Odottajat, mitäs pakkaatte sairaalakassiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ratiritiralla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ratiritiralla"

Vieras
Mä ajattelin tällaisia:

imetysliivit
liivinsuojat
pitkiä siteitä
vauvan lähtövaatteet
omat lähtövaatteet
kukkaro + vähän kolikoita
lukemista
+ kännykkä ja neuvolakortti sitten lähdössä mukaan

Nyt ei tule mieleen mitä muuta tarvittaisiin. Onkohan tuossa kaikki oleellinen?

Itsellä ei ollut kuin
harja ja naamarasva
neuvolakortti ja lompakko
kirja
puhelin ja laturi

Mies toi sitten kotiin lähdettäessä minulle ja vauvalle vaatteet. Siteitä saat osastolta, ei kannata ottaa omia mukaan. Imetysliivejäkin saa osastolta, sellaisia verkkomallisia jotka olivat mielestäni hyvät.

Nyt toisella kerralla aion pakata seuraavat jutut mukaan:

Neuvolakortti
Kännykkä + laturi
Trip-mehuja tms. ja jotain pikkusnackia (lähinnä ensihetkien imetysmaratoneja varten)
Vaihtovaatteet ja omat tossut
Dödö + pieni saniteettilaukku
Kirjoitusvihkonen ja kynä

Erikseen sitten vauvalle vaatteet ja turvakaukalo kun kotiinlähtö koittaa.

huulirasva - en sitä juurikaan normaalisti käytä, mutta sairaalailma jotenkin kuivattaa huulia. Ensimmäisellä kerralla mies joutui sitä tuomaan jälkikäteen, seuraavilla kerroilla muistin ottaa mukaan lähtiessä.

Jos tykkää juoda vettä, kannattaa ottaa vesipullo jota voi täyttää. Ei tarvii aina joka lasillista hakea erikseen.

Ja omat suihkusaippuat ja shampoot. Kannattaa ostaa joku hyväntuoksuinen suihkusaippua. Siinä hetkeksi katoaa sairaalafiilis, kun suihkussa saa rentoutua. :)

Toiset ottaa kirjan tai lehtiä. Itse en oo tarvinnu sellasta tekemistä.

imetysliivit
liivinsuojat
pitkiä siteitä
vauvan lähtövaatteet
omat lähtövaatteet
kukkaro + vähän kolikoita
lukemista
+ kännykkä ja neuvolakortti

Tohon lisäisin peseytymiskamat (+dödö+rasva+hiusharja), laturin, kameran. Kirja tais mullakin olla mukana, turhaan. Ei sielä jaksa keskittyä lukemiseen..

Hammasharja, tahna, hiusharja, shampoo, kosteusvoide, suihkugeeli
Puhelin, kamera, laturi, iPad
Omat oleskeluvaatteet, lähtöpäiväksi farkut, paita, korkokengät, vauvalle vaatteet

Enpä kai muuta :)

Toinen nyt mahassa, otan vain pakolliset mukaan. Viimeeks tais olla kaikkee ihan turhaa.

Nämä mukaan:
Alushousuja ja sukkia
hammaspesutarvikkeet
suihkusaippua+shampoo ja hoitsikka
Huulirasva
Perusvoide
Laturi
Vesipullo pöydälle
iPad+laturi
Kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle
Neuvolakortti tietty

Peesi noille omille vaatteille, hyväntuoksuiselle suihkugeelille ja huulirasvalle! Sellaiset pienet asiat tekevät olon paljon mukavammaksi ja kotoisammaksi. Teenjuojana pakkasin toisella kertaa myös muutaman oman teepussin mukaan. (Kun sairaalassa sai vain yhtä perusteetä.) Muuten ei sapuskoissa mitään valittamista, luksusta päästä valmiiseen pöytään. Samoin niitä itselle mieleisiä naposteltavia otin jonkin verran.

Mäkään en ole vielä katsonut listaa (tammikuussa la), mutta ekana tuli mieleen

- Vaihtovaateet, etenkin omat sukat ja pehmoiset tossut koska mun jalat palelee aina
- Oma shampoo, hoitsikka, suihkusaippua, vartalovoi ja pebanthen
- Valmiiksi ladattu sähköhammasharja
- Kännykkä, ipad ja niille laturi
- Meikkipussi "perussetillä"
- Jotain hyvää naposteltavaa ja oma vesipullo
- Imetysliivit ja vauvan kotiutumisvaatteet

Katsotaan jos näillä selviää....Pitää täältä kyylätä mitä muut ottaa :)!

Onneksi pakkasin esikoisen sairaalakassiin aikoinaan PALJON omia vaatteita, sillä en ymmärrä miten joku viihtyy niissä sairaalan vaatteissa. Omat vaatteet ovat ehdottomat myös kun on aika pakata tämän toisen vauvan sairaalakassi.

Huulirasva ja hyvä käsivoide oli myös aika tarpeellisia sairaalan huoneilmalle.

-hammasharja+tahna
-shampoo+hoitoaine+suihkugeeli
-kasvorasva
-puhelin+laturi
-kamera+laturi
-lompakko
-neuvolakortti
-karkkia yms naposteltavaa

nuo oli esikoisesta ja samat otan nyt tulevallakin kerralla. siteitä on ihan tuhaa ottaa, kun saraalasta saa:)

Samoja juttuja oli mullakin mitä on jo lueteltu. Ja ehdottomasti oli omat oleskeluvaatteet, yöpaita ja omat tossut. Oli paljon freesimpi olo kun sai liikkua ihmismäisissä vaatteissa eikä niissä sairaalan kaavuissa... Tosin ne sairaalan verkkoalkkarit oli huiput ja niitä käytin sairaalassaoloajan.

Hiuslenksuja kannattaa ottaa pitkähiuksisen.

Itse en tarttenut sairaalassa ollessa imetysliivejä kun maito nousi vasta 4. päivänä (kotona).

Yhteistyössä