Nyt tarttis jotenkin saada onni kääntymään...

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Toivottavasti pian saisit mieleistäsi työtä. Onnea tuleviin haastteluhin... täältä on helppo sanoa, että yrityä vain ottaa rennosti ja olla ihan oma itsesi siinä työhaastattelutilanteessa.
Jos jännittää, niin jännittää...:hug: mutta toivottavasti saat jollain keinoin sen jännityksen kuriin, jos koittaiist vähän vähemmän ns. yrittää. . ja olla vaan oma itsesi.
Onnea matkaan!
 
"Jeera"
Verkostot ovat päivän sana! Olethan käyttänyt hyväkseksi kaikki tuttavat, ystävät, sukulaiset ja tuttavan tuttavat jotka tuntevat sinut? Aina jos löytyy joku luotettava suosittelija kyseisen firman sisältä tai jostain läheltä firman työntekijöitä olet edellä muita. Ja naapurin työkaverin tuttavakin on parempi kuin täysin tuntematon henkilö.
 
"poikia3"
Joo, just tuollainen fiilis tulee. Ja sitten alan yrittämään liikaa. Mutta näemmä myös valmistautumattomuus on ollut ongelmana. Nyt kun kävin selaamassa vinkkejä työhaastatteluihin, niin aika hyvinhän siihen pystyy ennakkoon valmistautumaan. Siis miettimään valmiiksi vähän vastauksia kysymyksiin jne. jne. Sitä kautta oletettavasti saan lisää varmuutta itse haastatteluun. Ohjeiden perusteella olen kyllä tehnyt paljonkin virheitä haastattelutilanteessa, joten näköjään kannatti vähän katsella vinkkejä :)
Kiva, että vinkistäni oli apua! Ja onnea tuleviin haastatteluihin. Minä uskon, että osaavalle ihmiselle löytyy kyllä ihan varmasti oikea paikka!
 
"vieras"
Oletko sä se samainen, joka jo aiemmin mua aiheesta varoittelit? En mä ole mitenkään ylimielisenä tai kaikkivoipaisena liikenteessä. Täällä, missä minä asun, on ihan hyvä työtilanne ja mulla alkaa olla aika hemmetin vankka työkokemus. Tiedän siis pääseväni vähintään vuokratyöläiseksi kaupan kassalle ja sitä kautta sitten muihin töihin. Kertonee tuokin jotain, että toistaiseksi olen päässyt haastatteluun joka ainoaan paikkaan johon olen hakenut (lukuunottamatta sitä yhtä missä haku on auki vielä).
En ole. Enkä mä tiedä (en siis vilpittömästi tiedä) että kertooko se tai onko sillä väliä jos et töihin ole päässyt? Miksi et mene odotellessa parempaa niihin "paskatöihin"?
 
Turkilmas
Toivottavasti pian saisit mieleistäsi työtä. Onnea tuleviin haastteluhin... täältä on helppo sanoa, että yrityä vain ottaa rennosti ja olla ihan oma itsesi siinä työhaastattelutilanteessa.
Jos jännittää, niin jännittää...:hug: mutta toivottavasti saat jollain keinoin sen jännityksen kuriin, jos koittaiist vähän vähemmän ns. yrittää. . ja olla vaan oma itsesi.
Onnea matkaan!
Kiitti :). Mä olen nyt tämän illan ollut tutkailemassa vinkkejä ja myöskin yrityksen sivuja. Tulin todenneeksi että olen aivan älyttömän huonosti valmistautunut aikaisempiin haastatteluihin ja että kysymyksiä voisi todellakin miettiä vähän ennakkoon. Ilmankos olen mennyt lukkoon kun olen koittanut "kylmiltään" keksiä jotain nasevaa sanottavaa. Paremmin valmistautuneena voi olla vähän vähemmän jännityksessäkin.
 
Turkilmas
[QUOTE="Jeera";25404606]Verkostot ovat päivän sana! Olethan käyttänyt hyväkseksi kaikki tuttavat, ystävät, sukulaiset ja tuttavan tuttavat jotka tuntevat sinut? Aina jos löytyy joku luotettava suosittelija kyseisen firman sisältä tai jostain läheltä firman työntekijöitä olet edellä muita. Ja naapurin työkaverin tuttavakin on parempi kuin täysin tuntematon henkilö.[/QUOTE]

Enpä oikeastaan ole vielä edes yrittänyt käyttää hyväkseni verkostoja. Suosittelijat mulla toki on aina työhakemuksessa, mutta en ole toistaiseksi yrittänyt työllistyä verkostojen kautta. Kiitos muistutuksesta :)
 
Turkilmas
[QUOTE="vieras";25405893]En ole. Enkä mä tiedä (en siis vilpittömästi tiedä) että kertooko se tai onko sillä väliä jos et töihin ole päässyt? Miksi et mene odotellessa parempaa niihin "paskatöihin"?[/QUOTE]

Mä olen 34-vuotias ja olen tehnyt tauotta töitä 15-vuotiaasta saakka (vähennettynä kotiäitivuodet). Nyt olen ekaa kertaa työttömänä, ollut n. 2,5 kuukautta. Eli olen kyllä aiemminkin päässyt töihin ihan just sinne minne olen halunnutkin :). Nyt olen tarkoituksella hakenut vähän ns. "parempia" duuneja, jotkut ovat varmasti olleet oikeastikin liian hyviä mulle.

Mutta tarkoituksella olen pitänyt riman korkealla, ihan siksi että mä olen kyllästynyt tekemään "ihan ok"-duuneja. Niiden aika on sitten jos ja kun ei lähitulevaisuudessa ala tärppäämään mielekkäitä duunipaikkoja. Ja niihin "paskatöihin" en mene tässä vaiheessa ihan siksi, että häviän siinä rahaa. Uskon että voin huoletta etsiä vielä ainakin puolisen vuotta rauhassa töitä. Ja sitten jos ei tosiaan tärppää, niin haen niitä "paskatöitä" jotta työttömyys ei pitkity. Silloinkin edelleen häviän rahaa, mutta koen toki järkeväksi itsekin olla mieluummin huonolla palkalla töissä kuin ansiosidonnaisella kotona. Tosin juurikin eräs ystävä, joka työkseen rekrytoi, kertoi ettei heillä katsota hyvällä jos hakija on mennyt alaspäin työurallaan. Kaksipiippuista, eikö?
 
"vieras"
Mä olen 34-vuotias ja olen tehnyt tauotta töitä 15-vuotiaasta saakka (vähennettynä kotiäitivuodet). Nyt olen ekaa kertaa työttömänä, ollut n. 2,5 kuukautta. Eli olen kyllä aiemminkin päässyt töihin ihan just sinne minne olen halunnutkin :). Nyt olen tarkoituksella hakenut vähän ns. "parempia" duuneja, jotkut ovat varmasti olleet oikeastikin liian hyviä mulle.

Mutta tarkoituksella olen pitänyt riman korkealla, ihan siksi että mä olen kyllästynyt tekemään "ihan ok"-duuneja. Niiden aika on sitten jos ja kun ei lähitulevaisuudessa ala tärppäämään mielekkäitä duunipaikkoja. Ja niihin "paskatöihin" en mene tässä vaiheessa ihan siksi, että häviän siinä rahaa. Uskon että voin huoletta etsiä vielä ainakin puolisen vuotta rauhassa töitä. Ja sitten jos ei tosiaan tärppää, niin haen niitä "paskatöitä" jotta työttömyys ei pitkity. Silloinkin edelleen häviän rahaa, mutta koen toki järkeväksi itsekin olla mieluummin huonolla palkalla töissä kuin ansiosidonnaisella kotona. Tosin juurikin eräs ystävä, joka työkseen rekrytoi, kertoi ettei heillä katsota hyvällä jos hakija on mennyt alaspäin työurallaan. Kaksipiippuista, eikö?
No minä en usko siihen että työttömyys olisi koskaan työelämää parempi vaihtoehto mutta se on toki oma mielipiteeni. Olen sinua nuorempi enkä ole ollut kuin 2 päivää koulun loputtua työttömänä mutta elämä on pitänyt nöyränä kun viereltä putoilee niitä "varmoja" työpaikkoja ihan akateemisilta kavereilta. Toki hienoa jos se ei sinua kosketa mutta minä en uskaltaisi olla tuollaisella asenteella. En silti sano että olisi väärin että sinä uskallat. Minä olen minä ja sinä olet sinä. Se sinun rekrytoijakaveri osaa varmaan antaa ne kaikista loistavimmat vinkit :)
 
oikea asenne
Älä lannistu vaan jatka sitkeästi. Jokainen haastattelukertahan on hyvää harjoitusta seuraavia varten :) Ja tosiaan valmistaudu etukäteen kunnolla. Sulla on hyvä prosentti noiden hakemusten ja haastattelujen suhteen eli hakemus ainakin on kunnossa. Varaudu kuitenkin siihen, että sen "paremman paikan" eteen voit joutua juoksemaan monessakin haastattelussa. Mutta joka kerta menet sitten aina edelliskertaa varmempana ja "kokeneempana" :) Onnea ja toivottavasti natsaa pian!!!
 
Turkilmas
[QUOTE="vieras";25406033]No minä en usko siihen että työttömyys olisi koskaan työelämää parempi vaihtoehto mutta se on toki oma mielipiteeni. Olen sinua nuorempi enkä ole ollut kuin 2 päivää koulun loputtua työttömänä mutta elämä on pitänyt nöyränä kun viereltä putoilee niitä "varmoja" työpaikkoja ihan akateemisilta kavereilta. Toki hienoa jos se ei sinua kosketa mutta minä en uskaltaisi olla tuollaisella asenteella. En silti sano että olisi väärin että sinä uskallat. Minä olen minä ja sinä olet sinä. Se sinun rekrytoijakaveri osaa varmaan antaa ne kaikista loistavimmat vinkit :)[/QUOTE]

Ei, se ei todellakaan kosketa mua :). Ei siksi, että pitäisin itseäni ihmeellisenä, vaan siksi että työni on kaupallisella alalla ja niitä nyt vaan on aina. Ja jos ei muuten, niin vuokratyöpaikan kautta. Plus että mulle on tarjottu yhtä työtä, jonka saan koska vaan niin halutessani. En siis todellakaan ole heittäytynyt virran vietäväksi odottamaan unelmieni duunipaikkaa.

Mutta kumpi meistä on sitten oikeassa, sitä en osaa sanoa. Sen vaan tiedän, että mä haluan nyt vielä hetken etsiä sitä mielekästä työtä ja jatkan sitten huonopalkkaisen työn kautta etsimistä jos ei näin tärppää.

Tokkopa kaverini antaa loistavimpia vinkkejä, mutta yhden näkökannan lisää kuitenkin, aivan kuten sinäkin :)
 
Turkilmas
Älä lannistu vaan jatka sitkeästi. Jokainen haastattelukertahan on hyvää harjoitusta seuraavia varten :) Ja tosiaan valmistaudu etukäteen kunnolla. Sulla on hyvä prosentti noiden hakemusten ja haastattelujen suhteen eli hakemus ainakin on kunnossa. Varaudu kuitenkin siihen, että sen "paremman paikan" eteen voit joutua juoksemaan monessakin haastattelussa. Mutta joka kerta menet sitten aina edelliskertaa varmempana ja "kokeneempana" :) Onnea ja toivottavasti natsaa pian!!!
Kiitos :). Sitkeys palkitaan, siihen luotan :). Mä muuten olen kirjoittanut jokaiseen työpaikkaan oman hakemuksensa sen työpaikkailmoituksen perusteella. Jotenkin uskon niin(kin), että on järkevämpää hakea tosissaan ja yksilöllisesti yhtä paikkaa kuin että lähettäisi samaa kopioitua hakemusta sataan paikkaan.
 
"vieras"
Ei, se ei todellakaan kosketa mua :). Ei siksi, että pitäisin itseäni ihmeellisenä, vaan siksi että työni on kaupallisella alalla ja niitä nyt vaan on aina. Ja jos ei muuten, niin vuokratyöpaikan kautta. Plus että mulle on tarjottu yhtä työtä, jonka saan koska vaan niin halutessani. En siis todellakaan ole heittäytynyt virran vietäväksi odottamaan unelmieni duunipaikkaa.

Mutta kumpi meistä on sitten oikeassa, sitä en osaa sanoa. Sen vaan tiedän, että mä haluan nyt vielä hetken etsiä sitä mielekästä työtä ja jatkan sitten huonopalkkaisen työn kautta etsimistä jos ei näin tärppää.

Tokkopa kaverini antaa loistavimpia vinkkejä, mutta yhden näkökannan lisää kuitenkin, aivan kuten sinäkin :)
Tuskinpa meistä kumpikaan on sen kummemmin oikeassa kuin väärässäkään. Suhtautumistapa vaan on erilainen. Tämä ei ole mitään kettuilua vaan kysyn silkasta mielenkiinnosta. Oliko se sun miehenkin työpaikka "varma" työpaikka? Hänhän oli lomautettuna (?) vai työttömänä?
 
Turkilmas
[QUOTE="vieras";25406127]Tuskinpa meistä kumpikaan on sen kummemmin oikeassa kuin väärässäkään. Suhtautumistapa vaan on erilainen. Tämä ei ole mitään kettuilua vaan kysyn silkasta mielenkiinnosta. Oliko se sun miehenkin työpaikka "varma" työpaikka? Hänhän oli lomautettuna (?) vai työttömänä?[/QUOTE]

Ei, ei todellakaan ollut varma työpaikka, eikä ole sitä edelleenkään. Lomautettuna oli ja palasi samaiselle työnantajalle eri työtehtävään. Miehen ala on erittäinkin tuulinen, sen varaan ei voi pitkässä juoksussa laskea.

Mutta se täytyy vielä sanoa omasta tilanteestani, että suhtautumiseni saattaa toki olla väärä, mutta mielestäni se on ihan ymmärrettävää. Noin 15 vuotta olen ollut työelämässä ja saanut AINA haluamani työn. Paljon on tullut myös työtarjouksia ja työelämäni aloitinkin silloin kun ekan kerran pyydettiin töihin. En siis todellakaan ole koskaan ollut vailla töitä. Kerran päätin olla hetken työttömänä ja menin työkkäriin ilmoittautumaan. Ilmoitustaululla näin mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen, soitin sinne ja viikon päästä aloitin työt.

Ei ole siis ylimielisyyttä uskoa siihen että jotain töitä saa aina. Se on tottumusta, muusta en edes tiedä. Jos jostain syystä kuitenkin kaikki myyntityö lopetettaisiin, enkä mistään saisi töitä, sitä paskintakaan, niin toki syön sanani. Nyt kuitenkin lähtökohtaisesti uskon vakaasti siihen että työllistyn kyllä.
 

Yhteistyössä