Nyt se sitten tapahtui. Enää ei tarvitse käydä lastenvaatekauppaa netissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ostelin taas kasan vaatteita pienemmälle ja kuinkas siinä sitten kävikään. En voi sanoa olevani kovinkaan tyytyväinen. Suurin osa vaatteista tulee kyllä käyttöön, mutta 4 paitaa ja 1 hattu on kyllä mielestäni kaatiskamaa :(

Pohdin että tuota yhtä paitaa voisi varmaan yöpaitana käyttää mutta noita enempi tahraisia ja tuota yhtä jossa on reikä en kyllä meinaa lapsen päälle pukea.

Tokihan se oli ihan tiedossa että joku ruma päivä tässä käy näin ja varsin pitkään olen hyviä kauppoja tehnyt, mutta harmittaa se silti. Joitakin yksittäisiä huonoja ostoksia on tullut tehtyä, mutta koskaan en vielä tällaiseen huonoon tuuriin ole törmännyt.

Rahallisesti ei ollut isosta summasta kyse, eli ennemminkin harmittaa se että joku viitsii myydä tahraisia ja jopa reikäisiä vaatteita ilmoittamatta niistä tahroista ja reijistä (jolloin luonnollisestikin olisin ilmoittanut etten niistä ole kinnostunut).

Eipä mulla siis muuta, kuin että vähäsen harmittaa :/

Tänään juuri kirpparilla kävin vauvanvaateostoksilla... Sieltä saa ihan itse valita mihin rahansa laittaa.. Todella halvalla ihmiset myyvät vaatteita pois.. Aivan melkein ilmaiseksi. mm lyhytlahkeiset housut (shortsit) + t-paita, aivan kuin uusia, maksoi yhteensä 50 senttiä! Ja bodyja saa 20 sentillä/kpl.. Joistain neulepaidoista, oli mm. puhtaan valkeaa ohutta neulosta ja jotain hello kitty juttuja, maksoin pari euroa/kpl.. Aivan aarreaitta on tuo meidän lähikirppis.. Ihmettelen miksi jotkut ostaa kaupasta tai edes käytettyja netistä näkemättä mitä ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tie:
Tänään juuri kirpparilla kävin vauvanvaateostoksilla... Sieltä saa ihan itse valita mihin rahansa laittaa.. Todella halvalla ihmiset myyvät vaatteita pois.. Aivan melkein ilmaiseksi. mm lyhytlahkeiset housut (shortsit) + t-paita, aivan kuin uusia, maksoi yhteensä 50 senttiä! Ja bodyja saa 20 sentillä/kpl.. Joistain neulepaidoista, oli mm. puhtaan valkeaa ohutta neulosta ja jotain hello kitty juttuja, maksoin pari euroa/kpl.. Aivan aarreaitta on tuo meidän lähikirppis.. Ihmettelen miksi jotkut ostaa kaupasta tai edes käytettyja netistä näkemättä mitä ostaa...

Mäkin kävin tänään kirppiksellä ja käyn siis muutoinkin kirppiksillä usein, mutta olen tehnyt paljon kauppoja myös netin välityksellä.

Kyllä mä olin kuvat noista vaatteistä etukäteen nähnyt. Mutta kuvakaan ei aina kerro kaikkea, ellei se ole ruudunkokoinen. Kuvassa vaatteet näyttivät siisteiltä, vaikka niissä siis todellisuudessa olikin tarhoja ja jopa tosiaan reikä. Kuvassa sitä reikää ei näkynyt (tarkistin asian) sillä paita oli hiemna "rypyssä" juuri siitä kohtaa jossa se reikä oli. Reikä jäi siis rypyn taakse piiloon. Tätä ei kuvasta toteamaan pystynyt.

Hei, kyllähän esim. huutiksessa voi kaupan perua jos tuote ei vastaa kuvausta. Eri asia tietenkin että jaksaako muutaman euron takia alkaa vääntämään...

Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
mikä on kenenkin mielestä hyvää ja huonoa,,,sepä se, kuvissa näyttää eriltä...myös pettynyt....

Ymmärrän kyllä vielä sen että yhdelle vähän nukkaa on toiselle paljon nukkaa, mutta tahra on tahra ja reikä on reikä, eikä ne siitä muuksi muutu vaikka voissa paistais.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Hei, kyllähän esim. huutiksessa voi kaupan perua jos tuote ei vastaa kuvausta. Eri asia tietenkin että jaksaako muutaman euron takia alkaa vääntämään...

Kyse ei ole huutiksen välityksellä tehdystä kaupasta, enkä mä tosiaan halua lähteä tästä asiasta edes myyjälle mitään viestiä laittamaan.

Jos hän on vahingossa myynyt tahrallisia vaatteita, niin ei sille mitään mahda, sitä joskus sattuu. Jos taas tahallaan niin häntä tuskin kiinnostaa vikinäni siitä että niissä vaatteissa on tahroja.

Olen huutiksestakin ostanut muutaman vaatepaketin jonka josakin vaatteessa on saattanut tahra olla. En tosiaankaan ole siitä lähtenyt numeroa tekemään, mutta tällä kertaa kolmasosa on kaatiskamaa ja se jo harmittaa siinä määrin että halusin asiasta jonkun kanssa (eli palstalaisten) vaihtaa muutaman sanan.

Mä olen pari kertaa huutiksessa ostanut "uudenveroisen" tuotteen ja tietty maksanut enempi ja itse tuote on ollut pettymys. Ja pari kertaa olen muilta nettipalstoilta ostanut vaatepaketteja joista 1/3 osa vaatteista oli kutistunut pesussa parikin kokoa pienemmäksi. :( Nämä on ikäviä mutta valitettavia riskejä nettikaupoissa. Valtaosin kuitenkin olen tyytyväinen, ne muutamat "mädät omenat" harmittaa mutta elämä jatkuu.
Oletko laittanut myyjälle viestiä asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Mä olen pari kertaa huutiksessa ostanut "uudenveroisen" tuotteen ja tietty maksanut enempi ja itse tuote on ollut pettymys. Ja pari kertaa olen muilta nettipalstoilta ostanut vaatepaketteja joista 1/3 osa vaatteista oli kutistunut pesussa parikin kokoa pienemmäksi. :( Nämä on ikäviä mutta valitettavia riskejä nettikaupoissa. Valtaosin kuitenkin olen tyytyväinen, ne muutamat "mädät omenat" harmittaa mutta elämä jatkuu.
Oletko laittanut myyjälle viestiä asiasta?

Ei tähän onneksi tosiaan maailma kaadu ja elämä jatkuu. Mutta kyllä mä jatkossa silti taidan pidättäytyä tuolla livekirppislinjalla. Niin paljon olen saanut siitäki lukea, miten on viety ostajalta rahat, mutta tuotetta ei ole koskaan näkynyt.

En ole laittanut ja tuossa yllä jo selitinkin että miksi.

Itse ostin joskus vanhalta kirppisosiolta vaunut. Piti olla hyvässä kunnossa kankaat yms. jutut. Käytetyt tottakai oli että käytönjälkiä löytyi mutta muuten myyjä sanoi että on siistit. Maksoivat jotain 150 euron luokkaa. Kun sitten sain vaunut, olivatkin ruosteiset ja homepilkkuja kankaissa. Silloin harmitti ja paljon, varsinkin kun myyjääkin oli kehuttu luotettavaksi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mutta noinhan ne paskan myyjät jatkaa sitä toimintaansa kun kukaan ei valita, luulevat vaan että ostajat on tyytyväisiä.

Mä en usko että paskamyyjää valittaminen kiinnostaa. Enkä usko sitäkään että paskamyyjä kuvittelee ihmisen olevan tyytyväinen vaatteeseen jossa on reikä.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Itse ostin joskus vanhalta kirppisosiolta vaunut. Piti olla hyvässä kunnossa kankaat yms. jutut. Käytetyt tottakai oli että käytönjälkiä löytyi mutta muuten myyjä sanoi että on siistit. Maksoivat jotain 150 euron luokkaa. Kun sitten sain vaunut, olivatkin ruosteiset ja homepilkkuja kankaissa. Silloin harmitti ja paljon, varsinkin kun myyjääkin oli kehuttu luotettavaksi. :(

No ihan varmasti harmitti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei tähän onneksi tosiaan maailma kaadu ja elämä jatkuu. Mutta kyllä mä jatkossa silti taidan pidättäytyä tuolla livekirppislinjalla. Niin paljon olen saanut siitäki lukea, miten on viety ostajalta rahat, mutta tuotetta ei ole koskaan näkynyt.

En ole laittanut ja tuossa yllä jo selitinkin että miksi.

Aina kun mulle sattuu vastaava niin pidän tauon aina nettiosteluista. Sen verran se kyrpäsee kyllä, tiedän tunteen. Siis ne rikkinäiset vaatteet.
Sit kun hetki aikaa kuluu niin taas tekee ilomielin kauppoja. :)

juuri näin on tapahtunut, uudenveroinen ei ole ollutkaan uudenveroinen...
ostelen paljon lapsille ja itsellenikin, koska en meinaa muuten löytää mistään
ja on muutama todella huono paketti tullut ostettua ja kyllä on harmittanut
ennemmin itse kerron liikaa, huonommaksi kun voisi olettaa, ettei ainakaa ostaja pettyisi :|

Mä vaan odotan, että itsekin löytäisin joskus järkevään hintaan vaatteita kirppikseltä. Pohjanoteeraus tässä lähiaikoina oli Karhun fleecetakki, joka oli todella nyppyyntynyt ja kainalossa oli saumakin lähtenyt purkautumaan. Hintapyyntö 9?. Ilmeisesti sen vuoksi, että rinnassa luki Karhu :headwall: . Haluaako ne ihmiset oikeasti päästä tavarasta eroon vai onko niillä tarkoitus tienata elanto? Myyjät tuntuvat pyytävän ihan uskomattomia hintoja käytetystä tavarasta. On sitä helmiäkin löytynyt, mm. tytölle kevääksi farkut 50 sentillä :) . Oli niissä pieni ruohotahra edessä, mutta sellainen meille tulis todennäköisesti ihan uusiinkin housuihin ekalla käyttökerralla :D .

Ostaako joku oikeasti noita tahraisia ja reikäisiä vaatteita?

Eihän kyse ollu meidän välisistä kaupoista? Mie en ainakaan halua myydä tahraista ja reikäistä vaatetta, vahinkoja kyllä joskus sattuu kun huonossa valossa iltasella/yöllä lasten nukahdettua vaatteita tarkistaa ja kuvaa.

Yhteistyössä