nyt tuli rikka kyllä ystävyyteen, jos joku haluaa kommentoida niin kommentoi, mutta kaikki paskn silmille heitto unohtakaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Ystävyys? Oletko oikea ystävä hänelle? Ystävä ei katkaise välejä hänen omien valintojen vuoksi, jotka koskee vain hänen ja perheensä elämää. Ystävä tukee vaikeinakin hetkinä, vaikka itse olisi valinnut toisin.
Miksi ystävän pitäisi olla tukena toisen ollessa uskoton? Miksi tukea jos ystävä tekee vastoin omia arvoja?
Koska meillä jokaisella on oma elämäntiemme kuljettavanamme. Omilla elämänvalinnoilla valitsemme suunnan, jota kohden kulkea. Vain tosiystävät pysyvät rinnalla silloinkin, jos joskus huomaa tehneensä väärän reittivalinnan.
Tosiystävä kertoo toisen tehneen väärän valinnan, eikä hymistele vieressä...
Ei sitä voi niin vain päin naamaa pläjäyttää.. Jos on kuitenkin sellainen ystävä josta todella välittää.
Siinä tilanteessa olleena, en todellakaan voinut alkaa kamuani moralisoimaan, vaikka itestäni tuntuikin todella pahalta..
mutta mulla lie kuitenkin oikeus ilmoittaa ystävälleni, että en halua tietää mitään kyseisestä asiasta. etten pysty käsittelemään sitä. ehkä suhtautuisin asiaan erilailla, ilman omakohtaista kokemusta
Tietenkin on oikeus.

Itseäni ihmetyttää tämän keskutelun kaksinaismoralismi... palstalla tuomitaan tiukasti miehen uskottomuus (puhelimia ratsataaan jne) Naisen uskottomuudelle löytyy yllättäen ymmärtäjiä... miksihän?
no musta siinä naisen uskottomuudessa ei ole mitään hyväksyttävää. kyllä se sattuu siihen mieheen yhtä paljon kuin petettyyn naiseenkin.

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Ystävyys? Oletko oikea ystävä hänelle? Ystävä ei katkaise välejä hänen omien valintojen vuoksi, jotka koskee vain hänen ja perheensä elämää. Ystävä tukee vaikeinakin hetkinä, vaikka itse olisi valinnut toisin.
ystävää ei myöskään laiteta hankalaan välikäteen. aika ikävään jamaan ap:n ystävä jättää ap:n kun kertoo tälle ja sitten odotetaan että suu pysyy kiinni. hitto että tuntuu pahalle katsoa ihmistä jota kusetetaan 6-0 eikä tämä tiedä mitään. se se vasta väärin on.
Voi luoja! Ehkä ystävyys merkitsee minulle täysin eriä, kuin sinulle. Ystävyys on minulle paljon paljon enemmän kuin kaveruus. Tuo, mitä sinä kirjoitat, voisin verrata kaveruuteen.

vieras
ystävää ei myöskään laiteta hankalaan välikäteen. aika ikävään jamaan ap:n ystävä jättää ap:n kun kertoo tälle ja sitten odotetaan että suu pysyy kiinni. hitto että tuntuu pahalle katsoa ihmistä jota kusetetaan 6-0 eikä tämä tiedä mitään. se se vasta väärin on.
Voi luoja! Ehkä ystävyys merkitsee minulle täysin eriä, kuin sinulle. Ystävyys on minulle paljon paljon enemmän kuin kaveruus. Tuo, mitä sinä kirjoitat, voisin verrata kaveruuteen.
Itse olen taas ihan eri mieltä. Tosiystävä ei lähde tukemaan toisen typeriä ratkaisuja vaan kertoo mielipiteensä... kaverit taas peesailee täysillä tyyliin *mitä sillä nyt on väliä jos toinen sotkee oman ja perheensä elämän*

EJK
Itse olen taas ihan eri mieltä. Tosiystävä ei lähde tukemaan toisen typeriä ratkaisuja vaan kertoo mielipiteensä... kaverit taas peesailee täysillä tyyliin *mitä sillä nyt on väliä jos toinen sotkee oman ja perheensä elämän*

Siis voihan mielipiteen kertoa siitäkin huolimatta, että on toisen tukena. Olkapäänä. Vierellä kulkijana jne.

hmm
Mutta, mitä se auttaa jos ala todella kovalla kädellä moralisoimaan ja sormea heristämään? et itse kuitenkaan joudu elämään siinä perheessä, et voi tietää mitä se arki todella on?
Ja joka tapauksessa ihmisillä on taipumus tehdä just niin kuin ite meinaa, huolimatta siitä mitä mieltä ehkä ystävät, vanhemmat ja muut on.
Lopulta menetät siinä ystävän.
Jos sillä ei oo sitten väliä niin silloin kai voi alkaakin toisia komentelemaan.

EJK
Mutta, mitä se auttaa jos ala todella kovalla kädellä moralisoimaan ja sormea heristämään? et itse kuitenkaan joudu elämään siinä perheessä, et voi tietää mitä se arki todella on?
Ja joka tapauksessa ihmisillä on taipumus tehdä just niin kuin ite meinaa, huolimatta siitä mitä mieltä ehkä ystävät, vanhemmat ja muut on.
Jos sillä ei oo sitten väliä niin silloin kai voi alkaakin toisia komentelemaan.
Näin juuri! Itse asiassa olen aika hämmentynyt, että näinkin monelle tässä ketjussa vastanneelle on tietyt ehdot ystävyydelle ja ystävän tukemiselle vaikeissa elämäntilanteissa :(

laput pois silmiltä
Näin juuri! Itse asiassa olen aika hämmentynyt, että näinkin monelle tässä ketjussa vastanneelle on tietyt ehdot ystävyydelle ja ystävän tukemiselle vaikeissa elämäntilanteissa :(
Siis sä haluat nyt nähdä tän musta-valkoisesti. Kuka täällä on ollut edes hylkäämässä ystäväänsä, jos ei vaan hyväksy jotain sen puuhailua?
Pystytkö sä mulle ihan pokkana väittämään, että jos sun ystävä pettäis sut jossain asiassa tms, se ei mitenkään vaikuttais suhun tai teidän väleihin?
Entäs jos ystäväsi pettäiski omaa miestään SUN miehen kanssa?
Edelleenkö olisit tukena vaikeassa tilanteessa?

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja laput pois silmiltä:
Siis sä haluat nyt nähdä tän musta-valkoisesti. Kuka täällä on ollut edes hylkäämässä ystäväänsä, jos ei vaan hyväksy jotain sen puuhailua?
Pystytkö sä mulle ihan pokkana väittämään, että jos sun ystävä pettäis sut jossain asiassa tms, se ei mitenkään vaikuttais suhun tai teidän väleihin?
Miten ystävä minut pettää, jos hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde :eek:

Ja jos luet ylläolevan tekstini, johon siis viittaat, siinä ei puhuta mitään ystävän hylkäämisestä. Siinä puhutaan ehtojen asettamisesta ja ystävän tukemisesta. Tämän ketjun perusteella osa tukee ystäviään vain jos tuettava asia sattuu sopimaan omaan moraaliin.

vieras
Niin olla uskollinen puolisolleen on ihan liikaa vaadittu?

Missä vaiheessa on kohteliasta tuoda omat näkemyksensä ystävälleen tiedoksi... a) siinä vaiheessa kun hän tuntee tarvetta jakaa syyllisyytensä taakkaa jollekin b) siinä vaiheessa kun hän haluaa kertoa mehevimmät yksityiskohdat suhteestaan c) siinä vaiheessa kun hän haluaa yllättäville menoileen alibiksi ystävänsä

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja laput pois silmiltä:
Miten ystävä minut pettää, jos hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde :eek:

Ja jos luet ylläolevan tekstini, johon siis viittaat, siinä ei puhuta mitään ystävän hylkäämisestä. Siinä puhutaan ehtojen asettamisesta ja ystävän tukemisesta. Tämän ketjun perusteella osa tukee ystäviään vain jos tuettava asia sattuu sopimaan omaan moraaliin.

Niin ja mitä tulee siihen, että ystävä pettää miestään minun mieheni kanssa. Joo, hän ei ole minun ystävä joka niin tekisi.

Mun mielestä nimenomaan ystävälle voi kertoa kaiken. Siis kaiken, niinkuin tässä ap:n tapauksessa. Samalla ystävään voi luottaa ettei hän mene huutelemaan asioita koko kylälle. Tottakai salaisuudet täytyy osata pitää! Ihmettelen kenelle te kerrotte salaisuutenne? Älkääkä väittäkö ettei teillä ole, jokaisella on. Ei ehkä pettämistä mutta muuta.

Ymmärrän ap:tä siinä, että omat kokemukset petetyksi tulemisesta nousevat pintaan ja repii haavoja auki. Se ei kuitenkaan minun mielestäni ole syy tuomita ystävääsi, ja kuten sanottu, et välttämättä tiedä mitä siellä perheessä oikeasti tapahtuu. Olihan tuo kylpyläreissun ehdotus tökeröä, siinä olen täsmälleen samaa mieltä, enkä olisi suostunut missään tapauksessa. Niin paljon ei ulkopuolisia pitäisi sotkea mukaan.

on eriasia hakea pettämiseen tukea ystävältä joka ei itse ole kokenut sitä, kuin ystävältä joka on petetty ja joutunut kärsimään siitä. tosin minä en ole koskaan pettämisessä tukenut ketään, en edes ystäviäni. olen ystävä, mutta rajan vedän siihen jos ihmisiä aletaan satuttamaan. kyllä lojaalisuudellakin täytyy raja olla. ihmettelen myös "ystävää" joka haluaa toisen tuollaiseen välikäteen asettaa. monesti kun niistä ystävien kumppaneistakin tulee ystäviä. minulla on ystäviä jotka ovat pettäneet ja ystäviä jotka ovat olleet toisena naisena. ystävyys ei ole loppunut vaikken ole tukenut heitä asiassa jossa en voi hyväksyä enkä ymmärtää. keskusteltu ollaan niistä asioista kyllä, mutta meillä ei ystävyyden este ole ollut erilainen katsantokanta.

vieras
Todellinen ystävä juu, tämä alkuperäinen. Mitäpä muuta tuohon sanoisi. Et varmaan itse ole tehnyt virheitä koskaan ja tarvinnut tukea ystäviltäsi?
Millaista tukea ystävältä haetaan puolison jatkuvaan pettämiseen, hyväksyntää?

ihmiset ei ole pahoja, teot ovat. en tuomitse, mutten voi tukea jos oma ajatusmaailma sotii vastaan. onneksi ystäväni puhuvat, siitä huolimatta etten silitä päätä vaan kerron mitä tuhoa moisella voi saada aikaan jne.

hmm
ihmiset ei ole pahoja, teot ovat. en tuomitse, mutten voi tukea jos oma ajatusmaailma sotii vastaan. onneksi ystäväni puhuvat, siitä huolimatta etten silitä päätä vaan kerron mitä tuhoa moisella voi saada aikaan jne.
Se vaatii kyllä todella paljon rohkeutta ja luottoa siinä ystävyydessä, et pystyy sanomaan just sen mitä kokee, pointsit siitä.
Ite en pystynyt ja toivoin koko ajan et epärehellisyys päättyis mahd. pian.
Varmaan ystävä kuitenkin jollain tasolla huomas jotain muutosta meiän ystävyydessä, sen viilentymisen.
Ja se, että koettaa saada ystävän alibikseen, on todella väärin, siinä kyllä ap on aivan oikeessa.
Mutta aika parantaa ja korjaa kyllä ystävyydenkin, vaikka se joskus matkassa hieman kolhiintuisikin.

Se vaatii kyllä todella paljon rohkeutta ja luottoa siinä ystävyydessä, et pystyy sanomaan just sen mitä kokee, pointsit siitä.
Ite en pystynyt ja toivoin koko ajan et epärehellisyys päättyis mahd. pian.
Varmaan ystävä kuitenkin jollain tasolla huomas jotain muutosta meiän ystävyydessä, sen viilentymisen.
Ja se, että koettaa saada ystävän alibikseen, on todella väärin, siinä kyllä ap on aivan oikeessa.
Mutta aika parantaa ja korjaa kyllä ystävyydenkin, vaikka se joskus matkassa hieman kolhiintuisikin.
todellinen ystävyys korjaantuu, nimellinen ystävyys ei. uskon kyllä että ystävyytemme palaa ihan ennalleen kun aika on kulunut.

Yhteistyössä