Nyt tuntuu maailma kaatuvan ;(!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yrittäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen, että papan kotivakuutus korvaa, mutta joutuu maksamaan vakuutusyhtiölle takaisin. Joka tapauksessa papalta saa rahat jossakin vaiheessa takaisin, kun korvausvastuun vuoksi voi joutua myymään jopa asuntonsa, mutta silloin se tietysti kestää. Uskoisin silti ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Tuosta linkistä ymmärtäisin seuraavasti (korjatkaa, jos tiedätte paremmin): Taloyhtiön on hoidettava korjaus ja maksettava se. Sitten voidaan yrittää periä sitä vahingon aiheuttaneelta papalta. Näin ollen meidän maksettavaksemme tulisi siis osakkeiden suhteessa korjaussummasta osa (talossa vain kuusi asuntoa, joten per osakas hintaa kuitenkin tulee). Selvää lienee se, että remontin kulut eivät (tietenkään) tule kokonaan meille.

Niinkuin joku kirjoittikin, vanhuksen kyky yksin asumiseen pitäisi jo inhimillisistäkin syistä selvittää. Harmi vain, että lapsia elossa on kuulemma yksi eivätkä ole yhteyksissä ;(. Ihmettelin isännöitsijälle sitäkin, että eikö henkilön ikää, mahd. dementiaa tai kuulohaittaa pidetä lieventävänä asiana tahallista huolimattomuutta arvioitaessa. Mutta niin vain on, ettei mikään kolmesta vakuutusyhtiöstä lähde asiaa korvaamaan (oman vakuutukseni osalta toki sen ymmärränkin, koska heille ei oikeastaan kuulu kuin minulle aiheutuneet irtaimistovahingot (tällaisia ei tullut, koska olin onneksi paikalla, kun vesi alkoi valua) ja liiketoiminnan keskeytymisestä aiheutuvat kulut, joiden saaminen on myös epäselvää vahingon huolimattomuusperusteisuudesta johtuen.

[QUOTE="vieras";24962294]Ikävä juttu että pappa on vähävarainen, mutta ei se silti vähennä hänen korvausvastuutaan asiasta, jos kyseessä hänen huolimattomuutensa.[/QUOTE]

Mutta jos ihmisellä on tilillään tyyliin 10 euroa rahaa eikä omaisuutta niin mistä hän mitään korvaa? Lainaa ei tuon ikäinen enää saa ilman takaajia ja vakuutta ja pienestä eläkkeestä ei ulosmitata. Eli, mistä ajattelit, että pappa ne rahat nyt repii, jos niitä ei vain ole?

pappa aikoo hakea lainaa. Velaton on. Asunnon arvoa vastaan saa lainan - toivon. Surkuhupaisaa on, että hänen vakuutuksensa korvaa vahingot hänen asuntonsa osalta, mutta ei meidän asuntomme vaurioita.

Purkutyöt alkavat loppuviikosta. Keittiön yksi kaappi tulee tyhjennettäväksi, jääkaappi siirretään pois paikaltaan, ruokapöytä samoin, mutta kuivatuslaitteen saa kuulemma ottaa päältä työpäivän ajaksi ja jättää kuivaamaan ilta-, yö- ja viikonloppuaikaan. Itse on tapetit ym. etsittävä tai tilattava, koska haluan alkuperäisen ja yhtenevän seinän - luonnollisesti. Tietysti nyt jännittää kovasti, miten laajalle vesi ehti esim. katossa levitä...

Siitä, että saatoin palstalle asiaa kirjoitella, oli yllättävän paljon henkistä tukea. Samoin tuo yllä oleva linkki oli tosi hyvä. Luin siitä otteita jopa hallituksen pikakokouksessa :). Kiitoksia kovasti.

Yhteistyössä