Nyt riitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Mies pitää mua ilmeisesti kotitalouskoneena. Sille on ihan ylivoimaista käynnistää pyykkikone. Osaa kyllä, siitä ei ole kiinni, vaan lähinnä halusta käyttää sitä konetta. Kotonaan on tottunut siihen, et naiset tekee kaikki kotityöt ja sama näyttää jatkuva yhä. Olemme olleet yhdessä melkein 10 vuotta ja aina toisinaan tästä on keskusteltu vakavaan sävyyn. Olen sanonut, että en halua yksin pestä koko perheen pyykkejä ja mies aina näiden keskustelujen jälkeen jonkun aikaa osallistuu hiukan ja sitten se taas ikään kuin unohtuu. Nyt on taas unohtunut pitkäksi aikaa ja päätin, että antaa olla. En pese enää yhtään miehen sukkaparia, vaan ainoastaan omia ja lasten vaatteita. Saa nähdä huomaako siinä vaiheessa kun kaapissa ei ole enää puhtaita sukkia. Vaikka olenkin äitiyslomalla, niin ei se sitä tarkoita, että tekisin kaikki yksin. Mies tekee kyllä pihatöitä, mut ei niitä ole niin paljon kuin täällä sisälle riittää hommaa. Tuntuu, et kaikki aika menee kahden pienen lapsen jälkiä raivatessa. Mies ei voi edes niitä pyykkejään lajitella, vaan heittää kaikki samaan koriin. Aina kun saan koneellisen valkoisia pestyä, niin löydän tummien pyykkien joukosta jotain vaaleaa, mitkä mies on viskannut sinne. :headwall:

Onko kellään muulla tälläistä miestä?? :/

mulla on.. mun mies ei myöskään tee ruokaa, koske imuriin, mene ruokakauppaan, tiskaa, huolehdi et lapsilla ois vaatteita.... KAIKKI kotityöt on mun hommia. tuolla ulkona se kyllä häärää ja vaikka kitkee kukkapenkinkin.. mut sisällä ei pane tikkua ristiin. ja tuon kaiken on oppinut omasta lapsuudenkodistaan.

Eikö sulla ole pyykkikonetta? :o Ajattelin vaan kun muutoinhan kone pesee pyykit - laitat vaan sisään ja painat nappia. Viikkaaminenhan on sitten eri homma....

Jos ei äijäs saa kamojaan oikeeseen pyykkikoriin niin anna olla sitten. Kyllä se oppii kun puhtaita ei enää ole. Sama homma muiden kotihommien kanssa. Pistät osallistumaan. Kiristät ja käytät muutoinkin päätäsi nainen.... B)

Mistä ihmeestä te oikein olette löytäneet noin saamattomia miehiä. Meillä taidan minä olla se, joka tekee vähemmän niitä kotitöitä, eikä koskaan tarvii edes miestä erikseen kehottaa tekemään mitään. Itse tykkään hoitaa pyykki- ja silityshommat kokonaan, muita töitä tehdään sen mukaan, kumpi paremmin osaa ja ennättää.

Minä ainakin koen että tulee pyykit paremmin laitettua kuivumaan itse kuin mieheltä ikinä. On nimittäin nähty että on 3 päivän päästä vielä kosteita ja tosi ryppyisiä jos mies on ollut pyykiä laittaas. Koneen päälle laittaminen ei paljon aikaa vie. Minä olen ollut kotona kohta 2 vuotta ja mies kulkee töissä, eikö silloin ole selvä että minä hoidan kotihommat. meillä ei ole paikat tiptop-kunnossa vaan näkyy lattialla roskia ja pölyä. Leluja löytyy joka huoneesta ja elämisen jäljet näkyy. Ja miehelle olenkin sanonut etten ala imurin ja luutun kanssa joka päivä huitoon, sillä sitä se vaatis jos haluais että meillä näyttäis siistimmältä. Niin ja sanoin myös että jos epäjärjestys häiritsee vaihtaa vaimoa tai alkaa siivoamaan itse. Meillä imuroidaan joka päivä ja luutuan lattiat 2-3 krt/vko. Tiskikonetta ja pyykikonetta käytettään joka päivä joskus jopa monta kertaa päivässä.

Heh! Nuo kaksi ensimmäistä oli just kuin mun suusta! Eli täälläkin yksi tuollainen otus majailee. Tosin mä olen jo kohta vuoden koittanut tuota pyykkihommaa - siis, että mies saa hoitaa edes omat pyykkinsä, niin kyllä se tepsii. Ei kyllä edelleenkään käsitä pestä sitä pyykkiä, ennen kuin ne viimeisetkin kalsarit on jalassa, mutta peseepä kuitenkin. Aina se kyl kiukuttelee, että mikset sanonu, ettei ole enää kalsareita... Just, joo... :headwall: Mähän siellä ukon kalsarilaatikolla päivittäin käynkin... *aarrggh*
Tosiaan, on kanssa saanut lapsuudenkodista mallin, että mies ei tee mitään kotihommia sisällä. Lumet se meillä luo kyllä ja leikkaa nurtsia tms. ulkohommaa, mutta sisällä ei mitään, lapsen hoidosta puhumattakaan! Imuriinkaan ei ole koskenut muuta kuin putsatakseen saunan pesän tuhkaluukun... Kun ei käsitä sitäkään, että siihen ei tarvi imuria sotkee, kun ne saa harjallakin... Ja lapselleen ei ole ikinä vielä vaippaa vaihtanut, saatikka pukenut ja tyttö on sentään jo kohta vuoden... Eli täällä kans tulee väillä sellanen olo, että haloo, asuuko täällä mun ja likan lisäks ketään toista aikuista... Mä olen kanssa ihan vaan pelkkä talouskone ja yksinhuoltajakin vielä... :(

Ihanaa et on muitakin. Tai siis eihän siinä mitään ihanaa ole :headwall: Mutta etten ole ainoa joka on kypsynyt laiskaan ukkoonsa.

On siinä mun mielestä muutakin hommaa kuin koneen päälle laittaminen. Meillä ainakin lajitellaan pyykit ja pitäähän ne laittaa kuivumaankin ja viikata kaappiin. Lapsuudenkodistaan munkin mieheni on tän oppinut, et nainen tekee kaikki kotityöt. Ei mua paljon lohduta, et nurmikko on leikattu tms, koska ns sisätöitä on joka päivä ja paljon ja nurmikkoa leikataan ehkä kerran viikossa ja sitä paitsi teen itsekin niitä pihahommia. Oman poikani yritän kasvattaa ihan toisella tavalla, ettei tulevan miniän tarvitse sitten joskus kirota, että anoppi on passannut hänen miehensä pilalle. :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:04 harmailija kirjoitti:
. Aina se kyl kiukuttelee, että mikset sanonu, ettei ole enää kalsareita... Just, joo... :headwall: Mähän siellä ukon kalsarilaatikolla päivittäin käynkin... *aarrggh*

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Miten miehet voi olla tuollaisia? Pitääkö ne vaimoa äitinään vai miten ne voi olettaa, et vaimo huolehtii niidenkin vaatteista... :D

Osaatteko te herranen aika olla tyytyväisiä edes siihen että miehenne tekee ulkohommat?Meillä mies tekee lähes kaikki pihahommat,leikkaa nurmikon,luo lumet,tekee risusavotan,pilkkoo polttopuita,korjaa autot,ja tietenkin jos jotain hajoaa talosta tai pihapiiristä niin korjaa sen.Minä teen sisällä kaiken,hoidan kaksi lasta,ruuat,pyykit,siivoan...EIKÄ OLE TULLUT MIELEENKÄÄN VALITTAA,jos vaihtaisin miehen kanssa osia niin kylläpä menisi sormi suuhun useassa paikassa ja olisin ihan poikki jo ensimmäisen päivän jälkeen.Mies kun tulee pihalta sisälle niin osallistuu minkä pystyy sisähommiin,kuten joka ilta on poikien kanssa iltapalalla ja nukuttaa heidät..
Olkaa tyytyväisiä siihen mitä miehenne tekee!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:19 öhöm kirjoitti:
Osaatteko te herranen aika olla tyytyväisiä edes siihen että miehenne tekee ulkohommat?Meillä mies tekee lähes kaikki pihahommat,leikkaa nurmikon,luo lumet,tekee risusavotan,pilkkoo polttopuita,korjaa autot,ja tietenkin jos jotain hajoaa talosta tai pihapiiristä niin korjaa sen.Minä teen sisällä kaiken,hoidan kaksi lasta,ruuat,pyykit,siivoan...EIKÄ OLE TULLUT MIELEENKÄÄN VALITTAA,jos vaihtaisin miehen kanssa osia niin kylläpä menisi sormi suuhun useassa paikassa ja olisin ihan poikki jo ensimmäisen päivän jälkeen.Mies kun tulee pihalta sisälle niin osallistuu minkä pystyy sisähommiin,kuten joka ilta on poikien kanssa iltapalalla ja nukuttaa heidät..

Mut kun se vaan kattelee telkkaria sillä aikaa kun minä siivoan ja teen ruokaa hiki hatussa. \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:49 vieraana kirjoitti:
Eikö sulla ole pyykkikonetta? :o Ajattelin vaan kun muutoinhan kone pesee pyykit - laitat vaan sisään ja painat nappia. Viikkaaminenhan on sitten eri homma....

Jos ei äijäs saa kamojaan oikeeseen pyykkikoriin niin anna olla sitten. Kyllä se oppii kun puhtaita ei enää ole. Sama homma muiden kotihommien kanssa. Pistät osallistumaan. Kiristät ja käytät muutoinkin päätäsi nainen.... B)
siis eikös tossa lukenut että PYYKKIKONE?

mun mies ei pese pyykkiä- olen sanonut joskus suhteen alkuvuosina että ÄLÄ pese... (halusin itse pestä) ei laita omia astioita koneeseen, ei tee ruokaa, joskus imuroi kun valitan kovasti et nyt tarvis imuroida, vahtii lapsia usein, hoitaa lasten iltapesut ja nukuttamiset, leikkaa nurmikon, tuo takkaan puita, käy töissä, korjaa autot ja asunnon... eli negaa ja plussaa... ehkä plussaa enemmän...:D

\

Meillä ukko ei tee edes pihatöitä. Mä vaihdan jopa jarrupalat autoon. Luon lumet, kannan puut, kitken rikkaruohot, leikkaan nurmikon. Ja tää kaikki vielä kotitöiden jatkoks ja meillä on sentään 4 lasta, joista nuorin 3kk...
Eli ukko ei tee YHTÄÄN mitään...
Sit se kiukkuu ku emäntä pihtaa..
Ja mein isäntä ei käy edes töissä, eli on 24h/vrk kotona...

Meillä juuri viimeksi eilen käytiin tiukkasävyistä keskustelua tästä aiheesta. Mulle alkaa riittää orjana oleminen. Mä teen meillä sisähommien lisäksi myös ulkohommat ja lämmitän taloa puilla. Oma isäni auttaa mua polttopuitten tekemisessä jos tarvin sirkkeliä tai traktoria. On vähän rankkaa kolmen lapsen kanssa välillä. Mies siis käy päivätöissä ja vapaa-ajan rassailee autoa.
Eilen keskustellessamme sanoin , että haluaisin yhden vapaaillan viikossa vaikka kirjastossa käyntiä varten ja mies siihen, että mikä ihmeen muotivillitys naisilla on nykyään päästä tekemään omia juttuja, eihän ennenkään ole näin ollut :headwall:
Kun joku vaan keksis ratkaisun tähän....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:41 millanäiti kirjoitti:
Meillä juuri viimeksi eilen käytiin tiukkasävyistä keskustelua tästä aiheesta. Mulle alkaa riittää orjana oleminen. Mä teen meillä sisähommien lisäksi myös ulkohommat ja lämmitän taloa puilla. Oma isäni auttaa mua polttopuitten tekemisessä jos tarvin sirkkeliä tai traktoria. On vähän rankkaa kolmen lapsen kanssa välillä. Mies siis käy päivätöissä ja vapaa-ajan rassailee autoa.
Eilen keskustellessamme sanoin , että haluaisin yhden vapaaillan viikossa vaikka kirjastossa käyntiä varten ja mies siihen, että mikä ihmeen muotivillitys naisilla on nykyään päästä tekemään omia juttuja, eihän ennenkään ole näin ollut :headwall:
Kun joku vaan keksis ratkaisun tähän....

Miehen mielestä sun ei tarvii päästä edes yhtenä iltana viikossa omiin menoihin ja itse hän viettää kaiket illat tehden mitä itse haluaa? Kysy mieheltäsi onko se hänestä ok, et sinä raadat itsesi uuvuksiin samalla kun mies harrastelee kaikkea kivaa. Jos mies on sitä mieltä, et niinhän sen kuuluukin olla, niin huh huh. :'(

meillä kyllä minä itse pesen pyykit kun niin haluan.. isäntä kyllä pesee työvaatteensa ja laittaa pyykkejä kuivuun ja tekee ruokaa ja siivoaa siinä missä minäkin.

Kotitöitä mun mies tekee ihan siinä missä minäkin, ja mun ei todellakaan tarvitse alkaa sitä käskemään, saati edes pyytämään, koska se huomaa kyllä itsekin koska koti on imurin tarpeessa.
Pyykkiäkin se pesisi, mutta mä en anna, koska haluan varmistaa että valkoiset vaatteet on jatkossakin vaaleita.
Ja mieluummin myöskin ripustan ne itse kuivumaan, niin pääsen vähemmällä silityksellä!

:D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:38 MissyMom harmaana kirjoitti:
\

Meillä ukko ei tee edes pihatöitä. Mä vaihdan jopa jarrupalat autoon. Luon lumet, kannan puut, kitken rikkaruohot, leikkaan nurmikon. Ja tää kaikki vielä kotitöiden jatkoks ja meillä on sentään 4 lasta, joista nuorin 3kk...
Eli ukko ei tee YHTÄÄN mitään...
Sit se kiukkuu ku emäntä pihtaa..
Ja mein isäntä ei käy edes töissä, eli on 24h/vrk kotona...

Mitä sä teet miehelläsi?

Yhteistyössä