Nyt on kaikki apu tarpeen. Asiaa raskauteen liittyen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut toisen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut toisen odottaja

Vieras
Nyt mä alan olla jo ihmeissäni ja aivan ulalla tämän asian kanssa. Neuvolassa vaan sanotaan (sekä lääkäri että terkka) että saattaa olla synnytys tulossa. "aha kiitti tiedosta. en olisikaan itse oivaltanut" Ei puhettakaan äitipolista.

Nyt mulla on tämä pahoinvointi kestänyt pari viikkoa. Suoli toimii paremmin kuin hyvin. Pahimmillaan saldo on 6kertaa isolla hädällä. Vatsa on aina löysä. Tai sitten aivan vesiripulilla. Oksennuskin on tullut muutamaan otteeseen. Äsken viimeksi. Ja tänään olen käynyt 4kertaa myös isolla hädällä.

Kysyn vaan mitä hittoa tää on?? :(

Viikkoja on nyt kasassa 37+5. Kauanko tätä pitää sietää? Täähän vie voimat. Ruoka kestää sisällä kyllä. Mutta eipä tuo ruoka aamupalan jälkeen pahemmin maistu. Siis ruokahalukin kadonnut. Olo on heikko, väsynyt, voimaton.

Kipeitä supistuksia tullut jo muutamisen viikkoa vähän reilut. Ja loppua niillekkään ei näy. Hyvähän se on mut jotain tulostakin jos sais. Öisinkin noihin herään. Joten yöunillekkin voi sanoa piut paut.

Joten nyt jos jollain kokemusta samanlaisesta otan erittäin mielellään kaikki neuvot ja tsempit mukaan.

Melko pitkään aloittelet synnytystä, mutta eipä tuota oikein osaa auttaa eikä neuvoa. Homma etenee ajallaan, koeta pitää itsestäsi huoli, syödä ja juoda vaikkei tee mieli.

No pahimmillaan kestää synnytykseen asti ja kukapa sitäkään täysin voi ennustaa. Sori ei auttanut sua nyt yhtään :whistle:

Mutta tosiasia. Nuo supistukset kuulostaa harjoitussupistuksilta ja varsin yleistä että noilla viikoilla niitä on jo useasti ja melko tuntuvia. Periaatteessa sekään ei ennusta sen enempää synnytyksen alkamista.

Tsemppiä vaan toivotan! Nuku päivisin jos pystyt, keräät voimia tulevaan :hug:

Mun ekan lapsen synnytys käynnistettiin kun oli jo 17 pv.yli lask.ajan ja silloin ei ollut mitään synnytykseen viittaavia oireita. Mutta toisen lapsen kohdalla alkoi supistelut ja kamalat ripulit ja vatsan kouristelut pari vk. ennen lasket.aikaa. Oli samanlaista vessassa juoksemista, 4-5 kertaa päivässä isommalla hädällä.. Lapsi sitten syntyi 10 pv.etuajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja KS:
Melko pitkään aloittelet synnytystä, mutta eipä tuota oikein osaa auttaa eikä neuvoa. Homma etenee ajallaan, koeta pitää itsestäsi huoli, syödä ja juoda vaikkei tee mieli.

no en mä nyt tiedä onko tää sitäkään. mutta siis noin vain sanoivat mulle. ei mitään muuta. ja musta tää on kaikkea muuta kuin normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
No pahimmillaan kestää synnytykseen asti ja kukapa sitäkään täysin voi ennustaa. Sori ei auttanut sua nyt yhtään :whistle:

Mutta tosiasia. Nuo supistukset kuulostaa harjoitussupistuksilta ja varsin yleistä että noilla viikoilla niitä on jo useasti ja melko tuntuvia. Periaatteessa sekään ei ennusta sen enempää synnytyksen alkamista.

Tsemppiä vaan toivotan! Nuku päivisin jos pystyt, keräät voimia tulevaan :hug:

paikat on olleet kuukausi sitten jo pehmenneet ja kanavaa jonkin verran jäljellä. Ja vauva laskeutunut.

Ihan liikkeet seisauttavia nuo reisi ja peppupoltot on.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Mun ekan lapsen synnytys käynnistettiin kun oli jo 17 pv.yli lask.ajan ja silloin ei ollut mitään synnytykseen viittaavia oireita. Mutta toisen lapsen kohdalla alkoi supistelut ja kamalat ripulit ja vatsan kouristelut pari vk. ennen lasket.aikaa. Oli samanlaista vessassa juoksemista, 4-5 kertaa päivässä isommalla hädällä.. Lapsi sitten syntyi 10 pv.etuajassa.

mullakin esikoinen käynnistettiin kun oli 2viikkoa yli. eikä ennen sitä ollut mitään kipuja eikä supistuksen supistusta..

kun olen tässä miettinyt äitipolille soittoa mut eipä nekään varmasti mitään sano. eli ihan yhtö turhan kanssa.

toissa aamuna iski päälle kyllä kauhea turvotus niin että ihan vasemman jalana jalkapohjaan sattui ja pisteli. ja sitten helpotti kun hieroin.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
eikö ne vois tarkistaa polilla miten on paikat menny?
Sanot että kohta et jaksa synnytystä jos näin jatkuu. Ja se ponnistusvaihe ja kunnon supistukset myöskin vievät sitä voimaa.

ei e rupee turhaan tarkistelee. noi on neuvolan juttuja.

koitti viel oksun päälle tyhjentää suolta mut ei tullu mitään.

oksennuksen päätteeksi tuli kipu tohon rintalastan alle. mut se johtunee siitä äkillisestä yökkäyksestä ja sen voimasta.

ei helvetti ei tää kivaa ole!

Ne oireet on moninaiset, kaikille ei esim tuu verenpainetta tai valkuaista pissaan.

Mulla oli samoja oireita rv 33+2 alkaen kunnes 35+3 mulla lakkasi pissa kulkemasta. 5 tunnin kuluessa tehtiin kiireellinen sektio kun b-vauva turposi viikon takaiseen ultraan verrattuna 800g. Mulla siis kaksoset.

Kuitenkin, mulla ei ollut verenpainetta eikä valkuaista.

Sinuna hakeutuisin synnärille ilman lähetettä ja sanoisin oireista... en tokikaan halua pelotella sinua mutta kun kaikki ei aina mene oppikirjan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Ne oireet on moninaiset, kaikille ei esim tuu verenpainetta tai valkuaista pissaan.

Mulla oli samoja oireita rv 33+2 alkaen kunnes 35+3 mulla lakkasi pissa kulkemasta. 5 tunnin kuluessa tehtiin kiireellinen sektio kun b-vauva turposi viikon takaiseen ultraan verrattuna 800g. Mulla siis kaksoset.

Kuitenkin, mulla ei ollut verenpainetta eikä valkuaista.

Sinuna hakeutuisin synnärille ilman lähetettä ja sanoisin oireista... en tokikaan halua pelotella sinua mutta kun kaikki ei aina mene oppikirjan mukaan.

no jos ap:lla olis raskausmyrkytys olisi jo tossa ajassa mitä hällä tuo ollut sattunut jotain muutakin.

mulla oli toista odottaessa vähän yli kaksi vkkoa pakki sekasin ja kipeitä supistuksia, olin auki 4 senttiä, eikä kohdunkaulaa ollut jäljellä.lekuri lupasi vkolla 37 +4 että käynnistetään vkon päästä jos ei sitä ennen synny,kun paikat on auki ja tekee kipeää, turha äitiä kituuttaa.
syntyi sitten 37 +5 :D , synnytys supistukset ei ollut niin kamalia ja meni ilman kivunlievityksiä kun niitä oli tosiaan tullut jo kaksi vkkoa,mutta väsynyt olin, kun olivat kuitenkin valvottaneet..
jaksuja sinne (ei varmaan hirmuusti kyllä lohduta) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
mulla oli toista odottaessa vähän yli kaksi vkkoa pakki sekasin ja kipeitä supistuksia, olin auki 4 senttiä, eikä kohdunkaulaa ollut jäljellä.lekuri lupasi vkolla 37 +4 että käynnistetään vkon päästä jos ei sitä ennen synny,kun paikat on auki ja tekee kipeää, turha äitiä kituuttaa.
syntyi sitten 37 +5 :D , synnytys supistukset ei ollut niin kamalia ja meni ilman kivunlievityksiä kun niitä oli tosiaan tullut jo kaksi vkkoa,mutta väsynyt olin, kun olivat kuitenkin valvottaneet..
jaksuja sinne (ei varmaan hirmuusti kyllä lohduta) :flower:

lohduttavaa kuulla et muillakin ollut tällästä.
Kun mietityttää toden teolla mikä hitto vetää olon tälläseks ja pakin näin pitkäks aikaa ihan päin helvettiä.

Ja että sitten ei kuitenkaan neuvolassa tehdä/sanota asialle mitään. mietitään vaan et voi olla jotain. niin.. joo.. kiva!!

Yhteistyössä