Äiti, tää vaippa jalkaan, NYT!

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Pienin tuli tohon viereen huutamaan!
On jo ihan päiväkuiva. Unilla on vaippa. Sanoinkin että eihän myö vielä vaippaa laiteta kun vasta sitten kun mennään nukkumaan.

-ei kun nyt heti, laita tää vaippa jalkaan
-oisko kenties kakka hätä?
-nyt heti vaippa
-mennä potalle kakkimaan
-ei kun tää vaippa nyt (karjui naama punasena), kakki tulee nyt

ei siinä sitten muu auttanut kun vaippa laittaa, karmee huuto ja kiljuminen kun potalle vein :/
Taitaa vaan merkitä tää nyt sitä et on joku lyöny pienen mahan niin tiukan kovalle että itkun kanssa sen kohta tekee kenkätelineen takana :/ tai ainakin yrittää.
Eikä tietenkään ole enää mitään masun pehmentäjää |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mitäs annoit vaipan. noinhan se lapsi oppii potalle.

Jaa, sitä pitää väkisin pakottaa lapsi potalle, että varmasti tulee siitä inhottava fiilis?
Ei ole yksikään ihminen varmaan käyttänyt koko ikänsä vaippoja, eli eiköhän jossain vaiheessa osaa kakkia pottaan /pönttöön.
Antaa pienten olla pieniä!

no mitäs annoit vaipan. noinhan se lapsi oppii potalle.

Osaa käydä potalla, ja tekee sinne kakatkin paitsi silloin kun maha on tosi kovalla. Vaipat jalassa pääsee paremmin kyykkimään! Ja nähtävästi onnistuikin siinä!
Väkisillä jos joutuu potalle pakottamaan niin varmasti iskee potta-kammo. Ja sit vaan ois pantannut ja maha ois viel kipeempi :/

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Tota mä en IKINÄ antais lapselle vaippaa jos se sitä pyytää, mutta mä olenkin kummallinen julma äiti.

Vaan tekisit mitä?

Jos vaippaa pyytää, tiedostaa hädän ja osaa puhua, joten menee potalle.
Vaippaa ei pyytämällä saa, vaan jos on tarve niin potalle tai pytylle, mutta ei vaippaan.

Vaippaa ei pyytämällä saa, vaan jos on tarve niin potalle tai pytylle, mutta ei vaippaan.

Vaikka itkee ja huutaa potalle/pöntölle menoa...
Minä ainakin antaisin vaipan.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Vaikka itkee ja huutaa potalle/pöntölle menoa...
Minä ainakin antaisin vaipan.

No meillä ei kummallakaan lapsella ole ollut mitään pottakammoja. Esikoinen ainoastaan rotanviruksen aikana teki kakat vaippaan 8 kk jälkeen. toinen oli n. 10 kk lopetti vaippaan kakkaamisen. Ja kumpikaan ei tuolloin osannut puhua.

Joten jos minulta puhuva lapsi tulee vaippaa "vessaksi" pyytämään, niin ei onnistu. Kuulostaa julmalta ja tylyltä, anteeksi mutta se on mun tapa.

Tota mä en IKINÄ antais lapselle vaippaa jos se sitä pyytää, mutta mä olenkin kummallinen julma äiti.

Eivätkö arvon "ei koskaan"äidit ole lukeneet pottailun alkeitakaan ?
Pääkohtahan on se että lasta ei tule pakottaa potalle.
Miettikääpä mitä psyykkisiä ja fyysisiä seurauksia pakottamisesta tässä tapauksessa lapselle tulee.
Entäpä jos sinulla olisi ummetus ja joku "pakottaisi"sinut kakalle,onnistuisiko ?

Eivätkö arvon "ei koskaan"äidit ole lukeneet pottailun alkeitakaan ?
Pääkohtahan on se että lasta ei tule pakottaa potalle.
Miettikääpä mitä psyykkisiä ja fyysisiä seurauksia pakottamisesta tässä tapauksessa lapselle tulee.
Entäpä jos sinulla olisi ummetus ja joku "pakottaisi"sinut kakalle,onnistuisiko ?

täh miten niin jos potalle komentaa on kakalle pakottamista? Lapsi tuossa itse pyysi vaippaa jotta siihen kakat voi vääntää.

Ja nyrkin kokoisen tuotoksen tekikin. Ihmettelen vaan että miten kummassa sai sen ulos :o

Ja sen jälkeen kun oli tukos avattu, ja siivottu, niin meni potalle ja teki löysemmät tavarat perään! Potalla ei pääse semmoseen kyyryasentoon kuin ihan lattian päällä!

Ihan miten vaan, mutta ompa taas iloinen pikkuinen!! "masu meni terveeksi"

Ymmärrän! Meillä myös eka lapsi tosi kova vatsainen, vieläkin. Helpompi tosiaan kyykkiä se kakka vaippaan saati istua väkisin potalla. Ja pakottamalla ei tule mitään. Hienoa että toisten lapset alta vuoden ikäisestä jo käyneet potalla. Jokainen lapsi on erilainen, onneksi.

Meillä isompi tyttö kakkasi aina vaippaan kun oli vatsa kovalla, meni juuri myös jonnekkin nurkkaan kakkaamaan, ja ei halunnut potalle mennä kirveelläkään kun se kakka tuli. Jos olisin tossa vaiheessa alkanut pakottamaan lasta potalle niin johan se olis kauheet traumat saanut, mun mielestä parasta on antaa lapsen kakata vaippaan jos on vatsa kovalla tms. Hyvää vauhtia tulee toinen neiti perässä, ja häntä helpottaa eniten että pesen pyllyä ensin lavuaarissa(vesi helpottaa) ja välillä kakka tulee siinä, ja myöhemmin vielä vaippaankin.

Mä tuon tapaisessa vaiheessa (tai jos huomasin että tyttöä kakattaa mutta ei meinannut potalle mennä kun oli vielä uusi asia) vein tytön potalle ja rauhoittelin. Likka olisi noussut pois, mutta menin kyykkyyn ihan viereen ja vaikka pidin käsistä kiinni ja höpisin jotain, vaikka että sitten helpottaa kun on valmista ja että "purista äidin käsiä ja pusssske näin" :D
Tyttö meinasi kauhuissaan pompata ylös kun kakka tuli, mutta kun taputettiin ja kehuttiin, tyttö tajusi että sinnehän sen pitikin tipahtaa ja taputti itsekin :D Kerta kerralta sujui helpommin, eikä tosiaan hidastanut potalle oppimista. Eli en siis tosiaan laittaisi vaippaa tuossa tilanteessa.

Ap teki oikein, ja lapsi on myös oikein fiksu, kun tajuaa, että ummetukseen on apu.
Pottakammolla tällaisessa tilanteessa ei ole mitään merkitystä, pahempi olisi, jos laps alkaisi pelätä kakkaamista kun sattuu kovasti.

Miten jos laittais vaikka potan vieraan sanomalehteä ja sais kaikkia siihen lehdelle? Siis jos haluat ton vaipan pois? Meillä kupous matki koiran pentua ja kävi koiran pisupaperilla.. Siitä idea :D

mä oisin tehnyt samoin ap:n kanssa (ja olenkin tehnyt niin kaikkien lastemme kanssa). Jos on vatsa tosi kovalla niin seisoen saa ilmeisesti "kyykättyä" paremmin ja vähemmän kivuliaasti tuon kakan ulos kuin potalla. Eikä meillä ainakaan kenellekään lapsista vaipan pyytämisestä tapaa tullut, pottaan kakkasivat tuossa vaiheessa jatkossakin lähes sataprosenttisesti.

Pitäsköhän nyt vielä tämäkin lisätä että näyttääpä se suoli toimivan taas vähän turhankin hyvite :D
Potalla käynyt löysää vääntämässä nyt jo 3 kertaa =)

Mietin tuossa että eipä 2 päivään olutkaan kakilla käynyt! ja yleensä aia jokapäivä!

Ja siis vielä kerrottakoon uudelleen että OSAA ja TEKEE kakat pottaan joka päivä (joskus jopa pöntöllä käynyt), mutta nyt vaan oli maha niin kovalla että oli näköjään helpompi siihen vaippaan, minkä tiesi ihan itse, paremmin kuin äiti!