Nyt se sitten tapahtui...kummassa vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli ensimmäistä kertaa tämän vuoden aikana kun meillä on pesutorni ollut, ollaan saatu vaate piloille.

Kyseessä on lasten paita jonka pesulapusta selviää että paita on 95% puuvillaa ja 5% elastaania. Pesulämpö 40 astetta, eikä rumpukuivausta.

Mies on tuon pessyt, eli lämpötila on ollut joko sen sallitun 40 tai sitten 60 astetta.

Ja sen jälkeen paita on rummutettu.

Nyt se on aivan täynnä pientä nyppyä...siis niin paljon sitä on ettei tuota paitaa enää päälle panna.

Kummassa on vika...siinä että se on mahd. pesty liian kuumalla vai siinä että se on rummutettu.

Sikäli tämä on kummaa että tuo paita on kyllä mun mielestä rummutettu monen monta kertaa (meillä rummutetaan ihan kaikki vaatteet, ei villaa) ja se on mahdollisesti ennenkin ollut 60 asteisen pyykin mukana.

No meidän äidillä on rumpu
ja olen huomannut jos muksut on siellä yötä ja äiti pessyt niitten vaatteita että nukkaantuneet huomattavasti sekä värit haalistuneet. Pesuaine on sama sekä äidillä & meillä.. joten siitäkään ei voi olla kyse.

Niin ja mä pesen kaikki 40asteessa ( käyttövaatteet ) vaikka lapussa lukisi mitä ;)

Meillä ei ole rumpua
ja vielä kymmenennenkin käytön jälkeen vaate on miltei uudenveroinen :)

Ja ei muuten tule koskaan rumpua tähän talouteen!

Mä pesen kans kaikki (paitsi lakanat pyyhkeet ja siivousluutut) 40 asteessa.

eihän käytetty huuhteluainetta elastanin kanssa? Se hapristaa. Ja rumpu kyllä vanhentaa vaatteet nopeammin -mutta silti en ikinä rummusta luopuisi ;)

Rummusta se johtuu. Turhaa energian ja vaatteitten kulutusta.

Meillä oli pari vuotta sitten rumpu, ja arvaatkaa mitä kävi mun silkkiyöpaidalle ku mies tunki sen rumpuun... Tässä tapauksessa tosin miehen syy, ei rummun ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Se on miehen syy! Ihan selvä. Turha syyttää pesuohjelmaa tai rumpua :-).

:laugh:

Sain miehen kiinni ja hän oli pessyt sen koneellisen 40 asteessa.

Saattaapi sitten olla rummussa vika...mutta miksi se ilmeni vasta moooonen rummutuskerran jälkeen? Se tässä nyt eniten kummastuttaa :o

Yhteistyössä