Nyt tiedän, mihin mun aikani kuluu.

Olen aika usein miettinyt, miksen muka ehdi tehdä mitään pojan päiväunien aikana. Hän nukkuu kuitenkin tavallisesti lähemmäs kaksi tuntia. Nyt hoksasin.

Sain pojan nukkumaan. Matkalla hänen huoneestaan takaisin keittiöön huomasin ruokakassin eteisen käytävällä. Nostin ruokakassin eteisestä keittiöön. Huomasin jäähtyneen ruokani lautasella keittiön pöydällä. Söin itse ja surffasin kännykällä netissä. Nousin ylös, ajattelin siivota keittiön. Sain kattilan tiskialtaaseen kun huomasin ruokakassin. Tyhjensin ruokakassia, huomasin tyhjän piimäpurkin pöydällä. Huuhtelin piimäpurkin ja unohdin ruokakassin. Väsyttää. Taidan keittää kahvia. Tulee meteliä. Ehkä menenkin päikkäreille. Kävelin olohuoneen sohvalle, matkalla tyhjensin kyllä pyykkikoneen mutta kuivamassa olleet puhtaat pyykit jäivät pinoon lattialle - olinhan kuitenkin menossa ansaituille nokosille. Olohuoneessa olin jo unohtanut, että olin tulossa nukkumaan. Menin kahvinkeittimelle. Muistin, että pitikin mennä päikkäreille.

Takaisin olohuoneeseen, istuin sohvalle, ajattelin laittaa telkkarin päälle. Kaukosäädin hukassa. Nousin etsimään sitä. Unohdin olevani menossa nukkumaan. Menin keittämään kahvia. Jne jne jne.

Tajusin, että olen kävellyt asunnossa ympäriinsä yli tunnin, mulla on
* keittiö puoliksi siivottu
* pyykit puoliksi hoidettu
* kaukosäädin hukassa
* kahvinhimo mutta ei kahvia
* puolityhjä ruokakassi keittiön lattialla
* en ole nukkunut nokosia

Jne. Jos tekisi yhden asian kerrallaan, niin voisi olla helpompaa.

Ei mulla muuta. Tulin kertomaan näinkin tärkeän asian, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään edellämainituista :)
 
Mikä ruokakassi? Miksi piimäpurkki pöydällä? Ne kun heti tyhjentäisi ja huuhtoisi niin ei jäisi tuollaisia hölmöjä juttuja.

Tuota ruokakassia en kyllä tosiaan tajunnut. Kun tulet kaupasta niin jätät ruokakassin jonnekin lojumaan? En tosiaan ymmärrä :D
 
Apua, toivottavasti ruokakassissa ei ole mitään jääkaappia kaipaavaa tai ne on jo pilalla:O
Oli siellä maito ja piimä. Unohdin sen siihen kun lähdin nappaamaan kiinni poikaa joka kipitti olkkariin kengät jalassa. Oli kyllä kylmiä vielä, ehti olla ehkä puoli tuntia lämpimässä...

Mä olen just tuollainen, unohdan sekunnissa mitä olin tekemässä jos joku keskeyttää. Piimäpurkki oli jäänyt pöydälle kun join sen tyhjäksi ja otin uuden jääkaapista ja olinkin jo menossa takaisin syömään.

Mut pitäisi ehkä laittaa jollekin kotiäitikurssille?

Muoks. Enhän mä mitään kotiäitikurssia kaipaa, vaan Äitini asuu omassa kodissaan, ei minun kodissani -kurssi voisi olla parempi ;)
 
Viimeksi muokattu:
ok
Just tänään mietin samaa! Lapsi nukahti, mietin että mitä tekis ekaksi, siivois lelut lattialta, kiinnittäis uuden lampun kattoon, siivois keittiön vai söisi lounaan? Tein sit kaikkea yhtäaikaa, ja lounaan söin lopuksi koneen ääressä... En ole oikein "asia kerrallaan"-tyyppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mehukatti
pilipali
Kuulostaa ihan multa. Mulla on juurikin tapana aloittaa jotain, sitten huomaan jonkun aijemmin lojumaan jääneen tavaran jota lähden viemään paikalleen ja matkalla huomioini kiinnittyy taas johonkin jota pitäisi tehdä ja alankin tehdä sitä ja se tavara taas jää lojumaan ja sitten muistan alkuperäisen asian ja palaan sen luokse, mutta taas matkalla tarttuu käteen jotain joka kulkeutuu käsissäni jonnekin ja lopputuloksena mikään tavara ei ole oikealla paikallaan ja kaikki hommat on jollain tapaa kesken.

Kaiken lisäksi en yleensäkään muista mihin olen ne tavarat laittanut ja ne on saattaneet kulkeutua ihan omituisiin paikkoihin, joten en sitten milään löydä niitä kun pitäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mehukatti
....
Tämä on aika yleinen nettiajan ilmiö, kuulemma. Tarkkaile käytöstäsi netissä ja aika varmasti käyttäydyt samalla tavalla, tai jopa pahemmin.

"Olen ostamassa lastenvaatteita... Haa, hieno punainen haalari, Googlaanpa tuon merkin... Kappas, Wikipedia-artikkeli dinosauruksista! Mielenkiintoista. Voisinkin oikeastaan katsella Youtubesta dinosauruksista kertovan videon... Hei vau, dinosaurukseksi puettu mopsi! Hahahaha! Lisää mopsivideoita, tuo onkin niin hauska että täytyy lähettää linkki kaverille Facebookissa... Mitä ihmettä, kaveri onkin eronnut miehestään? Voi ei, täytyy lähettää lohdutusviesti... mutta pelaanpa Facebook-pelejä ensin hetkisen... ja klikkaanpa tuota blogilinkkiäkin. En jaksa nyt lukea, merkataan suosikkeihin tulevan varalle. Hmm. Mitä olin muuten tekemässä? En muista enää. Mitäköhän uutta Iltasanomista tai Kaksplussalta löytyy?"

Tämä samankaltainen mielen hajaantuminen vaikuttaa kaikkeen tekemiseen nykyään. Ja tosiaan, siihen se aika kuluu.
 

Yhteistyössä