Nyt sitten keskituloiset ja korkeakoulutetut ihmiset joutuvat turvautumaan ruoka-apuun

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"”Uusina tulijoina ovat myös keskituloiset ihmiset. Raha ei vain riitä.”

Tämä on havaittu myös Tampereen ja Helsingin yliopiston, Diakonia-ammattikorkeakoulun ja Porin Sininauhan ry:n yhteishankkeessa Korona yhteiskunnan marginaaleissa (KoMa). ”Korona-aikana ruoka-apuun ovat tulleet omistusasunnoissa asuvat ja korkeakoulutetut ihmiset”, tutkija Joakim Zitting kertoo valtakunnallisesta tilanteesta."


Hyvinvointivaltiomme on romahtamassa.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Voi voi, pitäisikö vähän laskea elintasoa, myydä auto pois, muuttaa pienempään asuntoon ja unohtaa velkavipusijoittelut.
Pitäisikö mielummin sanoa EU:ssa enemmän ”ei, en allekirjoita” kun puhutaan tukipaketeista eri nimin, tai joku vihreän siirtymän miljardisanktioiden uhkavaatimuksilla varustettu soppari….

Lisäksi päätetään, että lahjarahaa/hyväntekeväisyyttä ei harrasteta penniäkään ulkomaille ennen kuin omat asiat ovat kunnossa! Eikä Suomeen oteta ainoatakaan elättiä yhtään mistään.
 
vierailija
Voi voi, pitäisikö vähän laskea elintasoa, myydä auto pois, muuttaa pienempään asuntoon ja unohtaa velkavipusijoittelut.
Organisoidun, sivistyneen yhteiskunnan tavoite ja funktio on aina ollut nostaa elintasoa ja pyrkiä kohti parempaa hyvinvointia ja helpompaa toimeentuloa. Tämä on ihmisyyden ytimessä ja erottaa meidän muista eläimistä. On surkeaa, että nykyään on olemassa ihmisiä, joiden mielestä kehitys pitäisi kääntää taaksepäin ja vajota takaisin siihen suohon, josta on vaivoin saatu revittyä itsemme ylös.
 
Lisäsin tämän listaani (modasin lainaamaasi viestiä).

Ihan varmasti itkee jos menee asunto myyntiin/puoliksi maksetusta asunnosta luovuttava pilkkahintaan kun kaikki on niin kallista.

Eikö sillä kovalla työllä ansaitsemallaan palkallaan nyt jotakin kuuluisi saada?
Itse olen keskituloinen. Ei tässä ole tarvinnut vielä kämppää myydä tai nähdä nälkää. Elämä on valintoja.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Organisoidun, sivistyneen yhteiskunnan tavoite ja funktio on aina ollut nostaa elintasoa ja pyrkiä kohti parempaa hyvinvointia ja helpompaa toimeentuloa. Tämä on ihmisyyden ytimessä ja erottaa meidän muista eläimistä. On surkeaa, että nykyään on olemassa ihmisiä, joiden mielestä kehitys pitäisi kääntää taaksepäin ja vajota takaisin siihen suohon, josta on vaivoin saatu revittyä itsemme ylös.
Omistamistusoikeus halutaan ottaa ihmiseltä pois. Tämä tietenkin heikentää ihmisten sidettä omaan maahan (omaan alueeseen) ja ihmisiä on helpompi ohjailla. Ihmisistä tulee myös piittaamattomampia kun he eivät koe, että heillä on mitään menetettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen keskituloinen. Ei tässä ole tarvinnut vielä kämppää myydä tai nähdä nälkää. Elämä on valintoja.
Ja sen vuoksi muilla ei ole mitään syytä itkeä kun sinulla menee hyvin?

Minä olen myös hyvin toimeen tuleva, eikä mitään hätää, siitä huolimatta toivon omille maanmiehilleni hyvää ja haluan, että he menestyvät. Muista että jos muut kaatuvat niin sinäkin kaadut!
 
Ja sen vuoksi muilla ei ole mitään syytä itkeä kun sinulla menee hyvin?

Minä olen myös hyvin toimeen tuleva, eikä mitään hätää, siitä huolimatta toivon omille maanmiehilleni hyvää ja haluan, että he menestyvät. Muista että jos muut kaatuvat niin sinäkin kaadut!
Ymmärrän kyllä, että pienituloiset joutuu hakemaan ruokakassinsa, mutta keskituloiset? Ja hienoa on, että niitä jaetaan. Tai tietysti parempi olisi, ettei leipäjonoja tarvitsisi. Tuntuu vaan nykyään, että kaikki pitäisi saada ja mistään ei olla valmiita luopumaan
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
Ymmärrän kyllä, että pienituloiset joutuu hakemaan ruokakassinsa, mutta keskituloiset? Ja hienoa on, että niitä jaetaan. Tai tietysti parempi olisi, ettei leipäjonoja tarvitsisi. Tuntuu vaan nykyään, että kaikki pitäisi saada ja mistään ei olla valmiita luopumaan
Miksi pitäisi luopua omasta omaisuudesta/kurjistaa huono-osaisia toisten tekemien huonojen poliittisten päätösten vuoksi?

Eikö olisi vain helpompaa tehdä parempia suomalaisia priorisoivia päätöksiä?
 
Miksi pitäisi luopua omasta omaisuudesta/kurjistaa huono-osaisia toisten tekemien huonojen poliittisten päätösten vuoksi?

Eikö olisi vain helpompaa tehdä parempia suomalaisia priorisoivia päätöksiä?
Eli itketään sitä, että hallitus on tehnyt vääriä päätöksiä. Auttaako se omaa tilannetta just tällä hetkellä?
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Eli itketään sitä, että hallitus on tehnyt vääriä päätöksiä. Auttaako se omaa tilannetta just tällä hetkellä?
Vaihtoehtona on tietenkin olla hiljaa eikä kertoa kenellekään? Sopisiko se sinulle paremmin?

Me sen sijaan voimme tässä kertoa kuinka meillä menee hyvin ja, että elämä on valintoja - oma syy kun ei luovu hiljaa kovalla työllään tekemästä omaisuudesta?
 
Vaihtoehtona on tietenkin olla hiljaa eikä kertoa kenellekään? Sopisiko se sinulle paremmin?

Me sen sijaan voimme tässä kertoa kuinka meillä menee hyvin ja, että elämä on valintoja - oma syy kun ei luovu hiljaa kovalla työllään tekemästä omaisuudesta?
Nyt aamulla vain ärsytti tuo kitinä, että jos on pieni sähkölasku niin ei saa tukea valtiolta... Noh, luulisi ettei sitä silloin edes tarvitse. Kaikessa huudetaan muita maksamaan omaa elämää, omaa kulutusta
 
Kaikesta vähäsen. Niin yksinkertaista. Autosta luovuin jo kaksi vuotta sitten kun vaihdoin työpaikkaa kävelymatkan päähän.
Kaikilla muillakin on se työpaikka kävelymatkan päässä niin hekin voivat luopua autosta?
Sinun oli ihan kannattavaa luopua autosta koska työpaikkasi on kotisi vieressä, eli et varsinaisesti luopunut?

Elämä ei aina mene niin että omat valinnat johtavat haluttuun lopputulemaan. On usein paljon muuttujia joihin et voi vaikuttaa.

Köyhän/asunnosta kiinni pitävän on kannattavaa seisoa leipäjonossa tunti tolkulla koska sieltä saa ruokaa mikä pitää perheen hengissä.


Nyt aamulla vain ärsytti tuo kitinä, että jos on pieni sähkölasku niin ei saa tukea valtiolta... Noh, luulisi ettei sitä silloin edes tarvitse. Kaikessa huudetaan muita maksamaan omaa elämää, omaa kulutusta
Btw, tämä koko sähköhimmeli kannattaa itse tutkia hyvin tarkkaan. Ei meillä tarvitsisi olla näin korkeat sähkölaskut - just saying!

Ihminen haluaa selviytyä, on varmasti esim. vaikeaa kasvattaa lapsia vähävaraisena kun elämä on selviytymistä päivästä toiseen.

Otetaan tähänkin ketjuun vähän Suskia:


Ja Suskia vähän kärjistettynä:


Nämä liittyy sikäli keskituloisiinkin, että kohta he ovat samassa tilanteessa kuin Kosken haastattelema huono-osainen?
 

Yhteistyössä