Nyt teki neuvolan akka viimesen virheensä!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohhoh, olipas epäammattimaista hoitajalta. Ja vielä noin arkaluonteisesta asiasta puhuu eteenpäin. Mutta ei sillä tyttärelläkään ihan kaikki kotona ole, ku tulee tuollain suoraan kysymään ja paljastamaan äitinsä puhuneen.
 
välillä aivan uskomattomia asioita liikkuu tuolla maailmalla. eräskin kaverin pomo oli minusta jauhanut kaikenlaista. mä en oo omasta mielestä edes koskaan tavannut kyseistä eukkoa, enkä tunne ketään hänen kavereitaankaan :o
paha oli kuntosalin omistajasta mihinkään valittaa juoruilusta vaikka kovin kävi hermoille mitä sontaa se oli jauhanut :headwall:
toinen homma oli tuossa joulun alla, kaveri sai puhelun et mitkä mun lasten nimet olikaan kun täällä prisman pihalla yks tuulettaa keuhkoja lapselleen. kai mä saan lapseni perään huutaa joka lähti juokseen ulos parkkipaikoille ilman lupaa :o
 
Neuvolan tantta rikkoi vaitiolovelvollisuuden ja teki ikävän virheen, siitä on syytä tehdä ilmoitus.

Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee!:
Kuulin sit ystävältä, joka oli ollut baarissa tiistaina...

Oli sen neuvolan akan tyttö tullut kysyyn Tiinalta (mun ystävä) et onko totta et XXXX on tehny abortin? Tiina oli vastannu et en puhu hänen asioistaan, kuin niin?`
Tyttö oli vastannut, et ei kun äiti vaan puhu, että oli käyny sen vastaanotolla abortinhaku mielessä!!!

Just joo!!!!!!!!

Kävin tosiaan sen akan puheilla ja se ohjat mut lääkärille lähetteen hakuun... Mutta tuskin niitä asioita saa ruokapöydässä kotona jauhaa!! Varsinkin kun tämä on niiiin kytynen kylä et nyt se on takuulla kaikkien tiedossa!

Niin eli huhupuhutta. Kylläpä tämmöisissä asioissa tarvitaan pikkaisen enemmän todisteita kuin että kuulinpa kylillä.. hoh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Nimimerkki "näkemys" on varmaan sitä mieltä että olisi ok jos hänen gynekologinsa levittäisi pitkin kylää että "taas xxxxxx kävi toosaansa näyttämässä ja sillä oli se-ja-se sukupuolitauti ".

:laugh: :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Huomautuksen tai varoituksen tuollaisesta saa, mutta tuskin virkaansa menettää. Eikä tietenkän ole asiallista puhua vaitiolovelvollisuuden alaisista asioista kotona ruokapöydässä.

Näin mä kanssa luulen tän menevän mikäli koko juttu pitää paikkaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
No, onko pakko tehdä abortti? Noin voi käydä silloin, ihan voit peiliin katsoa silloin. Pienessä paikassa ihan normaalia. Ehkä se halusi saada vain sut ajattelemaan vielä... Voithan sä valittaa, mutta ei tuo mun mielestä neuvolan työntekijän vika ainakaan ole.

Ja unohtui vielä: oletko valmis ottamaan vastuullesi tämän "neuvolan tädin" työttömyyden? Vähän lähimmäisen rakkautta soisi ihmisille. Varsinkin, jos on vanhempi, niin töitä voi olla enää hankala löytää. Pohdihan tuotakin.





no tuota asiaa on tässä tapauksessa AIVAN turha pohtia. Neuvolan terveydenhoitaja on tehnyt virkavirheen ja hänen tulee kärsiä siitä aiheutuva seuraus. Tuskin siitä vielä erotetaan, jos on ensimmäinen kerta kun kiinni on jäänyt, mutta huomautuksen tullee saamaan. Ja useammasta huomautuksesta lähtee sitten työpaikka alta.

Aapeen tulisi ehdottomasti tehdä asiasta kirjallinen ilmoitus kunnalle ja vaatia toimenpiteitä. Mikäli terveyskeskuksen johtava lääkäri on ko henkilön esimies teet ilmoituksen myös hänelle. (kopio).

Jokaisen meistä tulee miettiä tarkkaan, mitä asioita kannattaa puhua/kertoa eteenpäin ja missä tilanteessa. Oli sitten kyse työelämästä tai vapaa-ajasta. Joskus teoillamme saattaa olla kauaskantoiset seuraukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja et menny:
et menny neuvolaan, etkä oo varmaan ollu ees raskaana. Ei terveydenhoitajat kirjota mitään lähetteitä aborttiin. Neuvolaan mennään muusta syystä ;)

Lähetteen lääkärille puhumaan siitä abortista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Ohhoh, olipas epäammattimaista hoitajalta. Ja vielä noin arkaluonteisesta asiasta puhuu eteenpäin. Mutta ei sillä tyttärelläkään ihan kaikki kotona ole, ku tulee tuollain suoraan kysymään ja paljastamaan äitinsä puhuneen.




no ei ole omena kauas puusta pudonnut, tässäkään tapauksessa.
 
Mulla kävi näin 90-luvun alussa, tulin raskaaksi 16-vuotiaana ja sain lääkäriltä lähetteen aborttiin. Silloin tarvittiin vielä virkatodistus sairaalaan ja kun hain sitä, niin lääkäriltä oli jo mennyt tieto tilastani "pappilaan". Siellä oli vastassa pappi ja hänen vaimonsa palopuheineen. Eli helvettiin joudut, jos abortin teet, synnytä lapsi ja anna se meille ym... Se siitä vaitiolovelvollisuudesta ja asuttiin silloin tosi pienessä kylässä, ja kaikkien korviin tieto joutui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
välillä aivan uskomattomia asioita liikkuu tuolla maailmalla. eräskin kaverin pomo oli minusta jauhanut kaikenlaista. mä en oo omasta mielestä edes koskaan tavannut kyseistä eukkoa, enkä tunne ketään hänen kavereitaankaan :o
paha oli kuntosalin omistajasta mihinkään valittaa juoruilusta vaikka kovin kävi hermoille mitä sontaa se oli jauhanut :headwall:
toinen homma oli tuossa joulun alla, kaveri sai puhelun et mitkä mun lasten nimet olikaan kun täällä prisman pihalla yks tuulettaa keuhkoja lapselleen. kai mä saan lapseni perään huutaa joka lähti juokseen ulos parkkipaikoille ilman lupaa :o




ei j-lauta mitä pöllöjä on vapaalla jalalla.- saunan takana ois tilaa vielä. Lähti sit oikeen soittelemaan...
 
Aika kummallista kun jokaisessa kunnassa missä mä olen asunut, on aborttiasiatkin hoidettu aluksi neuvolan tai terveyskeskuksen kanssa. Yhdessä paikassa terveyskeskuksesta ohjattiin tuttua ottamaan ensin yhteyttä neuvolaan ja tulemaan sitä kautta lähetteellä lääkäriin, jota kautta sitten vielä ilmeisesti eri paikkaan itse toimenpide tekemään. Voihan näissä tietty olla eroja..

Abortin moraalipuolia on kenenkään ihan turha lähteä arvostelemaan. Hihhulivastustajat ei varmaan edes tunne ketään "kunnon" ihmistä joka olisi abortin joutunut syystä tai toisesta tekemään niin maailma on aika mustavalkoinen.

Oli syy tekoon mikä tahansa, on täysin moraalitonta rikkoa vaitiolovelvollisuuttaan. Koskee tietty aivan mitä tahansa duunia missä sellainen on. Kyllä ansaitsisi terkka saada paljon pahemman näpäytyksen kuin vain (ehkä ) huomautuksen joltain ylemmältä taholta. Kamala kun jotkut kuvittelee olevansa niin toisten yläpuolella että saavat muka puhua kenestä tahansa mitä tahansa ympäriinsä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvösen elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee!:
Kuulin sit ystävältä, joka oli ollut baarissa tiistaina...

Oli sen neuvolan akan tyttö tullut kysyyn Tiinalta (mun ystävä) et onko totta et XXXX on tehny abortin? Tiina oli vastannu et en puhu hänen asioistaan, kuin niin?`
Tyttö oli vastannut, et ei kun äiti vaan puhu, että oli käyny sen vastaanotolla abortinhaku mielessä!!!

Just joo!!!!!!!!

Kävin tosiaan sen akan puheilla ja se ohjat mut lääkärille lähetteen hakuun... Mutta tuskin niitä asioita saa ruokapöydässä kotona jauhaa!! Varsinkin kun tämä on niiiin kytynen kylä et nyt se on takuulla kaikkien tiedossa!

Niin eli huhupuhutta. Kylläpä tämmöisissä asioissa tarvitaan pikkaisen enemmän todisteita kuin että kuulinpa kylillä.. hoh!





Älä ole lainkaan huolissasi.
Aapee saa varmasti kaveriltaan kirjallisena tuon saman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
No, onko pakko tehdä abortti? Noin voi käydä silloin, ihan voit peiliin katsoa silloin. Pienessä paikassa ihan normaalia. Ehkä se halusi saada vain sut ajattelemaan vielä... Voithan sä valittaa, mutta ei tuo mun mielestä neuvolan työntekijän vika ainakaan ole.

Ihan varmasti on! On rikkonut vaitiolovelvollisuutta...
Ja se abortti on jokaisen oma asia!!!
Ei toinen palstalainen voi tietää toisen tilannetta miksi päätyy esim juuri aborttiin(jos ei tunne tms)...

Itse tuossa tilanteessa tekisin rikosilmoituksen :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näkemys:
No, onko pakko tehdä abortti? Noin voi käydä silloin, ihan voit peiliin katsoa silloin. Pienessä paikassa ihan normaalia. Ehkä se halusi saada vain sut ajattelemaan vielä... Voithan sä valittaa, mutta ei tuo mun mielestä neuvolan työntekijän vika ainakaan ole.

herää ny pahvi painajaisestas jo :headwall: :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin ennen:
Mulla kävi näin 90-luvun alussa, tulin raskaaksi 16-vuotiaana ja sain lääkäriltä lähetteen aborttiin. Silloin tarvittiin vielä virkatodistus sairaalaan ja kun hain sitä, niin lääkäriltä oli jo mennyt tieto tilastani "pappilaan". Siellä oli vastassa pappi ja hänen vaimonsa palopuheineen. Eli helvettiin joudut, jos abortin teet, synnytä lapsi ja anna se meille ym... Se siitä vaitiolovelvollisuudesta ja asuttiin silloin tosi pienessä kylässä, ja kaikkien korviin tieto joutui.




Mä häpeän noiden jumalattomien puolesta jotka eivät ymmärtäneet nuoren ihmisen ahdinkoa. Miten paljon hallaa saadaan aikaiseksi tuollaisella käytöksellä... Sä olisit tarvinnut tukea ja lohdutusta ja sua tultiin varta vasten haukkumaan ja arvostelemaan ja pelottelemaan. Edesvastuutonta touhua!
 

Yhteistyössä