Nyt se loppu lopullisesti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt se loppu, avaimet tänne.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt se loppu, avaimet tänne.

Vieras
Jotkut varmaan muistaa, kun oon siitä äitistä täällä kertonu.

Ne jäi 1kk sitten asunnottomiks, joten asui siskon luona kuukauden, kunnes su iltana tulivat mun luo, ilman että edes suostuin siihen. Jos en olis päästänyt, niin se olis ottanu isosiskon luota vara-avaimen ja olis tullu silti.

No, päivästä toiseen v**tuilua, nälvimistä, haukkumista, mitä vaan. Yöllläkii rupee ynkyttää, että v*ttuako tuo elukka(kani) juo tuota vettä niin kovaäänisesti. (kani puhistaa häkin pohjalta tietystä kohtaa heinät ym, että voi ruveta siihen nukkumaan.) Jos pikkusiskolta alkaa koulu 8, se herää melkein tuntia aiemmin, jos mulla alkaa samana päivänä koulu esim klo 9, niin ne laittaa valot päälle ja huutavat toisilleen heti aamusta.

Tänäänkin aamulla sanoin, että puhukaa hiljempaa, niin se vaan sano, että "oo s*atana pentu hiljaa, minua ei pennut määrää." Se ei ollu käsky, vaan kehoitus.

Viikonloppunakin ku tultiin toisesta kaupungista tänne, minä, sisko, veli ja äiti. Äiti istui veljenkaa etupenkillä autossa, niin jos ne puhu jostain ja mä sanoin jotain esim siskolle, niin heti alkaa "taasko tuo vammanen puhuu tuolla. Eikö se osaa olla sekuntiakaan hiljaa."

Tänään ne sai asunnon, joten piti lähtee mun varastosta hakee niitten tavaroita. No, ennenku päästiin ees ovesta ulos,niin oli jo haukkuja avannut suunsa. Rapussa mylvintä vaan jatkui. Mä menin eka hissillä yläkertaan(varasto on siellä), ne jäi hissin oven eteen haukkumaan. Kuulu vaan alhaalta narttua ja lehmää.

Mä avasin varaston oven, ne tuli sitten sinne perästä. Heti kuulu, että "saatanan lehmä" Sitten mä en enää jaksanu kuunnella niitä ja lähin kävelee takas asuntooni. Asunnossa sisällä laitoin turvaketjun oveen, ettei ne tulis tänne, koska en oo kertaakaan antanu niille lupaa tulla tänne.

No, kohta kuulu rysäys, sitten sisko vaan tuumaa, että "hullu". Ja ovesta oli lähtenyt turvaketju ja siitä ovesta oli lohennut palasia.

Nyt ne lähti veljenkaa kauppaan, tulevat kuulemma vaikka virkavallan? kanssa tänne takas, mä en voi enää laittaa turvaketjua, kun se hajos ja niillä on mun vara-avain.

Mä en jaksa niitä. Mä en jaksa tätä h*lvetin haukkumista. Sisko ottaa tosta noin vaan mun kaapista MUN vaatteita, sit ku sanon, että mitä sä niitä luvatta otat, niin äiti sanoo, että ei ne tollaselle läskille mahu. Kokoajan pitää h*lvetti haukkua ja vertailla siskoon.

Miten niitä voi estää tulemasta? Meinasin kantaa niitten tavarat pihalle valmiiks, mut tuskin kannattaa, kun kauanpa keskellä kaupunkia ne säilyis, eikä mun asia oo kantaa erittäin kipeellä jalalla niitten tavaroita.

Jotenkii olettaa, että tää on joku ilmainen hotelli.

Isosisko onneks ehdotti, että laitan turvalukkoon oven. Saas nähä aukeeko se sit kunnolla, mut eipähän kutsumattomat vieraat tule MUN kotiin. Huomenna voivat tulla tavaroitaan hakemaan, kun muutkin tulee, mut ei enää tänään.

Jos on totta niin onpas kamalaa menoa. Tosiaan, ota poliisiin yhteyttä. Sun kotiisi ei saa kukaan tulla ilman lupaa. Ja tuon ovenhan he joutuvat maksamaan. Siitä voit tehdä rikosilmoituksen. Älä alistu tuollaiselle enää.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmilehmä;28038269:
soita poliisiy,kukaan ei saa olla sun asunnossa ilman sun lupaa.oli sukulainen tai ei. väkivaltaa on myös henkinen väkivalta

Jos mä soittaisin poliisit, esim sillon ku ne tulee tohon oven taa, niin ne sais puhuttua poliisit puolelleen. Toisekseen ahistaa joka kerta puhua poliiseille, sydän hakkaa aina tuhatta ja sataa. Mut ei tuokaan enää voi jatkua. Niillä on tänne avain, äiti tietää, että mä meen huomenna kouluun, eli voi sillon tulla tänne ja tehä mitä vaan. Tosin koneelle ei pääse, kun laitoin salasanan.

Tuota on kestänyt melkein 3-vuotta. Sit se viikonloppuna ihmetteli, kun oltiin sukulaisen luona, että mikä mua vaivaa, kun niitten tulon jälkeen hermosin joka asiasta. Mikäköhän? Menin sinne, että saisin olla rauhassa ja unohtaa koko tän kaupungin ja sen ihmiset vähäks aikaa, niin heti seuraavana päivänä nuo ajaa perästä. Että siinä meni sekin rauha.

[QUOTE="vieras";28038293]Jos on totta niin onpas kamalaa menoa. Tosiaan, ota poliisiin yhteyttä. Sun kotiisi ei saa kukaan tulla ilman lupaa. Ja tuon ovenhan he joutuvat maksamaan. Siitä voit tehdä rikosilmoituksen. Älä alistu tuollaiselle enää.[/QUOTE]

Totta tää on, vaikka saattaa joidenkii mielestä olla vaikee uskoo.

Soitin tukihenkilölle, niin sekin vähän ihmetteli ja kyseli, että tuliko oveen jälkiä.
Joka yö oon nukkunu turvaketju kiinni, ni nytpä ei voi. Jotenkii epäilen, että lähettääkö ne asunnonomistajat laskua sille. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt se loppu:
Totta tää on, vaikka saattaa joidenkii mielestä olla vaikee uskoo.

Soitin tukihenkilölle, niin sekin vähän ihmetteli ja kyseli, että tuliko oveen jälkiä.
Joka yö oon nukkunu turvaketju kiinni, ni nytpä ei voi. Jotenkii epäilen, että lähettääkö ne asunnonomistajat laskua sille. :/

Pyydä että tukihenkilö selvittää asiaa kanssasi ja myös sitä että sinulla tosiaan on oikeus olla rauhassa kodissasi ja miten turvallisuusasiaa voisi parantaa. Tsemppiä sulle.

Nyt ihan ensimmäiseksi huomenna tilaat lukkoosi uudelleen sarjoituksen ja ilmoitat huoltoyhtiöön ja isännöitsijälle ja asunnon omistajalle että avainta EI saa luovuttaa kenellekään.

Voiko tuollainen olla tottakaan...?! : O

Nyt ihan ensimmäiseksi huomenna tilaat lukkoosi uudelleen sarjoituksen ja ilmoitat huoltoyhtiöön ja isännöitsijälle ja asunnon omistajalle että avainta EI saa luovuttaa kenellekään.

Voiko tuollainen olla tottakaan...?! : O

Uusien avainten vaihto on tulossa 3-viikon päästä.
Mä annoin pikkusiskolle viime viikolla avaimen, että käy ruokkii eläimet, kun lähin sukulaisen luo. Sit pikkusisko oli vienyt sen avaimen toiselle siskolle, kun itekin tulivat sinne sukulaisen luo. Sanoin koko viikonlopun ajan, että te ette mun luo tule, niin sanoivat vaan, että hakevat siskolta avaimet. En tiiä olisko sisko antanu niitä, jos olisin kieltänyt, mut ne sit otti sen ja tuli tänne.

Mietin, että pitäskö laittaa sille vuokraisännälle kuvia tosta s-postilla, tosin se tukihenkilö varmaan sanoo sille siitä, kun näkee noi jäljet.

Ootko sinä se 18-19-vuotias..?

Eivät voi puhua poliisia ympäri tuossa tilanteessa, he eivät ole siinä kirjoilla eivätkä asu siinä, joten ei ole mitään asiaa SINUN kotiisi.

Saatko hankittua huomenna uuden turvaketjun? Saatko hankittua vara-avaimen takaisin itsellesi? Jos et saa vara-avainta niin pakkohan sinun on lukot vaihtaa. Pidä vaikka koulusta vapaapäivä, ehkä on sen arvoista että olisit kuitenkin itse paikalla kun tulevat (ettei lähde heidän mukaansa tavaraa eivätkä riko mitään lisää).

Ja nyt viimeistään todellakin ne välit poikki!

Mille tukihenkilölle? Kenen nimissä asunto on?

Täällä yleensä ollaan asiasta kuin asiasta soittamassa lastensuojeluun. Minusta nyt olisi sen paikka, ihan selkeästi! Pikkusisko on ilmeiseti alaikäinen ja ilman asuntoa? Ei käy! Että jos ja kun eivät varmaankaan virkavallan kanssa tule paikalle, ota sinä poliisiin yhteyttä, että kuka korvaa oven.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28038516:
Ootko sinä se 18-19-vuotias..?

Eivät voi puhua poliisia ympäri tuossa tilanteessa, he eivät ole siinä kirjoilla eivätkä asu siinä, joten ei ole mitään asiaa SINUN kotiisi.

Saatko hankittua huomenna uuden turvaketjun? Saatko hankittua vara-avaimen takaisin itsellesi? Jos et saa vara-avainta niin pakkohan sinun on lukot vaihtaa. Pidä vaikka koulusta vapaapäivä, ehkä on sen arvoista että olisit kuitenkin itse paikalla kun tulevat (ettei lähde heidän mukaansa tavaraa eivätkä riko mitään lisää).

Ja nyt viimeistään todellakin ne välit poikki!

Oon just se sama.

En tiiä, miten mä sen avaimen saan. Ei varmaan suostu sitä antaa. Ja jos mä lähen täältä esim ostaa sitä turvaketjua, niin nehän voi tulla sillä aikaa. Mut kyllä varmaan ton turvalukon voi laittaa lukkoon ulkopuoleltakin, en vaan luota siihen, että se sit aukeis, kun on ikivanha.

Niin laitankin, heti kun pääsen niitten tavaroista eroon, ettei jää mitään, millä kiristää tai muutakaan.

[QUOTE="vieras";28038540]Mille tukihenkilölle? Kenen nimissä asunto on?

Täällä yleensä ollaan asiasta kuin asiasta soittamassa lastensuojeluun. Minusta nyt olisi sen paikka, ihan selkeästi! Pikkusisko on ilmeiseti alaikäinen ja ilman asuntoa? Ei käy! Että jos ja kun eivät varmaankaan virkavallan kanssa tule paikalle, ota sinä poliisiin yhteyttä, että kuka korvaa oven.[/QUOTE]

mitä ihmettä, miksi sä kattelet tollasta? ja miksi sä pelkäät poliiseja? tottakai sä soitat poliisille. miksi sulla on tukihenkilö? eihän toi lopu jos et tee asialle mitään

Lastensuojelu tietää tosta tilanteesta, kun sisko on ls-asiakas. Ja sitä kautta ne on asuntoo hommannut, nyt sit sai jonku rämän.

Mä en tiedä, miks mä tota katon. Ehkä menneisyydellä on jotain vaikutusta, poliisit repineet väkisin useita kertoja.. Ei ne enää tänne tule. Kiva vaan vaihtaa puhelinnumerokin noitten takia. Ku pitää joka paikkaan antaa uus num ym. Mut ehkä elämä helpottaa sitte.

[QUOTE="vieras";28038540]Mille tukihenkilölle? Kenen nimissä asunto on?

ota sinä poliisiin yhteyttä, että kuka korvaa oven.[/QUOTE]

Eiköhän se, joka on oven hajottanu, niin korvaakin sen. Asunto on erään yrityksen omistama ja tukihenkilö on sen kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28038642:
Mutta eikö tuosta pitäisi poliisille ilmoittaa? Mitä tukihenkilö sanoi asiasta..?

Siis miten mä ilmoitan? Siis, että partio tulis käymään täällä vai? Vaiko rikosilmoitus?
Tukihenkilö vaan kysy, että tuliko oveen jälkiä ja sit pitkään juteltiin tosta haukkumisesta ym. Mut ei se sanonut mitään oven korvaamisesta.

Äiti kävi äsken kokeilee ovea avaimella, mut ei saanut auki ja sit soitti mulle, mut en vastannut. En tiiä mitä aikoo. Tai missä on yönsä, ku siellä niitten uudella asunnolla ei oo vielä mitään tavaroita.

Mun mielestä pitäisi tehdä rikosilmoitus. Lisäksi ilmoittaisin senkin, että heillä on vara-avain jota et saa takaisin ja että yrittävät tulla takaisin asuntoon sillä.

En usko että muuten saat mitään korvauksia perittyä ellei rikosilmoitusta ole tehty? Viisaammaat tietää tästä varmaan paremmin? :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28038679:
Mun mielestä pitäisi tehdä rikosilmoitus. Lisäksi ilmoittaisin senkin, että heillä on vara-avain jota et saa takaisin ja että yrittävät tulla takaisin asuntoon sillä.

En usko että muuten saat mitään korvauksia perittyä ellei rikosilmoitusta ole tehty? Viisaammaat tietää tästä varmaan paremmin? :confused:

Eikös siinä mene aikaa, ennenku ne ees kattoo niitä rikosilmoituksia? Ainakii kun joskus tehtiin rikosilmoitus, niin se tehtiin tammikuussa, kuulustelut oli toukokuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt se loppu:
Eikös siinä mene aikaa, ennenku ne ees kattoo niitä rikosilmoituksia? Ainakii kun joskus tehtiin rikosilmoitus, niin se tehtiin tammikuussa, kuulustelut oli toukokuussa.

Ei ole itsellä kokemusta, mutta eikö rikosilmoitus pitäisi kuitenkin tehdä melko heti kun jotain on sattunut? Ja tarkoitin, että tuosta vara-avain asiasta ja sinun asuntoon tunkeutumisesta olisi varmaan hyvä ilmoittaa poliisille, etenkin jos tulevat myöhemmin asuntoosi ja jotain sieltä häviää niin olet jo etukäteen ollut poliisiin asiasta yhteydessä. Näin minä ainakin toimisin tuossa sinun tilanteessasi.

• Tykkää
Reactions: rockyroad ja Vanna
Nyt ku olisin avannut turvalukon, niin se on jotenkii jumissa, eikä aukee? Oonko vankina omassa kodissani? Miten sen sais auki? Avain ei käänny siinä lukossa, ja kun sen laitto siihen, ni ei lähe pois!

laitoit, että olet nyt jumissa siellä kotona. No, käy nukkumaan ja soita aamulla sille tukihenkilölle. Et ehkä sitten ehdi kouluun jos todellakin lukko jumissa. Ole ihan rauhassa. Sähän olet nyt sitten kotona hyvässä turvassa kun ei pääse ulos eikä sisälle. Aamusta sitten soittelet apua ja laitat kouluun viestiä, että ylivoimainen este.
Rauhallista mieltä ja unia.

sunnuntaina sun ois pitänyt kieltää heidän tulo ja jos olisivat tulleet vara-avaimella, soittaa heti poliisi.

mitä tossa voi tehdä että pääset heistä eroon?

tosi paska juttu. ne sisares on äitistäsi riippuvaisia ja hän taas sitten manipuloi kaikki sinua vastaan, koska hän loppupeleissä inhoaa itseään ja elämäänsä. olet sitten se kohde johon kaiken kohdistaa.