Nyt ymmärrän, miksi kaikki ei imetä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeps"

Vieras
Olen imettänyt 6 lasta ja nyt sitten nuorimmaista en lähes ollenkaan, muutamana päivänä alussa vain jotain räpellystä. Eräästä lääkityksestä johtuen näin.
Ensin harmitti aivan valtavasti, mutta muutamassa päivässä ajatukseen tottui.

Ja nyt sanon, että on tämä helppoa!:)
Synnytyksestäkin tuntuu toipuvan huomattavasti nopeampaa, kun ei ole sitä imetyspöhnää päällä ollenkaan! Nyt vasta ymmärrän, missä hormoonipöhnässä sitä aina on ollut kaikki imetyskaudet...huh.

Nyt ymmärrän, miksi kaikki ei imetä.:)

Ne imetyshormoonit eivät sovi kaikille. Itselläni aivan sama juttu. Mulle tulee lisäksi ihan vainoharha ja masennus päälle ja sellaisia "pakkoajatuksia" jotka aivan hulluja. Enää en ikinä imetä! Lapsen terveyden vuoksi voin muutaman viikon uhrautua imettämään, mutta en pidempään.

no maanpäällistä helvettiä se koko imetystouhu oli minulle, ei niinkään ne huurut, vaikka siltäkin osin olo oli hirvee, vaan se propaganda, joka sai pääni sekaisin ja uskomaan, et jos istuu lapsi tissillä 24/7 ni maito nousee ja riittää, joopa... neljän kuukauden kohdalla tuli niin kiire pullolle, ettei tosi, kun lapsi kirkui ja painokäyrä jossain miinusasteikon alapuolella, ei kiitos enää ikinä, ainoaksi lapseksi jää tämä jässikkä...

mitkä ihmeen huurut :O

Joillekkin naisille imetyksen tuottamat hormonit aiheuttavat hiukan päihtymystä vaikuttavan olotilan. Joillakin voi tulla todella pahanakin, esimerkiksi esiintyä voimakasta pahoinvointia, angstisuutta, vihaa tms. Monta kertaa hoidettavissa oleva juttu, mutta käytännössä harva lääkäri tietää asiaasta tarpeeksi tai jaksaa perehtyä siihen (kun ruokavalio jne. voivat vaikuttaa, vaatii kokotilanteen kartoittamista). On sille ihan nimikin, mutten nyt juuri muista.

no maanpäällistä helvettiä se koko imetystouhu oli minulle, ei niinkään ne huurut, vaikka siltäkin osin olo oli hirvee, vaan se propaganda, joka sai pääni sekaisin ja uskomaan, et jos istuu lapsi tissillä 24/7 ni maito nousee ja riittää, joopa... neljän kuukauden kohdalla tuli niin kiire pullolle, ettei tosi, kun lapsi kirkui ja painokäyrä jossain miinusasteikon alapuolella, ei kiitos enää ikinä, ainoaksi lapseksi jää tämä jässikkä...

Täysin sama kokemus :(

[QUOTE="...";24914445]Täysin sama kokemus :([/QUOTE]

Sama täällä. Kyllä se maito nousee kun antaa lapsen vaan imeä, mutta kun lapsi ei imenyt. Rintakumit ja pumput kokeiltiin ei vaan noussut. 2 kk jälkeen pullolle jota hörppi ensihätäänsä 120ml jolloin neuvolantätikin tuumasi lapsen olleen nälkäinen että antaa mennä pullosta vaan.

Enpä ole ennen imetyshuuruista kuullut, mutta jos tuo pitää paikkansa, niin nyt ymmärrän miksi olin niin sekaisin silloin! Jatkuva kiukku ja ihan ihme juttuja mietin silloin. :|

Mun mielestä myös pulloruokinta on sata kertaa helpompaa kuin tissiruokinta. Esikoista pakkoimetin 4 ekaa kuukautta, osittain täysimetyksellä. ja yhtä helvettiä oli koko aika. Lapsi vaan raivos ja raivos, itsellä rinnat kipeinä, koko ajan piti olla veivaamassa tissiä suuhun ja rintsikan läppää auki. Paidat likaisena maidosta, ite ei päässyt mihinkään jne jne. Lisäksi maito ei lapselle sopinut laisinkaan.

Tokan kohdalla ei tarvinut miettiä, että jatkanko imetystä vai ei, kun jouduin sen pakosta lopettamaan antibioottikuurin jälkeen ja oikeastaan olin vain helpottunut, kun ei tarvinut miettiä että jatkaako vai ei.

Mulla on rinnat sellaiset ettei lapsi saa niistä otetta ja siksi imetys oli yhtä tuskaa.

[QUOTE="jeps";24874926]Olen imettänyt 6 lasta ja nyt sitten nuorimmaista en lähes ollenkaan, muutamana päivänä alussa vain jotain räpellystä. Eräästä lääkityksestä johtuen näin.
Ensin harmitti aivan valtavasti, mutta muutamassa päivässä ajatukseen tottui.

Ja nyt sanon, että on tämä helppoa!:)
Synnytyksestäkin tuntuu toipuvan huomattavasti nopeampaa, kun ei ole sitä imetyspöhnää päällä ollenkaan! Nyt vasta ymmärrän, missä hormoonipöhnässä sitä aina on ollut kaikki imetyskaudet...huh.

Nyt ymmärrän, miksi kaikki ei imetä.:)[/QUOTE]

Mulla päinvastainen kokemus. Lapsen vaikeiden allergioiden vuoksi esikoisen imetys loppui lyhyeen ja se oli pullolapsi. Kahta nuorempaa oon imettänyt pitkään (itseasiassa nuorinta 1v3kk imetän edelleen). Oon näiden nuorempien kohdalla todennu että voi kun tää onkin helppoa verrattuna pullojen pyörittämiseen!! Kun lähtee jonnekin niin ei tarvii olla kassikaupalla pulloja ja korvikkeita matkassa eikä tarvi miettiä missä niitä lämmittää. Yöllä kun vauva herää ei tarvi nousta mihinkään. Maito on aina mukana, sitä on aina tarpeeksi ja se on aina tuoretta. Ei tarvi tiskata mitään. Ja ne imetyhormonit auttaa mukavasti uudelleen unen päähän kiinni yöllä.

Sama mullakin, vauva nyt 2kk ja maitoa tulee liian vähän vaikka koko ajan imetän ja syön ja juon hyvin. Onneksi tajuttiin että nälkää se "koliikki" oli.

Yhteistyössä