Alkuperäinen kirjoittaja mp:
Neuvolassa neuvoo 6kk iästä lähtien viim. olisi hyvä vauvan osata itse nukahtaa joten ei todellakaan ole 3,5kk liian pieni nukahtamaan itsekseen.En tiedä vaikuttaako esim pinnasängyn verho(luo varmaan turvallisuutta) vai onko teillä se jo? voihan sitä toki siirtääkkin tota harjottelua mutta vaikeammaksi käy.Todella harvinaista että niin kuin joku kirjoitti että 4kk opetettu syliin nukkumaan ja tosta noin vaan rupes nukahtamaan ite.Oikeesti paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä, se palkitaan tulevaisuudessa.Olen nähnyt tapauksia että yli 1 vuotiaita pitää nukuttamalla nukuttaa ja vanhemmat kiiroo, miks ei jaksanut aikaisemmin opettaa nukatamaan itekseen.Ja varmasti sressaavaa molemmille mutta usko pois, ei kauaa kestä kun saat olla tyytyväinen kun vaan viet lapsen sänkyyn ja sinne nukahtaa...
Niinkuin tässä aiemminkin kirjoitin, ei tarvitse välttämättä vauvan oppia vielä nukahtamaan itsekseen, kyse ei ole siitä, vaan yleensä nukahtamisesta, vauva siis alkaa itkeä kun on väsynyt, eikä nukahda edes viereen, tissille, syliin tms. kuin vasta pitkän huudon jälkeen.
Meillä on vielä rottinkinen vauvakoppa käytössä, mutta pinnasänky tulee ihan tuossa ensi tai seuraavalla viikolla. Omaan sänkyyn en tosin ole vielä saanut vauvaa nukahtamaan ollenkaan. Nukkuvana joskus olen omaan koppaansa siirtänyt, ja antanut siellä nukkua ekaan yösyöttöön asti.