nyt tulee kaikkien typerien kysymysten äiti: kun viette taaperoikäisen uimaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muromysli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
entäs sellainen "uimavaippa"? Kyllä ne uikkarit siellä rannalla voi pukea.Tulikin mieleen että meillä tosiaan kerran ,kauan sitten kun vanhin poika oli n.1v ja kaiveli lapiolla kyykyssä rannalla (pylly paljaana) niin kakkahan sieltä tuli ;) oli kyllä aika noloa...vaikka lähes vauva vielä olikin :)

mä änkeen samaan ketjuun, mites jos taapero osaa käydä potalla mutta ei ymmärrä puskaan pissaamista, otatteko potan rannalle mukaan vai pidätte "väkisin" vaippaa? Mihin kaadatte sen pissan?

Normaaleissa tamineissa (vaippoineen ) rannalle. Ja siellä vaihdetaan uikkarit. Samoin aina on kylpylöissä ja uimahalleissa toimittu niin. Siis kun miettii , niin ihan samalla lailla kuin itse. Välissä peseytyy uimahallissa ilman vaippaa. Lisäksi mun muksut on juoksennellut rannoilla nakuina (että saavat ilmakylpyä ). Kertaakaan ei kolmen lapsen kohdalla ole kakkaa tullut.

Miks mä en oo ottanu tälläsestä asiasta minkäänlaista ressiä, en ees oo aatellu koko asiaa :whistle:

Silloin joskus kun vaippoja vielä käytettiin, niin a) ei olla omistettu mitään uimavaippoja, koska on aika tarkka-rytmisiä kakkaamisensa kanssa b) uimapuku enimmäkseen vaihdettu rannalla ja ei siis tietenkään mitään vaippoja, jos kerran uimaan menossa.

Pisut on joskus pienenä tullut siihen missä on sattunut olemaan, rantaveteenkin. Jos olen kerennyt niin kippasen lasta vähän kauemmas että edes osa pissistä menis muualle. Mutta kuopuskin oli jo viime kesänä eli 1v 8kk vaipaton. Ja sitä edeltävä kesä, 8kk ikäisenä ei vielä oikeastaan ollut vedessä, vaan kuivalla maalla ihan vaatteet ja vaipat päällä. Esikoinenkin oppi päivä kuivaks päälle 1-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja lisää typeriä:
mä änkeen samaan ketjuun, mites jos taapero osaa käydä potalla mutta ei ymmärrä puskaan pissaamista, otatteko potan rannalle mukaan vai pidätte "väkisin" vaippaa? Mihin kaadatte sen pissan?

Heh. Puskapissa opitaan hätätilanteessa. Meillä ainakaan ei kotipuskiin pissitä, mutta hätätilanne on hätätilanne. Siinä se on opittu. Esikoinen taisi oppia suomalaisittain taukopaikalla :D 2v:n kanssa ei voi kuin toimia tilanteen mukaan. Mutta pissahätää ei kannata jäädä kotiin ennustamaan ;)

Mä pidän AINA hallissa/kylpylässä käydessä tolla 2-vuotiaalla (joka ei suostu potalle) uimavaippaa. Haluaa kyllä pois vedestä kun kakattaa, mut ei aina. Ollaan nyt vuos käyty taaperouinnissa, ja tänä keväänä on viisi kertaa tullut joltain lapselta kakat vaippaan uidessa tai sitten ylösnoustessa (epäselvää siis missä kohti) mutta kertaakaan ei ole altaaseen päässyt, kiitos noiden vaippojen.

Harjotelkaa puskaan pissimistä kotona, jos vain mitenkään mahdollista. Ajatellen kesän reissujakin, jso automatkoja jne. vessoja ei ole lähettyvillä, niin en kyllä pottaakaan kulettas mukana :)

Poika oli varmaan 3 kun sai ekat uikkarit, jotka sitten yleensä lensi pois kun ne kastu vedessä. Ei siis ole moista ongelmaa ollut, ei oo koskaan tullu kakka kesken uimisen.

Toi puskapissa on jännä juttu :D Meillä viime kesänä sillon 2v poika seiso usein puskassa kun oli pissahätä, mut ei: ei vaan pissanu. Ei siis itkeny tai pelänny tai mitään, mut kun ei vaan pissa tullu. Tottakai sitten lopulta kun oli oikeen kova hätä, pissasi, mut kun oli oppinu kuitenkin jo sanoon että on hätä niin siihen pienempään hätään ei pissoja tehny.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:

Heh. Puskapissa opitaan hätätilanteessa. Meillä ainakaan ei kotipuskiin pissitä, mutta hätätilanne on hätätilanne. Siinä se on opittu. Esikoinen taisi oppia suomalaisittain taukopaikalla :D 2v:n kanssa ei voi kuin toimia tilanteen mukaan. Mutta pissahätää ei kannata jäädä kotiin ennustamaan ;)

meil ei 2,5v pissi edes hätätilanteessa puskaan. Sinnikkäästi haluaa potalle/pytylle. Jos ei oo niin pinnaa kunnes tullee housuun. Tiiä miten sen sais uskaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Harjotelkaa puskaan pissimistä kotona, jos vain mitenkään mahdollista. Ajatellen kesän reissujakin, jso automatkoja jne. vessoja ei ole lähettyvillä, niin en kyllä pottaakaan kulettas mukana :)

Ollaan yritetty kun ollaan ulkona ilman vaippaa (omakotitalo ja iso tontti) niin viedä puskan juureen kun sanoo että on hätä, mutta menee ihan hämilleen. Enkä oikein tiedä miten sitä kuulusi pitää kun on tyttö eikä se ihan osaa olla sillai kyykyssä (alle 2v)...

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä pidän AINA hallissa/kylpylässä käydessä tolla 2-vuotiaalla (joka ei suostu potalle) uimavaippaa. Haluaa kyllä pois vedestä kun kakattaa, mut ei aina. Ollaan nyt vuos käyty taaperouinnissa, ja tänä keväänä on viisi kertaa tullut joltain lapselta kakat vaippaan uidessa tai sitten ylösnoustessa (epäselvää siis missä kohti) mutta kertaakaan ei ole altaaseen päässyt, kiitos noiden vaippojen.
Pojan uimahousuissa on tiukemmat lahkeet kuin mitä nuo uimavaipat on.

potta mukaan.maahan pissit vaan

Ollaan yritetty kun ollaan ulkona ilman vaippaa (omakotitalo ja iso tontti) niin viedä puskan juureen kun sanoo että on hätä, mutta menee ihan hämilleen. Enkä oikein tiedä miten sitä kuulusi pitää kun on tyttö eikä se ihan osaa olla sillai kyykyssä (alle 2v)...

Tytön kanssa homma hoidetaan sillai, että lapsi selin sinuun . Ja otat polvien alta otteen. On tietty hiukka taitolaji. Mun kaikki kaverit ei sitä osaa. Mutta mä osaan vaikka talvitamineissa auttaa tytön pissaamaan. Opin omasta lapsuudestani. :) Meillä ollaan niin kovia ulkoilemaan ja retkeilemään.

minä otan lapsen ikään kuin tuoli asentoon. Eli selkä minua vasten ja kiinni polvitaipeista. Helppo pissiä. Silleen meidätkin on aikanaan pissitetty ennenkun opittiin ite kyykkimään.

Yhteistyössä