen xD Mulla mummo on tosi nuori ja saa aina jankuttaa,että olen hänen tyttärensä tytär,en tytär,ja kohta se saa jankuttaa tuolla,että nyytti on tyttären tyttären tytär :D
Voispas mennä vaikka nukkummaan höpisemästä turhia xD Mukavaa odotusta ja muita siihen liittyviä juttuja kaikille!Toivottavasti kaikilla mennee kaikki hyvin!
 
Celestia: Tarkoitin juuri sitä, että mikä voisi olla tuleva tytön syntymäpaino :)

Eilen kävin ultrassa, ja hieman jo säikähdin kun ei meinannu mitään löytyä ensiksi. Lopulta saatiin kuvaan pieni rääpäle, joka vastaa vasta viikkoa 8+6. eli tänään on rv 9 :) Eli ihan alussa mennään sitten. Liikkeitä näky ja syke, joka huojensi kuitenkin oloani. Mittaa pikkusella oli vaivaset 22,8mm. Käsittämättömän pieni!
3vkon päästä olisi sitten seuraava ultra, jolloin olisi rv12. Jotta saatas pikkusesta vähän enempi tietoja ja mittoja :) Toistaseks näky vain yksi rääpäle, mutta eihän sitä tiedä vielä kunnolla, ties vaikka toinen olis sen takana. Ens kerralla ollaan taas viisaampia. Tänään pitäs soittaa neuvolaan ja kysästä että siirretäänkö mun aikaa 3vkolla, jotta ehtis käydä siin rv12 ultrassa eka, vai haluavatko silti että tuun ennen sitä sinne :)
Saatiin jopa yks kuvakin, vaikka eihän siitä vielä kunnolla saa selvää, jokin pikkunen "möykky" siellä on :)

Kauhea räntäkeli oli eilen, olis nyt edes kunnon lunta tullu mut eiii...

Mukavaa odotusta kaikille!

tv. Miikulainen rv 9
 
Onnea Miikulainen89!!
Mullaki se eka kuva(9+2) on semmonen pikkupavun näkönen^^

Jaa'a eikait sitä vielä voi tietää(siis tulevaa mahd.painoa),mutta tarkkailen kovasti syömisiäni ja painoni kehitystä,joten en usko,että ainaskaan mikkään normaalia isompi tulisi,mutta sittenhän sen näkkee :)
Jännä kun kieriskellee mahassa ja välillä ilmestyy mahhaan tommonen kova pallero,joka hieman muljuilee ees taas ja näkkyy jo ne pienimmätkin räpiköinnit mahassa pienenä liikkeenä^^ Kiva,kun pystyy silittelemmään jo hieman mahan läpi :) Seki on jännää,miten reagoi isänsä ääneen,jos mölisee jottain mahalle,niin heti alkaa säpinä mahassa :> Jännää jännää!!!

-Celestia+Katkarapu 28+2-
 
Moi..

Saiskos liittyä joukkoon? Tääl ollaan vm -89 ja LA 1.5 =)
Ultrassa käytiin maanantaina ja siel oli touhukas pikkunen josta ei meinattu kuvaa ja mittoja saada kun liikku koko ajan. Pahoinvoinnin omistan vielä ja väsymyskin rassaa.. Parinviikon pääst on toka neuvola :)

Celestia anoppis oli "seonnu" niin kävi meillekin, hösää enemmän kun me :D Mut tääl anoppi ja appiukko toivoo poikaa.. Nii ja karsastit pinkkiä, mäki oon ilmottanu kaikille et mun lapsi ei laita pinkkiä päälleen vaikka ois kuinka tyttö :D

KyyneltenHymy ja Tulokas 11+5
 

Yhteistyössä