Nyt on pakko avautua tuttavasta grrr

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen vahtinut hänen lastaan jotta hän pääsisi harrastamaan. Päivät hän on työttömänä kotona, lapsi hoidossa (eskarissa 9-16).
Eilen kun hän toi lapsen taas meille, hän kertoi kuinka hän oli pyytänyt tyttönsä kaveria heille ja tämän tytön äiti oli ollut onnessaan kun sai miehensä kanssa kahdenkeskistä aikaa, ja voi että kun ei hän vaan koskaan saa miehen kanssa aikaa lapsen vuoksi. No voi voi, tosi mukavaa kun itse tekee parhaansa että toinen pääsee edes harrastamaan. Sitten kauhea lista mitä lapsi suostuu syömään iltapalalla ja mitä ei. Ja hän katsoo sitten kello se ja se tietyn, minun mielestä aikuisten ohjelman. Ei siis kysytä että jos teille sopii, jos ei kukaan muu katso telkkaria, niin voisiko hän katsoa. Vain ilmoitetaan että hän katsoo joka päivä tämän tietyn ohjelman, on hänen lempiohjelmansa kuulemma.
Ei mulla muuta, hieman vain ärsyttää kun itsellä enemmän lapsia ja vähemmän vapaa-aikaa, ei minullakaan ole rivissä lastenhoitajia, jos joskus hoitajaa tarvitsen, soitan MLL-hoitajalle ja sillä ollaan pärjätty. Perkele.

Jos mulle tulis frendi tol asenteel sanoo "se sit KATSOO sen X ohjelman kello xx" niin joo kyllä sanoisin suorat sanat. :D Minun päältä ei kävellä. Ei ystävät, ei mies, eikä tulevat lapsetkaan. Ja tosiaan, jos on 7h ma-pe eskarissa, eikö muka siihen aikaan voi harrastaa lajiaan?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25988490]Saanko kysyä, että mahdatko tietää, miksi tämä tuttavasi ei harrasta päivisin jos lapsi kerran on eskarissa/hoidossa?[/QUOTE]

Siksi koska tämä tietty harrastus on silloin kun lapsi ei ole eskarissa. Pääsee kyllä päivisinkin harrastamaan.

Annatko todellakin lapsen katsoa teillä kiellettyä ohjelmaa? Jokaisen kodissa on omat säännöt. Meillä ei 7 v. katso esim. Salkkareita... ihan sama vaikka kaveri halauisi katosa, TV ei aukene.

Vaikuttaa nyt kuitenkin siltä että motiivinne ovat peeseestä. Kummallakin. Kaveri pitää sinua itsestäänselvyytenä ja sinä kerjäät vaan kiitosta ja sädekehää pään päälle tolla ns. auttamisenhalullasi.

Jos et oikeasti halua sitä lasta teille, tai siin kuviossa on jotain muuta mikä ärsyttää, niin ole hyvä ja sano se ääneen tälle kaverille. Älä ole itsestäänselvyys äläkä kuvittele että toisten velvollisuus on ihailla sua ja pitää hienona ja jalona jos itse olet työntänyt itsesi auttamaan ja auttamaan. Jos kaverisi on kotona päivät, hän voi vallan hyvin harrastaa myös päiväsaikaan, kun työssäkäyviltä ovat salit tyhjinä... Tai sitten voi yrittää hakea muuta lapsenvahtia. Tai tosiaan joskus vahtia sinun lapsiasi.

annat noin röyhkeän ihmisen penikoineen pommpottaa sinua? mitä saat itse siitä? Mitä omat lapsesi ajattelevat kun toisen kersa tulee teille määräilemään mitä TEILLÄ katsotaan?

[QUOTE="aloittaja";25988625]Mies on kykenemätön hoitamaan. Käytännössä äiti on yh.[/QUOTE]

Siis vakavasti sairas fyysisesti tai psyykkisesti? Muuten en ymmärrä, miten voi olla kykenemätön hoitamaan omaa ilmeisesti 6-7 -vuotiasta lastaan muutaman tunnin ajan? Eihän tuon ikäiselle tartte kuin vähän jutustella ja ehkä leikkiä, ja antaa iltapalat sun muut, ei esim. tulkita itkuja tai vetää mitään vaippashowta. Vaikea kyllä ymmärtää, miten edes kohtalaisen terve mies ei pärjäisi vauvan tai taaperonkaan kanssa (poislukien täysimetetyt vauvat, jos ei pullosta voi tai halua antaa).