Nyt on kaikki apu tarpeen. Asiaa raskauteen liittyen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut toisen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
mulla oli toista odottaessa vähän yli kaksi vkkoa pakki sekasin ja kipeitä supistuksia, olin auki 4 senttiä, eikä kohdunkaulaa ollut jäljellä.lekuri lupasi vkolla 37 +4 että käynnistetään vkon päästä jos ei sitä ennen synny,kun paikat on auki ja tekee kipeää, turha äitiä kituuttaa.
syntyi sitten 37 +5 :D , synnytys supistukset ei ollut niin kamalia ja meni ilman kivunlievityksiä kun niitä oli tosiaan tullut jo kaksi vkkoa,mutta väsynyt olin, kun olivat kuitenkin valvottaneet..
jaksuja sinne (ei varmaan hirmuusti kyllä lohduta) :flower:]

oliko vauva terve?

neuvolassahan ne aina pelottelee ja yleensä just niille, joille ne lupailee koko ajan, että kohta tärähtää, niin yli ajan menee. en oikein tajua, mitä vouhkaat. ota rennosti ja pianhan se vauva sieltä kuitenkin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lohduttavaa kuulla et muillakin ollut tällästä.
Kun mietityttää toden teolla mikä hitto vetää olon tälläseks ja pakin näin pitkäks aikaa ihan päin helvettiä.

Ja että sitten ei kuitenkaan neuvolassa tehdä/sanota asialle mitään. mietitään vaan et voi olla jotain. niin.. joo.. kiva!!

Neuvolassa on kanssa keinot aika vähissä tossa tilanteessa. Tuollaiselle ololle yksinkertaisesti ei oikein voi mitään. :( Varsinkaan neuvolassa. Polilla taas riippuu ihan sairaalan politiikasta ja lääkäristä, että tekevätkö mitään tai ottavatko edes vastaan. Pahoinvointi varmaan paljolti johtuu siitä, että mahalaukku on vaan jo vauvan takia painunut eri asentoon, samoin suolisto. Siellä ei vaan ole niin paljon tilaa ruoalle enää. Suolen nopea toiminta on sekin aika lailla normaalia, mutta ei varmasti kivaa. Kannattaa syödä mahdollisimman säännöllisesti ja pieniä annoksia, ja välttää ja vähentää kaikkea mikä normaalistikin aiheuttaa närästystä ym. Kuten sipuli, paprika, tomaatti, mausteiset ruoat, hiilihappojuomat, kahvi jne..

Supistuksista varmaan tiedätkin jo kaiken tarpeellisen. :/ Niille ei oikein voi mitään, jos lepo ja esim. lämmin suihku/kauratyyny ei auta, ainoastaan voi sanoa, että niiden tarkoitus on valmistaa kehoa synnytykseen. Kyllä siellä jotain varmasti tapahtuu, muitta pikkuhiljaa. :hug: Jaksamista sinulle, koita levätä aina kun saat mahdollisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
neuvolassahan ne aina pelottelee ja yleensä just niille, joille ne lupailee koko ajan, että kohta tärähtää, niin yli ajan menee. en oikein tajua, mitä vouhkaat. ota rennosti ja pianhan se vauva sieltä kuitenkin tulee.

oliko tuo nyt tarpeen??

jup:
Ne oireet on moninaiset, kaikille ei esim tuu verenpainetta tai valkuaista pissaan.

Mulla oli samoja oireita rv 33+2 alkaen kunnes 35+3 mulla lakkasi pissa kulkemasta. 5 tunnin kuluessa tehtiin kiireellinen sektio kun b-vauva turposi viikon takaiseen ultraan verrattuna 800g. Mulla siis kaksoset.

Kuitenkin, mulla ei ollut verenpainetta eikä valkuaista.

Sinuna hakeutuisin synnärille ilman lähetettä ja sanoisin oireista... en tokikaan halua pelotella sinua mutta kun kaikki ei aina mene oppikirjan mukaan.

no jos ap:lla olis raskausmyrkytys olisi jo tossa ajassa mitä hällä tuo ollut sattunut jotain muutakin.
Lainaa

-->oli mullakin reippaasti pari viikkoa niitä oireita ja yhdessä yössä tilanne muuttui...

näin iltaa kohden taas pahenee nää supistukset

aina vaan vetää kipeemmin ja suuremmalle alalle "syvälle" peppuun ja jalat täysin lukkooon.

istualtaankin tuntuu. kävellessä vaan pahenee. äsken kävin pisulla ja tuntui kyllä tosi ikävälle. samaan aikaan repi ja poltti kohtua. hmm..

joskohan tää vihdoin alkais edistyä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No kyllä mä kävisin vaikka sen turhan reissun synnärillä, et tietäs vähän missä mennään...

mä luule et lähden sinne nyytin haku reissuun. ei kärsi yhtään kävellä kun vetää heti lukkoon kun nousee seisomaan.

onnea matkaan. vaikka taisitkin jo mennä. kannattaa tosiaan lähteä tarkistamaan tilanne. kyllähän tuo uhkaavasti kuulostaa sille et lähtö olis tulossa. supistelu tekee juuri noita oksuja ja ripuleja. toisilla on vain keholla tapana reagoida niin kun mennään tietyn pisteen yli

kun olen tässä miettinyt äitipolille soittoa mut eipä nekään varmasti mitään sano. eli ihan yhtö turhan kanssa.

toissa aamuna iski päälle kyllä kauhea turvotus niin että ihan vasemman jalana jalkapohjaan sattui ja pisteli. ja sitten helpotti kun hieroin.

Soita äitiyspolille, kerro olostasi ja oireistasi ja erityisesti tuosta TURVOTUKSESTA. Voi olla raskausmyrkytyksen oire ja luulisin että käskevät paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jos et oo vielä menny niin:
kun olen tässä miettinyt äitipolille soittoa mut eipä nekään varmasti mitään sano. eli ihan yhtö turhan kanssa.

toissa aamuna iski päälle kyllä kauhea turvotus niin että ihan vasemman jalana jalkapohjaan sattui ja pisteli. ja sitten helpotti kun hieroin.

Soita äitiyspolille, kerro olostasi ja oireistasi ja erityisesti tuosta TURVOTUKSESTA. Voi olla raskausmyrkytyksen oire ja luulisin että käskevät paikalle.

mä en oo ap mut mua kiinnostaa kans tää myrkytysasia. Voiko tosiaan olla raskausmyrkytys vaikkei olisi pissassa valkuaita ja paineet hyvät?

mulla ei mitään mut ihan hirvee turvotus iskee päälle. yölläkin kävin vessassa ja jalkaa alkoi pistellä kovasti kun turposi.

Yhteistyössä