[QUOTE="aloittaja";28601146]En ole vielä sitä asiaa tehnyt, jos päätöksen olen tänään tehnyt. Se illä asialla onneksi sun ei kannata päätäsi vaivata. En ainakaan suosittele.

[/QUOTE]
Se masenus tosiaan saattaa johtaa alkoholismiin. on helppo ajatella toisesta "pahaa" ja pitää alkoholin juontia vaan keinona paeta,sitähän se onkin..mutta
olin itse aikanaan tilanteessa joss minä absolutisti olin tavannut ihanan herkän miehen.
kunnes alkoi nousta esiin asioita...mm.masennus,alkoholiongelma.. mieskin käytti alkoholia ahdistuksen hoitoon. En ymmärtänyt asiaa,en ollenkaan.tuomitsinkin jossain vaiheessa aika rankasti. muutama vuosi ol ioikeesti kamalaa,mikään lääkitys ei auttanut.. eikä mikään muukaan..
Mutta sitte viimesellä kerralla osastojaksolla ehdotettiin sähköshokkihoitoa..kaikki lääkkeet tiputettiin pois...mukaanluettuna diapamit yms joihin oli kehittynyt riippuvuus koska kukaan ei valvonut lääkkeiden käyttöä.. näin siis itseasiassa vieroitusoireisiin kuului myös ahdistus. + mies sai antabuksen aamulääkkeisiin
- alkoi sähköshokkihoito jota vastustin(koska pelkäsin), mutta tuon hoidon myötä mä sain raittiin ihanan terveen ja hymyilevän miehen! monta vuotta meni ihanasti(tosin totesin vuosien varrella että se mikä miehellä oli omlta osaltaan johtanut noihin ongelmiin,oli puutteellinen tunteiden ja ongelmien ratkaisutaidot...niitä ei vaan ollut).
jossain vaiheessa rankan elämänkokemuksen myötä itse ahdistuin... ja vaikka olin ollut vuosikymmeniä täysin alkoton, kävi välillä mielessä sen ahdistuksen kanssa että meen alkoon ostan viinaa ja vedän sitä niin kauan että en tunne tai tajua mitään.Siinä vaiheessa sitä tajusi että se ahdistus voi olla niin valtavan hirveä tunne ettei sitä pysty kestämään..
itse en tarttunut pulloon,koska vaikka se houkuttikin jotta vois hetkeksi unohtaa kaiken,niin pelkäsin että siitä kehittyy riippuvuus jonka olin jo aiemmin vuosia sitten nähnyt,en siis uskaltanut. mutta pienestä se oli kiinni.
Eli ap onko mies saanut psykoterapiaa? tunteiden ja ongelmien käsittelyn tueksi? ootteko käyneet pariterapiassa? onko mies saanu sähköshokkihoitoa?
miten lääkitys kuka vastaa siitä? onko sitä tarkistettu? mites antabuksen käyttö?