Nyt on laskettu yh:n ja ydinperheellisen tuloerot, eikä kauheasti eroa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
just joo.... mitähän laskukaavaa käytetty????

T: yks yh

Laskettu elarit, työttömyyskorvaus, lapsilisät korotuksineen, asumistuki (joka suurempi vielä mualla kuin täällä käpärissä).

Verrattuna ydinperheen (n.2400e/kk brutto) tuloihin :D

Ah ydinperheen 2400 kun ottaa pois sen työttömyyskorvauksen ja lapsilisät niin jää miehelle aika huono palkka?

TÄH?
Jos mies jolla tulot 2400e/kk ja eron jälkeen työtön mamma saa 680e, elareita minimissään 350e, lapsilisää 480e, asumistukea 380e (tää laskettu meitin kämpästä, riippuu jokaisella..). Niin laskujemme mukaan jää juuri tuon verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
mäki haluun sen mun 560??
Kiinnostais tietää millä lasku kaavalla on kyseiseen summaan tultu..

aha siis säkään et oo saanu omaas... lähetääs heti huomenna hakeen jostain se 560e kuhan ny joku kertois et mistä...

:D

Juu, mennään ja jos joku väittää ettei meillä ole toivokaan isketään nytkkiä pöytään, mä kyllä haluan sitten ne kahden vuoden ajalta takautuvasti! :kieh:

juu ja mä haluun neljältä vuodelta

:laugh: :laugh:

hitto meist tulee rikkaita!

aha siis säkään et oo saanu omaas... lähetääs heti huomenna hakeen jostain se 560e kuhan ny joku kertois et mistä...

Juu, mennään ja jos joku väittää ettei meillä ole toivokaan isketään nytkkiä pöytään, mä kyllä haluan sitten ne kahden vuoden ajalta takautuvasti! :kieh:

Mullekin,mä en oo tommosia saanut ollenkaan :o :o Kelallekohan tästä pitäs valittaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja pööpöö:
Alkuperäinen kirjoittaja pööpöö:
aika paljon tuo summa 560 e/kk plussan puolelle. En kyllä silti ketään kannustaisi rahan takia eroamaan. Ehkä sellainen peli enemmin tai myöhemmin osottautuisi vääräksi.

missä on mun 560?

siis minä olen perheellinen..eli ukko löytyy..ei ole ero käynyt mielessä. Vaikka rahallisesti voisikin olla kannatavampaa :-)

En oikein voi hyväksyä eroa rahan takia, tai kun kuulee että jotkut huijaavat sillä tasvoi itselleen lisää etuuksia.

Voi sulla on hiukan väärät luulo tosta yh elämästä ja niitten rahoista sori vaan :hug:

Siis millä logiikalla lähdetään vertailemaan työssäkäyvän perheellisen, ja työttömän yh:n tuloja, jos nyt kuitenkin lähtökohta olis että sekä yh-, että perheellinen käy töissä, tai että molemmat on työttömiä, niin sit voidaan vertailla.

No mä äkkiseltään laskin paljon jäisin voitolle yhden lapsen yh:na jos jäisin työtömäks hoitovapaalta, eli työtön yh. No, en jäisi voitolle ollenkaan vaikka maksettavana olis vaan vuokra eikä mitään muuta. Sen sijaan jäisin monta sataa euroa miinukselle.
Että ei kannattas noin rahallisesti jäädä yh:ksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Siis millä logiikalla lähdetään vertailemaan työssäkäyvän perheellisen, ja työttömän yh:n tuloja, jos nyt kuitenkin lähtökohta olis että sekä yh-, että perheellinen käy töissä, tai että molemmat on työttömiä, niin sit voidaan vertailla.

ja miks ei samantien verrata siivoojan ja kirurgin tuloja? perheellisen ja yh:n...

Siis kui monesta lapsesta saa 480 egee lapsilisää??? Mulla on kaks ja meit on kolme ja se summa on 304 egee ja kaupungin minimi elarit on 260 egee!!!!!!

Hitto mua on kela ja kaupunki huijannu, mä haluun noi rahat ja heti! |O

...luullut koko ajan että oikea, yksin oleva yh hyötyy jotain yksinolemisestaan

Mä puutun tähän!
Rahallisesta "hyödystä" en tiedä, mutta minä, oikea, yksin oleva yh, hyödyn tilanteestani IHANAN RAUHAN muodossa. Ei mitään ukonrutaletta nurkissa riesana!!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No mä äkkiseltään laskin paljon jäisin voitolle yhden lapsen yh:na jos jäisin työtömäks hoitovapaalta, eli työtön yh. No, en jäisi voitolle ollenkaan vaikka maksettavana olis vaan vuokra eikä mitään muuta. Sen sijaan jäisin monta sataa euroa miinukselle.

ja miten niin maksettavan ois vaan vuokra? yh:kin syö ja yh:n lapset myös.... esmes..

ja miks ei samantien verrata siivoojan ja kirurgin tuloja? perheellisen ja yh:n...

No niin, mie nyt putosin ihan, en ymmärtänyt koko juttua. Vähän kaukaa haettua ihan alunperinkin :headwall:

juu ja mä haluun neljältä vuodelta

hitto meist tulee rikkaita!

Niin tulee! Ja poju pääsee lentokoneeseen ku mamma on oikea kroisos yh! :xmas:

Siis kui monesta lapsesta saa 480 egee lapsilisää??? Mulla on kaks ja meit on kolme ja se summa on 304 egee ja kaupungin minimi elarit on 260 egee!!!!!!

Kolmesta lapsesta se on tuo 480?/kk. Mutta mä en saa elareita kun en ole ottanut avioeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

ja miten niin maksettavan ois vaan vuokra? yh:kin syö ja yh:n lapset myös.... esmes..

No syö toki :D
En vaan jaksa alkaa olut lasillisen ääressä noin tarkkoja laskelmia tekemään =) Mut tuskin ukko nyt ihan satojen eurojen eestä sentää yksin syö.

Tuo nyt lähinnä sen pohjalta että meillä ei pahemmin muita maksuja ole kun vuokra (ja tietty ne ruoat sun muut).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
huom! yksinhuoltaja voi olla myös hyväpalkkaisessa työssä ja "normaali"perheessä molemmat vaikka työttömiä.

No ei tietenkään voi :xmas:
Tottakai vaan perheelliset käy töissä, ja yyhoot elää sossupummina. Miten et tuota oo jo oppinut tuohon ikään mennessä? :o

No niin, mie nyt putosin ihan, en ymmärtänyt koko juttua. Vähän kaukaa haettua ihan alunperinkin :headwall:

no ihan sitä vaan et ÄLYTÖNTÄ yleensäkään vertailla.... ydinperheessä voi molemmat vanhemmat olla työttömiä TAI isä kansanedustaja ja äiti lääkäri ESIMERKIKSI kuin myös YH Voi olla työtön TAI kansanedustaja TAI myyjä TAI lääkäri TAI tai tai....

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:

Kolmesta lapsesta se on tuo 480?/kk. Mutta mä en saa elareita kun en ole ottanut avioeroa.

Haa joo, hämmensi vaan tuo että alunperin puhuttiin kolmesta hengestä, oletin automaattisesti yksi aikuinen ja kaksi lasta. Vaiko olenkohan jo seonnut nimimerkeissä.. Tätä tää niska limassa työnteko teettää, aivot pelaa olleskaan. =)

Muoks.. mähän olen lukenu ihan omiani henkilömäärissä.. B) No mut enivei ei ne yh:t järjestäen mitään kroisoksia ole, vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan. olishan se tietty kivaa jos dorkat ukosta eroon pääsee et rahaa tulis ovista ja ikkunoista.. :whistle:

no ihan sitä vaan et ÄLYTÖNTÄ yleensäkään vertailla.... ydinperheessä voi molemmat vanhemmat olla työttömiä TAI isä kansanedustaja ja äiti lääkäri ESIMERKIKSI kuin myös YH Voi olla työtön TAI kansanedustaja TAI myyjä TAI lääkäri TAI tai tai....

Jep, tätä juuri minäkin tarkoitin :)

huom! yksinhuoltaja voi olla myös hyväpalkkaisessa työssä ja "normaali"perheessä molemmat vaikka työttömiä.

Tottakai vaan perheelliset käy töissä, ja yyhoot elää sossupummina. Miten et tuota oo jo oppinut tuohon ikään mennessä? :o

anteeksi en tiennyt mikä tämän keskustelun juoni on ja mitä mieltä pitää olla. en ole vielä suorittanut sosiaalipummauksesta edes alinta oppimäärää ja jääkin vielä suorittamatta

Alkuperäinen kirjoittaja Jane Doe:
...luullut koko ajan että oikea, yksin oleva yh hyötyy jotain yksinolemisestaan

Mä puutun tähän!
Rahallisesta "hyödystä" en tiedä, mutta minä, oikea, yksin oleva yh, hyödyn tilanteestani IHANAN RAUHAN muodossa. Ei mitään ukonrutaletta nurkissa riesana!!

anteeksi en tiennyt mikä tämän keskustelun juoni on ja mitä mieltä pitää olla. en ole vielä suorittanut sosiaalipummauksesta edes alinta oppimäärää ja jääkin vielä suorittamatta

Onnea opintoihin, mut ainakin kaksplus-palstan logiikan mukaan tästä lähdetään :attn:

Yhteistyössä