Nyt tulee karua tekstiä mutta en voi kyseiselle henkilölle sanoa asiasta mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt palo kii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Useimmiten kyse on itsetunto-ongelmista, koulu on voinut mennä huonosti ja käsitykset omista kyvyistä ovat alhaiset. Ainakin näin on yhden kotiäidin kohdalla, jonka tunnen. Minua hänen tilanteensa ei ärsytä vaan pikemmin tunnen myötätuntoa. Toisaalta hän kyllä yrittää, on työkokeiluunkin menossa.
Täytyy muistaa, että jokainen elää elämäänsä itselleen, tekee päätöset ja elää niiden kanssa itse. Työ ei ole kaiken mitta. Ihmisellä voi silti olla itsekunnioitusta ja tavoitteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Oli viisi lasta 25-vuotiaana. Meni opiskelemaan 27-vuotiaana ja valmistui 30-vuotiaana. Nyt on ollut 25 vuotta työelämässä ja ihan hyvin on kerenny töitä tehä. Ei mitään pahaa mun mielestä tuossa.

No eihän tuossakaan tapauksessa mitään pahaa ole. Vaan edelleenkin siinä, että on sellaisiakin ihmisiä, jotka sen lapsikatraan jälkeen eivät vaivaudu ajattelemaan minkäänlaista uraa saati kouluunmenoa.

Päinvastoin on kunnioitettavaa hankkia itselleen ammattia vielä "myöhemmälläkin iällä". Koska se lasten saaminen ei kait ole kovin itsestäänselvää enää yli 35-vuotiaana. Opiskelut taas voi aloittaa koska vaan, ainoa kynnys on pään sisällä.

Ap, älä sanokaan kyseiselle henkilölle mitään. Et olisi siihen oikea henkilö, jos noin hänestä ajattelet.

25-vuotias on vielä nuori ja ennättää varsin hyvin kouluun ja työelämään. Ihan fiksuahan se on, että tekee lapset nuorena ja sitten luo uran itselleen. Tottakai sinne kouluun on vaikea lähteä, kun takana on monta monituista vuotta kotona lasten kanssa, mutta ehkä siihen antaa aikanaan kimmokkeen vaikkapa joku oikea henkilö. Mutta tosiaan, se et ehkä ole sinä...

Antaa ihmisten elää omalla tavallaan. Minulta ei ole pois mitään se, että joku toinen nainen haluaa elää köyhänä minimitoimeentulolla, möllöttää kotonaan lastensa kanssa, vaihtaa niitä miehiään jne jne. Eipä ole häävin kuuloista elämää minun mielestäni, joten tyytyköön siihen kuka haluaa. En ole kateellinen, enkä jaksa edes ärsyyntyä moisesta.

musta noi lapset on tossa "toissijainen" asia. mä en ylipäätänsäkään ymmärrä ihmisiä, jotka ei halua ikinä kouluttautua miksikään, eikä mikään duuni kelpaa.

Yhteistyössä