Nyt täytyisi ostaa parisänky. Suositelkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Selkä kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Selkä kipeä

Vieras
Selkä jo nii jumis kun toi on niin huono. Sängynpääty löytyy ja siihen siis runkopatjasänky täytyis hankkia mut mikä? Onks esmes Ikealla laadukkaita? Hinta alle onnin vai saako sil?

Meillä on Ikean runkopatjat, tosin juuri niitä ei taida sieltä enää saada, ovat vanhempaa mallistoa. Ihan hyvin on kestäneet, ja meilläkin isännällä on selkäongelmia. Silloin kovempi peti on parempi.

Tempur on hyvä sänky selkävikaiselle kuten meikäläiselle. Onhan se tyyris ja omani ostin osamaksulla. Jos suinkin patja on vielä jotenkin kelvollinen, niin pelkkä petarin vaihto paremmin selkää tukevaan saattaisi jo auttaa. Tuolta voi lukea lisätietoja
Painetta vähentävät TEMPUR-patjat ja -tyynyt
Kysymästäsi Ikean tuotteesta ei ole tietoja. Mutta eikö Ikeakin anna aika pitkän takuun patjoille?

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut Askon sänky, mis on tempurin tyyppinen petari ja tempur-tyynyä käytän kanssa. Hyviä puolia mm. se, et patja ei "hölsky" jos vaihtaa asentoa ja tuntuu tasaisen "kevyeltä"...mitenhän tuon nyt kuvailis...tukee hyvin, mut ei paina mistään. Kannattaa sijoittaa hyvään sänkyyn, koska kyl se alle tonninkin rahanmeno ottaa kunnolla pannuun, jos sänky ei toimi. Joutuuhan sitä päivittäin käyttämään. Askon älyvaahtopatjat taitaa olla vähä halvempia, kuin Tempur. Kannattaa käydä testaamassa :)

Meillä on ne sängyt, rungot? Johon nyt pitäisi patjat ja petari ostaa. Vai kannattaisko koko setti ostaa, oisko halvempaa? Nakkais noi rungot meneen.
Onks kokemusta noista Ikean sängyistä?

Mulla on ollut Askon sänky, mis on tempurin tyyppinen petari ja tempur-tyynyä käytän kanssa. Hyviä puolia mm. se, et patja ei "hölsky" jos vaihtaa asentoa ja tuntuu tasaisen "kevyeltä"...mitenhän tuon nyt kuvailis...tukee hyvin, mut ei paina mistään. Kannattaa sijoittaa hyvään sänkyyn, koska kyl se alle tonninkin rahanmeno ottaa kunnolla pannuun, jos sänky ei toimi. Joutuuhan sitä päivittäin käyttämään. Askon älyvaahtopatjat taitaa olla vähä halvempia, kuin Tempur. Kannattaa käydä testaamassa :)

Meillä on myös Askon kotimainen allergiarunkopatja, hyvällä petarilla (nekin maksaa satasia).

Itse en kyllä sänkyä Ikeasta ostaisi.

Mutta mitä ikinä teetkin, älä vaan jenkkisänkyä osta. Ne (varsinkin Ikean) painuu monesti kuopalle eikä anna riittävää tukea selälle.

Me käytiin viime viikonloppuna katsomassa sänkyjä. Sellainen älyvaahtopatja (Askossa ainakin on niitä) oli meidän "testiryhmän" mielestä paras. Meille tuo sänky maksaisi pari tonnia, mikä mun korvaan alkuunsa kuulosti aika paljolta. Kun sänkyjä tuli katsottua useampia niin pari tonnia alkoikin tuntua halvalta :D

Me käytiin viime viikonloppuna katsomassa sänkyjä. Sellainen älyvaahtopatja (Askossa ainakin on niitä) oli meidän "testiryhmän" mielestä paras. Meille tuo sänky maksaisi pari tonnia, mikä mun korvaan alkuunsa kuulosti aika paljolta. Kun sänkyjä tuli katsottua useampia niin pari tonnia alkoikin tuntua halvalta :D

Meillä taisi mennä vähän alta se 2000€ sänkyyn kun tässä pari vuotta sitten uusi ostettiin. Kannatti.

Ikean patjat ja sänky on ja ei kyllä tyytyväisempi vois olla, kolme vuotta nyt olleet käytössä kait. Muutaman muutonkin purkuineen ja kasauksineen kestänyt ongelmitta.

Yhteistyössä