Nyt se on selvää. Itsetutkistelu tehty ja syy selvillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pompula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pompula"

Vieras
eli mä syön liikaa. Siksi paino ei putoa. Minä syön aamupalan, lounaan ja päivällisen.. ja NAPOSTELEN JATKUVASTI. Se tapa on nyt minulle selvinnyt kun olen pitänyt itseäni silmällä ja kirjannut ylös syömistäni.

Eli nyt pitäisi napostelusta päästä sitten eroon..

Kertokaa mullekin miten napostelusta pääsee eroon. Koko ajan tarvis muka mutustaa jotain. Yleensä karkkia. Syön yhden kunnon ruoan päivässä, muuten leipää, muroja, lihapiirakkaa, kaupan pitsaa, karkkia, jäätelöä. Olen alkanut huomaaman tämän ruokavalion olossani ja ulkonäössäni.. En saa edes nukuttua kunnolla ja uskon sen johtuvan tästä elämäntavasta. Tuntuu vain kuin olisi jo niin syvällä karkkipussin pohjalla ettei energiaa riitä muutokseen. Nälkä minulla ei ole koskaan, kaipana vaan jotian hyvän makuista tai ehkä vaan syön tylsyyteen.
Ostin kyllä tänään omenoita.. Jos totuttelis oikeeseen ravintoon pikku hiljaa.

Minulla on hieman sama vika,että karkkia tai jotain hyvää... jos kotona ei ole herkkuja niin en niitä syö,mutta jos on niin takuulla syön. Rahkaa, jugurttia jne. Ihan liikaa..

Millaisissa tilanteissa napostelet?

Oletko tottunut siihen että istut sohvalla telkan ääressä ja napostelet? Varaa käsillesi puuhaa. Virkkaa, neulo, viikkaa pyykkiä, silitä vaatteita, venyttele tai jumppaa. Ei jää käsiä vapaaksi napsimiseen.

Vai tottunut siihen että aina ruokaa laittaessasi napostelet? Ota tavaksesi laulaa tauotta kun kokkaat. Tai jos laulu ei innosta, voit selostaa ääneen ruoanlaittoa kuin olisit tv-kokki.

No ensinnäkään niitä herkkuja ei pidä ostaa kaupasta. Ja eihän rahkassa ja jogurtissa ole mitään pahaa.. paitsi että taisit tarkoittaa sokeroituja versioita? Mä en sellaisia enää edes muistakaan, kun syön vaan maustamattomia :D

Toisekseen kannattais pitää huoli siitä, että syö sitä terveellistä ruokaa riittävän usein (mutta sopivankokoisina annoksina), niin ei pääse se herkunhimo yllättämään niin kamalasti. Verensokeri pysyy tasaisena eikä tee mieli koko ajan jotakin. Ja sitten jos on pakko napostella, niin jotakin terveellisempiä korvikkeita tilalle.

Mutta tosiaan siitä se lähtis, ettei kaupasta tarttuisi mukaan niitä herkkuja. Ei siis kannata mennä nälkäisenä ainakaan kauppaan.

Yhteistyössä