Nyt on pakko avautua!

Aaaaaargh! Että menee hermot! Tänään oli imetysvalmennus-kurssi TK:lla. Mulle ainakin sanottiin ja mielestäni järkikin sen sanoo, että se kurssi on naisille tarkoitettu. Ne miehet voi ottaa mukaan halutessaan kuuntelemaan sitä liirumlaarumia niille parisuhdekursseille (jotka on todella surkuhupaisia, jos niitä asioita, mistä siellä puhutaan, ei liitossa ole jo normaalisti, niin ei kannata sitten ehkä lapsiakaan harkita), mutta kuka dorka roudaa ukkonsa sinne kuuntelemaan alapääpesujen tarpeellisuudesta ja jälkivuotojen hajuista?! Siis siellä puhutaan synnytyksestä toipumisesta ja neuvotaan imetys-asioita. Tietääkseni kukaan mies ei vielä ole imetyksessä onnistunut eikä kohtutulehduksesta kärsinyt, joten järkeni mukaan sinne ei niitä ukkoja ois tarvinnu kuljettaa mukana.
Minua vitutti kahdesta syystä; ensinnäkin minua säälitti kovasti ne tossukat taikka vaihtoehtoisesti yli-innokkaat kohta-isät, jotka kiemurtelivat tuoleillaan pieni puna poskillaan kuunnellen kuuliaisesti naisen jälkivuodon eri värimaailmoista ja hypistelivät tunnollisesti ryhmässä kiertäviä liivinsuojuksia ja rintakumeja. Siis voi luoja! Hyvät naiset, on toki hienoa, että mies osallistuu ja on kiinnostunut, mutta JOKU RAJA!
Toinen vitutuksen aiheeni oli se, että syystä että paikalla napotti isäolentoja, ei kukaan nainen (paitsi minä;)) uskaltanut tietenkään ujouksissaan kysyä mitään mieltä askarruttavaa kurssin pitäjiltä! Kuka nyt viitsii kysyä vieraassa miesseurassa henk.koht.asioita kun se jo naisseurassa vaatii monelta ponnisteluja? Kaikki tuojottelivat lattiaan kun terveydenhoitaja kyseli onko herännyt ajatuksia ja kysymyksiä.
Minun pää ei kestä tuollaisia urpoja; urpoja, munattomia miehiä, jotka eivät tajua sanoa naisilleen ettei ehkä imetysvalmennus ole se isien tärkein juttu ja niitä daameja, jotka edes saavat päähänsä raahata könsikkäitään mukanaan kursseille jotka eivät kyllä edes miehille kuulu.
Ei jumalauta....


Huhhuh. Kiitos, helpotti. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Isät tajuaa sit helpommasti mitä vaimo on käymässä läpi, jälkivuotoineen kaikkineen
Juu, mut kyllä mun äijä ainakin älyää sen sitenkin että minä hänelle niistä kerron ja hän niistö itse lukee. Kuinka moni nainen siellä kurssilla jäi nyt vaille vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin, kun siellä napotti ne ukot istumassa. Tosi huonosti suunniteltu. Vissiin kaikille ei oltu muistettu sanoa ettei se oo parisuhdetunti...
 
Vieras
Jos kurssin nimi oli imetysvalmennuskurssi niin ei mullakaan tulis mieleen että siellä alapää-juttuja käytäis läpi.Voisin jopa itse hieman hämmästyä tuollasesta keskustelusta...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Niin, no jokainen tyylillään. Säälitti vaan ne ujot naiset jotka eivät siellä saaneet edes suutaan auki. Ja kyllä siellä moni muukin ihmetteli miksi niiden miesten siellä piti olla päivystämässä.
Eli eka sä ihmettelet ja kun et saa ymmärrystä niin muutkin ihmetteli....:whistle:
 
vieras
tiedätkö että tutkitusti imetysmyönteisyyteen ja imetyksen onnistumiseen vaikuttaa lähes eniten puolisolta saatu tuki ja rohkaisu. Isät on MERKITTÄVÄSSÄ asemassa kun puhutaan imetyksestä ja erityisesti imetysohjaukseen olisi hyvä että myös isät osallistuisivat!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Niin, no jokainen tyylillään. Säälitti vaan ne ujot naiset jotka eivät siellä saaneet edes suutaan auki. Ja kyllä siellä moni muukin ihmetteli miksi niiden miesten siellä piti olla päivystämässä.
Eli eka sä ihmettelet ja kun et saa ymmärrystä niin muutkin ihmetteli....:whistle:
Sanoinkos minä missään vaiheessa että olisin ainut ihmettelevä siellä ollut? Heh, reppana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedätkö että tutkitusti imetysmyönteisyyteen ja imetyksen onnistumiseen vaikuttaa lähes eniten puolisolta saatu tuki ja rohkaisu. Isät on MERKITTÄVÄSSÄ asemassa kun puhutaan imetyksestä ja erityisesti imetysohjaukseen olisi hyvä että myös isät osallistuisivat!! :)
No luulisi että normaali mies kannustaa ilman sitä opetustakin? :eek: Vai eikö teillä?
 
minäkin
no ainakin ne synnytysvalmennukset, joissa minä olen ollut mukana, tämä liittyy kai niihin toimintoihin, olivat tarkoitettu vanhemmille yhdessä....

Minun mieheni ei ole tossun alla vaan halusi itse esikoisen tullessa olla mukana ja tukea minua, aikatavalla yhdessähän se lapsi hommattiinki...
 
minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedätkö että tutkitusti imetysmyönteisyyteen ja imetyksen onnistumiseen vaikuttaa lähes eniten puolisolta saatu tuki ja rohkaisu. Isät on MERKITTÄVÄSSÄ asemassa kun puhutaan imetyksestä ja erityisesti imetysohjaukseen olisi hyvä että myös isät osallistuisivat!! :)
No luulisi että normaali mies kannustaa ilman sitä opetustakin? :eek: Vai eikö teillä?
Niin no tolla perusteella ei kai isiä siis tarvita koko valmennukseen mukaan. On siellä alapäähän liittyviä juttuja vähän joka käänteessä, kun sinne suuntaan kai koko homma aikatavalla keskittyy. Voishan niistä kaikista kertoo miehelle kotona ;) Niin ja varsinkaan neuvolaan on ihan törkeen huono tunkee mukaan....
 
:whistle: Nyt ei ole kysymys siitä etteikö mies haluaisi olla tukena ja mukana :headwall: Mut on jotenkin surkuhupaisaa roudata ukot mukaan tuollaisiin juttuihin....
Ainakin mun neuvolatäti sano et tää imetyskurssi on vaan naisille, mut en tiiä sit. Mut minusta se oli tosiaan jotenkin naurettavuuksiin menevää touhua.
 
Mun mies oli mukana. On ihan luonnollinen juttu ja hyvähän sen miehenkin on tietää imetyksestä ja vuodoista jotta tietää mitä nainen käy lavitse ja kokee. Silloin kun me olimme mieheni kanssa luennoilla siellä oli lähestulkoon kaikilla mies, eikä ne, eikä myöskään minun mieheni ole mikään tossukka ressukka ja jos on nin mitä sitten... :)
 
mari
Se on todella hyvä että sinä 24 v osaat kertoa meille mikä on kaikille isille tarpeellista ja mielekästä odotus- ja vauva-aikaa koskien. jos joku nainen on niin estynyt ettei pysty luonnollisista asioista kysymään muiden kuullen niin turha siitä on toisten miehiä syyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Se on todella hyvä että sinä 24 v osaat kertoa meille mikä on kaikille isille tarpeellista ja mielekästä odotus- ja vauva-aikaa koskien. jos joku nainen on niin estynyt ettei pysty luonnollisista asioista kysymään muiden kuullen niin turha siitä on toisten miehiä syyttää.
Ja se on hieno asia, että sinä voit tulla harmaana aukomaan päätäsi tässä. Kaiketi minun mielipiteeni on iästäni(?) huolimatta ihan yhtä paikkaansa pitävä näissä keskusteluissa kuin sinunkin?
Minä uskalsin kyllä kysellä, ei ole minulle ongelma, mutta säälitti ne naiset, joille tilanne oli selvästi kiusallinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Meillä ainakin perhevalmennukset oli tarkotettu niin äideille kuin isillekin.
Kuten myös.
Neuvola järjesti perhevalmennuksen jossa oli imetys- ja alapääjuttuja myös, ja siellä oli miehet mukana kaikilla muilla paitsi mulla :snotty: (mun siippani oli töissä aina ke-iltaisin milloin valmennus oli).
Ja synnytyssairaala järjesti tutustumiskäynnin mihin liittyi 30 minsan imetysinfo, sielläkin isukit oli mukana. Ja oli ne mukana synnytyssalissakin kun me odottajat testattiin erilaisia apuvempeleitä ja asentoja synnytystä ajatellen =).
Eikä mua häirinnyt lainkaan se, että siellä oli miehiä.
 
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
No ihan todella, en minä aio edes miehelleni olla kovin tarkkaa selostusta pitämässä jälkivuotoni väreistä ja hajuista :eek: Kyllä se on onneksi ihan minun ja vittuni välinen asia :whistle:
Ja mun mies ei onneksi ole niin urpo, ettei tajuaisi imetyksen tärkeyttä ja siihen liittyviä asioita ilman että hänen pitää joutua hypistelemään imetysrintaliivejä vain kuuliaisuuttaan.
 

Yhteistyössä