Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Kiitos kiitos, nyt on kovin tervetullut olo :)

Toiveissa tosiaan on ensimmäinen yhteinen lapsonen. Mulla ei ole ennestään lapsia, miehellä on entisestä avioliitosta poika. (Nimitän sitä jo mielessäni veljeks :D ) Tosiaan ollaan tjottailtu tähän asti, mut mun maltti alkaa vähä loppua, joten siirryin sujuvasti laskentatoimeen nyt sitten. Ja mukava olla kropastaan kartalla, kun kierrot on välillä olleet mitä sattuu. Tänään tunnistin ovisoireita jo kovasti mutta tikku on eri mieltä. Saatoin tosin myöhästyäkin bongauksessa, koska oireet alkoivat eilen illalla ja vasta nyt iltapäivällä testasin. Ei haittaa, siellä on simppoja vastassa kyllä! :D

Terveyttä flunssakauteen ja paljon plussatoivotuksia!
 
jaahas.. minut saapi sitten siirtää listan alkuun. Eilen illalla täti rynnisti kylään vauhdillä. Elikkä kp 2/31-38 ja yk5 käynnistyy. Kyllä taas harmittaa ja keljuttaa:kieh: Oikeassa olin kuvotuksesta, että johtuu tulevasta tädistä. Saapas nähdä olenko kohta ainoa, joka roikkuu täällä vielä parinkin vuoden kuluttua. Tämä alkaa näyttäämään siltä, että yhtä kauan saadaan yrittää kuin esikoistakin (mutta toivottavasti ei ainakaan kauempaa). Ovistikut laitoin eilen tilaukseen, jospa minä osaisin ja muistaisin niitä käyttää.


Tengu tervetuloa mukaan kirjoitteleen.

Epa Pitkät kierrot ovat kyllä todellä ärsyttäviä. En tiedä milloin olisi hyvä käydä lääkärissä. Itsellä oli ennen esikoisen odotusaikaa kierrot todella pitkiä, keskimäärin 50 päivää ja pisin kierto oli 99 päivää.. Siinä sai monta viikkoa odottaa tätiä. Toivotaan, että täti tulisi kohta vierailulle tai sitten testi näyttää plussaa
 
Voi harmi anneli80. Uutta kiertoa kohti sitten vain niinkuin me muutkin. Kylläpä nyt nämä plussatuulet ovat kovin heikohkot. Jospa helpottaisi kun kevät aurinko alkaa kohta lämmittää. Itellä ainakin mieli virkistyy ja olo paranee huomattavasti, kun tajuaa että tälle lumiällötykselle alkaa näkyä vihdoin edes vähän helpotusta.

Mulla itelläni on aina ollut ongelmana noi ehkä jopa hiukka liiankin lyhkäiset kierrot. Koskaan ei ole tätiä tarvinnut odotella sitä kokonaista kuukauttakaan. Välillä kiukuttaa, kun tuntuu että joutuu jatkuvasti olemaan rätti takamuksessa. Toisaalta taas tän vauvaprojektin kanssa siitä on sen verran positiivista ettei tarvi odottaa seuraavaa tärppiä kovin kauaa.
 
anneli80: Kävitkö itse missään vaiheessa lääkärillä kun esikkoanne yrititte ja kiertopäivät huiteli tuolla yli 50 päivässä?

ON: Eli omanapailen sen verran että kun mä olen niin kärsimätön ihminen niin olen nyt tehnyt varmaan 3-4 kpl puhtaan negatiivisia testejä... Valkkaria tulee samalla tavalla kun oviksen aikaan ja juuri ennen menkkojen alkua eli taitaa kuitenkin olla parempi vaan alkaa odottelemaan sitä tätiä. Ajattelin että jos odotan muutaman viikon tätiä ja soitan sitten tonne ehkäsyneuvolaan että mitä tehdään.

Keksikää mulle jotain millä saan ajatukset jonnekin muualle?
 
Epa Enhän minä missään lääkärissä saanut aikaseksi käydä, vaikka kierrot olivat ylipitkiä. Olin syönyt pillereitä yhdeksän vuotta ja ajattelin pitkien kiertojen johtuvan siitä. Me todellakin yritettiin kaksi vuotta esikoista luomusti (en edes ovistikuttamista harrastanut). Olimme juuri päättäneet mieheni kanssa, että lähdemme tutkimuksiin, kun teinkin sitten plussa raskaustestin. Itse en halua lähtä mihinkään hormonihoitoihin, koska useampi ystäväni on sellaisen käynyt läpi ja se ei ole mitään helppoa. Itse uskoin vakaasti siihen, että kyllä sieltä pikkuinen tulee jos on tullakseen. Kun työstressi väheni ja sain nostettua painoa, olikin hetkessä raskaana:whistle: Itse asiassa olikin melkein seitsemällä viikolla raskaana, ennen kun tein testin. Silloin oli jo niin vahvat raskauoireet, että tiesin odottavani. Nyt olen ollut niin iloinen, kun kierto on ollut inhimillisissä lukemissa, vaikka tällä hetkellä minulla on todella pottuuntunut olo, johtuen tädistä:stick: Olenkin jo alkanut henkisesti valmistautumaan, että vielä puoltoista vuotta ja sitten saadaan vasta tässä talossa seuraava positiivinen raskaustesti
 
Epa_88: Mä en ainakaan saa millään syrjään näitä kuumeilu ajatuksia. Kaupassa ja lenkillä näkee lapsia joka päivä. Yritän puuhailla koirien kanssa ja rentoutua kirjan parissa, mutta silti ne ajatukset joka päivä jossain vaiheessa palaa. Kannattaisiko sun soitella tk:hon, että missä vaiheessa kannattas mennä käymään? Mut otettiin lääkärille, kun oli menkat 2 vko myöhässä syksyllä. Tekivät raskaustestin verestä ja lääkärin kanssa hiukan juttelin. Mulla luultavasti johtui se silloin stressistä. Oli ihan kamala kiire koulussa ja töitä olin kasannut itselleni ihan liikaa. Nyt onneksi olen oppinut, että en vedä itseäni niin tiukille.
 
Tiistai 25.1.2011

Kuumeilijat:
Epa88................kp 1/30-33..................yk 4.............toiveissa 1
anneli80.............kp 3/31.......................yk 5.............toiveissa 2
Hironea..............kp 3/24-26...................yk 4?...........toiveissa 1
Mesikämmen......kp 8/30-35...................yk 3............toiveissa 1
Pepe10..............kp 10/26-29..................yk 3............toiveissa 2
Tengu................kp 18/31-34.................yk 3............toiveissa 1
Tine...................kp 22/28-38..................yk 3..........toiveissa 1
Hattarapilvi.........kp 29/30-31..................yk 6...........toiveissa 2
sgt....................kp 37/28-29...................yk 3..........toiveissa 1

--------------------------------------------

Haamujengi:

--------------------------------------------
Mukana tai taustalla
LocoKako
Myrskytuulii
Peikko_
Sanjo
Viuhti10
FelisSilvestris
Kaneli
Supuliini
Sindi^^
Girl92
Gabrielle
---------------------------------------------
Plussat:
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1

Lokakuu
MeMaMi...........kp 26/25......................yk 4........toiveissa 2
Anskuliina..........kp 33/27-32.................yk 1........toiveissa 2
Barbapörrö........kp ?/?...........................yk 1........toiveissa 2
Iitushka..............kp .............................yk1 ........toiveissa 1
Hellun martta.....kp 41/28......................yk 1........toiveissa 3
Jotain................kp 30/27-32...............yk 1...........toiveissa 2

Marraskuu
RockMama81......kp 28/28....................yk 2........toiveissa 2
skorpioni07........kp 31/31.....................yk 2........toiveissa 2
Marsu82.............kp 40/32...................yk 2..........toiveissa 2

Joulukuu
AliceInWonderland..kp 34/25-30....dpo20....yk 12.......toiveissa 2
Hyppy 6.12.
Nannie...5.12.......kp?/26-28..................yk 3............toiveissa 1
Leo81................kp 30/28-33..................yk 2...........toiveissa ?
Punkku..............kp 26/26-32.................yk 3............toiveissa 3
Lunea................kp 27/25-32...dpo12...n.yk 5?..........toiveissa 1

Onnea plussanneille!

-------------------------------------------------
Saa päivittää, kuka ensiksi ehtii, niin saadaan vihdoin pinkka pysymään kasassa! Parhaiten onnistuu "lainaa"-napilla, poistetaan quotet ja muokataan päivät. :)
 
Kiitos Tinelle päivityksestä. :)

Anneli80:lle lähetän hyvää mieltä ja jaksamista odotteluun. :wave: Välillä on tosi rankkaa vain olla ja odottaa seuraavaa tilaisuutta kun aika on niin pitkää.

Ja Epa88, mä ainakin noissa omissa kiertopäivissäni ignoorasin viime kierron (42 päivää) kun johtui suoraan joulu- ja ylityöstressistä. Tosin tajusin senkin vasta myöhemmin, olin mielestäni jo kovasti raskaana silloin... Joskushan riittää sekin, että menkat vaan myöhässä syystä X ja itse stressaantuu siitä. No sit ne myöhästyy hermoilusta lisää, stressi kasvaa vaan jne jne jne... Eli ööö... onnea tädistä tällä kertaa? :D

Omiin napa-asioihin kuului tänään eilisestä vahvistunut viiva ovistikkuun, hipii! Vielä ei ollut plussa, mutta lähestyy kuitenkin! Kauhee tsemppi päällä, niinku olis lähdössä satasen sileälle. *ravistelee jalkoja, puhaltelee ja hyppii* :D
 
Tengu: No tosiaankin saa onnitella tädistä! Mä olin jo niin hermona että missä se viipyy. :) Joskos tuleva kierto olisi sitten se THE kierto. ;)

Onnea ovisplussanneille :) ja pahoittelut muille tädin kohdanneille!
 
Hellurei!! :D Onnea Epalle tädistä ja muille pahoittelut samaisesta asiasta! Tervetuloa Tengu!

Mie yritin jo päivällä tulla kirjottelemaan, mutta eihän siitä mitään tullut kun esikoinen on kipeänä ja ihan reppana. Oon valvonu pari yötä hänen kanssaan ja vauvahaaveet on aika miinuksella tästä syystä, mutta pari tuntia yhtenäistä unta varmaan muuttaa taas tuulen suuntaa :D Miehelle tossa totesin, että oon varmaan ihan pimeä, mutta eikö tässä voisi valvoa samaan syssyyn sitten molemmat (mun haave lapsiluku 2) ja sitten parin vuoden päästä saisi nukkua lopun ikäänsä.. Eihän se tietysti ihan niin ole, kyttään varmaan teinejä kotiin ja onhan niitä valvottuja öitä vähän isommillakin lapsosilla..Mutta varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Anneli ja Hattarapilvi, onko teillä esikoiset minkä ikäisiä? Mietityttääkö ikinä miten toisen lapsen kanssa käy arjen rutiinien jne.? Ja se klassikko, kuinka sitä ikinä voisi rakastaa jotain yhtä paljon kuin tuota esikoista, jonka puolesta tekisi mitä vaan?

Tämmösiä hajatelmia tänään, nyt vähän jädeä ja paistettua banaania :p
 
Keskiviikko 26.1.2011

Kuumeilijat:
Epa88................kp 2/30-33..................yk 4.............toiveissa 1
anneli80.............kp 4/31.......................yk 5.............toiveissa 2
Hironea..............kp 4/24-26...................yk 4...........toiveissa 1
Mesikämmen......kp 9/30-35...................yk 3............toiveissa 1
Pepe10..............kp 11/26-29..................yk 3............toiveissa 2
Tengu................kp 19/31-34.................yk 3............toiveissa 1
Tine...................kp 23/28-38..................yk 3..........toiveissa 1
Hattarapilvi.........kp 30/30-31..................yk 6...........toiveissa 2
sgt....................kp 38/28-29...................yk 3..........toiveissa 1

--------------------------------------------

Haamujengi:

--------------------------------------------
Mukana tai taustalla
LocoKako
Myrskytuulii
Peikko_
Sanjo
Viuhti10
FelisSilvestris
Kaneli
Supuliini
Sindi^^
Girl92
Gabrielle
---------------------------------------------
Plussat:
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1

Lokakuu
MeMaMi...........kp 26/25......................yk 4........toiveissa 2
Anskuliina..........kp 33/27-32.................yk 1........toiveissa 2
Barbapörrö........kp ?/?...........................yk 1........toiveissa 2
Iitushka..............kp .............................yk1 ........toiveissa 1
Hellun martta.....kp 41/28......................yk 1........toiveissa 3
Jotain................kp 30/27-32...............yk 1...........toiveissa 2

Marraskuu
RockMama81......kp 28/28....................yk 2........toiveissa 2
skorpioni07........kp 31/31.....................yk 2........toiveissa 2
Marsu82.............kp 40/32...................yk 2..........toiveissa 2

Joulukuu
AliceInWonderland..kp 34/25-30....dpo20....yk 12.......toiveissa 2
Hyppy 6.12.
Nannie...5.12.......kp?/26-28..................yk 3............toiveissa 1
Leo81................kp 30/28-33..................yk 2...........toiveissa ?
Punkku..............kp 26/26-32.................yk 3............toiveissa 3
Lunea................kp 27/25-32...dpo12...n.yk 5?..........toiveissa 1

Onnea plussanneille!

-------------------------------------------------
Saa päivittää, kuka ensiksi ehtii, niin saadaan vihdoin pinkka pysymään kasassa! Parhaiten onnistuu "lainaa"-napilla, poistetaan quotet ja muokataan päivät. :)
 
Mie tässä aamun tylsinä tunteina harjottelin listan päivittämistä. Toivotaan etten saanut taas aikaiseksi mitään mysteeristä :D Mä kun olen niiiiin haka näiden vempainten kanssa. Töissäkin välillä nauraavat, että miten ihmeessä mä olen koskaan voinu kenetkään vakuuttaa niin hyvin et tänne töihin olen päässy.

Enivei Ommoo Nappoo: Täti oli harvinaisen lyhkäinen ja kiireinen käynnissään :confused: Vuotoa vain pari päivää ja nyt enää vaan ääriniukkaa tuhrua. Ikänä ennen ei ole tämmöistä kohdannu päinvastoin. Mulla on ollu inhottavan runsaat ja pitkät mensut aina ja nyt sitten tuntuu ettei niitä oikeastaan ollut kuin tuon kaksi vaivaista päivää... Omituista, erittäin omituista. Omasta mielestäni ei ole ollut mitään sen suurempia stressejä tai flunssaa tai mitään muutakaan minkä olisi pitänyt kiertoa sekoittaa. Lisäksi sitten vielä semmoinen ikävä sivuoire tässä lyhkäisessä tädissä, että peiton heiluttelu fiilikset on nyt täysin hukassa. Ei nappaa sitten pätkääkään ja siitäkös isäntä on harmissaan. :( Toivottavasti tää nyt tästä piakkoin tasaantus, ettei menis seuraava kierto ja ovis kekkuliks myös.
 
Pepe Esikoisen on viikon päästä vuoden ja neljä kuukautta. Ihana tytön tyllerö:heart:. En oikeastaan ole ajatellut ettei arjesta selvisi kahden lapsen kanssa. Olen kyllä miettinyt, että miten sitä jaksaa, jos itkuinen vauva tulisi. Itse olen hyvin iltauninen ja minun pitää saada nukuttua vähintään kahdeksan tuntia yössä, jotta tunnen itseni pirteäksi. Mutta kyllähän sitä kaikesta selviää, kun on pakko.;) Esikoinen meillä on ollut alusta asti todella hyvä uninen (on tullut äitiinsä:D) Välillä kyllä mietityttää, miksi vauvakuume on niin kova, vaikka elämä on juuri helpottunut, kun esikoinen on kasvanut:heart: Minäkin olen pohtinut rakastamista. Esikoinen on vienyt täysin äitinsä sydämmen:heart: Mutta niin ne muut sanoo, että muitakin lapsia rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä. Minkä ikäinen sinulla on esikoinen? Itse olen pohtinut sitäkin, että jaksanko olla kotona kahden lapsen kanssa? Olen vielä syyskuuhun asti kotona esikoisen kanssa ja olen kyllä viihtynyt kotiäidin roolissa. Olisi ollut toisaalta kiva jäädä syksyllä mammalomalle. Mutta kyllä se nyt näyttää siltä, että töissä pitää mutka käydä ennen kun saa seuraavaa mammalomaa nauttia. Toivon ainakin, että meitä onnistaisi tässä vauvanteko projektissa=)

Minullakin kävi samalailla kuin Hironealla menkat olivat todella lyhkäset ja äärettömän niukat. Mistä lieneen johtuneen? Vuoto oli kyllä aivan kirkaan punaista, joten ei ainakaan raskaana olla. Kuvotus kylläkin jatkuu yhä. Olenkin miettinyt, voisiko se johtua siitä että hartiat ovat aivan jumissa?
 
Epa Kyllä mie vielä antasin olla. En laittas nyt tuota pitempää kiertoa. tää kierto vois olla nyt SE kierto. Ei muuta, kun potkun annan persuuksiin onnea tuomaan. =)

Tengu Onnee viivan vahvistumisesta! Toivottavasti pärähtää kohta kunnon plussaviiva! :D

Pepe Toivottavasti siellä sairastelu jää sikeen! Ja pääsette heiluttelee peittoa. ;)

Hironea Kyllähän tuo iha ok:lta näyttää. Ainaki minun rivi. :D Oliko sulla vuoto kuitenki kirkasta punaista?

Oma napa Jaa'a. En tiijä mikä tätä tyttöä vaivaa. Vasenta munasarjaa juoli tuossa viime keskiviikkona ja torstaina. Sillon yöllä oli pahin. Nyt sit sitä ei oo ollu PAITSI pupuilun jälkeen vähä juolii mut en saa oikein selvää mistä se juilii. Ja tuolloin keskiviikkona ja torstaina tein ovistestin, ku aattelin jos ois niitä kipuja mut puhtaita negoja, samoin myös perjantaina. Huoh. Ja hirveet PMS-oireet on tullu jo nyt. Koko ajan syömässä ja kiukututtaa iha vietävästi. Toivottavasti kierto pysyis max. 33 pvää.
 
Anneli Oot iha oikeessa tuossa, et kuvotus voi todellakin johtua siitä, et hartiat on jumissa! Varailehan aikaa hierojalle. Tollanen jännitys mm. vaikuttaa myös kiertoihin ja ovulaatioihin (no mikä niihin nyt ei vaikuttas :stick: ).
 
Onnea Epa_88 menkoista tällä kertaa. Tuntuu tosi hassulta sanoa noin täällä. :LOL: Jospa nyt olis onnea matkassa sitten ja tästä kierrosta tärppäis!

Tengu: Ei muuta ku peittoja heilutteleen oikein urakalla! :D

Mullaki oli oikeet päivät tuolla. Kiitosta vaan päivittelystä Hironea!
 
Tengu, Tervetuloa minunkin puolesta :) Mukavaa, kun saadaan uusia mukaan. Ja plussatuulia (myös kaikille muillekin)! :)

Ja pahoittelut tädistä kaikille tädin kohdanneille! :hug:

Ja omaa napaa: Tänä iltanahan se täti kurvasi tännekin, vaikka kuinka toivoin, että menkat eivät alkaisi ollenkaan. Eli minulle saa päivittää nyt keskiviikoksi kp 1 ja sittenpä alkaakin jo yk 7. Minä kerkesin jo kuvitella jos jonkin moista raskausoirettakin.. Rinnat olivat kaksi päivää kauhean kipeät (juuri niinkuin esikoista odottaessa) ja mieskin vielä sanoi, ovatko mun rinnat kasvaneet :p Odotukset olivat jo korkealla ja taas tiputtiin kovaa ja korkeelta. Höh. Millonkohan sitä oppisi pessimistiksi? Jos ei pitäisi niin kovia odotuksia, niin ei tippuisi niin korkealta. Pessimisti kun ei pety;) Tää tyttö meinasi, että soittaa nyt huomenna tk:hon ajan ja varaa käynnin gynelle. Mielessä pyörii kaikenlaisia asioita, että jos onkin jotakin häikkää jossain, niin olisi kiva jutella niistä lääkärin kanssa.. Ja sekin mietityttää, kun mulla tuli pari päivää oviksen jälkeen hieman verta pyyhittäessä. Sitten se rauhoittui, mutta sitten taas jotain 10 päivää oviksen jälkeen sitä satunnaisina päivinä aina tähän päivään asti. Mulla ei oo ikinä ollu mitään tiputteluvuotoja (paitsi viime kierrossa tais kans olla..?), niin ihmetyttää, mitä se on. Se oli sellasta valkovuodon sekaista ruskeaa tai kirkkaanpunaista verta.. Niin tuostakin haluaisin kysyä lääkäriltä, että sais mielenrauhan:)

Tämä on taas näitä päiviä, kun itseä ketuttaa ja itkettää, niin sitten tulvii kaksi uutta vauvauutista tietoon. Olen kyllä ihan onnellinen heidän puolestaan, mutta tulisivat nämä uutiset jonakin toisena päivänä, eikä just silloin kun oma maailma hajoaa..

Pepe, meidän esikoinen on juuri täyttänyt 1,5 vuotta. Olisin toivonut lapsille kahden vuoden ikäeroa, mutta ei enää mahdollista :D Tällä hetkellä se alle kolmen vuodenkin ikäero kuulostaa ihan hyvälle.. Toisaalta olen hyvilläni, että tärppääpä toinen sitten milloin vain, niin esikoinen on sitten jo tarpeeksi "iso", että osaa jo leikkiä välillä yksinkin eikä tarvitse sitten enää niin paljon äitin syliä kun vauvaa hoidetaan. Olen miettinyt, että miten ne äitit, joilla lapset syntyy vuoden ikäerolla, pystyvät jakamaan oman sylinsä ja antamaan huomiota esikoiselle, kun se heidän esikoinenkin on vielä niin pieni? :O

Ja joku kyseli, miten ne ajatukset sais pois tästä vauva-asiasta :) Ei varmaan mitenkään! Muistan kun itekin haaveilin vielä esikoisesta, se oli tosi kamalaa aikaa näin jälkikäteen ajateltuna. Se vauva (tai sen puuttuminen) oli koko ajan mielessä. Tuntui, että se ajatus vaan hallitsi elämää. Ja vaikka kuinka yritti keksiä tekemistä ja hommata itselle menoa, niin ei ne ajatukset rauhaan jättäneet. Jos yhtään lohduttaa, niin sitten se helpottaa, kun se tärppi tulee ;)
 
Torstai 27.1.2011

Kuumeilijat:
Epa88................kp 3/30-33..................yk 4.............toiveissa 1
anneli80.............kp 5/31.......................yk 5.............toiveissa 2
Hironea..............kp 5/24-26...................yk 4...........toiveissa 1
Mesikämmen......kp 10/30-35...................yk 3............toiveissa 1
Pepe10..............kp 12/26-29..................yk 3............toiveissa 2
Tengu................kp 20/31-34.................yk 3............toiveissa 1
Tine...................kp 24/28-38..................yk 3..........toiveissa 1
Hattarapilvi.........kp 2/30-31..................yk 7...........toiveissa 2
sgt....................kp 39/28-29...................yk 3..........toiveissa 1

--------------------------------------------

Haamujengi:

--------------------------------------------
Mukana tai taustalla
LocoKako
Myrskytuulii
Peikko_
Sanjo
Viuhti10
FelisSilvestris
Kaneli
Supuliini
Sindi^^
Girl92
Gabrielle
---------------------------------------------
Plussat:
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1

Lokakuu
MeMaMi...........kp 26/25......................yk 4........toiveissa 2
Anskuliina..........kp 33/27-32.................yk 1........toiveissa 2
Barbapörrö........kp ?/?...........................yk 1........toiveissa 2
Iitushka..............kp .............................yk1 ........toiveissa 1
Hellun martta.....kp 41/28......................yk 1........toiveissa 3
Jotain................kp 30/27-32...............yk 1...........toiveissa 2

Marraskuu
RockMama81......kp 28/28....................yk 2........toiveissa 2
skorpioni07........kp 31/31.....................yk 2........toiveissa 2
Marsu82.............kp 40/32...................yk 2..........toiveissa 2

Joulukuu
AliceInWonderland..kp 34/25-30....dpo20....yk 12.......toiveissa 2
Hyppy 6.12.
Nannie...5.12.......kp?/26-28..................yk 3............toiveissa 1
Leo81................kp 30/28-33..................yk 2...........toiveissa ?
Punkku..............kp 26/26-32.................yk 3............toiveissa 3
Lunea................kp 27/25-32...dpo12...n.yk 5?..........toiveissa 1

Onnea plussanneille!

-------------------------------------------------
Saa päivittää, kuka ensiksi ehtii, niin saadaan vihdoin pinkka pysymään kasassa! Parhaiten onnistuu "lainaa"-napilla, poistetaan quotet ja muokataan päivät. :)
 

Yhteistyössä