Laihduttaminen-kilpirauhanen-kommentoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nounou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nounou"

Vieras
Kilpirauhasen vajaatoimintaan saatu lääke alkaa tehota ja olen laihtunut joitakin kiloja jotka lihoin sairastumisen vuoksi. Nyt olisi vielä 3-4 kg jäljellä normaalipainooni (164 ja n. 57), kilot on tiukassa. Muutin ruokavaliota lääketasapainon tueksi, eli jätin pois vehnäjauhon, melkein kaiken sokerin, leivän. Syön puuroa kerran päivässä, marjoja, salaattia, kasviksia vähintään puoli kiloa, pähkinöitä kourallisen, vähärasvaista juustoa/piimää/jogurttia/rahkaa, kananmunia, etupäässä kalaa ja kanaa ja jonkun verran lihaakin, vähän tummaa riisiä/perunaa tai täysjyväpastaa. Annoskoot on kohtuullisia, syön aamupalan, kevyen lounaan, päivällisen ja iltapalan. Kerran viikossa herkuttelen vähän. Riittääköhän tämä, en enää keksi mitä muuta tekisin ja on turhauttavaa kun vieläkään ei paino putoa. Vettä juon ja kahvia lisäksi. Ai niin, liikkunut olen aina, paitsi tuon kilpirauhasväsymyksen vuoksi aiemmin vähemmän ja tehottomammin, nyt olen taas liikkunut lenkillä n. 3-4 kertaa viikossa ja aerobikissä 1 x viikossa ja tehnyt lihaskuntoharjoittelua kotona.

Ihan ok vaikuttaa olevan, mutta muutama mitä keksin on
syötkö joka aterialla proteiinia tarpeeksi ja koeta tapahtuuko mitään jos söisit väliin vielä yksi tai kaksi välipalaa. Toisaalta kilpparin toiminta voi vilkastua kesää kohti mentäessä eli hyvällä tuurilla lähtis itestään. Josssain toisessa ketjussa tais just olla et jos o jo normipainossa ni kilot o tiukassa..

Yhteistyössä