Nyt suututtaa lapsettomat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiisu-rotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku lapsenvihaaja se oli jos ei ollut lapseton. Lapsettomuuden päättelin siitä miten se avoimesti silmät viiruna ja naama norsunvitulla tuijotti mun mahaa eikä kääntänyt katsettaan pois vaikka tuijotin takaisin.

Se ihminen jäi taakseni, ja sen enempää pohtimatta ajattelin että hän haluaa tulla meidän jälkeemme kun ei mennyt edestäkään. Odotin kyllä, mutta ei liikkunut minnekään.
Ehkä hän oli vain joku terveysintoilija, ja luuli että olet vain hiukan läski ja se inhotti häntä.
Useimmista ei näy, etenkään talvivaatteiden kanssa päälle päin, että on raskaana, ja näyttää vain lihavalta.
Eihän sitä toki lihaviakaan saa tuijottaa, mutta mainitsin vain, että ehkä asia ei ole niin yksiselitteinen, kuin mitä luulet.

Mikäli olet juuri sellainen jauhopää, kuin viestien perusteella voi kuvitella, niin todennäköisesti olen jo puolen kilometrin päässä, ennen kun lamaantuneet aivosi edes rekisteröivät, että joku hiukan kolhaisi vaunujasi.

Voi että,nyt on kyllä hernekeitto kiehumassa! Lehmä ja jauhopää ja aivotkin vielä lamaantuneet,nyt täytyy olla oikea raivojen raivo päällänsä :laugh: Hyvä,anna mennä,kyl sä pystyt siihen! Nyt vielä joku oikein kunnon haistatus perään niin tää matsi on sun! You go girl!!

Joku lapsenvihaaja se oli jos ei ollut lapseton. Lapsettomuuden päättelin siitä miten se avoimesti silmät viiruna ja naama norsunvitulla tuijotti mun mahaa eikä kääntänyt katsettaan pois vaikka tuijotin takaisin.

Se ihminen jäi taakseni, ja sen enempää pohtimatta ajattelin että hän haluaa tulla meidän jälkeemme kun ei mennyt edestäkään. Odotin kyllä, mutta ei liikkunut minnekään.

Juu voi olla lapsenvihaaja mutta edelleen olen sitä mieltä ettei lapsettomuus naamasta näy. Mitä jos se oli vaan vittuuntunut johonkin muuhun ja purki sitä suhun, mikä ei tietenkään oikein ole. Mua häirittee eniten tässä koko keskustelussa se että kaikki lapsettomat leimataan itsekkäiksi idiooteiksi. Niitä toki maailmassa on ja osalla on lapsia ja osalla ei.

Ehkä hän oli vain joku terveysintoilija, ja luuli että olet vain hiukan läski ja se inhotti häntä.
Useimmista ei näy, etenkään talvivaatteiden kanssa päälle päin, että on raskaana, ja näyttää vain lihavalta.
Eihän sitä toki lihaviakaan saa tuijottaa, mutta mainitsin vain, että ehkä asia ei ole niin yksiselitteinen, kuin mitä luulet.

Nii just! Tönitään kaikki läskit matalaks ja tuijotetaan vielä että ne varmasti tajuaa olevansa LÄSKEJÄ. Hyvähyvä! Aina vaan paranee.

[QUOTE="vieras";23332166]KYLLÄ!! Hyvä,pura pura kaikki vaan,se helpottaa! Jos jonkun lapsi on sun tiellä niin muista että sulla on AINA oikeus potkasta tiesi vapauteen. Henkilökohtaisesti varmaan sanoisin että "anteeksi,pääsenkö tästä?" mutta kyllä mä ymmärrän että jotkut ei siihen kykene. Liian vaativaa kommunikointia.[/QUOTE]

Sanon kyllä, ja yleensä varsin kohteliaasti, että Anteeksi mutta voisitko väistää. MUTTA, en silti voi olla ihmettelemättä ja samalla tuntematta sympatiaa tätä vaunuja tyrkännyttä emäntää kohtaa, sillä tämä vaunujen keskelle tietä jättäminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja varsin usein vaunujen "ratissa" oleva äiti saattaa katsoa suoraan, mutta ei vain ymmärrä väistää niiden vaunujen kanssa. TÄTÄ en voi olla ihmettelemättä. Siis tuleeko valtaosasta äideistä aivan idiootteja lapsen synnyttyä?

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;23331493:
Täytyy sanoa, että minua myös ärsyttää lapsettomat toisinaan. Tai lähinnä heidän käytöksensä.

Heidän asenteensa saa niskakarvat nousemaan pystyyn ja väkisin heistä (osasta) saa helposti hyvin negatiivisen kuvan.

Siis miten voi joku yleistää näin käsittämättömällä tavalla?

Vihaatko myös kaikkia mustatukkaisia ihmisiä?

Olisiko mitän, jos kaikki tuo ärsytys johtuisikin jostain sellaisesta, mitä sinä itse sanot/teet/odotat, etkä ehkä ymmärrä toisen ihmisen elämää tai tilannetta? Jospa kaikki ärsytys lähtee ihan omasta asenteestasi, kun haluat että kaikki toimivat juuri niin kuin sinä haluat?

Järkyttäviä esimerkkejä te annatte täällä äitiydestä, oikeesti. Onneksi tiedän omasta elämästäni ja lähipiiristäni että se ei ole koko totuus.

[QUOTE="vieras";23332201]Nii just! Tönitään kaikki läskit matalaks ja tuijotetaan vielä että ne varmasti tajuaa olevansa LÄSKEJÄ. Hyvähyvä! Aina vaan paranee.[/QUOTE]

Voi eiiiii. Arvasin että joku ylipainoinen kotiäiti tuosta hermostuu, ja laitoin kyllä sen tähden viestiin sen, että ei toki ole asiallista ylipainoisia tuijottaa, mutta ilmeisesti luetun ymmärryksessä on monilla hiukan parantamisen varaa...

Sanon kyllä, ja yleensä varsin kohteliaasti, että Anteeksi mutta voisitko väistää. MUTTA, en silti voi olla ihmettelemättä ja samalla tuntematta sympatiaa tätä vaunuja tyrkännyttä emäntää kohtaa, sillä tämä vaunujen keskelle tietä jättäminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja varsin usein vaunujen "ratissa" oleva äiti saattaa katsoa suoraan, mutta ei vain ymmärrä väistää niiden vaunujen kanssa. TÄTÄ en voi olla ihmettelemättä. Siis tuleeko valtaosasta äideistä aivan idiootteja lapsen synnyttyä?

No varmaan niin idiootteja etteivät tajua mitä vihaisesti tuijottava vieras ja mykkä nainen ajattelee. Onko se oikeesti niin vaikeeta avata se sanainen arkkunsa? Sit mun puolesta potkaskoon jos pyyntö menee kuuroille korville. Jos sulla ei oo silmiä selässä,niin ei mitenkään voi nähdä onko sieltä joku ryssimässä täysiä ohi vai ei.

Mut onneks meillä on täällä maailmassa tuollaisia rakastavia, hedelmällisiä äitejä, niin kuin sinä. Opettamassa hyviä tapoja ja näyttämässä esimerkkiä.

Oletko koskaan lastentekojen välissä ymmärtänyt, että meitä ihmisiä on ihan hirveesti erilaisia? Mitä jos sillä oli neljä lasta himassa, sittenhän se oli vähän niinku parempi kuin sä?

[QUOTE="vieras";23332242]No varmaan niin idiootteja etteivät tajua mitä vihaisesti tuijottava vieras ja mykkä nainen ajattelee. Onko se oikeesti niin vaikeeta avata se sanainen arkkunsa? Sit mun puolesta potkaskoon jos pyyntö menee kuuroille korville. Jos sulla ei oo silmiä selässä,niin ei mitenkään voi nähdä onko sieltä joku ryssimässä täysiä ohi vai ei.[/QUOTE]

No haloo! Jos seisot keskellä kaupan pitkää käytävää tai esim. kadulla, ja näet että vastakkaisesta suunnasta kävelee ihminen sinua kohti, niin etkö nyt muka sanomatta tajua, että tämä ihminen todennäköisesti aikoo mennä sinusta ohi???

Mitä oikein luulet, että tämä ihminen tulee tekemään???

Voi eiiiii. Arvasin että joku ylipainoinen kotiäiti tuosta hermostuu, ja laitoin kyllä sen tähden viestiin sen, että ei toki ole asiallista ylipainoisia tuijottaa, mutta ilmeisesti luetun ymmärryksessä on monilla hiukan parantamisen varaa...

Joo,siis täällä minä 120-kiloinen ryhävalas vedin aivan mielettömät herneet nenään! Siis kuinka sä julkeat?! Tai sit mä vaan luin rivien välistä sen sun mauttomaksi piikiksi tarkoitetun heiton että vaununaista vaan luultiin lihavaksi ja ehkä vihainen tuijotus johtui siitä :laugh: Oikeesti,kuka vajokki keksii tuollaista,kun varsin selkeästi paistaa läpi että kyseessä oli loukkaamistarkoituksessa heitetty typerä letkautus kun ei muuta enää keksitty :D

[QUOTE="vieras";23332262]Joo,siis täällä minä 120-kiloinen ryhävalas vedin aivan mielettömät herneet nenään! Siis kuinka sä julkeat?! Tai sit mä vaan luin rivien välistä sen sun mauttomaksi piikiksi tarkoitetun heiton että vaununaista vaan luultiin lihavaksi ja ehkä vihainen tuijotus johtui siitä :laugh: Oikeesti,kuka vajokki keksii tuollaista,kun varsin selkeästi paistaa läpi että kyseessä oli loukkaamistarkoituksessa heitetty typerä letkautus kun ei muuta enää keksitty :D[/QUOTE]

Ilmeisesti sinulla on jotain traumoja tuon painosi suhteen, koska ensimmäinen ajatuksesi oli tuollainen. Pahoittelen jos mielesi nyt tuosta pahoittui.
Kirjoitukseni pointti oli kuitenkin ainoastaan siinä, että melko hätäisesti ja vähäisin perustein tuo kirjoittaja veti niitä johtopäätöksiä. Se tuijottaminen on voinut johtua ihan mistä tahansa, vaikka väärän värisestä piposta, mutta silti tuo kirjoittaja heti oli päätellyt, että joku katkera lapseton siinä kyttää...

Moikkelis koikkelis, kuus veen jäbän äiskänä sanon tuohon alotukseen et ittee ei hirveesti kiinnosta lukee feissarista minkä väristä kakkaa pikku kullanmurulta on tullut, sen koostumuksesta puhumattakaan. Muutamat menny ihan sekasi ku on muksun saanu, eikä statuspäivitykset koske mitään muuta ku kakkaa ja pulia ja vaippoja ja jos pikkune on tuhissu ni siitäki ilmotetaa. Innoissaa toki saa olla mutta jotai rajaa.
opetellaanhan puhumaan muistakin asioista, semmottiista aikusten asioista aikusten kans. Karmee ihminen olen kun välttelen just synnyttäneitä just näitten juttujen takia, varsinki jos kaikki sosiaaliset mediat on täynnä tätä ko. henkilöltä.

Ja jos ihmisiä sapettaa saaha viesti yöllä että jonku vauva on syntyny, pistäkkee äänettömälle ni ei häirihte. =)

[QUOTE="vieras";23332266]Tää vaunuja tönäissyt nainen tuli takaa?[/QUOTE]
Niin mitä sitten, emme puhuneet enää hänestä, vaan kerroin omasta toiminnastani ja kokemuksistani. Yritä nyt pysyä mukana.

Ilmeisesti sinulla on jotain traumoja tuon painosi suhteen, koska ensimmäinen ajatuksesi oli tuollainen. Pahoittelen jos mielesi nyt tuosta pahoittui.
Kirjoitukseni pointti oli kuitenkin ainoastaan siinä, että melko hätäisesti ja vähäisin perustein tuo kirjoittaja veti niitä johtopäätöksiä. Se tuijottaminen on voinut johtua ihan mistä tahansa, vaikka väärän värisestä piposta, mutta silti tuo kirjoittaja heti oli päätellyt, että joku katkera lapseton siinä kyttää...

Ja sä päätit vetää paremmaksi ja vinkata että ehkä se oli vaan joku läskejä vihaava terveysintoilija :laugh: Ei luoja,mä en kestä enää :D Joo ja toki nyt traumat löytyy,en tiedä miten voin elää :( Taidan mennä helpottamaan oloaini ja potkimaan jonkun vaunuja.

[QUOTE="vieras";23332301]Ja sä päätit vetää paremmaksi ja vinkata että ehkä se oli vaan joku läskejä vihaava terveysintoilija :laugh: Ei luoja,mä en kestä enää :D Joo ja toki nyt traumat löytyy,en tiedä miten voin elää :( Taidan mennä helpottamaan oloaini ja potkimaan jonkun vaunuja.[/QUOTE]

Mene ihmeessä. Vaikutat hiukan hermostuneelta. Toivottavasti potkiminen helpottaa...

Me miehenkaa yritettiin lasta 2 v, nyt on päätetty et eletään ilman lapsia. Vierestä kun kattelee tuttava pariskuntia lapsineen niin huh huh.. Kyllä on kivaa olla miehenkaa kaksin, on laatuaikaa usein :)

Hei ap, mä ymmärrän sua täysin ja jaan tunteesi :) Mä olen odottanut lapsen saamista koko elämäni, niin kauan kuin jaksan muistaa, musta se on ihan tarpeeksi pitkä aika. Allekirjoitan jokaisen kirjoittamasi kohdan. Onnea odotukseen <3

Mäkin olen odottanut lapsen saamista koko elämäni. Nyt 7 vuoden yrittämisen ja kahden keskenmenon jälkeen, saan lapseni ehkä noin 4 vuoden päästä adoption kautta. Musta se rupee olemaan jo ihan tarpeeksi pitkä aika....Että sellasta pitkää odotusta...

Tottakai saat päivittää mitä haluat. Jos jotain niin kovasti ärsyttää onnesi, niin varmaankin sitten älyää piilottaa statuksesi. Ei sinun onnesi pitäisi olla keltään pois. Ymmärrän toki myös, että lähipiirin lapset ja odotukset voivat loukata lapsettomia. Siltikään ihmisen ei mielestäni tarvitse alkaa kaikessa varomaan, että loukkaakohan nyt sitä ja tätä tuttavaa puheillaan tai fb-statuksillaan. Itse en tosin yöaikaan viestittelisi kenellekään, mutta ymmärrän jos miehesi on onnenhuumassa viestitellyt tajuamatta, ettei ajankohta ole ihan parhaimpia. Toivottavasti tilanne rauhoittuu. :)

Kyllä mä ymmärrän mitä ap ajoi takaa.. eli kun ei saisi tietyille lapsettomille iloita raskaudestaan tai lapsistaan ollenkaan, pitäisi koko ajan varoa mitä sanoo tai parhaimmassa tapauksessa esittää ettei mitään lapsia olekaan. Ei kaikki lapsettomat niin herkkiä ole, mutta aina jokaisesta "ryhmästä" löytyy ne ääripäät. Ihan niinkuin äideistäkin löytyy sitten niitä, jotka kokevat olevansa niiiiin paljon parempia ihmisiä kun ovat onnistuneet lapsia saamaan..

Me yritettiin lasta puolitoista vuotta ja kyllä se tuntui pitkälle ajalle vaikkei varmasti olekaan mitään verrattuna viiden tai kymmenen vuoden yrittämiseen ;) Itse yritin jo vähän asennoitua siihen ettei koskaan lasta saadakaan, mutta silti en koskaan ollut katkera muiden vauvauutisista tai lapsista. Siksi en ymmärräkään sitä miksi se joiltakin lapsettomilta olisi jotenkin hyväksyttävää että he saavat käyttäytyä miten huonosti tahansa siksi että ovat lapsettomia? Ymmärrän siis sen surun mikä muiden vauvauutisista voi tulla, mutta en sitä että sen takia osoitettaisiin katkeruutta/vihaa sille raskaana olevalle. Tai niinkuin minulle kävi, että kun kerroin facebookissa olevani raskaana (ainoa kommentti raskauteen liittyen, en tee siellä juuri päivityksiä) niin kaksi kaveria poistivat minut sieltä kaverilistoiltaan ja myöhemmin kuulin että se johtui siitä että he itse ovat yrittäneet saada lasta siinä onnistumatta.. Eli ilmeisesti yksi ainoa päivitys otti tosi koville?

En jaksa tarkemmin määritellä miksi näin, mutta kahden "ystävän" kommenttien ja muutaman palstan lukeneena sanon teille tämän:

- Totta hitossa valitan Facebookissa, jos minua sattuu raskauden takia johonkin!

- Mainitsen kyseisessä paikassa myös neuvolakäynnistä jos niin haluan!

- Vaikka raskaus sai alkunsa alle puoli vuotta yrityksestä, saan silti sanoa että kauan odottettu lapseni!

- Totta hitossa kävelen kaupungilla maha pystyssä esikoista rattaissa työntäen, naama miten päin tahansa sattuu olemaankaan! Kotiinko pitäisi lukkiutua?

- Olen ihan todella ansainnut onnea ja lapseni samoin kuin moni muukin helposti raskaaksi tullut!

- Saan mainita lapseni jos puhun toiselle ihmiselle vaikka olisit vieressäni!

- Saan myös vastata miten raskaus on sujunut, vaikka olisitkin kuulemassa sen!

- En puutu elämääsi millään tavalla, en vittuile sinulle rivien välistä enkä yritä saada päivääsi pilalle vain olemalla olemassa!

Ja totta hitossa lähetän viestin vaikka keskellä yötä, että vauva on syntynyt. Jos et halua sellaista viestiä, sano se vittu ääneen.

Kiitos.

No mä olen helposti raskautunut, mutta voi olla että tympisi jotkut sun jutut silti. Eikä tarvitse tekstailla keskellä yötä, ihan oikeasti. On niitä tunteja päivälläkin.

Sitäkin olen miettinyt, että jos joku lapseton on ollut tosi herkkä muiden vauvauutisista tai facebook-päivityksistä, esim. niinkuin minun tapauksessa nuo kaverit jotka heti poistivat kavereista kun kerroin olevani raskaana, niin miten he itse ovat käyttäytyneet jos ovatkin tulleet raskaaksi? Eli ovatko itse tosi hienotunteisia sen suhteen mitä päivittelevät facebookissa tai kuinka paljon puhuvat raskaudestaan ja lapsestaan? Tämä tuli mieleen kun huomasin toisen noista "kavereista" laittaneen profiilikuvaksi raskausmahansa ;)

Yhteistyössä