Odottavan äidin nuoret ystävät pelottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maha2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maha2008

Jäsen
07.07.2008
61
0
6
Pelottaako ketään omat ystävät? Itse olen 18 syksyllä täytän 19 eli osa kavereistani ovat todella villissä vaiheessa elämässään. Raskausviikkoja minulla on 29+2. Minulla on tullut paljon ajatuksia siitä että mitäs sitten kun vauva on kotona ja ystäviä tulee kylään? moni heistä on hirveän sähliä ja kova äänisiä. Mitä jos he väkisin punkevat meille vauvaa katsomaan ja jos vauva nukkuu,osaavatko he olla hiljaa? Osaavatko he pitää vauvaa oikein sylissä? Toivoisin niin että he ymmärtävät ettei vauva tai minä aina jaksa vieraita.

Monet sanovat että kaveri piiri vaihtuu vauvan syntyessä. Onko se tosiaan näin? Itselläni on sellainen tunne ettei monikaan jaksa kuunnella kovinkaan kauan vauvajuttuja mitä todennäköisesti tulen puhumaan taukoamatta. Sen uskon että ne parhaimmat jäävät ja ymmärtävät että kiinnostukseni on jossain muualla. Onneksi olen myös hyvä kuuntelija, jotta ystävänikin saa suun vuoron kertoa omia kuulumisia. Onneksi raskauden myötä olen saanut myös uusia ystäviä (yllätys yllätys nuoria, minun ikäisiä äitejä :heart: )

Onko kellään samanlaisia tuntemuksia tai ollut koskaan?

maha08 ja pontus rv 29+2

Ite täytän joulukuussa 18, kavereita ei muutenka kauheesti oo ikinä ollu, mut se yks kaveri jonka kanssa tuli liikuttuu niin vieläkin ollaan aina yhteyksissä vaikka mulla on vauva ja hänellä ei.. On minuu nuorempi, mutta kyllä on jaksanu aina kuunnella jos on ollu jtn, mistä oon halunnu puhuu :) Enemmän kyllä tosiaan tuli oltuu senkin kanssa kun ei ollu poikaa mut silti tuota kiukkusta pikku ukkoo en vaihtas mihinkään :heart:

Muoks. Minä ja poika 4kk

Alkuperäinen kirjoittaja maha2008:
Olen päätynyt siihen tulokseen että tosi ystävät jäävät rinnalle :heart:

Näinhän se on.. Ja jotkut voi jäähä ihan huomaamatta pikkuhiljaa taka-alalle vauvan synnyttyä.. Aikaa ei jää kavereille tosiaan niin paljon kun ennen ja kaikki ei välttämättä jaksa kuunnella selostuksia yövalvomisista sun muista jos ei omaa lasta oo.. Ite muistan ainaskin kun joku puhu mulle ennen raskautta pienistä vauvoista jtn.. esim, kiinteiden aloitus sun muut tärkeet asiat lapsiperheille niiin ne meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Mut ootappas vaan kun ite tulin raskaaks ni hamstrasin kaiken tiedon raskaudesta ja kun vauva oli syntynyt niin sitä kiinnostu joka pienestä tiedosta, kynsien leikkausta myöten
:D

Mä oon 21v. eli itsekin aika nuori äiti. Omat vanhat kaverit melkein kaikki jäänyt raskautumisen myötä, ainoastaan pari kunnon ystävää jäänyt. Biletyskaverit ekana katosivat eikä itseäkään kyllä niiden seura pahemmin kiinnosta... Ymmärrän heitä kyllä, vauvajutut ei kiinnosta, sama koskee muakin; kännijutut ei kiinnosta...

Mutta, onneksi vauvan avulla on helppo tutustua uusiin ihmisiin. ;)

MissMama

Joo ei muakaa hirveemmin kiinnosta noi kännijutut.. Osaan jo melkein veikata ketkä jäävät syrjää vauvan synnyttyä tai vanhetessa. Mutta onneksi uusia tuttavia on saanut raskauden myötä =)

Mulla jäi heti raskauden alussa kaikki tuttavatat pois, muutamaa hyvää ystävää näin raskausaikanakin. Mua on aina kiinnostanut kaikki vauvajutut, ja lainasin äidiltä ja siskolta lapsia ennen kun tää oma tuli :) Päädyin joka puolella käymään läpi kaikki vaippa ja imetyskeskustelut 16-vuotiaasta asti... Nyt onneks on oma, niin ei tartte selitellä mun kiinnostusta ja intoa :D

Uusia ystäviä odotan vielä, mutta eiköhän viimeistään siinä vaiheessa ilmesty ku tyttö on tarpeeks iso puistossa leikkimään.

Puistossa varmasti tapaa muita äitejä ja juttuseuraa varmaan saa puistossa muilta äideiltä joka kerta sinne mennessä :) Odotan innolla että mun taaperol ois aika tulla maailmaa :D

maha08 ja pontus rv 30+3 :heart:

Yhteistyössä