Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Mä en malta enää odottaa ens viikon loppupuolella (to-pe) vois alkaa testaileen mikäli menkat ei oo siihen mennessa alkanu (toivottavasti ei!!!!!) eli siis viikko vielä, miten tää aika nyt tuntuukin niin pitkältä... HUOKAUS! Ja taas mä oon ihan varma siitä että nyt on tärpänny, mä en tiä kuinka monta pettymystä mä vielä kestän jos ei ookkaan..... Mä teen tästä vissiin liian ison numeron, pitäis osata ajatella tyylin tulee kun tulee, mutta kun ei niin ei! Uuden erilaisen oireen oon nyt tässä kierrossa kans huomannu, tai kiinnitin siihen huomioo kun joku (anteeksi en enää muista kuka se oli :) ) tuolla aikaisemmin mainitsi,että oviksen jälkeen ei oo tullu kuivaa kautta ollenkaan vaan lima/valkovuoto tai mikä lie on vaan jatkunu. Mulla on ihan samanlailla nyt, siis jos n. viikko sitten on ollu ovis ja siitä saakka on silti siis jatkuvasti alushousut "märän" oloset kun valuu jotain limaa (sori ällö aihe!) Mistäköhän se vois johtua? Mä muistan että esikoista odottaessa mulla tuli "syövyttävää" :LOL: valkovuotoa siis se ihan oikeesti vei värit uusista alushousuista, mutta en muista yhtään oliko sitä alusta saakka vai tuliko se jossain vaiheessa odotusta... hmm... oiskohan tää nyt siitä samaa :D

plussatuulia kaikille tasapuolisesti, toivotaan että mekin pian täältä plussaillaan roppakaupalla!!

Hyvää alkanutta viikonloppua kaikille

Alice
 
Ai niin piti vielä kommeitoida terolutin aloittaneita, että vaikka tosiaan terolutit saattaa oviksen jättää väliin jossei se ole siihen mennessä tapahtunut kun alottaa sen uuden 10 pv kuurin niin muutaman kk jälkeen kierto alkaa kyllä aika hyvin tasaantuun siihen omaan uomaansa ja sen oviksen sieltä saa bongattua. Ja onhan näitäkin tapauksia jotka tulee raskaaksi heti ekasta tero kierrosta. Itelläni esikoinen tärppäs sillon sen 3 kuurin päättyessä ja tää toinen nyt antaa odotuttaa itseään, mutta mullahan tuli nyt ovisplussa tikkuun seuraavana aamuna kun olin edellisenä pv alottanu uuden tero kuurin joten jos se ovis on tuloillaan jo niin ei ne pari ekaa pilleriä sitä ainakaan siirrä mihinkään! ja onhan niistä se hyöty ainakin että ne sen kierron tasaa vaikka siihen menis se 3kk ennenkun tärppää (eli sinne kuurin loppuun,jos on se 3kk kuuri) parempihan sekin on kuin kärvistellä yli pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen kanssa, vaikka kokemuksesta tiedän senkin ettei se tärpin odottaminen mitään mukavaa puuhaa oo ja joka kuukausi saa pettyä, mutta toivotaan että teillä tärppäis pian :) toivottavasti tästä sai ees jotain selvää... :)
 
Viimeksi muokattu:
Alice tuo oli mainiosti ilmaistu tuo "syövyttävä" valkovuoto. Jos mieli onkin tänään ollut vähän maissa niin tuo sai mut oikeasti nauramaan ääneen :D. Mä muistelen kanssa esikoisesta, että mulla selkeästi valkovuoto lisäänty alkuraskaudesta. Ja samalla oli sellainen olo, että nyt ne menkat alkaa ja kun sitä limaa sitten lorahti niin oli aina pakko rynnätä vessaan tsekkaamaan, että tuleeko verta.

Mutta tosta ns. kuivasta kaudesta oviksen jälkeen. Mä oon tosiaan vasta tänään huomannut, että limaneritys on vähäisempää ellei jopa olematonta. Eli samaa oon pohtinut ja tietysti luonut itselleni villin unelman, että no niin oliskohan tää nyt raskausoire. Vaikka kaiken järjen mukaan vasta ensi viikolla vois olla edes mahdollisuus tuntea ns. kiinnittymiskipua. Ja tämäkin siis tietenkin vain siinä onnellisessa tapauksessa, että homma olis hoidossa kerta pamauksella. En tiedä oonko vaan kovan luokan pessimisti vai onko tää jonkinsortin itsesuojelua pettymystä vastaan, mutta oon lähes varma, että uuteen kiertoon joudutaan parin viikon kuluessa. Mutta tästäkin huolimatta onnistun luultavasti kehittämään itselleni ensi viikon aikana jos jonkinlaisia "raskausoireita". Esikoisesta tosin muistan, että aavistin kyllä jo viikkoa ennen plussaa olevani raskaana. Mulla oli silloin kiinnittymisen aikoihin sellainen kummallinen olo vatsassa. Oli kuin olis pukenut itselleen viis numeroa liian pienet sukkahousut, jotka kiristää vyötäröä. Mutta kaipa tuokin on niin yksilöllistä ja jopa raskaudesta riippuvainen.

Ohoh! Tulipa sitä nyt purkauduttua oikein kunnolla, mikä taisi kyllä tulla tarpeeseen tässä vaiheessa piinailua. Ja lopuksi tietysti plussatuulia kaikille tasapuolisesti. Oon varma, että jollekin meistä tää on nyt juuri se kierto.
 
Täällä kp 17/29(luultavasti).. Nyt on keskiviikosta lähtien joka aamu alavatsaa vihlonut, mutta yleensä se ei ole kestänyt kun lyhyen ajan kerrallaan(0,5-1min), ja muutamina päivinä on toistunut useampaankin otteeseen.. Oonkin jo odotellut menkkoja, jotka tulee ennen aikaa tai sit ovulaatiota, mutta kumpiakaan ei näy ei kuulu(useasti oon myös ovulaation tunnistanut todella runsaasta valkovuodosta) ..Mietinkin, kun löysin jonkun ketjun täältä, että ennen plussaa jotkut olisivat tunteneet alavatsan seutuvilta vihlontaa, mutta en nyt kuitenkaan usko, että se sitä olis..

Mutta, nyt oon kuitenkin miettinyt tota raskaustestiä, kuinka nopeesti ne pystyy sen plussan "näkemään". Ajattelin vaan kun ollaan miehen kanssa lähdössä ensi viikolla kaupunkilomamatkalle, jossa varmaan viiniä tulee maisteltua, niin jos teen ennen sitä raskaustestin, näkyisiköhän plussat sillon vai ei?..Vai näkyykö plussat vasta kun menkat ovat jääneet tulematta? Vai näkyyko raskaus ovulaation jälkeen jonkun päivän kuluttua? Tästä siis ei oikein tietoa. Oon ostanut apteekista pari testiä kotiin, mutta nekin kun niin tyyriitä nykyään, niin ei ihan viittis kokeilla, mikäli plussat ei teoriassakaan voi vielä näkyä..:ashamed:
 
HelenaM eihän sitä tiedä vaikka jollain testillä näkyiskin, mutta kyllä niitä yleensä suositellaan tehtäväksi vasta kun kuukautiset on jääneet pois. Eli oon kyllä käsittänyt, että ei kovin helposti kyllä vielä kierron puolivälin paikkeilla näy. Ne testithän perustuu istukkahormonin mittaamiseen eli kyllä sen alkion olis ainakin oltava kiinnittyneenä ennen kuin näkyy testissä. Toivottavasti en nyt masentanut sua tällä, mutta en tosiaankaan tarkoita ettetkö voisi olla raskaana. Ja toivottavasti olisit niin saatais se toinen plussa tänne.
 
Iltaa,hyvää iltaa =)

Helena,yleensähän tosiaan ne testit näyttävät aikasintaan plussan sinä päivänä kun menkat pitäis alkaa.Olen kyllä kuullut,että joillakin on näkynyt päivän-kaksi etukäteen.Mulla itellä ei esikoisesta näkynyt etukäteen (juu,silloin olin hätähousu ja testasin vähän etukäteen).

Otokalle toivottelen parempaa vointia :hug: Onko väsymystä vielä ollut?Tää vuodenaikakin kyllä vaikuttaa.Esikoista aloin odottaa kaksi vuotta sitten...tais olla nyt rv 6-7 ja pahoinvointi ja oksentaminen alkoi...huh,se on todella voimia vievää!Jaksuja sulle!

Heh,kovin on ollut tehokasta valkkaria,kun alkkareista värit lähtenyt :D

Mulla on nyt kp 21/28-32...mahassa nippailee,nivusia särkee.Samoja oireita kun esikoinen tärppäs.Mutta meillähän piti yrityskin aloittaa vasta seuraavien menkkojen jälkeen,joten tässä kierrossa en tarkalleen bongannut edes ovista.Jos plussa tulee,niin oon kyllä ihan puulla päähän lyöty :O Mutta toki iloinen!Sitten menis laskettuaika taas kesäkuulle,esikoinen täyttää kesäkuussa 2 v.....noh,katsotaan kui muijan käy!
 
Heippa pitkästä aikaa! Sain pysyteltyä täältä jonkin aikaa pois,mut taas oli kiva tulla lukee jutut ajan tasalle... Mietin sellasta et mitenhän meidän 2 v 2 kk tyttö sit suhtautuu KUN uusi vauva tulee taloon! hyvä miettiä vielä tulevaisuutta,ku ei ole vielä kuitenkaan tulossa,mut niin sitä vaan eläytyy tähän vauvan odotukseen jo nyt! Minkä ikäisiä lapsia teillä on jotka toivotte toista tai useampaa? Ja miten luulette lastenne suhtautuvan?

Meillä meni miehen kanssa mukavasti viime viikonloppu hotellissa yöpymisineen ;)! Toivottavasti tärppäs... Ensi viikonloppua odotellessa, et tuleeko menkat vai ei...HOPE NOT!
 
skorpioni07 Kiitoksia vastauksesta! Eli nyt kun laskeskelin niin tänään olisi siis kp 14/??, nyt on vaan hankala kun ei tiedä tuota kierron pituutta...no, eiköhän se ajan kanssa selviä! Olen aina vain niin malttamaton!
Oikein paljon plussatuulia kaikille!
 
Kp 15 ja tänään tuli ihan selkee plussa ovistestiin! Jee! Heti ekassa tikuttelukierrossa siis onnistu bongata. Eilen kyllä jo puuhailtiin, mutta pitää vielä varmaan tänään varmistella. :whistle:

Täällä onkin monta jotka menee aika samoissa kohtaa kiertoa. Toivotaan, että plussia ropisee sit parin viikon päästä.

Meillä esikoinen on nyt tasan vuoden. Toista siis kuumeillaan. Jos nyt tärppäis niin tulis ikäeroa 1v 9 kk noin.
 
Että mä osaan olla tyhmä... Tänään kp 26/25-30 pakko oli sit aamulla testata että josko jotain näkyis olin ihan varma että pakkohan siellä on jotain näkyä jos olen raskaana ja ei täysin puhdas nega ei sitten yhtään mitään näkynyt vaikka kuinka käänteli ja väänteli ja hyvä etten suurennuslasin kanssa tuijottanut, no aamu pv meni sitten itkiessä että en ole raskaana vieläkään!! No nyt oon hiukan taas sillä kannalla,että toivoa on vielä niin kauan kun menkat pysyy poissa, mutta mutta jos nyt elättelen itelleni lisää haaveita tähän kiertoon, miten käy kun menkat alkaakin.... Ei olis pitäny testata.... No mutta nyt vaan odotellaan mitä tulee, jotenkin oon ollu koko ajan niin varma että nyt on tärpänny jaha tyttö haluaa iltapuuroa palaan hetken päästä jatkamaan..
 
No niin eli en tiedä miksi oon nyt jostain syystä niin varma tästä kierrosta, ei mulla oo oikein minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen, että ihminen voikin olla tyhmä ja ehdoin tahdoin aiheuttaa itelleen 2 pettymystä samassa kuussa, niinkun niitä ei tässä jo olisi muutenkin ollut monen kuukauden ajan! Koska kyllä mä luulen että reaktio on sama,sittenkun menkat alkaa, vaikka kuinka koitan itteäni nyt toppuutella etten taas nousisi sinne pilvilinnoihin näiden parin pv aikana!
Tänään on ollu muutaman kerran jo sellanen olo,että nyt menkat alko, kaupassakin jätin puolet ostoksista tekemättä,kun jotain holahti housuihin ja kauheella kiireellä kassalle ja autoon ja kotio ja kotona sitten huomasin sen olleen valkkaria, no onneksi ei ne menkat kuitenkaan! Kyllä siinä vaiheessa hiukan huvitti, mutta mistäs minä sen siellä kaupassa olisin voinut tietää ja pari muutakin samanlaista tunnetta on ollut päivän aikana, mutta silloin ollaan oltu ihan tässä kotosalla..
Ikäeroksi meillä tulis esikoisen kanssa jos nyt tärppäis niin 2v4kk ja jos tyttö ei tässä ajassa muutu (mitä tietysti toivon kun ikää tulee lisää) niin meillä tulee oleen vaikeaa, tyttö on tosi mustasukkanen jos koskenkin toiseen pieneen lapseen ja alkaa samantien itkeä, toisaalta hyvin hellyyttävää,että toinen on niin tarkka omasta äidistään, mutta tietysti tuo juuri mietityttää että mites sitten jos vauva joskus tulee, mutta onneksi siinä on se 9kk aikaa joten tyttö ehtii toivottavasti kasvaan yli tästä suurimmasta mustasukkaisuus vaiheestaan :)!
Nyt saunaan, pidän teidät ajantasalla näistä mun piinaavista päivistä!!!!!! Jännittää jännittää jännittää!!!!
Miten niin mä olen sekaisin ?? :D

Sekavassa mielentilassa oleva
Alice ja huomionkipeä tyttö puntissa kiinni :)
 
Oih, täällä alkaa olla monella kohta jännät paikat... Plussatuulia nyt oikein kovasti! :heart:

Alicella varsinkin oikein piinapäivät menossa! Toivoton todella, että täti ymmärtää pysyä poissa ja saisit kaksi viivaa testiin muutaman päivän sisällä!

Itse en saanut esikoisesta testiin plussaa ennenkuin menkat olivat 3 päivää myöhässä, tai siis homma meni vajaa kolme vuotta sitten joulukuussa niin, että olimme lähdössä miehen kanssa kylpylään just menkkojen alkamisen ajankohtana, oltiin varattu reissu jo kesällä ja silloin en vielä ollut jättänyt ehkäisyä pois ja menkkakierto oli erilainen. No lokakuussa 2007 jätin ehkäisyrenkaan pois ja kierto sekoittui sen verran, että menkat siirtyi reilulla viikolla. Testasin varoiksi ennen kylpylään lähtöä kp 28/30 ja ihan puhdas nega. No menkat ei alkaneet reissulla ja seuraavan kerran testasin vasta kotona kp 33/30 ja täysin selvä plussa pamahti testiruutuun ihan samantien eli 5 päivän aikana oli testitulos muuttunut täysin! Tämä omanapainen kirjoitus siis ihan vaan esimerkkinä, että ei kannata masentua ekasta negasta, jos täti ei ole vielä yllättänyt! :)

Lueskelin meidän pinon viestejä takaisinpäin ja huomasin omasta kirjoituksesta, että mulla alkoi se toinen syyskuun vuoto 15.9. Luulin sen olevan joku välityhjennys, kun ei kestänyt kuin muutaman päivän, mut nyt tuntuu, että oisko kuitenkin voinut olla menkat ja siis ensi viikolla pitäis alkaa vuoto? Raskaana en taatusti ainakaan ole, sillä jos menkat oli tosiaan kuun puolivälissä, niin loppukuu meillä sairastettiin ja makuuhuoneessa oli hyvin hiljaista peittojen heiluttelun suhteen eli jos ovis oli syyskuuna lopulla, niin missattiin se. No mut jos menkat nyt ees tulis ens viikon lopulla, niin pääsisin johonkin selvyyteen tästä omasta kierrosta. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
MeMaMi aika samoissa juu mennään. Sä pääset mahdollisesti muutamaa päivää aikaisemmin testailemaan sitä plussaa. Eli plussatuulta lähetän tulemaan =).

Nyt olis kp 20/27 - 32 eli ens viikon lauantaina pitäis viimeistään menkkojen alkaa jos on huono tuuri. Mutta viikon päästä maanantaina pääseekin jo piinaamaan itseään eli sitä odotellessa. Auttaiskohan jos yrittäis jo valmiiksi ajatella oikein negatiivisesti. Jos sillä vaikka olis joku psykologinen vaikutus ja mun kroppa tajuais vaikka yllättää mut positiivisesti. Mutta miten tää aika voikin kulua näin matelemalla.
 
Täällä uusi kuumeilija ja yritys alkaa heti kun saadaan tuo kierrukan retales pois. Mahdollisesti tällä viikolla se onnistuu. Mutta kolmatta haaveillaan. Lapsukaiset on syntyny 06 ja 07. Ihanaa oli taas pitkän tauon jälkeen tulla tänne sivustoille ja ihan oikean kuumeen kanssa. =D

kierrukka kp nyt 18.
 
Pahoittelut Alice!!:hug: Toivotaan plussan pärähtävän kk päästä...on tää kyllä pitkää aina odotella,eka ovista ja sitten alkaako menkat vai ei.Huhheijaa.

Tänään mulla ei oo enää ollut mitään "oireita".useemman päivän nivusia vihlo ja etenkin vasemman puoleista munasarjaa tai sieltä päin pakotti.Viikon päästä ollaan viisaampia.

Nyt en kerkeekkään enempiä,tyttö heräs!
 
Itseäkin alkaa jännittä teidän puolesta, jotka olette Lähellä raskauden bongausta=) Itselläkin on jo kp.29/35-99 menossa. Tämän kuun alussa oli nipistelyä mahassa ja kerran tuli verta pyyhittäessä, Nyt on ollut monta päivää kivistävää oloa mahassa. Pahaolokin meinaa välillä yllättää ja hajut etoavat. En kylläkään usko, että nuo jutut johtuvat raskaudesta, vaan siitä että täti kyläilee kohta.

Olenkin usein ajatellut tuota raskaustetsi juttua, kun niissä lukee "varmimman testituloksen saa ensimmäisenä päivänä, kun kuukautiset pitäsi alkaa" no,, missähän välissä sitä pitäsi itse testata, kun kierto on mitä sattuu :p Esikoisen kohdalla tein testin vasta kp 55 kohdalla:headwall:
 
Alice pahoittelut sen pahkuran tädin tulosta.

Leo81 tervetuloa!

Anneli80, jospa tää nyt kuitenkin olis se kierto, jossa olis pitänyt olla vaan 35 päivää ;)

Meikäläinen taas yrittää epätoivon vimmalla kuulostelle kroppaansa, että josko vaikka jotakin tuntemuksia löytyis, mutta toistaiseksi ei mitään. Vaikka toisaalta eihän sitä välttämättä mitään oireita vielä oliskaan vaikka tärppi oliskin osunut, mutta olispahan ainakin jotain minkä kehitystä seurailla...
 
Mulla on kans jotenkin valmiiks pessimistinen asenne ettei kuitenkaan tälläkään kertaa tärppää ja ajaudun aina välillä ajatukseen "entä jossei saadakaan ikinä toista lasta"... :(! No sit taas välil oon ihan innoissani suunnittelemassa tulevaisuutta,nukkumisjärjestelyjä ja kantoliinan hankkimista yms. :D! Tai sit lohduttelen itteäni et tulee ku tulee ja onhan mulla jo yksi ihanista ihanin lapsi, josta haluun nauttii täysillä!!! Siis ajatuksia ihan laidasta laitaan...

En osaa yhtään ajatella miten tyttö sit suhtautuu KUN vauva syntyis, ku odotus aika on niin pitkä ja ikää olis hällä silloin jotain kolmen paikkeilla(hope so)...Tää uhma aika alkanu ja välil parempi,välil pahempi! Työskentelen ite lasten paris ja välil oma mukana hoitopaikassa (ku mies on koti-isä), et joskus menny ihan ok (ei haittaa toiset lapset sylis) ja välil se on vaan "minu äiti" koko ajan ja muihin päin ei saa edes katsoa :D! No turha tietty murehtia etukäteen ja ainakin hyvän ystävän vauva kiinnostanu kovasti...

Eilen tyttö kysyi. "ons sinu mahas vauva?" ja et "Tuulin (ystäväni) mahas Iitu vauva kasvanu isos" Eli vauva jutut hälläki kovasti mieles...miksiköhän ;)!? Harmi Alice tätistä :(! P:S en muuten osaa saada teidän nimiä tollai paksunnettua...tyhmä ;)!
 
Iltaa, olo alkaa oleen jo pirteämpi, kun tuossa päivällä, eihän tälle mitään mahda :) Miehen kanssa tänään puhuttiin ja tultiin siihen tulokseen,että nämä kaksi seuraavaa kiertoa mitkä mulla vielä tulee oleen sännölliset teroluttien ansiosta niin yritetään vauvaa ja sit jos ei tärppää niin sit vauva tulee jos on tullakseen, eli en hommaa ehkäsyä, mutta en mitään muutakaan hormoni valmistetta, mä kun en ovuloi kovinkaan usein (jos ollenkaan) ilman tuota keltarauhas hormonia niin voi olla ettei vauvaa sitten meille tule ainakaan tässä vaiheessa tiedä sitten jos joskus tulevaisuudessa vielä... Mutta en nyt ainakaan mene sit niihin uudempiin tutkimuksiin,että missä vika mitä lääkäri suositteli seuraavaksi... keskitytään sit muihin asioihin, mä alan hakeen töitä ja suunniteltiin asunnonvaihtoakin,jos töitä saan :) tän takia mulla varmaan onkin jotenkin helpottunut olo, mulla alko jo liikaa oleen ajatukset tän vauva asian ympärillä, kun onhan meillä tuo yksi ihanaakin ihanampi vauva :) ja onhan tässä nyt nämä kaksi kiertoa vielä, mutta tällähetkellä meille sopii kumpi vaihtoehto vaan!
nyt jos oikasis sohvalle jonkun elokuvan pariin :)
 

Yhteistyössä