Nyt teki neuvolan akka viimesen virheensä!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MÄ EN KESTÄ JOS SE TÄTI EI SAA POTKUJA - TYHMYYDESTÄ SAKOTETAAN. vAIKKA EN ABORTTIA HYVÄKSYISIKÄÄN NIIN ON SE KYLLÄ SEN VERRAN HENKILÖKOHTAINEN ASIA JA KULKEE MUKANA LÄPI ELÄMÄN, ETTÄ SOISI SEN KYLLÄ PYSYÄ AIKA PIENEN PIIRIN TIETONA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.

onko sitten parempi synnyttää esim vaikeasti vammautunut lapsi joka joutuu olemaan pedissä koko ikänsä? (tunnen yhden ihmisen jolla näin on)
Kun ei tiedä syitä ym niin ei ole oikeutta moralisoida toisen päätöstä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.




Sanoo VL. Ja sillä mielipiteellä ei ole normaalille kansakunnan jäsenelle mitään merkitystä. Jokainen on oman elämänsä herra, sille SINÄ et todellakaan voi MITÄÄN! Ja tämä ei ollut aapeen aloituksen aihe vaan tapahtunut VIRKAVIRHE.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.

onko sitten parempi synnyttää esim vaikeasti vammautunut lapsi joka joutuu olemaan pedissä koko ikänsä? (tunnen yhden ihmisen jolla näin on)
Kun ei tiedä syitä ym niin ei ole oikeutta moralisoida toisen päätöstä!




Janssoni; tolle on turha vänkää, sille ei mikään kelpaa. Se ei ole normaali-aivoilla varustettu. Miettiköön pienessä päässään mitä lystää, ei sitä tarvii ees noteerata tässä keskustelussa, kun se puhuukin ohi aiheen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piste:
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.

onko sitten parempi synnyttää esim vaikeasti vammautunut lapsi joka joutuu olemaan pedissä koko ikänsä? (tunnen yhden ihmisen jolla näin on)
Kun ei tiedä syitä ym niin ei ole oikeutta moralisoida toisen päätöstä!




Janssoni; tolle on turha vänkää, sille ei mikään kelpaa. Se ei ole normaali-aivoilla varustettu. Miettiköön pienessä päässään mitä lystää, ei sitä tarvii ees noteerata tässä keskustelussa, kun se puhuukin ohi aiheen.

näin täytyy tehdä, ajattelin jos siellä aivojen lähistöllä olisi edes pienen pieni rusina ollut :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

No tuollainen tilanne on kohdallani täysi mahdottomuus. Aborttiin ei ole mitään oikeutettua syytä, koskaan.


Sillä onko abortti oikein vai ei, ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. toki se aiheuttaa eettistä ristiriita monen ammatti-ihmisen mielissä, mutta mitään oikeutta se ei anna terveyden huolllon ammattilaisen kertoa asiasta eteenpäin. Ja tosiaan vielä näin arkaluontoisen asian!


Vaitiolovelvollisuuden noudattaminen on ihan yhtä tärkeä asia kuin esim oikea lääkitys. Ihmisten pitää pystyä kyetä luottamaan, ettei heidän asioita kyliltä kuulu, että uskaltavat hakea tarvittavan hoidon! Mikään tilanne, koskaan ei oikeuta rikkomaan vaitiolovelvollisuutta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Johan ihminen ahdistuu ja masentuu tuollaisesta:
Alkuperäinen kirjoittaja näin ennen:
Mulla kävi näin 90-luvun alussa, tulin raskaaksi 16-vuotiaana ja sain lääkäriltä lähetteen aborttiin. Silloin tarvittiin vielä virkatodistus sairaalaan ja kun hain sitä, niin lääkäriltä oli jo mennyt tieto tilastani "pappilaan". Siellä oli vastassa pappi ja hänen vaimonsa palopuheineen. Eli helvettiin joudut, jos abortin teet, synnytä lapsi ja anna se meille ym... Se siitä vaitiolovelvollisuudesta ja asuttiin silloin tosi pienessä kylässä, ja kaikkien korviin tieto joutui.

Mä häpeän noiden jumalattomien puolesta jotka eivät ymmärtäneet nuoren ihmisen ahdinkoa. Miten paljon hallaa saadaan aikaiseksi tuollaisella käytöksellä... Sä olisit tarvinnut tukea ja lohdutusta ja sua tultiin varta vasten haukkumaan ja arvostelemaan ja pelottelemaan. Edesvastuutonta touhua!

Tulin lukaisemaan ketjun, ja pakko kommentoida tätä. Eli mulle kävi niin, että tuon nuoruuden (tai oikeastaan lapsuuden) kokemuksen jälkeen uskottelin itselleni, etten en ole ikinä enää kelvollinen äidiksi (siis papin puheiden jälkeen), kun oon abortin tehnyt. Mulla oli 15 vuotta kovat omatunnontuskat (ja on vieläkin) abortin takia ja aattelin, etten edes voi tulla raskaaksi, kun oon näin väärin tehnyt. Eli teetätin, papin ja hänen vaimonsa, puheista huolimatta abortin, koska mun henkinen kestvyys ei olisi ikimaailmassa kestänyt raskautta ja lapsen luovuttamista esim. papille ja hänen vaimolleen - saati sitten itse kasvattaa sitä poikaystäväni kanssa. Nyt kun ikä (ja toivottavasti viisaus ;)) karttunut, niin tajuan, kunka halpamaisia (tuskin tiedostaen), pappi vaimoineen ja muut olivat. Olin ihan paskana muutenkin ja he vielä puheillaan saivat mut entistä sekavammaksi. Toivottavasti aika on muuttanut asenteet ja vastaavat tapaukset ovat historiaa.
 
Vaitiolovelvollisuus on ehdoton ja jokainen terveydenhuoltoalalla työskentelevä on siihen sitoutunut. Se koskee niin hoitohenkilökuntaa kuin myös kaikkia, jotka kyseisissä laitoksissa työskentelevät (esim. laitoshuoltajat, keittiöväki, lähetit jne). Tuo neuvolatäti teki virkavirheen ja minusta ap:n pitäisi ehdottomasti tehdä siitä ilmoitus. Ja mitä pienempi paikkakunta, sitä tarkempi saa olla, mitä suustaan päästää. On ihan eri asia puhua Turussa, että "eräs kolmekymppinen kolmen lapsen äiti haki aborttia", kuin jossain pikkupaikassa, jossa kaikki voi hetkessä arvata, kenestä on kyse.

Mulle tuotti alussa suuria vaikeuksia olla hiljaa, kun tyttöjen kanssa juoruiltiin kahvipöydässä yleisistä asioista. Kyllä olis tehnyt mieli silloin sanoa, että "mäpäs tiedänkin, kuka meidän kaveripiiristä on raskaana". Mutta mä olen valani vannonut enkä koskaan ole sitä rikkonut. Enkä tule rikkomaan. Vuodet ovat opettaneet mua siihen, että enää ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia olla hiljaa. Eikä kukaan myöskään enää yritä udella multa mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
onkohan tää nyt sitten tosi juttu.

Ei mulla ole ainakaan mitään syytä epäillä, etteikö olis. Noita ammattitaidottomia ihmisiä kyllä löytyy.

¨löytyy löytyy, tuntus vaan että jos tollasta tulee vastaan niin on aivan päivänselvä asia kuinka itse tulee toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ei aborttia tehdessä mennä neuvolaan vaan LÄÄKÄRIIN! Melkosta sontaa täällä kirjotetaan ;)

älähän moiti jos et tiedä... Aborttiasioissa voi hyvin ottaa yhteyttä joko neuvolaan (joissa usein myös perhesuunnitelu) tai terveyskeskukseen, josta laitetaan aika lääkärille, joka laittaa sen lähetteen keskeytykseen.
 
Tosi törkeää :o mun kaverille kävi 14vuotiaana niin ku kävi lääkärissä hakemassa jälkiehkäisy pilleri reseptin(silloin ei viel saanu ilman reseptiä)niin lääkäri huusi sille että"s**tanan pentu jos oisit oma niin hän antais selkään"..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ei aborttia tehdessä mennä neuvolaan vaan LÄÄKÄRIIN! Melkosta sontaa täällä kirjotetaan ;)

älähän moiti jos et tiedä... Aborttiasioissa voi hyvin ottaa yhteyttä joko neuvolaan (joissa usein myös perhesuunnitelu) tai terveyskeskukseen, josta laitetaan aika lääkärille, joka laittaa sen lähetteen keskeytykseen.

joo kyllä meillä ainakin neuvolan kautta menee, sinne saa lääkäriajan joka laittaa lähetteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee!:
Kuulin sit ystävältä, joka oli ollut baarissa tiistaina...

Oli sen neuvolan akan tyttö tullut kysyyn Tiinalta (mun ystävä) et onko totta et XXXX on tehny abortin? Tiina oli vastannu et en puhu hänen asioistaan, kuin niin?`
Tyttö oli vastannut, et ei kun äiti vaan puhu, että oli käyny sen vastaanotolla abortinhaku mielessä!!!

Just joo!!!!!!!!

Kävin tosiaan sen akan puheilla ja se ohjat mut lääkärille lähetteen hakuun... Mutta tuskin niitä asioita saa ruokapöydässä kotona jauhaa!! Varsinkin kun tämä on niiiin kytynen kylä et nyt se on takuulla kaikkien tiedossa!
tää on sellainen asia, että yhteys esimieheen. Vaitiolovelvollisuutta rikottu.
 
Hui, olipas paljon vastauksia.

Mun äitini on töissä samassa laitoksessa tämän neuvolan naisen kanssa, joten äitini soitti hänelle. Myönsi puhuneensa asiasta. Ei osannut selittää sen kummemmin miksi, oli vaan kuulema vahingossa lipsauttanut, kun tyttärensä minut tuntee.
Se ei minua paljon lohduta. Tuskin hetkeen kehtaan naamaani ulos laittaa.
Hän itse lupasi kertoa tästä esimiehelleen, joka on myös äitini esimies. Ehdotti, että myös minä saapuisin paikalle ja selvitettäisiin asia.
Joo, okei, kaikki tekee virheitä, tämä nyt vaan sattui minun kohdalleni.
En tiedä miten reagoin kun maanantaina asiaa aletaan selvittää. Mainettani en ainakaan takaisin enää saa.

Ja menin ensin neuvolaan, koska en tiennyt miten toimitaan tässä tilanteessa. Sain sieltä lähetteen lääkärille mistä taas sain lähetteen sairaalaan.

 
Minä ainakin vaatisin potkuja. Voiko tuosta tehdä ilmoituksen TEO:lle? Törkeä akka! Kerro nimi täällä, niin tietävät muut paikkakunnalla varoa kyseistä hoitajankuvatusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, olipas paljon vastauksia.

Mun äitini on töissä samassa laitoksessa tämän neuvolan naisen kanssa, joten äitini soitti hänelle. Myönsi puhuneensa asiasta. Ei osannut selittää sen kummemmin miksi, oli vaan kuulema vahingossa lipsauttanut, kun tyttärensä minut tuntee.
Se ei minua paljon lohduta. Tuskin hetkeen kehtaan naamaani ulos laittaa.
Hän itse lupasi kertoa tästä esimiehelleen, joka on myös äitini esimies. Ehdotti, että myös minä saapuisin paikalle ja selvitettäisiin asia.
Joo, okei, kaikki tekee virheitä, tämä nyt vaan sattui minun kohdalleni.
En tiedä miten reagoin kun maanantaina asiaa aletaan selvittää. Mainettani en ainakaan takaisin enää saa.

Ja menin ensin neuvolaan, koska en tiennyt miten toimitaan tässä tilanteessa. Sain sieltä lähetteen lääkärille mistä taas sain lähetteen sairaalaan.

Jos ihmiset tulee sulta kyselemään abortista, niin ihan pokkana kiellät asian. Näin munkin kaveri teki, kun joku tuli baarissa kysymään asiasta. Ei kannata suuttua vaan paremminkin nauraa tyyliin vai semmosia juttuja tällä kertaa on liikkeellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hui, olipas paljon vastauksia.

Mun äitini on töissä samassa laitoksessa tämän neuvolan naisen kanssa, joten äitini soitti hänelle. Myönsi puhuneensa asiasta. Ei osannut selittää sen kummemmin miksi, oli vaan kuulema vahingossa lipsauttanut, kun tyttärensä minut tuntee.
Se ei minua paljon lohduta. Tuskin hetkeen kehtaan naamaani ulos laittaa.
Hän itse lupasi kertoa tästä esimiehelleen, joka on myös äitini esimies. Ehdotti, että myös minä saapuisin paikalle ja selvitettäisiin asia.
Joo, okei, kaikki tekee virheitä, tämä nyt vaan sattui minun kohdalleni.
En tiedä miten reagoin kun maanantaina asiaa aletaan selvittää. Mainettani en ainakaan takaisin enää saa.

Ja menin ensin neuvolaan, koska en tiennyt miten toimitaan tässä tilanteessa. Sain sieltä lähetteen lääkärille mistä taas sain lähetteen sairaalaan.

Jos ihmiset tulee sulta kyselemään abortista, niin ihan pokkana kiellät asian. Näin munkin kaveri teki, kun joku tuli baarissa kysymään asiasta. Ei kannata suuttua vaan paremminkin nauraa tyyliin vai semmosia juttuja tällä kertaa on liikkeellä.

Jotenkin epäilen, että kukaan tulis päin naamaa kysymään, mutta näitä seläntakana kirskujia kyllä riittää tällä kylällä. Huoh!
 
Asia kannattaa ilman muuta selvittää, ja niin että läsnä on muitakin kuin tämä ko terkka. Rikkomus on vakava, ja vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta voi pahimmillaan saada vankeusrangaistuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ty:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ei aborttia tehdessä mennä neuvolaan vaan LÄÄKÄRIIN! Melkosta sontaa täällä kirjotetaan ;)

Jaa, kyllä minä vaan menin.



Juu, niin mäki.

ja kun minulle aikanaan tehtiin abortti (kivittäkää nyt kunnolla :whistle: ) Soitin ensimmäisenä th:lle joka sitten ohjas lääkäriin ja sairaalassa tehtiin tietysti!

Tosi törkeää käytöstä ja ap: pitää valittaa ehdottomasti hoitajasta! |O Mä olen kerran valittanut lääkäristä koska oli puhunut mun miehelle (kun hän oli omissa asioissa lääkärissä ) Että olen käynyt näyttämässä vammoja kun mies on mut hakannut... No lisää turpaan sain siitä hyvästä ja lääkäri on töissä edelleen!
 

Yhteistyössä