Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Täällä jännätään menossa on kp 26/28. Oikeasti järki sanoo etten saisi odottaa liikoja että tulen pettymään, mutta nyt tunteet ei kuuntele järkeä ja kaikenlaisia oireita on ilmaantunut. Kuvottavaolo aina välissä, päätä särkee (paljon useammin kuin normaalisti), lämmöt koholla, mielialat vaihtelee tosi nopeasti, hajuaisti muuttunut (aikaisemmin kun mies on käynyt tupakalla se tuoksu on miellyttänyt, mutta nyt se tuntuu tosi kaamealta) alaselkä kipuilee aj välissä nippailee vatsassa. Mies meinaa että merkit on selvät, mutta edellisistä kerroista oppineena osaan odottaa suurta pettymystä näissä ensimmäisissä yk.
 
Hei kaikille! Mahtuisiko mukaan vielä yksi yrityksen aloittava? Olisin jättämässä pillerit pois loka/marraskuussa, pikkukakkonen olisi haaveissa, esikoinen on syntynyt marraskuussa 2009. Hieman pieni ikäero jännittää, mutta halutaan miehen kanssa lapset pienillä ikäeroilla ja koskaanhan sitä ei tiedä kauan yrittämisessä menee! Esikoista ei tarvinut yrittää kauaa, plussasin ensimmäisestä virallisesta kierrosta ja toki toivotaan että toisen kanssa kävisi yhtä nopeasti :) Ennen ensimmäistä raskautta mulla oli säännölliset kierrot, mutta nyt ne on heittänyt prinkkalaa, että en yhtään tiedä kiertojani! :(
Niin ja ollaan 25 vuotiaita molemmat!
 
Tervetuloa vaan joukkoon Locokako!=) Toivottaan,että olette yhtä hedelmällisiä,kun esikoista tehdessä :p Meillä tärppäs esikoinen kolmannesta kierrosta.

Hellun Martta: Nyt on sulla kyllä jännät paikat!Toivotaan,että olet raskaana!=)

Mulla on nyt kp 4. Suunnitelmana siis odottaa vielä seuraavat menkat.Ei millään jaksais odottaa!!!Tekis mieli jo nyt koklata,mutta JOS tärppäiskin heti,niin sitten tulis tasan 2 v ikäeroa...ja mieluummin haluisin vähän yli.Odottavan aika on pitkä.........

PlussaOnnea kaikille sitä toivoville!
 
Tervetuloa mukaan Locokako :wave:

Hellun Martalla tosiaan on jännittävät hetket käsillä. Toivotaan, että oireet olisivat oikeasta syystä johtuvia.

Anskuliina: odottavan aika on tosiaan pitkä. Itse oon kuumeillut keväästä asti välillä enemmän ja välillä vähemmän, joten tiedän miltä tuntuu odottaa sitä juuri sopivaa hetkeä. Meillä esikoinen täyttää pian kolme, joten ikäeroa lapsille tulee lähemmäs neljä vuotta ellei ylikin riippuen siitä milloin tärppää. Toiveissä olis, että tärppäis jo heti tästä kierrosta, mutta sen näkee sitten.
 
hellun martta Toivottavasti tosiaan tuntemukset nyt olis ihan oikeita :) Tiedän niin hyvin tuon tunteen vaikka kuinka koittais ajatella,että nyt en kuvittele mitään,ettei pettymys ole suuri jos raskaana ei olekkaan,mutta niiin se vaan aina menee,että sitä silti kuvittelee itselleen aina vaikka millasia oireita! Mäkin oon joka kuukausi ollut aina ihan varma,että nyt on tärpänny ja oireet on ollut vaikka millasia, mutta ei silti ja esikoisesta mulla oli ihan oireeton alkuraskaus,joten jos samanlainen tulis oleen tää toinenkin niin ei edes kannattaisi uskoa mihinkään tuntemuksiin :) Mutta tällastahan tää on, mä oon nytkin ihan vakuuttunut siitä,että tää on se kierto mistä nyt tärppää meillä!! Ehkä se johtuu siitä,että otin nyt käyttöön ovistikut ekaa kertaa....

meillä lasten ikäeroksi tulisi n.2v4kk jos nyt tärppäis toisaalta se kuulostaa nyt ihan hyvältä ikäerolta, vaikka silloin tammikuulla kun yritys alkoi halusin lapsen mahdollisimman pienellä ikäerolla ja kesällä jo ajattelin että nyt se alkaa oleen "mahdotonta" että esikoinen on tätä menoa kohta 3 ennenkuin toinen syntyy.. Mutta jos järjellä ajattelee niin ens kesään mennessä esikoinen on jo pois vaipoista ja muutenkin paremmin ymmärrettävissä ja ehkä (toivon mukaan) myös hiukan ymmärtäväisempi ja uskoisi enemmän :)

Mutta toinen tulee kun päättää tulla,eihän sille mitään voi jos menee pidempään. Me on päätetty,että jos en tammikuuhun mennessä ole raskaana sitten meen takasin töihin, se on vaan ikävää kun mulla ei ole työpaikkaa mihin palata, joten jos saan jonkun duunin ja raskaudunkin heti/melko pian alotettuani niin kiva sit mennä sanoon, että ai niin jään äippä lomalle sit aika pian! Aikasemmin teillä olikin puhetta työpaikoista, mä ajattelin valmistuttuani että haluan ensin vakipaikan ja sitten vasta lapset,että on "turvallisempi" olo,kun on sitten se työpaikka ja ehdin melekin 2 vuotta oleen työpaikassani,kunnes raskauduin ja sain siitä huolimatta potkut :stick: joten ei se vakipaikkakaan aina niin varma ole... No mulla on kyllä hyvät mahdollisuudet työllistyä, mulle on jopa soitettu kotiinkin,että joko olisin kiinnostunut palaamaan työ elämään,että olis töitä tarjolla, mutta se tuli silloin liian aikasin ja loi uskoa siihen,että kyllä mä töitä saan sittenkun haluan itse töihin palata :)!

ja tottahan tuo on ettei sillä rahalla niitä lapsia kasvateta, vaikka se suuri apu siinä onkin! Ja meidän tyttö ei pienempänä edes leikkiny koskaan niillä uusilla hienoilla leluilla vaan mieluummin just jollain kattiloilla ja kauhoilla ja talouspaperi rullan hylsyillä :D Joten kyllä ne lapset pienellä pärjää,jos niitä ei heti alkuun opeta siihen,että kaikkea mahdollista on saatavilla! Mutta kyllä mä silti toivon,että meillä olisi hyvä rahallinen tilanne sitten kun lapset alkaa oleen harrastusiässä ja kouluiässä, koska muistan omasta lapsuudestani millaista oli,kun ei vanhemmilla ollut rahaa maksaa harrastuksia,se oli ikävää!

Jaha tyttö heräilee päikkäreiltä, täytyy siis mennä!
 
Totta puhut AliceInWonderland, vakipaikkakaan ei nykypäivänä takaa sitä, että on paikka mihin mennä äippäloman jälkeen. Ja eihän sitä mun mielestä lapsia voi hankkia vain sen perusteella, että onko työpaikka vai ei. Vois jäädä monet ihanat lapset syntymättä tähän maailmaan jos ihmiset tuijattais vain työllisyystilannetta. Mullahan oli itsellä sellainen tilanne, että odotin esikoista neljännellä kuukaudella kun sain nykyisen työpaikan ja kun kerroin työpaikan vastaanottaessani raskaudestani niin pomo totes vaan, että olihan tää ihan odotettavissakin kun nuoria ihmisiä palkkaa. Eli hienosti ja kannustavasti suhtautui. Tokihan se vakipaikan saati oli itselle siinä mielessä helpotus (varsinkin kun työskentelen julkisella sektorilla, jossa vähemmän irtisanotaan porukkaa tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia kuin yksityisellä puolella), että ei tarvinnut murehtia työnhausta äippäloman lopulla. Mutta monilla kavereilla ei ole sitä vakiduunia ollut ja silti ovat uskaltaneet lapsia hankkia. Ja hyvin ovat äippäloman jälkeenkin työllistyneet. Paljonhan se on omasta aktiivisuudestakin kiinni.
 
Morjens!

Täällä olisi yksi on/off -kuumeilija tyrkyllä joukkoon :wave:
Puhetta lasten hankkimisesta meillä on ollut jo jonkun aikaa ja ilman ehkäsyäkin oltu, mutta nyt on päätetty alkaa yrittämään "tosissaan". Esikoinen siis olisi kyseessä.
Kierto mulla on ollu 25-27 pv ja periaatteessa olis mahdollista, että olisin raskautunut meneillään olevassa kierrossa. Kylläkin hyvin pieni mahdollisuus... Nyt kp 18/25-27.
Tänne kirjottaminen tekee asiasta jotenkin todellisempaa :D
 
Uusille tervetuloa!

Jotain: Tsemppiä kierrolle! Ajattelitteko laskemalla yrittää osua ovispäiville vai jo tikutella?

Hellun martta: Sulle on peukut pystyssä että oireet olis oikeessa, samaa toivon omalla kohdalla, tosin mulla ei noin paljoa oireita ole.

Mulla menossa kp 27/30(viimesen kierron mukaan), tosin pahaa pelkään että mennyt taas sekasin ja pidentynyt kun eilen sain ovistestistä kaks yhtä vahvaa viivaa ja tänä aamuna ikävä kyllä liuskasta negan. Onhan tässä tosin vielä sunnuntaihinkin aikaa enkä tiedä noitten liuskojen tarkkuudesta, mutta ovistestin tulos hämää, on vähitellen tummentunu lauantaista lähtien... Vatsan nipistelystä (jota mulla ei oo koskaan ennen ollu) toivoin et jotain olis tapahtunut mut enpä tiedä...
 
Gabrielle: Kiitos tsempityksestä. Ihan laskemalla yritin ja omia tuntemuksia seuraamalla. Saa sitten nähdä miten onnistuu. Hyvinkin saattaa olla, että jos tulosta ei saada jouluun mennessä aikaiseksi niin ostan muutaman ovistestin. Oon tosin luvannut itselleni, että en rupea liikaa stressiä asiasta ottamaan ja mulle toi jatkuva testaaminen aiheuttais vain liikaa päänvaivaa. Muistelisin, että esikoista puuhatessa ostin niitä muutaman, mutta en sitten ehtinyt käyttää kun plussasin. Eli salaa toivon, että nytkin tulis tulosta ilman ylimääräisiä testejä.
 
Huii kun tääl on paljon juttua, kun pari päivää on poissa :D Plussapuhureita Helun martta sekä muut jännääjät, ja tervetuloa kaikki uudet.

Vitamiineista, tää on alottanu jo elokuussa multivitalla ja devisolilla, viel pitäis lisätä eetä jollain valmisteella. Niin ja rautaa napsin, on niin alhainen hemoglobiini aina ja sit syksyisin väsyttää.

Raskausoireista, silloin kun ekaa kertaa yritin esikkoa, keksin joka kiertoon kaikki mahdolliset oireet, mutta kun aloitin pillerit, niin kas kummaa, ne samat nipistelyt, yökötykset, hajut ja krampit vain jäivät. Kai ne liittyy sit yhtälailla keltarauhasen toimintaan, plus mulla on lievä endometrioosi josta varmaan nuo kaikki kivistelyt ja ajoittaiset alavatsan elohiiretkin johtuvat.

Oviksen tunnen vain oikealta puolelta, ja se on tosi kivulias, haittaa toisinaan jo liikkumistakin. En tiedä, onko normaalia edes.. Vasammalla mulla on kerran ollut se nestekysta, eli kuulemma munarakkula oli vaan paisunut sellaseksi nestepussiksi, ei ovulaatiota. Keskikierrolla tarkkailen myös aamulämpöjä, ainakin tiedän, milloin ovis on ohi ja pääsen laskemaan milloin menkat alkaa viimeistään. Mulla se on 14-15vrk ovulaatiosta.

Jaa, jos päivittelis listat niin pysytään kärryillä. :) Meillä alkaa pikkuhiljaa pupusteluharkat, viikon päästä aikasintaan tosin vasta ovis, mutta pare olla ajoissa liikkeellä, että varmasti sitten osaa. :D
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Jotain.................kp 2/27-32..................yk 1........toiveissa 2
Lunea.................kp 8/28?.....................yk 1.........toiveissa 1
AliceInWonderland..kp 9/25-30..............yk 10.......toiveissa 2
anneli80.............kp 11/35-99................yk 0.........toiveissa 2
FelisSilvestris.....kp 19/25-27.................yk 0.........toiveissa 1
RockMama81......kp 23/28......................yk 1........toiveissa 2
Punkku...............kp 25/31-32......dpo7......yk 1........toiveissa 3
MeMaMi..............kp 26/25.....................yk 3........toiveissa 2
Hellun martta......kp 27/28.....................yk 1........toiveissa 3
Supuliini.............kp 35/32.....................yk 2........toiveissa 1


Mukana keskusteluissa
Anskuliina
Barbapörrö
Gabrielle
Millimolli
Peikko_
Pepe10
Viuhti10
LocoKako


Plussat

Saa päivittää, kuka ekana ehtii/viitsii! :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin joo, ovulaatiosta ja tikuttelusta vielä sen verran, että kun ovulaatiotestiin saa sen plussan, niin ovulaatio on odotettavissa muistaakseni 24-48h kuluessa (jos jollain tarkempi tieto, korjannee). Joka tapauksessa se ei siis ole käynnissä plussan aikaan, eikä ala seuraavien tuntien sisään, hyvä jos edes seuraavana päivänä. Itse en enää tikkuja käytä kun vaikka sen tietää, että plussan saatua ei vielä ole mikään kiire pupuilla nythetitälläpunaisellasekunnilla, niin aina mä itselleni sen paniikin lietson. Paitsi tässä kierrossa syön sanani ja tikutan, koska löysin muuttolaatikosta kolme tikkua ja haluan ne äkkiä pois polttelemasta. Ja toisaalta näen, toimiiko kroppa jo näin pian pillereiden jälkeen. Mutta uusia en tilaa! :D

Dpo 1 on se päivä, kun aamulämmöt ovat kohonneet, jos niitä mittailee. Jos ei ole selkeitä tuntemuksia, ei dpo:ta oikein voi kun arvailla, jollei lämpöjä seuraa. Ja joillain ne lämmötkin heittelee. Itselläkin aika hiuksenhieno ero, mutta ennen ovulaatiota lämmöt ei milloinkaan nouse yli 36,7 ja yleensä pysyvät koko ajan tuon alle, noin 36,5-36,6. Oviksen jälkeen taas on aina yli 36,7, yleensä lähempänä 37.
 
Yksi kysymys juolahti mieleeni: Te,jotka tunnette oviksen niin kestääkö teillä ne ovis"kivut"/tuntemukset kuinka kauan?Mulla meinaan ne kestää aina jonkun 2-3 pv.Ikinä en oo testeillä kattonut.Jos nyt aletaan hiuksia halkoon,niin millon se ovis sitten tapahtuu,siis eihän se kolmee päivää kestä...tietääkseni?Ymmärsittekö? :D

Tervetuloo Felis!Sulla onkin heti jännät paikat,toivotaan että plussaat!:)
 
Ansku, kyl ne kivut mullakin kestää ja vielä voimistuvina 1-3pv. Oon huomannut, että ne kivut lakkaa mahdollisesti siihen ku se munasolu sieltä pullahtaa, siin on aina yks kivuton päivä ennen ku mulla lämmöt nousee ja voin päätellä ovulaation menneen. Sen jälkeen saattaa taas vähän jomotella, mutta vain vähän. Olisko sit keltarauhanen kun kirveltää.. Kunhan arvailen, mut tuntuis jotenki loogiselta? :)
 
Ansku: No kyllä kieltämättä vähän jännittää, vaikka mahdollisuus ei ole suuri!

En ole ikinä tikuttanut ovista, mutta luulen kyllä bonganneni sen runsaasta limasta ja välillä aika kovistakin vihlasuista munasarjojen kohdilla. Täytyis ihan mielenkiinnosta kokeilla noita tikkuja, jos sitä oppis tuntemaan oman vartalonsa paremmin =)
 
Testi näytti ainakin vielä negaa,:ashamed: ja päätin etten testaa ennen maanantaita. Menkat alkaa jos alkaa :whistle: ja minä keskityn viettämään viikonlopun ajan laatuaikaa rakkaani kanssa :heart:. Eka kertaa puoleentoista kuukauteen lapset menee isälleen. :stick:

Sain muuta ajateltavaa, kun Kävin tänään työhaastattelussa ja sain paikan, vielä ei tiedä onko työ toistaiseksi vain toukokuun alkuun, mutta pääasia on että on työ =). Ja vielä sellainen mitä haluan tehdä.
 
Hellun martta: Onnea uuden työpaikan johdosta äläkä vielä menetä toivoas tän kierron suhteen. Peli ei oo menetetty ennen kuin täti ilmestyy. Siihen asti on aina toivoa =)

Mulla ovikseen liittyvät kivut kestää kanssa parista kolmeen päivään. Ekaks ne kivut on lähinnä sellaista hiljaista jomotusta, mutta yltyvät sitten kovemmiksi. Oikealta puolelta varsinkin on välillä aika tuskainenkin olo. Tiedä sitten mistä johtuu.

Meillä olis tänään esikoinen mummulassa yötä, joten ollaan miehen kanssa vietetty harvinaista yhteistä aikaa. Harmi vaan, että kierto on vasta näin alussa nyt kun kerran sais rauhassa keskittyä toisiinsa.
 
Otokka
Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, jos joukkoon vielä mahtuu!

Meillä on toiveissa ensimmäinen :heart:. Noin kaksi kuukautta sitten lopetin pillerit ja kierto oli heti kohtuu säännöllinen. Toissakuun kierto oli 24 pvää ja viime kuun kierto 25 pvää. Tässä kuussa sitten aloitimme varsinaisen yrityksen ja nyt onkin jännät paikat, koska muutaman tunnin päästä alkaa kp 27/ 24-25, yk 1. Toisaalta koko illan on tuntunut mahassa sellaista vihlontaa/ nippailua, että huomenna saattaa menkat alkaa :(.

Rinnat on olleet jotenkin tosi arat, alavatsaa on juilinut melkein parin viikon ajan ja äsken ärähdin miehelle ja koiralle ilman syytä niin, että itsekin pelästyin... Tuntuu, että olen haistanut eri hajuja normaalia voimakkaammin, mutta tämä saattaa mennä ihan jonkin luulotaudin piikkiin.

Kiva päästä jakamaan tuntemuksia ja kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :wave:.
 
Heips, mulla kroppa heittää ihan volttia...nyt siis kp26/31-32 ja dpo about 9...tämä viikko on alkanut sillä että mun tissit elää ihan omaa elämäänsä, ei ne varsinaisesti kipeät ole vaan ne kuumottaa kokoajan ja tuntuu tosi turvonneilta (ei kyllä siltä näytä)nyt loppuviikosta kuumottanu jokapäivä niin että piti ihan miettii et voiko mulla olla esim. rintatulehdus...mihinkään ei voi keskittyä ku tissit, tissit ja tissitja ne on siis oikeesti ihan kuumat......no tänään alko sellanen ruskea vuoto,hyvin hyvin niukka ja vatsakipuja ollut,kuin vanne vatsan ympärillä aivan liian kireällä.Aamulla junassa meinas lentää yrjö ja oli pala kurkussa tunne.Kiukuttaa ja ärsyttää ja väsyttää....
kaikki voi liittyä raskauteen tai tuleviin menkkoihin....sinäänsä mielenkiintoista sitte tietää että kumpaa, huomena aamulla aattelin testaa koska illalla ois sitte tarkotus lähteä juhlimaan.
nii ja lämmöt heittelee kans ihan härän pyllyä, mä yleensä palelen aina ja nyt mul on jokatoinen päivä ihan sika kova kuumotus,naamassa ja tisseissä nii et ihokin on ihan punanen vaik mun normaali kasvojen väri on just sellanen tylsän väritön ja toinen päivä ihan jäässä(paitsi tissit)......
Tulipa taas omanapa keskeinen viesti...mut mä ilmotan sit et alkaako menkat vao mitä(itse luotan siihen et tätsy tulee ennen viivoja) nyt pizzaa tilailee...hauskaa viikonloppua.
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Jotain.................kp 3/27-32..................yk 1........toiveissa 2
Lunea.................kp 9/28?.....................yk 1.........toiveissa 1
AliceInWonderland..kp 10/25-30..............yk 10.......toiveissa 2
anneli80.............kp 12/35-99................yk 0.........toiveissa 2
FelisSilvestris.....kp 20/25-27.................yk 0.........toiveissa 1
RockMama81......kp 24/28......................yk 1........toiveissa 2
Punkku...............kp 26/31-32......dpo7......yk 1........toiveissa 3
MeMaMi..............kp 27/25.....................yk 3........toiveissa 2
Hellun martta......kp 28/28.....................yk 1........toiveissa 3
Supuliini.............kp 36/32.....................yk 2........toiveissa 1


Mukana keskusteluissa
Anskuliina
Barbapörrö
Gabrielle
Millimolli
Peikko_
Pepe10
Viuhti10
LocoKako


Plussat
 
Kierron kolmas päivä alkaa olla lopuillaan ja samoin myös menkat =). Eli tästä se nyt sitten lähtee käyntiin se varsinainen piinailu toivottavasti vaan saadaan ovis hyödynnettyä oikeaan aikaan. Tämän kierron hedelmällisimmät päivät ajoittuu luultavammin ensi viikonloppuun ja sitä seuraavan viikon alkuun eli sitä odotellessa.

Otokka, tervetuloa!

Listan mukaan aika monella täällä taitaa alkaa pian olla testauksen aika ;)
 

Yhteistyössä