Nyt pääsi itku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Vappu on viikolla, ei viikonloppuna.
Mä olin jostain ymmärtävinäni, että ap olisi halunnut lähteä miehensä kanssa reissuun vapuksi. Jos sen perjantain ottaa pekkasta, niin siinähän on neljän päivän vapaa. ja tosiaan, nyt kun ajattelen, niin jos lapset tulisi isälleensopimuksen mukaisesti perjantai-iltana, niin eihän sitä reissuun voisi keskiviikkoiltana lähteä.

Juuri näin.Mutta matka jää nyt menemättä.Mutta harmittaa kun miehen ex lähti lomareissulle hänen vkl ja otimme muksut.Ihmettelen suuresti ex käytöstä !! Kun ei voi nyt auttaa meitä.

Mä olin jostain ymmärtävinäni, että ap olisi halunnut lähteä miehensä kanssa reissuun vapuksi. Jos sen perjantain ottaa pekkasta, niin siinähän on neljän päivän vapaa. ja tosiaan, nyt kun ajattelen, niin jos lapset tulisi isälleensopimuksen mukaisesti perjantai-iltana, niin eihän sitä reissuun voisi keskiviikkoiltana lähteä.

ja jos nyt vappua edeltävän viikonlopun lapset ovat isällään, niin juhannuksenahan ne ovat äidillä... Että eivät ne kaikki juhlapyhät varmasti isälle osu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:

To on aatto , perj miehen pitäisi ottaa muksut.Mutta meillä ois olut mahdollisuus matkaan.Kerran olemme ottaneet muksut kun miehen ex meni hänen vkl vuorollaan reissuun

Siis vappuaattohan on keskiviikkona 30.4. ja vapun päivä torstaina 1.5.

Sekoitin pvät sori

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mjaa...monet vanhemmat viettävät JOKAISEN uuden vuoden, joulun, juhannuksen, vapun ja muutkin viikonloput muksujensa kanssa. Olethan ollut tietoinen miehen lapsesta kun olet miehen itsellesi ottanut... Mitäs sitten jos teille tulee yhteisiä lapsia, itketkö sittenkin kun ne aina siinä vaput ja juhannukset on eikä mihinkään pääse kahdestaan.

Se on niin että kun on yhteisiä lapsia niin heidät voi laitta hoitoon vaikka isovanhemmille, mutta kuten täälläkin on oltu sitä mieltä että kun kerrankin etävanhempi lapset saa niin heitä ei silloin hoitoon saa laittaa oli mikä oli.

Juuri näin.Mutta matka jää nyt menemättä.Mutta harmittaa kun miehen ex lähti lomareissulle hänen vkl ja otimme muksut.Ihmettelen suuresti ex käytöstä !! Kun ei voi nyt auttaa meitä.

No ehkäpä äidillä oli omia suunnitelmia vappuviikonlopuksi jos kerran oli sovittu että lapset on isällä..

En jaksa lukea muiden vastauksia, mutta etävanhemmalla on mahdollisuus olla ottamatta lapsia ilman seurauksia vaikka on sopimus. Joten periaatteessa voitte ilmoittaa lasten äidille, että juhannuksena ei oteta. Ja ehkä niin kannattaa tehdäkin, ettei yritä edes neuvotella hänen kanssaan enää, jos kerran on noin ehdoton.

ja jos nyt vappua edeltävän viikonlopun lapset ovat isällään, niin juhannuksenahan ne ovat äidillä... Että eivät ne kaikki juhlapyhät varmasti isälle osu.

Kyllä nyt vaan osuu Ja :attn: jopa meidän hääpvänä 6.6 ovat meillä.

Asian vierestähän tää menee, mutta en ole koskaan ymmärtänyt vanhempia jotka tappelee siitä, että toisen pitää ottaa lapset, eli toinen/kumpikaan ei siis halua :o Ehkä olen itse onnellisessa asemassa kun mun isäni ei ole halunnut, saati tapellut musta ja äiti ei olisi antanutkaan. Olen saanut elää vain yhdessä kodissa ja tuntea olevani toivottu, eikä ole tarvinnut kuunnella sitä kun vanhemmat puhelimessa huutaisivat että "varmana otat tänä juhannuksena kun minä olen pitänyt jo 2 peräkkäistä!!" Kun lapsia tehdään, niin oletushan on että niiden kanssa halutaan olla eikä että ne halutaan saada johonkin pois. Kysymys on tietenkin uusperheestä, mutta jos lähtee uusperheen "äidiksi", niin tavallaan on velvollisuus sietää niitä lapsia siinä kuin omiaan. Tai ehkä mulla vaan tosiaan on ollut poikkeuksellisen hyvä tuuri.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ehkäpä äidillä oli omia suunnitelmia vappuviikonlopuksi jos kerran oli sovittu että lapset on isällä..

Sillä mitään suunnitelmia ole Mökillään ovat.Ihan hyvin ois voinut kerrankin juhlapyhänä pitää.Nyt kyse matkasta ei mistään ihan tavallisesta vapaasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Ymmärrän sun pointtis ap! Uuutta sopimusta vaan tekemään. Ei se teistä sen huonompia ihmisiä tee vaikka haluattekkin jokus viettää vapun tai jonkun muun pyhän ilman lapsia! =)

Edes joku ymmärtää mitä ajan takaa. Tämä on vain yksi ja ainoa kerta kun todellakin haluamme vapaaksi.Miehen ex periaate on vain kiusata.Eikä kyllä mikään helppo ihminen kyllä olekkaan.

Lapseton = vapaa juhlimaan vappuna, juhannuksena, jouluna tai vaikka joka päivä. Jos multa kysytään, niin lapset hommataan vasta sitten kun voi laskee (keskimääräsen ajan) eron sattuessa olevansa jo sen ikänen ettei jalka hirveesti vipata..

Alkuperäinen kirjoittaja Bullet:
Asian vierestähän tää menee, mutta en ole koskaan ymmärtänyt vanhempia jotka tappelee siitä, että toisen pitää ottaa lapset, eli toinen/kumpikaan ei siis halua :o Ehkä olen itse onnellisessa asemassa kun mun isäni ei ole halunnut, saati tapellut musta ja äiti ei olisi antanutkaan. Olen saanut elää vain yhdessä kodissa ja tuntea olevani toivottu, eikä ole tarvinnut kuunnella sitä kun vanhemmat puhelimessa huutaisivat että "varmana otat tänä juhannuksena kun minä olen pitänyt jo 2 peräkkäistä!!" Kun lapsia tehdään, niin oletushan on että niiden kanssa halutaan olla eikä että ne halutaan saada johonkin pois. Kysymys on tietenkin uusperheestä, mutta jos lähtee uusperheen "äidiksi", niin tavallaan on velvollisuus sietää niitä lapsia siinä kuin omiaan. Tai ehkä mulla vaan tosiaan on ollut poikkeuksellisen hyvä tuuri.

Sanoko tässä kukaan huutavansa ja tappelevansa tästä asiasta lasten kuullen! :xmas:

Miun mielestä on ihan normaalia, että aikuiset ihmiset haluavat joskus juhlia juhlapyhinä ilman niitä lapsia. Eikä se tee niistä ihmisistä millään tavalla huonompia vanhempia!!!

Lapseton = vapaa juhlimaan vappuna, juhannuksena, jouluna tai vaikka joka päivä. Jos multa kysytään, niin lapset hommataan vasta sitten kun voi laskee (keskimääräsen ajan) eron sattuessa olevansa jo sen ikänen ettei jalka hirveesti vipata..

Ahaa, eli siis kun on lapsia, ei saa haluta yhdellekään pienelle matkalla ilman jälkikasvua ennen kuin lapset ovat pesästä lentäneet?

Sinällään helppoa meillä että on eläkkeellä oleva mummi joka tarpeen tullen hoitaa.

Ei kyllä munkaan järjen mukaan kaikki juhlapyhät joka vuosi joka-toinen-viikonloppu-periaatteella mitenkään voi osua isälle.

Täydellinen nainen.
En ole lapseton.Pienistä muksuista ei ole kysymys.Ja kyllä aikuiset osaa keskustella puhelimessa niin ettei muksut kuule.Kyllä joku järki jossain mitä muksuille mainitaan.Ja :attn: MISTÄ OLETAT ETTEI HALUTA OLLA LASTEN KANSSA JUHLAPYHÄT? Se ei varmaan määräydy missään.Ne ollaan vietetty.

Miekin aion todennäköisesti tulevaisuudessa viedä jonain juhlapyhänä poitsun mummolaan ja lähtee miehen kanssa oikein kunnon biletysrymyreissulle *avaa sateenvarjon* :whistle:

Ja JOS joskus erotaan, niin kyllä olettaisin et vaput ym vuorotellaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:

Ei kyllä munkaan järjen mukaan kaikki juhlapyhät joka vuosi joka-toinen-viikonloppu-periaatteella mitenkään voi osua isälle.

jaa no tuo vappu ja juhannus taitavat osua... mutta tuskin kaikki muut ja tuskin ainakaan joka vuosi. Jos isä ei olisi eronnut entisestä vaimostaan, lapset olisivat hänen kanssaan joka viikonloppu...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Ahaa, eli siis kun on lapsia, ei saa haluta yhdellekään pienelle matkalla ilman jälkikasvua ennen kuin lapset ovat pesästä lentäneet?
.
Aina voi haluta. Mutta ethän sä voi reissuun lähteä silloinkaan, jos sulla ei ole töistä vapaata. Miksi työesteet olisi sen tärkeämpi kuin lapsista aiheutuneet esteet? Mä kyllä hyvin ymmärrän ap:tä, että reissuun olisi ollut mukava lähteä. Mutta se reissu pitää varata sellaiseksi ajaksi, kun ei ole työ- eikä lapsivelvoitteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

Sinällään helppoa meillä että on eläkkeellä oleva mummi joka tarpeen tullen hoitaa.

Tääällä ei mun varmaan tule kerrottua koko elämän tarinaani.Hyvä vetää omia päätelmiään.Muksut ovat kuule meidän kanssaan olleet useallakin matkalla.Miehen ex ei ole vielä heitä minnekkään vieneet.

Yhteistyössä