Nyt v*tuttaa.

Muutaman kusetuksen jälkeen tarkistan uudelta myyjältä palautteen aina. Jos onnjotain, mikä arveluttaa niin mielenkiintoinenkinnkohde jää huutamatta.
Tosi törkeetä tollanen, voihan myrkky. Oletko ottanut jo ylläpitoon yhteyttä? En kyllä tiedä, voivatko he tehdä mitään. Käsittääkseni kuluttajansuoja ei koske henkilö- henkilö välisiä kauppoja. Yhden myyjän uhkasin vetää rosikseen, kun ei meinannut tuote saapua.
Kartan myös kohteita, joissa kuva on otettu netistä eikä tuotteesta.

Ei nämä ensimmäiset vaunukaupat käytettyinä ole. Aikaisemmat kaupat on aina onnistuneet ja olleet sitä mitä on pitänykkin =)
Yksittäisvaunut ostin 235 eurolla, ne on (oikeasti) moitteettomat ja homeettomat. Rahan arvoiset siis.

Nämä kyseiset rattaat oli sitten tuplat yhdistelmien rinnalle, ja tuplista ajattelinkin, että sen vähän päälle 200e voin maksaa helposti. Kun kuvitteli kuitenkin kaiken olevan kunnossa.. Eniten juuri harmittaa tuo menetetty rahasumma, sillä voisi ostaa sitten muut tuplat tilalle. Nyt tuntuu rattaille tulevan turhaa hintaan, kun kertaalleen menetetty summa. Argh

Jaa, laitoin tuossa aiemmin myyjälle viestiä, ihan vaan asiaa kiertelemättä, että sopisiko hälle viikonloppuna vaihtokaupat takaisin päin.
Vastausta tuli, että voin yrittää sunnuntaina, mutta en lupaa mitään...

Okei, alku ainakin on hyvä, että ehkä tästä purku aikaiseksi saadaan. Nyt alkaa vaan mieli miettiä, että tuleeko tuo purkaminen oikeasti koskaan tapahtumaan, vai onko aina jokin este tai jotain..

Hyvin
heikoilla on ostaja kuka on saanut tarkistaa tuotteen ennen ostamista. Kysehän oli noutotuotteesta. Tuote varmaan kuitenkin on myyty siinä kunnnossa kuin se on.
Itselleni kävi kerran myös näin,mutta rattaissa oli kuomussa sisäpuolella ja sisusosassa auringonhaalistumaa. Rattaat myös puolsi oikealle. Hain rattaat illalla jolloin oli pimeää(olimme rappukäytävän hämärässä valossa ja myyjällä oli vielä hieman kiire) joten ei voinut haalistumaa edes erottaa ja tarkistuskin jäi sitten hieman huonolle.

Minä sain hirveät ryöpyt niskaani myyjältä kun kehtasin edes ilmoittaa,etä rattaissa oli jokin vika. En vaatinut mitään ,toivoin vain,että jos tulisi hinnassa vikojen takia hieman vastaan

Eihän vaan ollut kysesssä virolainen myyjä?

Niin tai voi myös olla mahdollista ettei myyjä tiennyt niiden olevan homeessa..? Tuskin kukaan myisi homeisia vaunuja, itse en voi uskoa.
Ja kyllähän vaunut homehtuu kuomun alta jos vain ulkona ovat. Niin meilläkin tekee. ja pesemällä lähtee. Painepesuri on hyvä vaihtoehto. :)

ok
Mulla just huutisjuttu kesken, ostin tuotteen 20 e ja mieheni kävi noutamassa. Kotona kun katsoin tuotetta, selvisi että on eri kokoinen kuin oli ilmoitettu eikä sovi meille. Meilasin eilen myyjälle ja ehdotin kaupan perumista, ei ole vielä vastannut mitään.
Tuo sun juttu on kyllä tosi ikävä, kun on noin iso summa. Onneksi myyjä kuitenkin vastannut sulle ja tullut asiassa jo vastaan ym. jotkut vaan lyö luurin korvaan ym.

ok
[QUOTE="vieras";27851925]Pese kloriitilla, niin home kuolee ja saat ihan ok rattaat.[/QUOTE]

Homeen lähdöstä ei ole takeita ja miltä näyttää alkujaan musta kuomu kloorauksen jälkeen?

Nää on just niitä tapauksia kun minä, rauhallinen ihminen nostaisin ihan saatanallisen metelin. Oikeesti sellasen maailmanlopun menon että huh. Kaivaisin sen kusettajan esille vaikka mistä. Koska kukaan normaalilla näkökyvyllä varustettu ihminen ei myy toiselle mitään umpihomeessa olevaa paskaa. Sori :D Aamen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsimätön odottaja;27853463:
Niin tai voi myös olla mahdollista ettei myyjä tiennyt niiden olevan homeessa..? Tuskin kukaan myisi homeisia vaunuja, itse en voi uskoa.
Ja kyllähän vaunut homehtuu kuomun alta jos vain ulkona ovat. Niin meilläkin tekee. ja pesemällä lähtee. Painepesuri on hyvä vaihtoehto. :)
Joo, tätä myös itse kirjoitin aiemmin, että hyvin voi olla mahdollista ettei ole hometta huomannut. Kun katsoo myyjän muita myyntejä, niin ei tule mieleenkään että hän olisi joku vaunutrokari, tai koittaisi myymillä tuotteillaan tahkota vain rahaa.

Ja itse olen sen verran nipo tässä asiassa, että homeisissa vaunuissa en lapsiani kuljeta. En usko, että hometta saa pestyä kankaista pois.

[QUOTE="vieras";27853403]Tuu kertoo, miten kävi. Onnea matkaan!

Ps. Miten myyjä ei ole (muka) hajua huomannut?[/QUOTE]

Tätä mä mietin myös.
Kun kuitenkin tulivat autolla treffipaikalle, rattaat ollut siis auton kyydissä. Väkistenkin sen hajun haistaa suljetussa tilassa.
Ulkona ei niinkään, mutta itsekkin kun sisälle rattaiden kanssa tulin, niin silloin sen hajun haistoi.

ok
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsimätön odottaja;27853463:
Home ei ikävä kyllä lähde pesussa, ja on todella epäterveellistä vauvalle.

Ikävä kyllä noita uunoja löytyy jotka rahan kiilto silmissään myyvät huonoa tavaraa hyvänä ja jättävät kertomatta ostajalle asioita jotka saattavat vaikuttaa ostopäätökseen.

Törkein tapaus joka vastaan on tullut oli se,kun lude talosta muuttava nainen myi sänkyjä,sohvia ym facebookin kirpparipalstalla ja ostajille ei muistanut mainita,että on muuttamassa asunnosta pois koska kämppä kuhisee luteita.

Juuri tänään luin noita huutokauppa ja myynti lakeja... Jos olet saanut tutustua tuotteeseen ennen kauppoja, niinkuin tässä on tehty, niin ostaja on hyväksynyt kaupan ja tuote on myyty siinä kunnossa missä se on ollut, niinkuin laki velvoittaa.
Tuo että tuote pitää vastata kuvausta pätee vain etäkaupassa eli jos tuote lähetetään sulle. Olet hyväksynyt tuotteen kunnon kun olet sen hakenut eli oma moka on.

Juuri tänään luin noita huutokauppa ja myynti lakeja... Jos olet saanut tutustua tuotteeseen ennen kauppoja, niinkuin tässä on tehty, niin ostaja on hyväksynyt kaupan ja tuote on myyty siinä kunnossa missä se on ollut, niinkuin laki velvoittaa.
Tuo että tuote pitää vastata kuvausta pätee vain etäkaupassa eli jos tuote lähetetään sulle. Olet hyväksynyt tuotteen kunnon kun olet sen hakenut eli oma moka on.
No tän olen tiennyt kyllä, että omaa mokaa tässä on. Rattaat kun päällisin puolin tosiaan näytti ihan kunnossa olevalta. Home paljastuikin kun kankaita alkoi irroittamaan.
Ja no, ei sitä hakiessa kyllä tajua alkaa kankaita irroittelemaan ja tarkistelemaan. Vaikkakin pitäisi.
Tosi ärsyttävää tällänen onkin, kun jotain vikaa tuotteesta paljastuu vasta myöhemmin. Pitäisi näihinkin kehitellä joku palautusoikeus systeemi :mad:

hkll
Täytyyhän sun saaha rahat takaisin. Voihan se ollakki ettei myyjä ole tienny ongelmasta, mutta itse rehellisenä myyjänä palauttaisin rahat. Laittaisi jotain uhkausta rikossyytteestä, tai "kavereista" jotka hakee kyllä omat takasin.

Eipä oo tosiaan tänää myyjästä kuulunut mitään.. Vaikka itse olen koittanut yhteyttä ottaa.
Äsken laitoinkin hänelle viimeisen viestin, johon hänellä on nyt asiaa vaikuttaa..
"Toivoisin todella, että saataisiin asia selvitettyä kahden kesken ilman kolmatta osapuolta.. Rattaat ei tosiaan vastannut kuvausta enkä ole tyytyväinen kauppoihin, joten jonkinlainen ratkaisu olisi paikallaan. Tarjoankin joko täydellistä kaupan purkua tai 75% hinnasta hyvitystä. Rattat kun on käyttökelvottomat. En tahdo tietentahtoen altistaa vastasyntynyttä homeelle."

Ja ihan hyvin voin rattaat myyjälle kyllä takaisin palauttaa ja saada osa ostohinnasta takas. Kunhan nyt vaan päästäisiin sellaiseen sopimukseen että molemmat olis jotenkin tyytyväisiä. Tietty myyjähän on varmaan tyytyväisimmillään näin, mutta ei se nyt ihan niin mee..

"hei"
Ei taida tässä tilanteessa kolmannella osapuolella olla enään mitään tehtävissä. Kun olet itse rattaat noutanut ja kunnon tarkastanut -> hyväksynyt kaupan. Tarkastus olisi pitänyt tehdä tarkemmin. Jos esim. itsepalvelu kirpputorilta ostat tuotteen ja huomaan vasta kotona sen olevan homeessa, et varmasti saa tuotetta kirpputorille palauttaa. Olettuolloin tuotteen ostanut siinä kunnossa mitä se ostohetkellä on ollut.

No tuonpa viestin jälkeen tuli myyjältä vastausta; "KAUPAT PURETAAN!!!!!!"

No mitä vähän luettiin lakiasioita tässä, niin vähän puoltaa asiaa se, että tosiaan kun ongelmat selvisi vasta tuotetta purettaessa. Päällisin puolin kun kaikki oli muuten ok. Myyjällä on velvollisuus kertoa kaikki, mikä vaikuttaa ostopäätökseen jne.
Mutta ehkä tästä selvitään helpommalla. Pitääkin muuten alkaa kyttää sitten nettikirppareita, meinaako kauppaa noita uudestaan...

Yhteistyössä