voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mitähän ne mahtais sulle siellä lastensuojelussa sanoa? Kun kertoisit, että tuota naapurin Niinaa tuossa mäiskittiin kaks vuotta koulun pihalla turpaan, ja nyt sen äiti oli sanonut sille, että saa lyödä takaisin?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nujerrettu:No yläastella on vähän eri, kuin ekaluokalla tai muilla alaluokilla.
Jotkut kiusatut ei elä edes ylä-astelle asti, kun eivät puolustaudu, joko heidät hakataan hengiltä tai masentuvat ja tekevät itsemurhan. Tai sitten saavat henkisiä ongelmia niin, ettäeivät koskaan pysty elämään normaali elämää.
Se mikä ei aikuisesta näytä niin vakavalta voi nujertaa lapsen mielen.
Mä en kyllä ole koskaan kuullut, että Suomessa olis lapsia hakattu hengiltä tai, että ala-asteikäiset lapset tekis itsemurhia. Ja edelleen, minusta vanhempien täytyisi hoitaa nämä asiat. He ovat auktoriteetteja, ei tuollaisten ongelmien ratkaisuun pelkät nyrkit riitä. Alaluokilla, lasten ollessa nuoria ne ongelmat pitää kitkeä, ei vasta yläasteella missä meno todella on raakaa.
Sivusta vaan huomautan että kyllä Suomessakin on hakattu ja tapettu lapsia tai lapsi saanut vavia fyysisiä vammoja pahoinpitelyissä. Ja hyvinkin pienet lapset ovat yrittäneet itsemurhaa. Itsetuhoisuutta lapsilla voi olla vaikkapa tosi hurjat vaaralliset temput joissa tausta ajatuksena on itsetuho :/ ja siis myös kiusaamisen vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Käytöshäiöt lisääntyvät ja nämä häiriöt johtuvat siitä juuri kun lapselle ei opeteta käytöstapoja vaan asiat hoidetaan väkivallalla.
mä veikkaan, että ennen sai paljon helpommin lyödä kuin nykyään, eikä muita ratkaisu malleja opetettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mitähän ne mahtais sulle siellä lastensuojelussa sanoa? Kun kertoisit, että tuota naapurin Niinaa tuossa mäiskittiin kaks vuotta koulun pihalla turpaan, ja nyt sen äiti oli sanonut sille, että saa lyödä takaisin?
No ei kai kukaan anna lastaan kahta vuotta mäiskiä naamaan vaikka ei väkivaltaa hyväksykkään. Mun puolesta voitte mäiskiä toisianne ihan rauhassa. Onneksi maailmassa on ehkä muutama muukin itseni kanssa samalla tavalla ajatteleva. Ehkä mä vain olen kotoa oppinut keskustelun asioiden selvittelyn, itse en ole koskaan kotoa saanut kehotusta lyödä takaisin enkä ole nähnyt mitään väkivaltaa. Ja jos mun lapsi olis kiusaaja, en todellakaan aio hyysätä ja hyssyttellä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mitähän ne mahtais sulle siellä lastensuojelussa sanoa? Kun kertoisit, että tuota naapurin Niinaa tuossa mäiskittiin kaks vuotta koulun pihalla turpaan, ja nyt sen äiti oli sanonut sille, että saa lyödä takaisin?
No ei kai kukaan anna lastaan kahta vuotta mäiskiä naamaan vaikka ei väkivaltaa hyväksykkään. Mun puolesta voitte mäiskiä toisianne ihan rauhassa. Onneksi maailmassa on ehkä muutama muukin itseni kanssa samalla tavalla ajatteleva. Ehkä mä vain olen kotoa oppinut keskustelun asioiden selvittelyn, itse en ole koskaan kotoa saanut kehotusta lyödä takaisin enkä ole nähnyt mitään väkivaltaa. Ja jos mun lapsi olis kiusaaja, en todellakaan aio hyysätä ja hyssyttellä.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
No ei kai kukaan anna lastaan kahta vuotta mäiskiä naamaan
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Sori, mutta tää on arkipäivää kouluissa, kun kiusaajat ei lopeta vaikka kuinka puhuttaisiin ja pussattaisiin.
Niin, vasta sitten kun kiusattu tekee jotain epätoivoista, niin ruvetaan heräämään.
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:niinkuin huuhkajatar sanoi, on tosiaan lapsia joihin ei puhe tehoa, vaan parhaiten auttaa se, että saavat maistaa omaa lääkettään. vaikka kuka sanoisi mitä, niin näin on.
mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Sitten, kun sinun lastasi kiusataan, hakataan jne, niin muista sanoa lapsellesi "käännä toinenkin poski, koska väkivalta lisää vain väkivaltaa"
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Sitten, kun sinun lastasi kiusataan, hakataan jne, niin muista sanoa lapsellesi "käännä toinenkin poski, koska väkivalta lisää vain väkivaltaa"
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:niinkuin huuhkajatar sanoi, on tosiaan lapsia joihin ei puhe tehoa, vaan parhaiten auttaa se, että saavat maistaa omaa lääkettään. vaikka kuka sanoisi mitä, niin näin on.
Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Hienostippa selvititte, kun koko peruskoulun ajan kiusattiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:Mä tulen sanomaan pojalleni ihan samaa sitten jos samanlainen tilanne tulee.
Ikinä ei ensimmäisenä saa lyödä, mutta jos joku lyö niin takas vaan![]()
kiusaamiset oli kaikki erillistapauksia, jotka kesti sen aikaa, kun tuli mun tietoon ja mä asiaan puutuin, ei suinkaan koko aikaista ollut. mutta ihan vapaasti mun pulesta teidän pennut saa rauhassa mäiskiä toisiaan, eihän se mulle kuulu. mä olen selvinnyt lapsineni aina rauhanomaisin keinoinAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:kiusaamiset oli kaikki erillistapauksia, jotka kesti sen aikaa, kun tuli mun tietoon ja mä asiaan puutuin, ei suinkaan koko aikaista ollut. mutta ihan vapaasti mun pulesta teidän pennut saa rauhassa mäiskiä toisiaan, eihän se mulle kuulu. mä olen selvinnyt lapsineni aina rauhanomaisin keinoinAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:Mä tulen sanomaan pojalleni ihan samaa sitten jos samanlainen tilanne tulee.
Ikinä ei ensimmäisenä saa lyödä, mutta jos joku lyö niin takas vaan![]()
peesi!
ei lakannut kertomasta. meillä kerrotaan edelleen kaikki asiat toisillemme, vaikka kyseinen poika on jo 23 vuotias. ja mulla on kuusi lasta ja monenlaista tapausta on, mutta sen verran fiksuja ollaan, että ilman väkivaltaa selvitään. tänäänkin selvittiin, kun poika ja naapurin poika tappelivat keskenäänAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:kiusaamiset oli kaikki erillistapauksia, jotka kesti sen aikaa, kun tuli mun tietoon ja mä asiaan puutuin, ei suinkaan koko aikaista ollut. mutta ihan vapaasti mun pulesta teidän pennut saa rauhassa mäiskiä toisiaan, eihän se mulle kuulu. mä olen selvinnyt lapsineni aina rauhanomaisin keinoinAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Vai lakkasiko lapsesi kertomasta sinulle kiusauksista?
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:ei lakannut kertomasta. meillä kerrotaan edelleen kaikki asiat toisillemme, vaikka kyseinen poika on jo 23 vuotias. ja mulla on kuusi lasta ja monenlaista tapausta on, mutta sen verran fiksuja ollaan, että ilman väkivaltaa selvitään. tänäänkin selvittiin, kun poika ja naapurin poika tappelivat keskenäänAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:kiusaamiset oli kaikki erillistapauksia, jotka kesti sen aikaa, kun tuli mun tietoon ja mä asiaan puutuin, ei suinkaan koko aikaista ollut. mutta ihan vapaasti mun pulesta teidän pennut saa rauhassa mäiskiä toisiaan, eihän se mulle kuulu. mä olen selvinnyt lapsineni aina rauhanomaisin keinoinAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:ei lakannut kertomasta. meillä kerrotaan edelleen kaikki asiat toisillemme, vaikka kyseinen poika on jo 23 vuotias. ja mulla on kuusi lasta ja monenlaista tapausta on, mutta sen verran fiksuja ollaan, että ilman väkivaltaa selvitään. tänäänkin selvittiin, kun poika ja naapurin poika tappelivat keskenäänAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:kiusaamiset oli kaikki erillistapauksia, jotka kesti sen aikaa, kun tuli mun tietoon ja mä asiaan puutuin, ei suinkaan koko aikaista ollut. mutta ihan vapaasti mun pulesta teidän pennut saa rauhassa mäiskiä toisiaan, eihän se mulle kuulu. mä olen selvinnyt lapsineni aina rauhanomaisin keinoinAlkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mun vanhinta lasta on kiusattu sekä ala asteella, yläasteella, että eskarissa, ja jokaisessa tapauksessa selvittiin ihan väkivallattomilla keinoilla.Alkuperäinen kirjoittaja just joo :Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:voi jummi jammi. kai ymmärrät, että se toinen tyttö tulee lyömään sit tyttöäsi taas takaisin ja vielä lujempaa. kyllä se väkivalta vaan lisää vakivaltaa, uskokaa jo
Siis hä??? Ilman väkivaltaa selvisitte kun tappelivat keskenään?