Nyt on ihan pakko kysyä..suonenvedosta...

Teollisuuskypärä

Aktiivinen jäsen
27.10.2007
2 282
0
36
Eli ku teillä vetää suonesta(vai miten se sanotaankaan)niin miltä se tuntuu,jos osaat kuvailla?
Ku yleensä ku mulla joskus harvoin vetää suonesta ni se on pohkeessa ja pohje ikäänkuin kiristyy/jännittyy...
Tänään sit tapahtu omituisia...istuin penkillä,yhtäkkiä mua alko sattuu jalkapöydän sisäreunasta,ihan ku hermo olis jääny jumiin,yleensä tähän auttaa ku liikuttaa jalkaa...nyt ku aloin liikuttaa ni sattu ihan vietävästi ja ku kävelin,meinas jalka mennä alta...yhtäkkiä kipu levis polvitaipeeseen asti...kävelin ja kävelin ja luulin et kuolen...mut sit se hävis...olikohan tuoki nyt suonenvetoa vai mitä hemmettii?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mulla kramppaa koko jalkapohja, se alkaa tuolta keskivarpaan tyvestä ja aivan samalla tavalla leviää kuin sinullakin. :/

onko se siis suonenvetoa?Vai mitä tää on?Mulla levis jo mieles kuva veritulpasta joka lähtee kohti sydäntä...juu mä oon vähä pelokas :D

Alkuperäinen kirjoittaja Crazy Juliet:
Mulla kramppaa koko jalkapohja, se alkaa tuolta keskivarpaan tyvestä ja aivan samalla tavalla leviää kuin sinullakin. :/

onko se siis suonenvetoa?Vai mitä tää on?Mulla levis jo mieles kuva veritulpasta joka lähtee kohti sydäntä...juu mä oon vähä pelokas :D

On se sitä ihteään. Äärimmäisen ärsyttävää keskellä yötä. :kieh:

Minä muistan yhden aivan hirveän suonenvedon jonka jälkeen mulla oli lähemmäs vuorokauden jalka kipeänä. Heräsin suonenvetoon, joka oli aivan koko jalan pituudeltaan. Kierähin alas sängystä ja vaistomaisesti venytin jalan lihaksia ja painoin tuon jalkapohjan suoraksi maata vasten. Siinä meni jonku aikaa, että loppu. Oli se melkonen tunne, kun täydestä unesta tuollaseen kiputilaan.
Mulla siis se kipu tuntuu sellasen kipeänä vetona, jonka eteen joutuu taistelemaan että sen lihaksen saa pois siitä jännityksestä.

Lihaskramppihan tuo on, ei tietenkään voi varmana sanoa sinun tapauksessa, mutta eipä tule yhtäkkiseltään mieleen, että mitä muuta voi olla..

Aa,tsiisus,huh!Kiitos sulle!Onneks sullaki on sitä ni sain selvyyde jottei tarvi pelätä enää :D
Tuleeks sul iha niiku päiväsaikaankin tuota?Mulla joskus yöl siis tulee just se ensimmäinen pohjemainintani..onneks tosi harvoin..ja oliko se nyt magnesiumia vai sinkkiä kuti piti vetää ni se ainakin vähentää suonenvetoja...kylläpä mulla on taas hyvä muisti(mun onnella se ei oll kumpaakaan)

Aa,tsiisus,huh!Kiitos sulle!Onneks sullaki on sitä ni sain selvyyde jottei tarvi pelätä enää :D
Tuleeks sul iha niiku päiväsaikaankin tuota?Mulla joskus yöl siis tulee just se ensimmäinen pohjemainintani..onneks tosi harvoin..ja oliko se nyt magnesiumia vai sinkkiä kuti piti vetää ni se ainakin vähentää suonenvetoja...kylläpä mulla on taas hyvä muisti(mun onnella se ei oll kumpaakaan)

Tulee joo ihan päivisinkin, esim kahvitauolla kivasti yllättää. Magnesium se on joka kuulema auttaa, en ole saanut aikaiseksi hakkea.

suonenvetoahan tuo.. mulla samanlaisia, tulee joskus myös öisin. aloin syömään magnesiumia jotta loppuisivat.. paras apu on lääkäriltä kuultu, nousee äkkiä seisomaan kun tuntee että nyt alkaa ja seisoo yhdellä jalalla (sillä mistä suonta vetää..) ja painaa oikein kovasti jalkaa lattiaan.. sillä olen saanut monesti pikaisesti avun, ei kestä niin tuskallisen pitkään.