Nyt pikaisesti apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja porkkana mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

porkkana mamma

Vieras
Nostettiin juuri omasta maasta toista sataa porkkanaa ja oon ne nyt pessy mullasta puhtaaksi, miten säilytän ne nyt tästä eteenpäin???

Muksut niitä tuossa napostelee ties kuinka monetta,mutta kyllä niitä jääkin eli miten säilytys tästä eteenpäin ja kauan nuo säilyy?

Niitä ei olisi pitänyt pestä jos meinaat kellariin laittaa... multaporkkanoiden säilyvyys on paljon parempi.

Niitä voit pilkkoa ja keittää ja laittaa pakkaseen, samoin voit valmistaa soseen esim porkkanalaatikkoa varten.

Niin ja säilyyhän ne siellä jääkaapissa/viiliössä jos ilmavasti pystyt laittamaan ainakin kaksi-kolme viikkoa.

Eiks porkkanat yleensä säilytetä multaisina kellarissa? No nyt voit vaikka pilkkoa ne ja hiukan keittää kattilassa, ei ihan kypsäks asti ja sit annospusseihin pakkaseen ja sieltä sit keittoihin, lisukkeeks... talven aikana.

no täytyy sit keitellä osa ja laittaa tosiaan pakkaseen. vielä sieltä toinen samanlainen satsi jos ei enemmänkin, täytyy sittenmuistaa etten pese niitä.

kauan porkkana säilyy multasena?

ja suuri kiitos vastanneille :)

Kyllähän sen hyvissä olosuhteissa pitäisi säilyä useampi kuukausi kellarissa tai vastaavassa.

Mä olen tosiaan siivuttanut ja keittänyt laittanut keittoihin tai vain ruuan lisäkkeeksi valmiiksi keitettyä porkkanaa.

sit viel yks tyhmä kysymys, noi loput tuolta maasta kun nostan ja laitan pahvilaatikkoon niin tarviiko siellä olla multaa seassa vai riittääkö se multa mikä on noston yhteydessä jäänyt porkkanoihin?

Yhteistyössä