Nyt tarvitsen toimivia neuvoja tytön ruokailuun!

Tyttöni Tuulispää

Aktiivinen jäsen
31.05.2006
2 431
0
36
Lahti
Meidän tyttö 4v. on alkanut syömään tosi huonosti. Mitat ovat 103cm ja 13,2kg. Siis ei yhtään varaa painon laskuun. Nyt parina päivänä olen ottanut sen linjan, että hän syö sen mitä syö. Aiemmin sain syömään ehkä vähän enemmän kaiken maailman houkutteluilla. Itse olen vaan niin kamalan kyllästynyt ja väsynyt jatkuviin sirkustemppujen keksimiseen. Verikokeissakin kävimme ja kaikki arvot ovat normaalit.

Eilinen saldo oli:
aamiainen: 1/3 ruispala leipäviipaleesta+ 0,5dl maitoa
lounas: perunaa ja kanakastiketta n. 5 haarukallista+0,5dl maitoa
välipala: -
päivällinen: kinkkukiusausta n. 5 haarukallista, ei juotavaa
iltapala: riisipuuroa n. 0,5 dl+ mehua 1dl

tänään:
aamiainen:-
lounas: n. 5 haarukallista kinkkukiusausta+1dl maitoa
välipala: puolikas banaani+ vettä
päivällinen:-
iltapala:-

Siis mitä ihmettä teen? Kun ei syö, niin ei syö! Hyvävointinen kuitenkin on. Jaksaa leikkiä, juosta, riehua ja pomppia. Mistä ihmeestä hän sen kaiken energian saa? :o

Jatkanko samaan malliin vai hankinko nenä-mahaletkun |O ;)

no meillä reilun 3,5 v joka tähän asti syöny todella hyvin ja nyt nirpostelee kaikkea eikä syö juuri mitään päivän aikana. olkoon syömättä, kai se sit joskus taas syö!

taitaa kuulua ikään ja joulun odotus jännittää!

meillä 2,5v tyttö ja on myös huono syömään ja neuvolasta olen apua hakenut...
siellä sain neuvon että kaikki ylimääräinen napostelu ruokian välillä pois,välipala pois että söis ne 2 lämmintä ateriaa edes,lisärasvaa ruokiin,rasvattomat tuotteet pois....
ja meillä neiti vielä tosi nirso ruuan suhteen,teen yleensä vaan sitä ruokaa mikä varmasti uppoaa =)

ja meillä ainakin on kausia jolloin ruoka uppoaa ja toisinaan ei...
anna olla syömättä kyllä se sitten syö kun on nälkä.

pakottaa ei ainakaan saa

miten ois jos neiti saisi osallistua myös ruuan laittoon jollakin tapaan??

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
siellä sain neuvon että kaikki ylimääräinen napostelu ruokian välillä pois,välipala pois että söis ne 2 lämmintä ateriaa edes,lisärasvaa ruokiin,rasvattomat tuotteet pois....
ja meillä neiti vielä tosi nirso ruuan suhteen,teen yleensä vaan sitä ruokaa mikä varmasti uppoaa =)

Ei meilläkään napostella ruokien välillä. Muutamaan päivään ei ole edes saanut joulukalenteria avata, kun on sovittu, että se avataan vasta kun ruoka on syöty. Öljyä lorautan ruokiin, mutta kun ei syö...
Löytyis edes yksi ruoka, mitä söisi, mutta ei :headwall: Kysyin viimeks ennen kauppareissua ruokatoiveita, mutta tyttö vastasi, että ei syödä mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:

Ei meilläkään napostella ruokien välillä. Muutamaan päivään ei ole edes saanut joulukalenteria avata, kun on sovittu, että se avataan vasta kun ruoka on syöty. Öljyä lorautan ruokiin, mutta kun ei syö...
Löytyis edes yksi ruoka, mitä söisi, mutta ei :headwall: Kysyin viimeks ennen kauppareissua ruokatoiveita, mutta tyttö vastasi, että ei syödä mitään :/

no hitto...

vielä koitan ehdottaa:

mites jos vaikka tekisitte pizzaa yhdessä ja tyttö sais itse laittaa omat täytteet
omia hamppareita että saa kasata itse
lapsille mieluisia kuvio makarooneja

Yhteistyössä